Klopt, idem met H&M. Maar de traditionele ketens doen daar (nog) niet aan mee, dus die zitten met halfjaarlijkse collecties te kijken die ze ver vantevoren ontwerpen en inkopen.quote:Op maandag 19 september 2016 11:20 schreef W00fer het volgende:
Een keten als Zara produceert en shipped naar winkels in 6 weken. Dus ik neem aan dat die geen last hebben ervan. De rest wel waarschijnlijk.
Helemaal mee eens, maar ik heb zelf dan ook truien die ik al 10+ jaar draag. Ben niet helemaal de doelgroep van die ketensquote:Op maandag 19 september 2016 11:39 schreef W00fer het volgende:
Overigens vind ik het belachelijk dat je 86x per jaar een andere collectie in je zaak moet hebben hangen. Nog voordat het goed en wel in de rekken hangt is de volgende zending alweer onderweg. Puur wegwerpmaatschappij. Je hoort mij niet zeggen dat 4 collecties per jaar zat is maar je kunt ook overdrijven. Die vraag was er niet maar is gewoon gecreeërd. Die verwende consument is niet zelf gaan vragen hee kunnen jullie over 6 weken weer iets anders neerhangen? Het is gewoon een concurrentiestrijd waarbij ze dachten aan gekkigheid. HEMA gaat dit nog eens de kop kosten. Die komen niet snel genoeg van voorraden af waardoor er gesneden wordt in winst. Daardoor moeten ze nog meer fratsen in de winkel gaan leggen zoals smartphones en allerhande branchevreemde producten om de winst maar op peil te houden.
De Zara en H&M hebben ook alles in eigen hand. Daar zit geen merk of iets tussen. Dus die kunnen veel sneller schakelen dan winkels die bij merken inkopen.quote:Op maandag 19 september 2016 11:20 schreef W00fer het volgende:
Een keten als Zara produceert en shipped naar winkels in 6 weken. Dus ik neem aan dat die geen last hebben ervan. De rest wel waarschijnlijk.
Zijn er zat meer hoor. C&A, Mango enz enz. Allemaal eigen spul maar niet de slagkracht. Wellicht moet je dat ook helemaal niet willen.quote:Op maandag 19 september 2016 14:37 schreef Stansfield het volgende:
[..]
De Zara en H&M hebben ook alles in eigen hand. Daar zit geen merk of iets tussen. Dus die kunnen veel sneller schakelen dan winkels die bij merken inkopen.
Leuk voor je.quote:Op donderdag 22 september 2016 08:53 schreef KingRadler het volgende:
ik koop alleen kleren in een Outlet of Aanbieding wat ze tegenwoordig vragen voor nieuwe collectie kleren is gewoon te duur. En dat gaat veel winkels ook de kop kosten.
Misschien werkt ie in een kledingwinkelquote:
Het is niets duurder dan jaren geleden, sterker nog; met alle doorlopende sales en acties is het zelfs nog goedkoper geworden dan ooit. Zolang je niet voor de 'luxe' merken gaat.quote:Op donderdag 22 september 2016 08:53 schreef KingRadler het volgende:
ik koop alleen kleren in een Outlet of Aanbieding wat ze tegenwoordig vragen voor nieuwe collectie kleren is gewoon te duur. En dat gaat veel winkels ook de kop kosten.
Volgens mij is kleding nou net dé productgroep die door de jaren heen over het geheel genomen alleen maar goedkóper is geworden. Iedereen verkoopt ook kleding, kijk eens wat er zoal in de bakken bij Aldi en Lidl ligt. Of bij de bouwmarkten. En dan de concurrente van de goedkope ketens als Primark of H&M. In bijna elke winkel koop je 5 paar sokken voor 5 euro. En overal hangen spijkerbroeken voor 39 euro. Misschien geen topkwaliteit, maar zeker niet duurder dan 10 jaar geleden.quote:Op donderdag 22 september 2016 08:53 schreef KingRadler het volgende:
ik koop alleen kleren in een Outlet of Aanbieding wat ze tegenwoordig vragen voor nieuwe collectie kleren is gewoon te duur. En dat gaat veel winkels ook de kop kosten.
De PC Hooftstraat is er groot met geworden.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:16 schreef MCH het volgende:
Mensen die het volle pond betalen zijn tamelijk dom.
Dat doen die winkeltjes in Woensel ook. Zogenaamd opheffingsuitverkoop. Posters hangen er het hele jaar. Eigenlijk is dat misleiding en moet de reclame code commissie optreden vind ik.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:03 schreef Nia het volgende:
Vanmorgen bij de plaatselijke MS mode. Grote posters op de ramen met de tekst: "Deze winkel gaat sluiten" en "Alles moet weg". Ik loop naar binnen en merk op tegen een verkoopster: "Ach wat jammer dat jullie weg gaan". "Nee hoor, we gaan niet dicht, maar we moeten die posters op onze ruiten plakken", antwoordt ze. Waarom brengt M&S haar klanten in verwarring?
Meeste outlet idd. Maar ook wel nieuw. Hangt van het merk af. Schoenen koop ik prima nieuw ja. Doe er ook een jaar of 10 mee. Rugzak van Eastpak ook. 30 jaar garantie. Prijzen zijn allemaal gereguleerd dus of je m nou op Bol.com koopt of bij de Bijenkorf maakt geen drol uit. Koop ik m bij de Bijenkorf omdat ik dan even kan meten of alles wat ik erin wil doen, erin past. Anders moet ik m weer terugsturen en gedoe.quote:
Klopt, maar het komt overal in Nederland voor. Ik ken een sieradenwinkeltje in Sneek die al meer dan 5 jaar 'Opheffing! Alles moet weg!' op zijn winkelruiten heeft staan.quote:Op vrijdag 23 september 2016 16:24 schreef W00fer het volgende:
Dat doen die winkeltjes in Woensel ook. Zogenaamd opheffingsuitverkoop. Posters hangen er het hele jaar. Eigenlijk is dat misleiding en moet de reclame code commissie optreden vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |