abonnement Unibet Coolblue
pi_164671764
Wat een wisselende kosten hier voor de opvang! Wij betalen ¤ 330,- voor 1 dag (waar ze niet alle uren volmaakt, maarja hadden we maar niets uit moeten zoeken in de plaats waar we beiden werken :P ) en krijgen iets van ¤ 124,- terug per maand. Gelukkig vindt ze het heel erg leuk daar. Als ze 3 dagen naar de opvang had gemoeten, hadden we misschien ook iets anders gezocht. Hoewel ik niet uitsluit dat ze in de toekomst 2 dagen gaat ivm schoonmoeder die op leeftijd raakt. Mocht M. nog een broertje of zusje krijgen ooit, dan is dat misschien een beetje te veel voor mijn sm.

Faptist: zijn er in 078 ook wachtlijsten voor basisscholen? :o Dacht dat het wel meeviel. (Of ben je in een andere stad aan het kijken vanwege de verhuizing.)
pi_164672514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 00:29 schreef faptist het volgende:
Heeft er hier iemand een Wobbel?
Mijn vraag wordt niet doorgelaten op FB.
Ik vroeg me af hoe het vilt eruit ziet na een tijdje wobbelen.

Ook heb ik mega keuzestress in kleuren kiezen.
Ik wil sowieso een linnen plank (whitewash), maar het kleurtje vilt?
Ik vind neon roze vet, maar dat kan ook wel overprikkelen. Poederroze vind ik ook wel tof, maar ook saai.
Net als trendkleur grijs/blauw. Prachtig, vt wonen verantwoord, maar zo'n veilige keuze.
Ik hou niet van kiezen. Moeilijk :{
Wij hebben er wel een, maar nog maar net, dus ik weet niet hoe het na veel wobbelen is. Maar nog nergens klachten over gezien (ze bestaan nog niet lamg natuurlijk).
pi_164672650
Hier twee kiezen rijker! En als ze gister tussen 23 en 00 uur niet een beetje mieperig was geweest hadden we het helemaal niet gemerkt denk ik. Eentje is al helemaal door, dus die is er al even, andere nu een puntje door. Maar kijken mag natuurlijk nooit :+
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:50:47 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164673238
F gaat (nu nog) niet naar de opvang. Ik werk 3 dagen (heb nog ouderschapsverlof), vriend 4, en de twee oma's passen ieder een dag op. Vanaf januari gaat ie 1 dag, als grote broer ook naar de BSO zal gaan :'(. Ze gaan dan beide 40 weken, en ik heb het bedrag wat het ons gaat kosten ergens ver weg gestopt in mijn geheugen :X. Het is iig veel meer dan de ¤65 pm die we nu betalen voor de peuterspeelzaal van peuter...

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 00:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Die van mij komt van Fazzoletti, maar is helaas alweer te klein. Het eerste van maat 74(/80) dat te krap zat en steeds op kroop. Verder past hij vrijwel alles nog.

Als ik het zo hoor is F ongeveer net zo ver als O, die loopt ook langs dingen en aan twee handen. Ik denk dat hij door die foto op het klimrek gewoon veel verder lijkt!

Dit is een maat 86/92 ;) Shirt valt zo mooi smal dat ie die al aan heeft sinds ie 10 maanden is :D
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:27:39 #230
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164679551
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 07:45 schreef kazy het volgende:


Faptist: zijn er in 078 ook wachtlijsten voor basisscholen? :o Dacht dat het wel meeviel. (Of ben je in een andere stad aan het kijken vanwege de verhuizing.)
Tegen mij is verteld dat ik haar met 2 jaar echt ingeschreven moest hebben als ik haar op de muhring of bavinck wil plaatsen. Ik geloof zulke dingen, maar of het waar is?
Ik weet echt nog niet welke school ik ga kiezen.
Heb jij al een keuze gemaakt? Ken je goede ervaringen?
Zo shit om niemand te kennen met oudere kinderen.

Vandaag was ik op een inloopochtend voor dragende moeders, maar voelde me absoluut niet op m'n gemak. Zij hebben kinderen die niet zijn ingeënt.. Moeten ze helemaal zelf weten, maar ik kies ervoor om het wel te doen. Moet ik dat dan altijd aanhoren?
Of tanden poetsen.. Ro vind het verschrikkelijk. Toch dwing ik het elke dag af. 'Dan is ze er niet aan toe'. Niet aan toe? Doe ff normaal! Ze heeft een mond vol tanden/kiezen. Zeker wel belangrijk, zei ik. Zij: het wordt pas belangrijk wanneer ze hun volwassen gebit krijgen. En toen lachte haar dochter breeduit en zag ik zwarte tandjes :o
Dus nee. Ook aan hen kon ik het niet vragen. Wist het antwoord al: de vrije school.

Ik ben best intuïtief in mijn manier van opvoeden, maar ik vind het echt niet tof wanneer ik scheef aangekeken wordt omdat ik tegen mijn kind zeg dat een stoel is om op te zitten en niet om op te staan. Krijg ik dit soort opmerkingen: 'maar mama, ik wil nog 108 manieren onderzoeken om te zien wat ik met een stoel kan doen. Optillen, kruipen, etc etc'.
Vervolgens gaat ro aan de wandel dus dan loop ik erachter aan (vreemd huis)... 'Laat haar toch lekker gaan!'
Om vervolgens te ontdekken dat hun buitendeuren allemaal open stonden. Kant 1 was de straat. Kant 2 was naar de tuin die een verdieping lager lag.
Of kritiek op hoe ik een draagzak aan deed.
Inwendig ontplofte ik. Liet natuurlijk weer niets merken. Dat lukt me dan niet ofzo. Bah.
Waarom zijn er nou nooit leuke vlotte mensen die draagzakken/draagdoeken cursussen doen en spullen uitlenen.
Dusse Bloesem.. Schiet eens op ! :6 O+

Pfoeh. Klaagpost! Maar ik ben wel lief en vrolijk vandaag hoor. :@

[ Bericht 9% gewijzigd door faptist op 19-08-2016 15:35:23 ]
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:53:51 #231
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_164680264
Wow Hilmo! Hoop dat het met P. ook nog gaat gebeuren qua fruit. P. (22 maand) heeft de laatste tijd wel problemen met slapen 's nachts. Ik denk nachtangst want ze wordt ca. een uur nadat ze in bed ligt huilend wakker maar ogen dicht. Gebeurd ook vaak nog ergens tussen 1 en 3' s nachts nog een keer. Afgelopen nacht heeft ze zowaar doorgeslapen. Dat was wel weer een keer lekker.

KDV hier 684 waar we 425 van terugkrijgen (2 dagen). P. gaat 1 dag in de week naar oma en op donderdag en vrijdag werk ik halve dagen thuis en heb ik geen opvang nodig :)
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:59:03 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164680374
Faptist, dat klinkt ook absoluut als het type mensen waar ik allergisch voor ben en enorme jeuk van krijg. Ik denk dat ik niet beleefd was gebleven, en wel een scherpe opmerking (of 2,3,4) terug had gemaakt (iets met opvoeden, regels stellen, en mondgezondheid). Ik zoek het daarom ook maar niet op. Ieder z'n ding, maar dring het alsjeblieft niet op aan een ander....Gelukkig zijn er ook normale, niet linksdraaiende macrobiologische-eco-vrije-opvoeding-wij-zijn-helemaal-doorgeslaan dragende ouders (zoals jij en ik ;)).

En school, dat blijft toch apart, die verschillen. Hier is peuter natuurlijk wel ingeschreven (die zal in januari naar school gaan), maar F zal pas ingeschreven worden als ie 3,5 is verwacht ik. Wordt naar alle waarschijnlijkheid toch dezelfde dorpsschool (er zijn er 3, alledrie niet-praktiserend RK).
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:04:44 #233
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_164680516
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 07:45 schreef kazy het volgende:

Faptist: zijn er in 078 ook wachtlijsten voor basisscholen? :o Dacht dat het wel meeviel. (Of ben je in een andere stad aan het kijken vanwege de verhuizing.)
/ontlurkt/

Kom jij ook uit 078 :o
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:28:49 #234
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164681232
Dordt in tha house!

Mm
Wij zijn verre van saai en normaal, maar bij dit kliekje pas ik gewoon niet. Fijn dat je er ook zo over denkt :D

Hilmo
Hier 18 maanden (geloof ik) en alleen appel en banaan. |:(

Edit : 17 maanden.. Over een week al 18! :o
pi_164681446
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:27 schreef faptist het volgende:

[..]

Tegen mij is verteld dat ik haar met 2 jaar echt ingeschreven moest hebben als ik haar op de muhring of bavinck wil plaatsen. Ik geloof zulke dingen, maar of het waar is?
Ik weet echt nog niet welke school ik ga kiezen.
Heb jij al een keuze gemaakt? Ken je goede ervaringen?
Zo shit om niemand te kennen met oudere kinderen.

Vandaag was ik op een inloopochtend voor dragende moeders, maar voelde me absoluut niet op m'n gemak. Zij hebben kinderen die niet zijn ingeënt.. Moeten ze helemaal zelf weten, maar ik kies ervoor om het wel te doen. Moet ik dat dan altijd aanhoren?
Of tanden poetsen.. Ro vind het verschrikkelijk. Toch dwing ik het elke dag af. 'Dan is ze er niet aan toe'. Niet aan toe? Doe ff normaal! Ze heeft een mond vol tanden/kiezen. Zeker wel belangrijk, zei ik. Zij: het wordt pas belangrijk wanneer ze hun volwassen gebit krijgen. En toen lachte haar dochter breeduit en zag ik zwarte tandjes :o
Dus nee. Ook aan hen kon ik het niet vragen. Wist het antwoord al: de vrije school.

Ik ben best intuïtief in mijn manier van opvoeden, maar ik vind het echt niet tof wanneer ik scheef aangekeken wordt omdat ik tegen mijn kind zeg dat een stoel is om op te zitten en niet om op te staan. Krijg ik dit soort opmerkingen: 'maar mama, ik wil nog 108 manieren onderzoeken om te zien wat ik met een stoel kan doen. Optillen, kruipen, etc etc'.
Vervolgens gaat ro aan de wandel dus dan loop ik erachter aan (vreemd huis)... 'Laat haar toch lekker gaan!'
Om vervolgens te ontdekken dat hun buitendeuren allemaal open stonden. Kant 1 was de straat. Kant 2 was naar de tuin die een verdieping lager lag.
Of kritiek op hoe ik een draagzak aan deed.
Inwendig ontplofte ik. Liet natuurlijk weer niets merken. Dat lukt me dan niet ofzo. Bah.
Waarom zijn er nou nooit leuke vlotte mensen die draagzakken/draagdoeken cursussen doen en spullen uitlenen.
Dusse Bloesem.. Schiet eens op ! :6 O+

Pfoeh. Klaagpost! Maar ik ben wel lief en vrolijk vandaag hoor. :@
Precies de reden waarom ik maar 1 Mamacafé heb meegedaan :X Heb je wel kunnen passen wat je wilde? Ik heb hier ook een Emei liggen he :)

En vroeg inschrijven klopt voor zover ik weet in Dordt ja! Vrienden van ons waren te laat en dat beperkt het allemaal erg.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:52:31 #236
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164686577
Niet toe aan tandenpoetsen. _O- Dan moet ik denk ik ook maar geen luiers meer gaan verschonen en L aankleden, dat vindt hij echt niet tof en is vaak huilen, mijn liedjes, spelletjes en speeltjes ten spijt. Maar goed om te horen dat hij er gewoon nog niet aan toe is. :D

Maar ook totaal niet belangrijk als je een kind van vier hebt met kiespijn waarbij de tandjes getrokken moeten worden. Komen toch volwassen kiezen... Een paar jaar later. 8)7

Heel vervelend als mensen zich zo met je opvoeding bemoeien en op slinkse wijze kritiek uiten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:29:26 #237
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164688385
Fap, niet liegen he?! Ro is volgende week pas 17 maanden. Dus nog 16 ;)
Of heeft ze een maandje over geslagen?
pi_164688682
Fap, ik moet wel hard lachen om je post, eigenlijk. Het klinkt als een stuk van Brigitte Kaandorp, ergens :D
Maar wel vervelend dat ze zo openlijk kritisch zijn, en dan vooral over zulke imo stomme dingen. Ik ben helemaal voor intuïtief opvoeden en je kind volgen enzo, maar dan wel anno 2016, en daar hoort tandenpoetsen en inenten toch echt wel bij zeg. En er nog niet aan toe zijn, me hoela. Als een kind nog niet toe is aan wachten voor een stoplicht, laten ze em dan ook gewoon gaan? Wat een bs _O-
En van je afbijten is makkelijker gezegd dan gedaan tegenover mensen die zo stellig zijn. Dat heeft bijna geen zin, ze luisteren toch niet.
pi_164690822
Wij gingen vanavond met J naar een luchtballonevenement hier in de buurt. Hij heeft genoten, vond het prachtig (en wij dus ook) en ging thuis na de fles ook zonder gedoe slapen :o
Het is zo leuk samen O+
pi_164691254
Eens met het Brigitte Kaandorp gevoel Room :D
En ik merk toch regelmatig dat er mensen zijn met een (vanuit mijzelf bekeken) rare kijk op de wereld/kinderen/opvoeding.. Alle kanten op trouwens, in de richting van grijzewollensokkenlinksdraaiendbioveganistisch, maar ook in de richting van vontrappinderijstreng..

Ik merk dat het opvoeden nu een beetje gaat beginnen, maar ik vind het nog wel lastig om te bepalen wat je kunt/moet doen. Het is zo lastig om te peilen wat ze al begrijpt en wat niet. Ook van wat ze zelf doet, ze kan echt zo ondeugend kijken :D maar in hoeverre begrijpt ze dat dat zo is?

Dat klinkt fijn Hup!
pi_164691314
Ik ben ook niet toe aan het betalen van de hypotheek, maar dat hoeft dan dus ook niet meer begrijp ik? w/.

I en ik gingen vandaag met de bus en trein Baard van zijn werk halen (en dan met de auto terug). I vond het zo tof in de trein. O+. Op de toeristische terugweg zijn we op een supergezellig terrasje beland, waar we lekker hebben gegeten. Er was livemuziek en I was de ster van zijn zelfgecreëerde dansvloer. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164691329
Oh, en wie heeft er iets antislip-achtigs in bad? (ook voor lurkers, ik weet niet in welk topic deze vraag anders kan). Ik had een antislipmat besteld online, maar vind het eigenlijk maar niks. En onze stop zit in het midden van het bad, dat is ook niet heel handig. Maar zonder vind ik het maar eng als ze in bad gaat en ze vind het zo leuk zelf.
pi_164691424
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben ook niet toe aan het betalen van de hypotheek, maar dat hoeft dan dus ook niet meer begrijp ik? w/.

I en ik gingen vandaag met de bus en trein Baard van zijn werk halen (en dan met de auto terug). I vond het zo tof in de trein. O+. Op de toeristische terugweg zijn we op een supergezellig terrasje beland, waar we lekker hebben gegeten. Er was livemuziek en I was de ster van zijn zelfgecreëerde dansvloer. :D.
Je kunt ook nog een Soeverein Mens worden, dan schijn je een hoop formele dingen niet meer te hoeven. Belastingen ook dacht ik :+
pi_164691675
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, en wie heeft er iets antislip-achtigs in bad? (ook voor lurkers, ik weet niet in welk topic deze vraag anders kan). Ik had een antislipmat besteld online, maar vind het eigenlijk maar niks. En onze stop zit in het midden van het bad, dat is ook niet heel handig. Maar zonder vind ik het maar eng als ze in bad gaat en ze vind het zo leuk zelf.
Wij hebben er eentje in de vorm van een krokodil, van de Ikea. Het is niet de mooiste aanwinst voor je badkamer, maar ach.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10138163/

(Was in het begin wel even een dingetje, want I durfde niet in het bad. _O- .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164691691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, en wie heeft er iets antislip-achtigs in bad? (ook voor lurkers, ik weet niet in welk topic deze vraag anders kan). Ik had een antislipmat besteld online, maar vind het eigenlijk maar niks. En onze stop zit in het midden van het bad, dat is ook niet heel handig. Maar zonder vind ik het maar eng als ze in bad gaat en ze vind het zo leuk zelf.
Ik ben een maandje te vroeg. Maar, wij hebben anti slip stikkers in bad. Misschien een optie?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:04:14 #246
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164691779
Wij hebben ook de Ikea krokodil. J vindt m supertof, F heeft nog geen mening... Blijft prima liggen, alleen wel elke keer loshalen na het badderen, anders gaat ie schimmelen aan de onderkant :r :X
pi_164691878
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wij hebben er eentje in de vorm van een krokodil, van de Ikea. Het is niet de mooiste aanwinst voor je badkamer, maar ach.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10138163/

(Was in het begin wel even een dingetje, want I durfde niet in het bad. _O- .)
Oh, vriendelijk prijsje wel!
pi_164691897
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ben een maandje te vroeg. Maar, wij hebben anti slip stikkers in bad. Misschien een optie?
Wat voor stickers zijn dat?
pi_164691997
:D
En I onderweg O+
En IMA: niet heel charmant, maar werkt prima en heel betaalbaar: de krokodil van ikea *) edit: spuit11

En offtopic: onze overgebleven pousse Aaf was al sinds ik thuiskwam vanmiddag nog niet gesignaleerd :{ We hadden er allebei buikpijn van en hebben schoorvoetend op zolder en buiten gezocht, maar niks.. En net, tijdens het typen van dit berichtje, hoorden we ineens ons kattenluikje O+ O+ O+ En nu ligt ze zich snorrend droog te likken naast me op bed *; :'(
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164693164
Fap :D _O- :')!!! Hilarisch en treurig tegelijk. Ik had van de week opeens een ingeving om bij ons in het dorp een soort mama-café te starten gecombineerd met draagworkshops, bv-voorlichting en wie-weet-wat-nog-meer, maar nu heb je me afgeschrikt :P. Overigens ken ik zeker 2 heel down to earth draagconsulenten. Wel stukje reizen voor jou ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')