abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164424449
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:54 schreef Horsemen het volgende:
Het slechte nieuws van vandaag komt dan helaas bij KoM vandaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die pitch kan ik me nog herinneren, loopt nog niet zo lang toch?
pi_164424549
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Deze loopt volgens mij al wat langer. Hoeveel termijnen zijn hier al voldaan van de 36?
Ja, het was mijn eerste project op KOM. Investeerders in dit project maken 9,55% verlies (alle kosten meegerekend).

Voor NRDZ:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(...)[verwijderd door gebruiker](...)

Ik ben er overigens wel zeer over te spreken dat ik bij KOM per project een overzicht kan downloaden van alle transacties inclusief hun opbouw (aflossing + rente). Dat zouden meer platforms moeten hebben. KOM verwerkt ook keurig de kosten in het overzicht, zodat het eenvoudig is het rendement zelf uit te rekenen. Echt heel overzichtelijk!

[ Bericht 13% gewijzigd door Groepfunder op 11-08-2016 13:04:41 ]
pi_164424687
De missende termijn van
SPOILER
is inmiddels binnen.
pi_164424789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:50 schreef Groepfunder het volgende:
En nu ik toch bezig ben. Deze ontbreekt ook nog in de lijst op de frontpage. Een bakkerij waarbij de investeerders een rendement van -37,09% hebben behaald.
Deze betaalt toch nog? Weliswaar niet het volledige bedrag, maar elke maand 500 EUR. Zodra een volledige termijn binnen is bij KOM wordt het bedrag naar de investeerders overgemaakt.
pi_164424866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:59 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Deze betaalt toch nog? Weliswaar niet het volledige bedrag, maar elke maand 500 EUR. Zodra een volledige termijn binnen is bij KOM wordt het bedrag naar de investeerders overgemaakt.
Je hebt gelijk. Dat heeft KOM inderdaad op 3 juni 2016 gemeld. Dat niet betalen had ik onthouden. De afbetalingsregeling niet. Ik haal 'm weg uit mijn vorige bericht.
pi_164425390
Spitsuur bij Bijzonder Beheer van KOM vandaag. Ik kreeg de volgende mail over de wijnboer.
SPOILER
Fijn dat beide ondernemers inmiddels werk hebben gevonden, maar ik betwijfel of dat veel uitmaakt. Heeft er hier al iemand gereageerd? (en wat waren je beweegredenen om wel of niet mee te doen)
SPOILER
  donderdag 11 augustus 2016 @ 14:01:11 #32
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_164426313
SPOILER
Tot nooit .......
pi_164427774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:01 schreef Speekselklier het volgende:
SPOILER
Ik schrijf hem helemaal af. Ik ga er wel werk van maken als KoM de (voorgeschoten)kosten aan ons door rekent. Vind dat KoM flink wat steken heeft laten vallen. Waaronder de verpanding en misleidende informatie in de pitch (lichte dip in de omzet.... blijkt een omzet halvering).
pi_164427904
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:50 schreef Groepfunder het volgende:

Ik ben er overigens wel zeer over te spreken dat ik bij KOM per project een overzicht kan downloaden van alle transacties inclusief hun opbouw (aflossing + rente). Dat zouden meer platforms moeten hebben. KOM verwerkt ook keurig de kosten in het overzicht, zodat het eenvoudig is het rendement zelf uit te rekenen. Echt heel overzichtelijk!
over de mogelijkheid dat het kan ben ik het met je eens! dat is heel fijn. Echter kloppen de afrondingen niet en is er per project wel een paar cent verschil. klinkt als niet veel, maar voor een financieel bedrijf hoor dat natuurlijk niet...
pi_164428210
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 15:01 schreef Baklapper het volgende:
Ik schrijf hem helemaal af. Ik ga er wel werk van maken als KoM de (voorgeschoten)kosten aan ons door rekent. Vind dat KoM flink wat steken heeft laten vallen. Waaronder de verpanding en misleidende informatie in de pitch (lichte dip in de omzet.... blijkt een omzet halvering).
Ik neig naar hetzelfde... (ook v.w.b. de voorgeschoten kosten. Mijn vertrouwen in KOM heeft door dit project een flinke deuk opgelopen).
pi_164428230
Weer een ineens geheel afbetaald gve project. Nog meer toeval :)

