Ik kan bevestigen dat dat de beste manier is om te spelen iddquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Enige jammere vind ik vooralsnog dat hij niet op de XBOX One uitkomt, nu heb ik recentelijk een beest van een PC gekocht maar dit spel zou ik het liefst onderuit gezakt op de bank op m'n tv spelen
(nee, pc naast de tv plaatsen is geen optie )
Ohw dan ga ik me wel vermaken . Game gepreordered maar morgen pas spelen.. damn PC vertraagde launch .. damn Sony.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Als je door Skyrim kunt lopen zonder ooit maar 1 quest op te pakken vermaak je je hier ook wel mee.
Ik vond dit btw leuk om te lezen:
https://www.reddit.com/r/(...)s_already_worth_the/
Vertraagde launch, maar wel betere graphicsquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Ohw dan ga ik me wel vermaken . Game gepreordered maar morgen pas spelen.. damn PC vertraagde launch .. damn Sony.
Dat is waar . en de betere graphics zijn het waard mits het de performance niet te veel aantast. Ik ben benieuwd naar m'n scheepje en wat ik kan upgraden en of je hem kan custimizenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vertraagde launch, maar wel betere graphics
Wij kunnen iig wel onze FOV aan (gaan) passen bijv.
Als ik dit niet op max kan spelen ga ik ernstig teleurgesteld zijn in m'n systemquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:05 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Dat is waar . en de betere graphics zijn het waard mits het de performance niet te veel aantast. Ik ben benieuwd naar m'n scheepje en wat ik kan upgraden en of je hem kan custimizen
Jaquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:15 schreef Radjan het volgende:
Ik zit na een paar uur nog steeds in het zelfde zonnestelsel en weet niet hoe ik ergens anders kan komen. Heb je hier soms een werpdrive voor nodig ?
werp is ook goed je werpt jezelf vooruitquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:36 schreef Radjan het volgende:
[..]
Dank je, ik bedoel natuurlijk warpdrive
Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
OK, mijn mening na een dikke 12 uur gespeeld te hebben.
De game op sommige punten behoorlijk matig. Laat ik daar mee beginnen.
De grind is enorm. Dat is onderdeel van het spel, ik heb drie jaar lang Eve Online gespeeld, dus ik weet wat het is. Toch is NMS op dat gebied behoorlijk shallow. Er zijn veel verschillende materialen, maar het is niet meer dan een beetje minen, constateren dat je inventory vol is, naar een space station of trading post, wat teveel is verkopen en dan begin je weer opnieuw. Trading is echt niet heel erg diepgaand. Iets is in de ene space station goedkoper of duurder dan ergens anders maar het scheelt nooit meer dan 5%. Een echte impact op de economie is er niet en het is niet echt lonend om naar de beste deals op zoek te gaan. Dat kun je van tevoren ook niet weten, want er is geen manier om in andere space stations te kijken. Je doet het dus op goed geluk.
Dan het ontdekken. Dat is tegelijk ook een pluspunt, maar toch ook een minpunt. De diversiteit valt echt tegen. Ik heb een planeet of 30 bezocht nu, en op een totaal van 18 quintiljoen mag je verwachten dat ze énorm uiteen lopen. Dat doen ze dus niet. Overal dezelfde elementen (grote pillars voor heridium en nikkel, kleine pillars voor ijzer, overal dezelfde plantjes voor platinum) en veel planeten lijken kopieën van elkaar, alleen met een ander kleurtje of een ander weertype. De creatures zijn ook niet heel divers. Ben al 4 keer een soort viegende vissen tegengekomen en ook al drie keer de enorm vijandige spinkrab. Dat haalt behoorlijk het enthousiasme uit het ontdekken.
Dan je inventory. Dat is echt te weinig. Je gaat later flink kunnen upgraden, maar vooralsnog is het de Grote Inventory Management Sim. Ook moet je voortdurend alles bijvullen. Voor een game die nogal licht is in de simulatie-elementen is het stomvervelend om na elke drie take-offs de launch thrusters weer bij te moeten vullen, of je pulse engine. Dat is gewoon storend. Doordat je ook weinig inventory space hebt moet je dus heel vaak runs van planeet naar space station of trade station maken, wat ook nog eens best lang duurt, waardoor je eigenlijk de hele tijd bezig bent met het bijvullen van basic spaceshipfunctionaliteiten. Heel veel downtime dus.
Het universum, hoewel vol met leven, voelt heel erg doods aan. Planeten zijn bezaaid met plekken waar wat te ontdekken valt, maar in de praktijk zijn het ongeveer tien verschillende POI's, soms voorzien van een alien, maar meestal zijn het een soort research stations die vooral verlaten zijn, of overhoop gehaald zonder enige informatie waarom. Er zitten in die stations ongeveer 5 verschillende dingen waar je mee kunt interacteren die altijd hetzelfde resultaat geven. Dat was na 2 uur al niet meer interessant.
Doordat er maar één alien in een POI of space station zit, voelt het universum dood aan. Je interactie met de alien beperkt zich feitelijk ook maar uit een keuze uit drie antwoorden, waarbij er volgens mij geen slecht antwoord mogelijk is. Ik heb nog geen nare effecten gezien. De aliens zijn overigens ook volkomen statisch. Dat valt echt tegen. Meer NPC's waar je niet mee kunt interacteren hadden veel meer leven in het spel gebracht.
Dan de verhaallijn. Daarvoor speel je deze game niet. Het spel probeert je wel bij de hand te nemen naar het centrum van je galaxy en doet dat best goed zonder intrusief te zijn. Maar stukjes van het verhaal die je gepresenteerd krijgt zijn vooral ondoorzichtige esoterische platitudes waar voor het grootste deel geen touw aan vast te knopen valt. Ik hoop dat die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen.
Wat het doel is van de sentinels is mij onduidelijk. Ze triggeren op sommige planeten heel erg snel, maar je kunt ze ook veel te makkelijk afschudden. Er is daardoor geen risk/reward mechanic aanwezig. Het wordt op riskante planeten alleen maar langdradiger om uitgebreid te farmen, maar in de praktijk helemaal niet moeilijker door sentinels die bij elke scheet die je laat op je af komen. Als elementen de moeilijkheid niet verhogen, maar alleen maar een obstakel toevoegen die dingen langer laten duren, dan horen ze niet in een game thuis wat mij betreft.
Over nutteloze dingen toevoegen gesproken: je gaat heel veel techonologieën vinden, je wordt er echt mee overspoeld. Helaas is ook dit in de praktijk niet heel veel meer dan heel veel tiers van hetzelfde element op je multitool of spaceship. Door meer tiers toe te voegen lijkt het misschien of er heel veel technologie te ontdekken valt, maar in de praktijk valt dat dus vies tegen.
Dan nog wat pluspunten, want ik wil niet te zuur overkomen
Ontdekken geeft veel voldoening. Het is toch elke keer weer spannend om te zien waar je terecht gaat komen. De textures zijn misschien niet altijd even mooi, maar je gaat heel veel mooie plaatjes aantreffen. Spaceship design is ook mooi, vind ik. Het is aanlokkelijk om nieuwe space ships te willen kopen. Ook het feit dat je gecrashte ships weer op kunt lappen om zelf te gebruiken is erg leuk gedaan.
De soundtrack is magisch, één van de beste die ik ooit heb gehoord. Hij past zich perfect aan aan wat je aan het doen bent.
En de game forceert eigenlijk niks. Het laat je vrij gewoon lekker rond te vliegen en te relaxen. Dat is denk ik ook hoe je de game moet spelen, even een uurtje of twee de controller oppakken om wat rond te vliegen, dan komt de game het best tot zijn recht. Speel je langer dan dat zoals ik nu heb gedaan, dan denk ik dat er teveel matig uitgewerkte elementen zijn die je gaan storen.
Ik kom nu niet veel verder dan 6/10. Heel ambitieus, maar gewoon niet een heel sterke uitwerking. Het is wel wat ik er van had verwacht (rondvliegen en ontdekken), maar ik denk dat ik had verwacht het ontdekken leuker te vinden dan dat het in de praktijk uitpakt. Dat zal voor een deel aan mij liggen, maar ligt wat mij betreft ook zeker aan de toch erg tegenvallende diversiteit.
Nice, thanks! Een goed verwoorde review! Ik zal het nog even aankijken hoe andere users het spel verder vinden spelen!quote:
Goede review ik kan mij hier helemaal in vinden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
OK, mijn mening na een dikke 12 uur gespeeld te hebben.
De game op sommige punten behoorlijk matig. Laat ik daar mee beginnen.
De grind is enorm. Dat is onderdeel van het spel, ik heb drie jaar lang Eve Online gespeeld, dus ik weet wat het is. Toch is NMS op dat gebied behoorlijk shallow. Er zijn veel verschillende materialen, maar het is niet meer dan een beetje minen, constateren dat je inventory vol is, naar een space station of trading post, wat teveel is verkopen en dan begin je weer opnieuw. Trading is echt niet heel erg diepgaand. Iets is in de ene space station goedkoper of duurder dan ergens anders maar het scheelt nooit meer dan 5%. Een echte impact op de economie is er niet en het is niet echt lonend om naar de beste deals op zoek te gaan. Dat kun je van tevoren ook niet weten, want er is geen manier om in andere space stations te kijken. Je doet het dus op goed geluk.
Dan het ontdekken. Dat is tegelijk ook een pluspunt, maar toch ook een minpunt. De diversiteit valt echt tegen. Ik heb een planeet of 30 bezocht nu, en op een totaal van 18 quintiljoen mag je verwachten dat ze énorm uiteen lopen. Dat doen ze dus niet. Overal dezelfde elementen (grote pillars voor heridium en nikkel, kleine pillars voor ijzer, overal dezelfde plantjes voor platinum) en veel planeten lijken kopieën van elkaar, alleen met een ander kleurtje of een ander weertype. De creatures zijn ook niet heel divers. Ben al 4 keer een soort viegende vissen tegengekomen en ook al drie keer de enorm vijandige spinkrab. Dat haalt behoorlijk het enthousiasme uit het ontdekken.
Dan je inventory. Dat is echt te weinig. Je gaat later flink kunnen upgraden, maar vooralsnog is het de Grote Inventory Management Sim. Ook moet je voortdurend alles bijvullen. Voor een game die nogal licht is in de simulatie-elementen is het stomvervelend om na elke drie take-offs de launch thrusters weer bij te moeten vullen, of je pulse engine. Dat is gewoon storend. Doordat je ook weinig inventory space hebt moet je dus heel vaak runs van planeet naar space station of trade station maken, wat ook nog eens best lang duurt, waardoor je eigenlijk de hele tijd bezig bent met het bijvullen van basic spaceshipfunctionaliteiten. Heel veel downtime dus.
Het universum, hoewel vol met leven, voelt heel erg doods aan. Planeten zijn bezaaid met plekken waar wat te ontdekken valt, maar in de praktijk zijn het ongeveer tien verschillende POI's, soms voorzien van een alien, maar meestal zijn het een soort research stations die vooral verlaten zijn, of overhoop gehaald zonder enige informatie waarom. Er zitten in die stations ongeveer 5 verschillende dingen waar je mee kunt interacteren die altijd hetzelfde resultaat geven. Dat was na 2 uur al niet meer interessant.
Doordat er maar één alien in een POI of space station zit, voelt het universum dood aan. Je interactie met de alien beperkt zich feitelijk ook maar uit een keuze uit drie antwoorden, waarbij er volgens mij geen slecht antwoord mogelijk is. Ik heb nog geen nare effecten gezien. De aliens zijn overigens ook volkomen statisch. Dat valt echt tegen. Meer NPC's waar je niet mee kunt interacteren hadden veel meer leven in het spel gebracht.
Dan de verhaallijn. Daarvoor speel je deze game niet. Het spel probeert je wel bij de hand te nemen naar het centrum van je galaxy en doet dat best goed zonder intrusief te zijn. Maar stukjes van het verhaal die je gepresenteerd krijgt zijn vooral ondoorzichtige esoterische platitudes waar voor het grootste deel geen touw aan vast te knopen valt. Ik hoop dat die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen.
Wat het doel is van de sentinels is mij onduidelijk. Ze triggeren op sommige planeten heel erg snel, maar je kunt ze ook veel te makkelijk afschudden. Er is daardoor geen risk/reward mechanic aanwezig. Het wordt op riskante planeten alleen maar langdradiger om uitgebreid te farmen, maar in de praktijk helemaal niet moeilijker door sentinels die bij elke scheet die je laat op je af komen. Als elementen de moeilijkheid niet verhogen, maar alleen maar een obstakel toevoegen die dingen langer laten duren, dan horen ze niet in een game thuis wat mij betreft.
Over nutteloze dingen toevoegen gesproken: je gaat heel veel techonologieën vinden, je wordt er echt mee overspoeld. Helaas is ook dit in de praktijk niet heel veel meer dan heel veel tiers van hetzelfde element op je multitool of spaceship. Door meer tiers toe te voegen lijkt het misschien of er heel veel technologie te ontdekken valt, maar in de praktijk valt dat dus vies tegen.
Dan nog wat pluspunten, want ik wil niet te zuur overkomen
Ontdekken geeft veel voldoening. Het is toch elke keer weer spannend om te zien waar je terecht gaat komen. De textures zijn misschien niet altijd even mooi, maar je gaat heel veel mooie plaatjes aantreffen. Spaceship design is ook mooi, vind ik. Het is aanlokkelijk om nieuwe space ships te willen kopen. Ook het feit dat je gecrashte ships weer op kunt lappen om zelf te gebruiken is erg leuk gedaan.
De soundtrack is magisch, één van de beste die ik ooit heb gehoord. Hij past zich perfect aan aan wat je aan het doen bent.
En de game forceert eigenlijk niks. Het laat je vrij gewoon lekker rond te vliegen en te relaxen. Dat is denk ik ook hoe je de game moet spelen, even een uurtje of twee de controller oppakken om wat rond te vliegen, dan komt de game het best tot zijn recht. Speel je langer dan dat zoals ik nu heb gedaan, dan denk ik dat er teveel matig uitgewerkte elementen zijn die je gaan storen.
Ik kom nu niet veel verder dan 6/10. Heel ambitieus, maar gewoon niet een heel sterke uitwerking. Het is wel wat ik er van had verwacht (rondvliegen en ontdekken), maar ik denk dat ik had verwacht het ontdekken leuker te vinden dan dat het in de praktijk uitpakt. Dat zal voor een deel aan mij liggen, maar ligt wat mij betreft ook zeker aan de toch erg tegenvallende diversiteit.
Zou op zich redelijk 'makkelijk' te implementeren moeten zijn gezien het allemaal via de server gespeeld wordt. Lijkt me wel tof. Kan je een soort off-game groepje oprichten die afspreken om een bepaalde grondstof te minen tot een x tonnage en dan de markt te breken .quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.
Dat is makkelijk genoeg te implementeren na launch. Zeker als ze base-building e.d. toe gaan voegen wordt trading een stuk interessanter.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is een gemiste kans dat trading niet gedaan is zoals in Offworld Trading Company, waarbij de prijs van grondstoffen en materialen wordt bepaald door vraag en aanbod van de andere spelers. Zeldzame grondstoffen zouden zo echt veel waard kunnen worden, terwijl iemand die tonnen aan goud op de markt gooit de prijs omlaag drijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |