abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164707953
Zojuist ontdekt dat peuter nog best in een luier maat 1 past als dat moet in geval van nood :')
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:49:38 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164708083
Maat 1 :o
Hier hadden we laatst een onbedoelde luierwissel, baby in maat 5+, peuter in maat 4. Ging ook prima, geen klachten gehad van peuter, en ook geen lekkages :?
pi_164708280
Luiers, dat hoofdstuk is al erg lang afgesloten. Toch vind ik ze overal nog. Tassen, achter klepjes in de auto, kastjes. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164708942
L. met een rugtas, O+ . Wat wordt hij ook groot! En wat gezellig als je zo boodschappen kunt doen samen, Chanty.

I werd vanochtend om 7.00 wakker en heeft vannacht gewoon doorgeslapen in haar nieuwe bed. O+ . Ze is echt heel trots op haar nieuwe kamer.

Dat middagslaapje is hier nu ook een dingetje. Op het kdv gaat het heel wisselend, de ene keer wel, de andere keer niet. Maar thuis lukt het bijna nooit meer en dan is ze wel heel moe om een uurtje of vier/vijf. Dan is bv geven soms nog wel een uitkomst of lekker lang filmpjes kijken. Vanmiddag heb ik haar maar in de tula gedaan en zo heeft ze wel een klein uurtje geslapen en heb ik een leuke wandeling gemaakt. Maar een beetje jammer is het wel. Die twee uur die ze vaak sliep waren echt heel lekker zo 'middags. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164709649
Goitske, leuke foto's O+

L met zijn mooie rugtas. Wat aandoenlijk O+

Twinkle. Wat knap van B O+

Franny, fijn dat het slapen goed ging. O+

Hier is zindelijkheid nog steeds ver te zoeken. Of het nou met haar temperament te maken heeft of angst. Ik weet het niet. Maar ze weigert zonder luier. Dat is krijsen.
Vandaag een gezellige middag in de bibliotheek. Het is genieten hoe ze boekjes aan het zoeken is. Dan weer luistert naar een verhaaltje en dan weer verder gaat zoeken.
Ze zocht ook nog een boekje voor een peuter die ook in de bibliotheek was.
En afgesloten met een koffie voor mij en een water voor haar. Zo gezellig O+
pi_164717688
Twinkle wat knap van B. *O*

Lucas met zijn mooie vissenrugtas. O+

Franny wat fijn dat het slapen goed ging. ^O^

Ik herken wel wat je zegt over middagslaapjes, ik heb die 1.5 à 2 uur rust eigenlijk gewoon even nodig (en zij ook). :@ Nu T en S in het grote bed liggen is het middagslaapje wel lastiger geworden, maar ik probeer het er nog wel even in te houden. Mijn duo wordt namelijk niet gezelliger van gemiste slaapjes.

Ik ben heel trots op hoe T met zijn nieuwe bed omgaat. Hij vond het na de overgang naar het grote bed ineens verschrikkelijk als zijn deur dichtging als hij naar bed moest. Hij gaf toen zelf netjes aan dat hij de deur open wilde houden. Dat betekent ook gelijk dat hij zelf zijn kamer uit zou kunnen komen, dus we hebben de afspraak gemaakt dat hij dat niet mag. Nu slaapt hij al 3 nachten met de deur open en hij blijft keurig in bed, ik vind het echt een knappe prestatie voor een peuter van 2 jaar oud. O+
pi_164718437
Fijn dat het zo werkt nikki :Y .. idd knap wat die kleintjes al snappen zo!
pi_164718466
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:43 schreef Amsel het volgende:
Zojuist ontdekt dat peuter nog best in een luier maat 1 past als dat moet in geval van nood :')
Oh wauw :D Otje wilde dat van de week ook proberen, had ik toch ja moeten zeggen _O- De luiers zijn voor haar ook lang en breed de deur uit, maar voor een maatje 1 met vosjesprint maakt ze graag een uitzondering.
pi_164719396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 21:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oh wauw :D Otje wilde dat van de week ook proberen, had ik toch ja moeten zeggen _O- De luiers zijn voor haar ook lang en breed de deur uit, maar voor een maatje 1 met vosjesprint maakt ze graag een uitzondering.
Onze peuter draagt nog wel luiers, maar ik had vanochtend niet verwacht dat ik tijdens het winkelen een schone nodig zou hebben ivm grote boodschap. Daar ben ik best laks in geworden want ze poept eigenlijk nooit als we "on the move" zijn. Behalve vandaag :') Dus blij dat we voor baby wel luiers bij ons hadden en dat het paste!
pi_164719643
Middagslaapjes O+
S slaapt ook nog 2-3 uur 's middags en ik doe soms ook lekker een dutje als zij slaapt :@ . Ik heb nu al een hekel aan de dag dat slapen in de middag verleden tijd is. Maar binnen nu en 1½ jaar gaat dat gebeuren want dan gaat ze naar school :o

S wil wel op de wc en geeft aan als ze moet plassen of poepen, maar soms ook als ze al geplast of gepoept heeft.
Ik laat t maar bij haar, als ze aangeeft dat ze op de wc wil gaat ze er op en anders doet ze t in de luier. Potje wil ze eigenlijk niet meer op.
  zondag 21 augustus 2016 @ 13:47:27 #261
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164732119
Wij gaan in september een weekje op vakantie naar Normandie. Reistijd is 6 uur dus wil gewoon heel vroeg vertrekken zodat we heel rustig aan kunnen doen met lange pauzes waarin Lucas zich uit kan leven op een of andere speeltuin. Maar heeft iemand verder nog tips om deze autorit door te komen met een net tweejarige? Kan er helaas niet naast zitten want dat is wel heel krap tussen autostoel van Lucas en maxicosi. Speelgoed zal vrees ik vrij snel op de grond liggen en dan kan ik er ook niet bij. Dus hoop stiekem dat hij veel slaapt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164732378
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:47 schreef Chanty het volgende:
Wij gaan in september een weekje op vakantie naar Normandie. Reistijd is 6 uur dus wil gewoon heel vroeg vertrekken zodat we heel rustig aan kunnen doen met lange pauzes waarin Lucas zich uit kan leven op een of andere speeltuin. Maar heeft iemand verder nog tips om deze autorit door te komen met een net tweejarige? Kan er helaas niet naast zitten want dat is wel heel krap tussen autostoel van Lucas en maxicosi. Speelgoed zal vrees ik vrij snel op de grond liggen en dan kan ik er ook niet bij. Dus hoop stiekem dat hij veel slaapt.
Wij hebben een paar weken terug een rit gemaakt van 15 uur aaneengesloten. Wij hadden een doos met junglediertjes meegenomen van de Hema en daar zijn ze best een tijd zoet mee geweest. Verder wat kleine graafmachines/vrachtwagens etc. en ook hadden we van die raamstickers, dat was ook een hit. Vindt hij tv kijken leuk en hebben jullie een tablet? Dan kun je bij de Xenos voor 10 euro een autohouder halen waarmee je 'm aan de hoofdsteun vastmaakt en hoor je hem (hopelijk ;) ) zolang als de film duurt niet. Dat was bij mijn S het geval. T houdt niet van televisie kijken, dus die was na 10 minuten film kijken klaar voor het volgende vermaak. :')

Op de heenreis ben ik overigens wel naast ze gaan zitten op de achterbank, want ik werd gek van me in allerlei bochten wringen om diertjes en knuffels op te rapen.
Is het geen idee om de maxi cosi voorin te zetten? Of juist L voorin?
pi_164732633
Zeker knap Nikki! Tof als ze zoveel begrijpen.
Mijn bijna peuter had nieuwe schoenen gekregen, op een gegeven moment wou hij naar buiten. Dus hij pakte de nieuwe schoenen, bracht ze naar mij en haalde vervolgens uit de (kinder)schaar en gaf deze aan mij om het kaartje eraf te knippen. Echt zo slim!

Wij waren deze vakantie ook naar Frankrijk, we hadden het wel zo gepland dat we tussen de verschillende plekken 4 uur reistijd hadden.
Vooral zelf chill erin gaan, we zijn bijvoorbeeld op de terugweg slechts 20 km van ons huis nog gestopt want ze waren er even klaar mee.
Wij hadden tussen de stoelen in voor allebei de boys een klein rugzakje met speelgoed erin, dus hij kon zelf speelgoed pakken.
Verder had ik (action) cadeautjes mee. Hier werd (ook door Js) echt nog wel veel en lang mee gespeeld. Vooral boekjes waren populair.
En bijkomend voordeel Js deed er zeker 5 min over om het cadeautje uit te pakken ;)
Oh en rozijntjes, daar deed hij ook heerlijk lang over ;)
Voor het op de grond gooien, wij hadden voor zijn stoel een wat hogere dichte tas gezet met de badhanddoeken erop. Daardoor viel het meeste speelgoed daarop en kon ik erbij... (Maar wij hebben wel een kleine auto).
Het komt vast wel goed :)
pi_164732989
Chanty stoer die tas! Jan heeft een pacman tas gekregen van papa
http://www.zaterdagwinkel(...)uurtjes/#description

Twinkle wat fijn!
  zondag 21 augustus 2016 @ 15:37:30 #265
52229 Chanty
pi_164734709
Geen tablet maar zat er wel over te denken er een aan te schaffen. Al wil meneer altijd weer iets anders zien na een X aantal minuten dus geen idee of hij bv een uurtje naar iets kan kijken.

Voorin gaat niet omdat de airbag niet uit kan helaas. Verder zit hij achterwaarts dus speelgoed kan alleen aan de zijkanten vallen (dat scheelt) maar daar pleurt hij het ook neer om vervolgens te gillen dat hij het wil hebben :') misschien idd wat spullen aan beide kanten neerzetten zodat hij er zelf bij kan ^O^

En zal idd wat kleine nieuwe speeltjes halen, hopen dat dat lang genoeg boeiend is. En koekjes en rozijntjes idd :+

Mijn idee is om om zes uur te vertrekken. Hoop dat hij dan nog even slaapt omdat het toch vrij vroeg is. Dan na twee uurtjes hopelijk ergens ontbijten bij een speeltuin (desnoods de door mij zo gehaate Mac :+ met ballenbak). Dan hopelijk weer twee uur rijden en weer een lange pauze en dan is het middagdutjestijd en hoop ik het laatste stuk te kunnen rijden.
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:45:18 #266
52229 Chanty
pi_164736479
Zooo oude ipad op de kop getikt op mp :7
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:18:23 #267
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_164740630
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:47 schreef Chanty het volgende:
Tas met speelgoedjes tussenin zetten en evt aan de rugleuning van de stoel ervoor hangen. En de boel dichtstoppen met tassen/kussens/jassen zodat spullen niet onderin kunnen vallen.
Kinderliedjes op de radio om mee te zingen.
pi_164741076
Zou dit iets zijn?

http://m.ebay.co.uk/itm/322167078350

En nieuwe speelgoedjes inpakken, dan kost het uitpakken ook weer even tijd :) En op de iPad kun je de Bobo app zetten. Die heeft spelletjes, een paar filmpjes, wat liedjes en kleurplaten ed zonder dat je ervoor op internet hoeft.
pi_164741113
Wij hebben voor onze zomervakantie 1100 kilometer gereden met vouwwagen (dus max 100 km per uur). Ging meer dan prima eigenlijk, wat tips die bij ons dus werkten:

- tafeltje/tafelblad voor B gekocht voor in de auto. Handig! Vooral voor puzzelen en met de auto's spelen.
- zo'n opbergtas aan de voorstoel zodat B erbij kon met speelgoed erin.
- na elke stop een klein cadeautje uitpakken.
- klein koffertje met kleine speeltjes erin, die ligt bij ons standaard in de auto.
- autootjes
- magnetisch tekenbord
- eten en drinken :)
- de stops wat langer maken en stops met speeltuin uitzoeken
- bij nood dvd speler, is bij ons amper aangeweest.
pi_164741185
Die hebben wij Dot! Ja dus MAAR deze veesie heeft wel degelijk een stuk dun hout in het blad. Wel met veel zachte ruimte tussen buik en dat hout maar de prijs is niet voor niets lager....
pi_164741208
Wij hebben geen super lange ritten nog met de jongens gemaakt max was 5 uur maar toen was Jan nog baby en later max 2 1/2 - 3 uur. Wat bij ons vooral werkt ze hebben een paar autootjes achterin, favoriete knuffel op de achterbank, wat eten en drinken, bij lange ritten heb ik een rugtasje bij mij met wat verschillende speelgoedjes en boekjes, spelletjes spelen onderweg met ze dus vrachtwagens zoeken, wat loopt er in het weiland etc dus echt om je heen kijken. De jongens zijn bij ons echt van het rond kijken dus dat scheelt misschien ook el
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:45:53 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164741363
Wij hebben vandaag 1000 km gereden, en dat doen we regelmatig. Wij vertrekken altijd in de nacht zodat we flink wat kilometers kunnen maken terwijl de kinderen slapen. Verder veel snacks voor onderweg (dat kun je zo gezond maken als je zelf wil). Verder cadeautje voor onderweg, onderweg steeds ander speelgoed geven, diverse kindermuziek en hier vinden ze luisterboeken ook erg leuk.
pi_164742604
Vanmiddag was het heerlijk weer om even lekker uit te razen in het bos en dat hebben we dan ook gedaan. De jongens vinden het bos geweldig. No matter wat hun humeur is, zodra ik vraag of ze mee gaan naar het bos beginnen ze te juichen en gaan ze vlug hun laarsjes aandoen. :D Ze zagen in het bos vandaag onder andere paddenstoelen, een blauwe vlinder en een mini kikkertje. O+ Ze hebben denk ik ongeveer 3km helemaal zelf gelopen terwijl ze ondertussen op zoek waren naar blaadjes, eikels en dennenappels voor de herfsttafel en om mee te knutselen. Dit zijn echt de momenten waarop ik loop te stralen van trots. Heerlijk om ze zo met zijn drietjes bezig te zien in de natuur. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164743729
Nikki wat heerlijk! Mijn kindjes hebben zich vandaag ook prima vermaakt met o.a. in de plassen stampen en door dd regen rennen bij oma op de camping. In het begin denk ik dan soms nog weleens: o nee he :|W ... maar die snoetjes en het plezier dat ze hadden O+ .. priceless.

Nog bedankt voor de tip van de deur op een kier zetten trouwens. Boaz krijst daardoor niet meer ^O^
als ie wakker wordt hoor ik een paar keer heel zielig 'mama' en dan ga ik er gelijk heen en is het goed ^O^ .. een stuk relaxter wakker worden zo. Het leven kan soms zo simpel zijn.
pi_164743741
Heerlijk nikki, als ik dit zo zie denk ik echt ik moet vaker maar het bos! Ging vroeger veel vaker even uitwaaien met de hond, de hond heeft daar alleen geen zinin meer nu ze ruim 12 is halverwege kijkt die mij aan van doe ff normaal _O-maja kan ook gewoon met de kinderen natuurlijk meer gaan O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')