SPOILER
Ook bij Lendico regent het versnelde afbetalingen, mijn 9e al! Levert daar niets op, nul rente over ineens uitgekeerde termijnen
pi_164428483
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:45 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Die pitch kan ik me nog herinneren, loopt nog niet zo lang toch?
Nee, pas 9 van de 48 maanden voldaan
pi_164429718
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:01 schreef Speekselklier het volgende:
SPOILER
Rationeel ben ik het met je eens. Maar toch doe ik mee! Ik voel me erg belazert en heb er dan ook wat voor over als ze dan maar wat langer achter hun vodden worden gezeten m.b.t. terugbetaling. Dat zouden meer mensen moeten doen.
pi_164429849
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:25 schreef Tsundoku het volgende:
Spitsuur bij Bijzonder Beheer van KOM vandaag. Ik kreeg de volgende mail over de wijnboer.
SPOILER
Fijn dat beide ondernemers inmiddels werk hebben gevonden, maar ik betwijfel of dat veel uitmaakt. Heeft er hier al iemand gereageerd? (en wat waren je beweegredenen om wel of niet mee te doen)
SPOILER
Mijn beweegredenen zijn dat ik vind dat we dit als crowdfunders niet moeten laten lopen dan wordt het een soort vrijbrief om niet te betalen.( zie b.v. Solar project van KoM daar is van een faillissement geen sprake maar de persoon in kwestie weigert te betalen omdat hij niet is betaald) daarom vind ik dat we een statement moeten maken en per definitie actief achter ons geld aan te gaan.
Iedereen moet begrijpen dat Hoofdelijke aansprakelijkheid en eigenlijk verpanding niet zomaar ontlopen kan worden,

Het zelfde geld natuurlijk voor KoM ook die moet zijn steentje bijdragen in deze. Die hebben ook steken laten vallen.
pi_164430101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:12 schreef bambricks het volgende:

[..]

Mijn beweegredenen zijn dat ik vind dat we dit als crowdfunders niet moeten laten lopen dan wordt het een soort vrijbrief om niet te betalen.( zie b.v. Solar project van KoM daar is van een faillissement geen sprake maar de persoon in kwestie weigert te betalen omdat hij niet is betaald) daarom vind ik dat we een statement moeten maken en per definitie actief achter ons geld aan te gaan.
Iedereen moet begrijpen dat Hoofdelijke aansprakelijkheid en eigenlijk verpanding niet zomaar ontlopen kan worden,

Het zelfde geld natuurlijk voor KoM ook die moet zijn steentje bijdragen in deze. Die hebben ook steken laten vallen.
Ik ben het voor de volle 100% met je eens!
pi_164430630
Naam: Republic Dutch
Leendoel: Groei
Bedrag: 120.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,07

Voel totaal niets voor dit project.
Zelfs de kosten voor crowndfunding á 10k worden mee gefinancieerd.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_164430735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:34 schreef ITrade het volgende:
Naam: Republic Dutch
Leendoel: Groei
Bedrag: 120.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,07

Voel totaal niets voor dit project.
Zelfs de kosten voor crowndfunding á 10k worden mee gefinancieerd.
zo gek is dat laatste niet, gezien deze kosten altijd ingehouden worden op de uitbetaling aan de leningnemer.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164431636
fietsenmaker best sympathiek project.
maar helaas: nul (!!!) zekerheden.
slechts 8% rente
HA geef ik niks om (want: nix te halen)

Jammer.....voor 9% had ik 'm gedaan
pi_164434279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:01 schreef bleyenburg het volgende:

Jammer.....voor 9% had ik 'm gedaan
Ja, want dat scheelt bij een bedrag van bijv. 300 ¤ een duizelingwekkende 5 ¤ rendement over 36 maanden.
Nee hoor geintje, ik denk ook zo !
pi_164435119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ja, want dat scheelt bij een bedrag van bijv. 300 ¤ een duizelingwekkende 5 ¤ rendement over 36 maanden.
Nee hoor geintje, ik denk ook zo !
Nou, ik anders niet. Een zeer risicovol project als dit wordt geen investeringswaardig project door 5 euro méér aan rente.....

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 11-08-2016 19:18:20 ]
Pecunia non olet
pi_164439318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:12 schreef bambricks het volgende:

[..]

En daarom heb ik ook aangegeven mee te willen doen met een eventuele procedure.
pi_164452398
Weer een faillissement bij KoM en helaas zit ik er nu wel in:
SPOILER
Ondernemer lijkt wel willen om tot een betaalrekening te komen als ik KoM moet geloven.
pi_164452466
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:35 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Ondernemer lijkt wel willen om tot een betaalrekening te komen als ik KoM moet geloven.

Die liep ook nog niet zo lang... Gaat hard zo.
pi_164452525
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:35 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER

Dat is mooi waardeloos! Het regent niet alleen buiten bij KoM maar ook defaults. Ik kan dit project even zo snel niet vinden onder die naam.
Wat zijn gegevens van dit project, zoals looptijd, betaalde termijnen, classificatie en geleend bedrag, en startdatum project?
pi_164452547
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is mooi waardeloos! Het regent niet alleen buiten bij KoM maar ook defaults. Ik kan dit project even zo snel niet vinden onder die naam.
Wat zijn gegevens van dit project, zoals looptijd, betaalde termijnen, classificatie en geleend bedrag, en startdatum project?
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')