Ik vind het allang mooi dat het kan en dat er zo levens kunnen worden gered en als ik zelf in zo een situatie kom zou ik het ook mooi vinden om op die manier te worden geholpen. Daarom ben ik ook al 25 jaar donor. Maar als ik vanuit mijn gevoel zou reageren zou ik liever na mn dood niet in me willen laten snijden, brrr.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Niet-donoren hebben zo hun eigen reden(en) om geen donor te zijn.
Ik vind het raar dat mensen menen te mogen zeggen/vinden dat zij dan maar dood moeten gaan omdat ze zelf geen donor willen (of kunnen!) zijn en volgens velen dan dus "verplicht" zijn om geen donororgaan aan te nemen.
Niet iedere niet-donor heeft een doodswens hoor, dat het hun geen bal uitmaakt dat ze doodgaan omdat ze geen orgaan zouden mogen ontvangen vanwege de mening van een paar mensen...
Je begrijpt toch wel, dat ik die krant niet meer heb en de publikatiedatum niet onthouden heb? Het was wel een klein stukje waarin het bezield zijn erkend werd door betrokkenen (hartstichting? donororganenstichting? omdat er zoveel over gepraat werd en als ik me niet vergis was het een klein stukje op de voorpagina. Er is vast nog wel info in het algemeen over te vinden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Vind dat namelijk hele interessante materie!
Nou, ik wou dat de Armour Tyroid (van varkensschildklieren) nog voorgeschreven mocht worden. Werkt beter dan Thyrax of Euthyrox.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:23 schreef Droopie het volgende:
Zal wel zeggen Xeno transplatie ga ik dus echt nooit aan beginnen..
Van dieren naar mensen.
Zou trouwens volgens mij het einde van de wereld beteken, dan krijg je ziektes in omloop dat wil je echt niet.
Misschien is daarom op sommige stukken snelweg de maximumsnelheid verhoogd naar 130 km.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
We hebben geen tekort aan donoren omdat mensen geen donor willen zijn, we hebben een tekort aan donoren omdat de meesten niet op de goede manier overlijden...
Er komt een dag dat er iets uitbreekt en we denken, tsja toen we een apenhart gingen plaatsen in een mens en we niet konden weten dat die ziekte zich ook kon evolueren we iets te ver zijn gegaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:25 schreef Teslynd het volgende:
[..]
[..]
Nou, ik wou dat de Armour Tyroid (van varkensschildklieren) nog voorgeschreven mocht worden. Werkt beter dan Thyrax of Euthyrox.
Ik vind Xenotransplantatie erger als het van dier naar plant is.
[..]
Het varken schijnt heel dicht bij de mens te staan. Armour Thyroid is afgevoerd onder druk van de farmacie.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er komt een dag dat er iets uitbreekt en we denken, tsja toen we een apenhart gingen plaatsen in een mens en we niet konden weten dat die ziekte zich ook kon evolueren we iets te ver zijn gegaan.
maar dat is mijn standpunt
Geloof ik ook hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het varken schijnt heel dicht bij de mens te staan. Armour Thyroid is afgevoerd onder druk van de farmacie.
De hele farmaceutische industrie is al rot tot op het bot. Zou open en transparant moeten zijn. Het doel is om mensen beter te maken, dat is hun functie in deze wereld. Dat daar geld voor nodig is, snapt een kind van 4 ook wel. Maar het is een winstsector, niet een sector die zijn/haar maatschappelijk belang dient te nemen. Ze hebben al ontzettend veel macht, en gek genoeg doet niemand er wat aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Geloof ik ook hoor.
Maar er komt een dag dat de farmacie te veel ruimte krijgt/ neemt en we gedonder krijgen.
en aan wie of wat moet je verantwoording afleggen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:13 schreef TLC het volgende:
Met alle respect maar zelf wil ik geen donor worden, en dat gaat ook twee kanten op want mocht er ooit iets met me gebeuren hoef ik ook geen organen van anderen, God heeft me zo geschapen en als mijn tijd gekomen is dan is het maar zo. Ik wil verantwoording over mijn leven kunnen afleggen met mijn gekregen lichaam in zijn geheel.
Tegenover Onze Lieve Heer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
en aan wie of wat moet je verantwoording afleggen?
Zou Hij het juist niet beter vinden als je je organen zou geven aan een ander?quote:
Dan grijp je in in zijn creaties. Als hij wil dat je aan nierfalen lijdt, dan zal dat zo moeten gaan. Pijn lijden was vroeger een speciale taak binnen het christendom.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:51 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Zou Hij het juist niet beter vinden als je je organen zou geven aan een ander?
Als Hij wil dat je aan diabetes (over)lijdt grijp je al in door insuline te spuiten, maar daar horen we dan weer niemand over.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan grijp je in in zijn creaties. Als hij wil dat je aan nierfalen lijdt, dan zal dat zo moeten gaan. Pijn lijden was vroeger een speciale taak binnen het christendom.
Daarom zijn abortus en euthanasie zo'n probleem binnen de kerken: het kan vaak niet openlijk als zodanig gebeuren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Hij wil dat je aan diabetes (over)lijdt grijp je al in door insuline te spuiten, maar daar horen we dan weer niemand over.
Als het gaat om het ingrijpen in Zijn creaties dan keuren mensen dat vooral goed of af als hen dat het beste uitkomt.
Ik heb respect voor je standpunt, dat voorop gesteld.quote:
Dit inderdaad. Je kan het "ingrijpen" ook zien als dat God de mens de kracht geeft om een oplossing te zoeken voor het lijden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Hij wil dat je aan diabetes (over)lijdt grijp je al in door insuline te spuiten, maar daar horen we dan weer niemand over.
Als het gaat om het ingrijpen in Zijn creaties dan keuren mensen dat vooral goed of af als hen dat het beste uitkomt.
Behandeling voor nierfalen is dan wel oke of mag je daar ook niet aan dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan grijp je in in zijn creaties. Als hij wil dat je aan nierfalen lijdt, dan zal dat zo moeten gaan. Pijn lijden was vroeger een speciale taak binnen het christendom.
Dat is niet dom. We hebben gelukkig de keus om ZELF te bepalen wat er met ONS lichaam gaat gebeuren.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:12 schreef habitue het volgende:
Ik zou juist zeggen: wat tof dat mijn organen nog langer doorleven dan ik!
[..]
Maar het beinvloedt wel mensen wat hun keuze is omtrent belangrijke zaken in het leven. Mensen gaan bijvoorbeeld dood omdat gelovigen hun organen liever zien wegrotten dan aan iemand anders te gunnen Terwijl er 0 aanwijzingen zijn dat hun hersenspinsels ook maar iets van waarheid bevatten. Dom dus en gevaarlijk.
Niet een op een misschien. Maar ik heb zat jonge mensen dood zien gaan op de wachtlijst.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Maar je mag iemands dood niet toeschrijven aan een niet-donor.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik denk dat de niet zo rekkelijken de grenzen gelegd hebben bij de lichaamsgrenzen. Dus wel sleutelen aan het lijf, maar niet tussen de lijven over en weer sleutelen. Er zijn immers ook stromingen die bloedttransfusie afwijzen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:07 schreef LPFAN het volgende: [..]
Behandeling voor nierfalen is dan wel oke of mag je daar ook niet aan dan?
Ai, dat luide geschater... memento mori en gedraag je in dit aardse tranendal!quote:
Ja dat is zo idd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:26 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik denk dat de niet zo rekkelijken de grenzen gelegd hebben bij de lichaamsgrenzen. Dus wel sleutelen aan het lijf, maar niet tussen de lijven over en weer sleutelen. Er zijn immers ook stromingen die bloedttransfusie afwijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |