Dat zijn rechtszaken tegen het nationale olympisch comite, niet tegen het IOC. Het NOC schrijft nederlanders in.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:45 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar ben ik niet helemaal van overtuigd, want ik meende mij te herinneren dat er ook wel rechtszaken voorkomen omtrent wie mag deelnemen aan de OS. Als dat zo is, dan is NOC NSF niet almachtig, maar ja als Nederland geen gouden medailles wint, dan moet je de OS op andere manieren spannend maken, Way the go NOCNSF haha
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:47 schreef Wup2 het volgende:
[..]
ow. oke.
maar ik ga ervan uit dat als meneer van Gelder maandag met een dronken kop het dorp binnenwandelt hij dat dinsdag weer zal doen.
Maar Van Gelder is niet gediskwalificeerd: hij is enkel niet ingeschreven of bevestigd van deelname. Het IOC dan wel de internationale turnbond gaat over de deelnemerslijst en die heeft niets te maken met een conflict tussen Van Gelder en de Nederlandse bonden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:45 schreef Moira. het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was de kwalificatielijst waarvan de bovenste 8 zich hebben gekwalificeerd voor de finale.
De Franse Aït Saïd heeft z'n been gebroken, dus schuift de nummer 9 de finale in.
Yuri's diskwalificatie zorgt ervoor dat de Fransman Rodriguez op de 10e plek dus ook de finale in schuift. Maar als Yuri onterecht gediskwalificeerd blijkt en wel deel mag nemen aan de finale, heeft die 10e Franse dus gewoon pech.
[formeel geneuzel] Hij is niet gediskwalificeerd, hij is terugtrokken [/formeel geneuzel]quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:45 schreef Moira. het volgende:
Wat ook klopt als Yuri daadwerkelijk gediskwalificeerd blijft.
Aight, dan is er dus een prima kans dat Yuri gewoon de ringenfinale kan turnen als hij dat geschil wint. Of begrijp ik dat nou verkeerd?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar Van Gelder is niet gediskwalificeerd: hij is enkel niet ingeschreven of bevestigd van deelname. Het IOC dan wel de internationale turnbond gaat over de deelnemerslijst en die heeft niets te maken met een conflict tussen Van Gelder en de Nederlandse bonden.
Ah! Dank!quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die "nieuwe zombie drug"
http://www.ad.nl/nieuws/a(...)rug-flakka~a68263a5/
Ben ik ook benieuwd naar. Je kunt degene die anders in zijn plaats schuift volgens mij moeilijk een uur voor de finale zeggen 'ja nee sorry hij is er weer, doeg.'quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:50 schreef Andromache het volgende:
Tot wanneer kun je een deelnemer inschrijven ?
Die hebben wel wat anders om zich op te concentreren. Logisch ipv verrassend.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:51 schreef Revanches het volgende:
Ik wacht nog steeds op verklaringen van de andere sporters die hier getuige van waren/ overlast ervaren ..blijft verrassend stil.
Klopt. Barbertje moet hangen om revanche te nemen voor zijn stunt in 2009/2010. Misselijkmakend en geen enkele menselijke maat hier.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:51 schreef Revanches het volgende:
Ik wacht nog steeds op verklaringen van de andere sporters die hier getuige van waren/ overlast ervaren ..blijft verrassend stil.
Ik geloof niet dat het IOC de vijand is van Yuri, de rechtszaak zal waarschijnlijk gaan of NOC NSF Yuri van Gelder rechtsmatig naar huis mag sturen. Daar kan natuurlijk juridisch nogal wat ogen en haken aan vast zitten. Dus de vraag is, wat gebeurd er als de rechter uitspreekt dat NOC NSF onregelmatig heeft gehandeld. Dan denk ik niet dat IOC dwars zal gaan zitten zolang de finale nog niet begonnen is. En de vraag is natuurlijk of de rechter het NOC NSF kan dwingen Yuri in te schrijven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn rechtszaken tegen het nationale olympisch comite, niet tegen het IOC. Het NOC schrijft nederlanders in.
Nou nee dus. Zelfs als een Nederlandse rechter hem in het gelijk stelt dan kunnen Nederlandse bonden waarschijnlijk toch niet meer voldoen aan de IOC-regels voor een tijdig inschrijving/bevestiging. Zoals ik al zei: IOC is geen partij in dit verhaal.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Aight, dan is er dus een prima kans dat Yuri gewoon de ringenfinale kan turnen als hij dat geschil wint. Of begrijp ik dat nou verkeerd?
Dat is niet verrassend en het blijft nog wel even stilquote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:51 schreef Revanches het volgende:
Ik wacht nog steeds op verklaringen van de andere sporters die hier getuige van waren/ overlast ervaarden..blijft verrassend stil.
Maar wat zo'n andere advocaat/rechter al zei is het NOC niet lekker bezig omdat het IOC met Yuri juist de afspraak heeft om die finale te turnen, waarbij gewoon aan alle regels voldaan is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nou nee dus. Zelfs als een Nederlandse rechter hem in het gelijk stelt dan kunnen Nederlandse bonden waarschijnlijk toch niet meer voldoen aan de IOC-regels voor een tijdig inschrijving/bevestiging. Zoals ik al zei: IOC is geen partij in dit verhaal.
Of men moet het IOC ook voor de rechter willen slepen.
Gewoon proberen zou ik zeggen, Yuri heeft nu toch al niks meer te verliezenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:54 schreef Zorro het volgende:
Ze beslissen in de loop van de avond of er een kort geding komt.
Bel hem ff.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gewoon proberen zou ik zeggen, Yuri heeft nu toch al niks meer te verliezen
Voor de menselijke maat hebben we Maarten Ducrot en het nieuwe wielrennenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:53 schreef Andromache het volgende:
[..]
Klopt. Barbertje moet hangen om revanche te nemen voor zijn stunt in 2009/2010. Misselijkmakend en geen enkele menselijke maat hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |