abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:12:27 #1
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164428065
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164429096
Wat een schatje Miezz!

Wat fijn Amsel dat de medicijnen lijken te werken.

Jagar, wat een goede nacht! Hier slaapt T ook in een wat dikkere slaapzak. De afgelopen dagen werd ie steeds wakker midden in de nacht, en na de fles kon ik hem niet terugleggen, want dan werd hij na een minuut weer huilend wakker. Met de dikkere ging het weer goed vannacht. Misschien toch koud gehad.

Hier lukt zelf in slaap vallen niet meer sinds meneer kan kruipen/staan. Hij blijft stuiteren (en daarna schreeuwen en huilen, I tried) als ik hem wakker wegleg. Helaas. Hoop dat dat over is voordat ie 16 is. :P
pi_164429286
Mijn baby valt zelf in slaap als ik haar in bed leg. Ik zing altijd 2 slaapliedjes en aai daarbij over haar voorhoofd en loop weg.
Als ik haar slapend weg leg, wordt ze vaak juist weer wakker en pikt het niet.

Overdag zelf in slaap vallen is moeilijker. Dan geeft ze zich maar moeilijk over aan de moeheid. Of slaapt maar 10 minuten. Soms helpt het om dan terug te gaan en de speen erin te doen, soms niet.
pi_164432905
Wij zijn met Twix in het ziekenhuis. N.a.v. het afvallen wilde de kinderarts hem zien. Saturatie is gelukkig netjes voor Twix' begrippen. Temp is 38.8. Geen idee wat er gaat gebeuren. We wachten op de kinderarts.
Lang leve de Tula, Twix doet een dutje.
pi_164433001
Sterkte Malteser & Mr Malteser :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164433051
Malteser sterkte!!
pi_164433228
Sterkte Malteser. Fijn dat er meteen naar gekeken wordt.
pi_164433528
Sterkte Malteser. :*
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:17:12 #9
220609 Nouk84
pi_164433888
Sterkte Malteser!
pi_164434914
Malteser :* Sterkte!
pi_164434980
Jeetje Malteser, wat klote. -O- Dat geeft zo'n rotgevoel! Heel veel sterkte, ik ben benieuwd wat de kinderarts van plan is.
pi_164435394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:43 schreef Malteser het volgende:
Wij zijn met Twix in het ziekenhuis. N.a.v. het afvallen wilde de kinderarts hem zien. Saturatie is gelukkig netjes voor Twix' begrippen. Temp is 38.8. Geen idee wat er gaat gebeuren. We wachten op de kinderarts.
Lang leve de Tula, Twix doet een dutje.
Arme Twix en arme jullie :* Sterkte!
pi_164435636
Ik heb een paar dagen niet gepost en weer van alles gemist.

Malteser veel sterkte met Twix. Ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen. Wat is zelf je gevoel bij het afvallen? Denk je dat Twix er last van heeft?

Ik ben deze week voor het eerst weer aan het werk en M heeft juist nu besloten dat hij ineens twee voedingen per nacht nodig heeft ipv eentje. Ik loop dus met een behoorlijk slaaptekort rond. En ik moet kolven op het invalidentoileten daar stinkt het naar riool en is geen elektriciteit. Nou ja ik werk er nog twee en halve week, dus ik ga er niet moeilijk meer over doen.

Ik vond de eerste werkdag wel een beetje een dingetje hoor, heb 's ochtends echt staan huilen. Morgen gaat M op eerste wendag bij het kdv, nog zo'n ding...
pi_164435648
Ahw Twix :*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164435680
Sterkte Malteser en Twix! :*
pi_164436263
Och Twix, och malteser. Heel veel sterkte :*
pi_164436572
Arme twix. Ik hoop op een goed plan van de arts.

Lastig luna, zo'n eerste werkdag. Maar de kop is eraf en het is al bijna weekend
pi_164436674
Sterkte, Malteser en Twix ;(

Luna, rot dat het niet goed voelde. Hopen dat je er snel weer aan gewend bent. En je kunt meteen aftellen voor je nieuwe baan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164436744
Sterkte Malteser! Hopelijk kan de arts helpen!

Meh, Luna, dat is idd echt 3x niks zo kolven. Is er niet een kantoortje dat je even kan gebruiken? Zelfs voor 2 weken is het fijn als je op je gemak zit.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:42:59 #20
220609 Nouk84
pi_164436793
Luna; helemaal op een plek waar je eigenlijk al weg wil, maar nog 'ff' 2,5 week moet terugkomen.. Gaan vast zo voorbij!
Wel veel dingetjes in één week. Komt vast goed, succes!
pi_164437186
Kinderarts is geweest. Twix heeft een virusinfectie (joh, what else is new) maar zorglijker is de intake van voeding, of ja, het gebrek aan intake.
Twix mag tot morgenochtend laten zien of het hem zelf lukt. We mochten kiezen of we dit in het ziekenhuis wilden, of thuis. We kiezen voor thuis. Morgenochtend weer terug, dan moet hij minimaal 300cc gedronken hebben. Anders opname en infuus.
pi_164437439
Oh nee Malteser wat sh*t ;(. Arme Twix. Ik hoop dat het snel beter gaat.. :*. Sterkte!

Groofs, brr wat naar die symptomen, eng ook! Fijn dat je je al wat beter voelt.

Miezziej, wat een schoonheid O+.

Slaaps: E ligt altijd warm. Ze krijgt een slaapzak met lange mouwen of pyjama met lange mouwen een lakentje eroverheen (ook meer dat ze stil blijft liggen :') :D) en als wij naar bed gaan rond 23u dan checken we haar temp en dekken we meestal nog toe met een dekentje. Ik heb net meteen de deken eroverheen gedaan. Te koud is niet goed en te warm ook niet, ik vind het moeilijk te peilen bij die kleintjes hoor..
enfin hopelijk helpt dit bij jou jagar, zou fijn zijn als je nachten wat beter worden dankzij de iets warmere slaapzak :Y!
pi_164437716
Oh Malteser, wat k*t. Ik hoop dat Twix genoeg gaat drinken!
  donderdag 11 augustus 2016 @ 20:42:45 #24
220609 Nouk84
pi_164438855
Kom op Twix, drink, drink!
pi_164438875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:53 schreef Malteser het volgende:
Kinderarts is geweest. Twix heeft een virusinfectie (joh, what else is new) maar zorglijker is de intake van voeding, of ja, het gebrek aan intake.
Twix mag tot morgenochtend laten zien of het hem zelf lukt. We mochten kiezen of we dit in het ziekenhuis wilden, of thuis. We kiezen voor thuis. Morgenochtend weer terug, dan moet hij minimaal 300cc gedronken hebben. Anders opname en infuus.
Ik ga hard duimen dat hij thuis genoeg kan drinken. Veel sterkte, het is niet niks allemaal zo.
pi_164438953
Oooooh Malteser. Pffff :'( hopelijk gaat het nu thuis lukken en is de opname nog af te wenden. Sterkte, het lijkt me echt heel zwaar.

Luna, gelukkig nog maar even op je huidige werkplek! Klinkt niet ideaal kolfsgewijs.
pi_164440139
Tja, het is niet zo'n heel groot kantoor, dus echt veel opties zijn er niet. Volgens mij hebben alle andere ruimtes ramen naast de deur en deuren die niet op slot kunnen, dus daar zou ik me ook niet op mijn gemak voelen. Gelukkig kunnen er batterijen in mijn kolf dus kan ik nog wel elektrisch kolven. En ik maak mijn vakantiedagen nog op, dus ik werk nog niet hele weken.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:23:50 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164440749
Malteser wat naar en die onzekerheid ;( hopelijk morgen beter nieuws.

Luna balen dat het zo tegenviel. Even doorbijten dus.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:37:20 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164441278
Beterschap Malteser en Groof!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:38:39 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164441330
Vandaag lekker op pad geweest met de auto en de draagzak (Tula). Zoveel blikken gekregen van mensen onderweg die water zagen branden ofzo _O-

Arja, heb je 'm al gebruikt? Voor veel uitstapjes veel handiger en sneller dan kinderwagen meezeulen vind ik :)
pi_164441925
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:38 schreef Molo het volgende:
Vandaag lekker op pad geweest met de auto en de draagzak (Tula). Zoveel blikken gekregen van mensen onderweg die water zagen branden ofzo _O-

Arja, heb je 'm al gebruikt? Voor veel uitstapjes veel handiger en sneller dan kinderwagen meezeulen vind ik :)
Moet je je man maar eens laten dragen, dan wordt er helemaal veel gekeken. Of op je rug dragen..
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:01:50 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164442237
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Moet je je man maar eens laten dragen, dan wordt er helemaal veel gekeken. Of op je rug dragen..
Ja man kreeg inderdaad dit weekend helemaal veel rare blikken :D
He doesn't give a shit, maar grappig is het wel. Op vakantie in Portugal kwamen me erg veel Tula's tegen eigenlijk, maar hier in de buurt zie ik ze eigenlijk nooit, gek wel, handig man :Y
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:18:14 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164442930
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:12 schreef lunamatic het volgende:
Tja, het is niet zo'n heel groot kantoor, dus echt veel opties zijn er niet. Volgens mij hebben alle andere ruimtes ramen naast de deur en deuren die niet op slot kunnen, dus daar zou ik me ook niet op mijn gemak voelen. Gelukkig kunnen er batterijen in mijn kolf dus kan ik nog wel elektrisch kolven. En ik maak mijn vakantiedagen nog op, dus ik werk nog niet hele weken.
En de tijd gebruiken om op de opvang ofzo te voeden?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164451979
Goedemorgen en een hoera voor de goede nacht. Ik geloof dat ik er niet meer uit geweest ben :o *O*

Hoe gaat het met Twix? Goed gegeten al?
pi_164451989
Ja hoe is het nu met Twix? :*
pi_164452303
Twix heeft heel goed geslapen en we hebben hem dus een paar keer wakker moeten maken om wat te drinken. De totale teller staat nu op 255cc dus ik hoop heel erg dat de kinderarts dat voldoende vindt. *duimen draait*
pi_164452308
Het is trouwens ontzettend lief dat jullie er naar vragen en alle beterschapswensen zijn hartverwarmend. O+
pi_164452479
Hopelijk is dat genoeg Malteser! Succes straks!
pi_164452500
Ik duim met je mee Malteser! Is de temperatuur ook wat gedaald?

Dragen.. Ik heb zelf tijdens een consult gekozen voor een Marsupi maar heb hem nog niet geprobeerd :@ Vind het nog een beetje eng ofzo :') Maar ja sowieso ben ik nog niet buiten geweest :P

Bedankt voor alle reacties op de foto O+
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:05:04 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164452769
Ik duim voor Twix!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:47 schreef Miezziej het volgende:

Dragen.. Ik heb zelf tijdens een consult gekozen voor een Marsupi maar heb hem nog niet geprobeerd :@ Vind het nog een beetje eng ofzo :') Maar ja sowieso ben ik nog niet buiten geweest :P

Gewoon op je gemakje als jij daar klaar voor bent proberen, heeft geen haast toch? ;)
Kan niet veel mee mis gaan, ziet er ook makkelijk in gebruik uit het als de mijne :)
En je bent druk zat, naar buiten komt ook wel een keer als je daar zin in hebt en energie voor hebt :)

We hebben hier vannacht heerlijk geslapen. Mevrouw slaapt nu normaal gewoon in wieg of bedje, maar wilde gisteren niet tukken daar. Ze kon zich pas om 2 uur echt aan de slaap overgeven toen ze tussen ons in lag, maar heeft toen wel tot half 9 door geslapen ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Molo op 12-08-2016 09:10:42 ]
pi_164452937
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:47 schreef Miezziej het volgende:

Je hoeft ook niet gelijk een flinke wandeling te gaan maken, mijn eerste keer weer buiten was een rondje om de flat (waarvan ik een uur heb moeten bijkomen :') ), om gewoon even te testen hoe het ging. De eerste keer omdoen is ook best lastig.
pi_164453222
Oh Malteser hopelijk is het genoeg inderdaad! Veel beterschap voor Twix!

Miezziej wat een mooi meisje!

Fijn LeSage, dat S goed geslapen heeft!

Ik heb vakantie ♡♡♡!
pi_164453414
Ik duim ook voor Twix!

Ik vond het ook zo grappig om te merken dat dragen en bijvoorbeeld ook Rapley veel meer standaard was in Engeland als hier.

Fijn vakantie Vieve6!
pi_164453426
Miezziej, hier ook best even gewacht met maar buiten gaan. Januari, alleen maar regen en koud. En ik snapte ook maar niet hoe anderen dat deden, met baby naar buiten. Alleen het klaarmaken kostte me al een uur :') (jasje aan, spullen bij elkaar zoeken). En toch vind je daar je weg in en nu gaan we heel vaak even lekker eruit.

Malteser, fijn dat er inmiddels wel wat binnen is gekomen bij Twix. Hopen dat de arts tevreden is!

Fijne vakantie, Vieve! Ga je nog weg of blijf je lekker van de Nederlandse zomer ( }:| ) genieten?
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:44:40 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:42 schreef Adrian4 het volgende:
Ik duim ook voor Twix!

Ik vond het ook zo grappig om te merken dat dragen en bijvoorbeeld ook Rapley veel meer standaard was in Engeland als hier.

Fijn vakantie Vieve6!
Heet Rapley in Engeland baby led weaning toevallig? Ik las er laatst vluchtig iets over
pi_164453450
Jep
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:26 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453456
Oh wacht ik lees verkeerd, ik dacht dat Adrian in de UK woonde :')
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:51 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453463
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:45 schreef Adrian4 het volgende:
Jep
^O^

Las erover op bbcgoodfood, toffe website is dat O+
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:47:16 #49
220609 Nouk84
pi_164453484
Ik hoop ook dat de kinderarts dat voldoende vindt Malteser!

Hier ook weer een goede nacht na de prikjes, ze kwam om 4u, maar lag er ook om half 9 in. Ze had niet eens een hele fles op en toch zo lang doorslapen! Heel fijn. Daarna werd ze om half 8 wakker en heb ik haar even lekker bij mij in bed gelegd. Ze wordt steeds vrolijker, het is niet meer grote paniek als ik uit beeld verdwijn, heel fijn!

Ik wilde na 2 dagen al een blokje om, maar dat mocht niet. Uiteindelijk op dag 6 een rondje gelopen, ging hartstikke goed. Maar idd op je eigen tempo Miez! En die drager komt wel, daar wordt je vanzelf vertrouwder mee. Ik ga proberen vandaag ook nog ff de draagdoek te oefenen, als de boodschappen op tijd zijn. Want ja, om 12u moet mevr weer naar bed en dat ritme hou ik er graag in!

Goede nacht Molo en LeSage! Fijn :)

Heerlijk vakantie, Vieve!
pi_164453491
Was het maar zo ;)

Ja, ik heb dit boek.https://www.bol.com/nl/p/(...)12-1001004009815483.. Ik vind dat zo veel relaxter dan het boek van stefan kleintjes, omdat dat zo gefixeerd is op borstvoeding (no offense lieve dames)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')