Het feit dat je al lijstjes verzint om te maken is creatiefquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanx! Het was even een werkje maar het is klaar.
Ookal de future log, monthly en daily gemaakt. Nu bezig met pagina 'stappenteller'. Vind het leuk om te doen maar creatief gaat het niet worden denk ik.
Leuk! Maar weer niet welk boek jij hebt maar pas dus op ermee. Ik heb net alles er weer uitgescheurd door die stomme stempelsquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:12 schreef _Arual_ het volgende:
Goed begin sylvana!
Ik zou niks kopen, maar bij de Action kwam ik onderstaande stempels tegen. Ze hadden er nog meer, maar deze leken me nuttig. Ook heb ik er letter-sjablonen gekocht, en bij de Hema nog wat stempelrollers voor 50 cent. Deze staan niet op de foto.
Ik begin nu met leuke lijstjes, volgend jaar ook weekspreads. Die wil ik gaan invullen als dagboek in plaats van afvink-lijstjes. Nu heb ik daarvoor een dagboek en dan wordt het zo dubbelop.
[ afbeelding ]
Ik doe voorzichtigquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Leuk! Maar weer niet welk boek jij hebt maar pas dus op ermee. Ik heb net alles er weer uitgescheurd door die stomme stempels
Al aan je savings pagina begonnen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:48 schreef DonnaRush het volgende:
Die rolstempels van HEMA zijn echt een hell. Heb er washi over geplakt, wat een drama. Heb wel nieuwe washi en deco tape gehaald bij de Action. Nu echt even HO!
Ja, maar die gaat pas in september in.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al aan je savings pagina begonnen?
Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:44 schreef Sarabi het volgende:
Jammer Sylvana!
Hier gaat het lekker, alweer meerdere nieuwe lijstjes gemaakt. Morgen ben ik niet thuis maar zal zondag even foto's plaatsen.
Ik heb per ongeluk ook een deel in het Engels.... Kwam door het filmpje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Leuk! Waarom doe je het in het Engels?
Gaaf!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:32 schreef Sylvana het volgende:
Dankjullie! En ja wist nou al hoe ik het wilde en overschrijven is makkelijker dan alles eerst weer moeten bedenken
En Engels vind ik mooier staan met veel dingen en dat is begrijpelijker voor anderen als ik het deel op Pinterest ofzo
Hoe ik dat met dat jaaroverzicht heb gedaan ga ik het ook per weekoverzicht doen. Dus op 2 blz alle dagen van de week (5 werkdagen apart en weekend) Dus niet echt 1 pagina per dag. Maar die maak ik gewoon per week, ga ik niet allemaal van te voren doen. Reserveer gewoon de ruimte er al wel voor. En dan ga ik daar achter mn andere lijstjes maken
Dankje en dat maakt idd verder niet uit, het is idd het belangrijkste dat het je veel plezier geeft. En ik ga ook echt niet alles in het Engels doen hoor. De "kopjes" worden dan wel in het Engels, maar mn daily's en to-do's etc schrijf ik ook gewoon in het Nederlands hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gaaf!
Nu voel ik me wel een beetje een sukkel met mijn Nederlandstalige boekjes, maar goed, het geeft me veel plezier en daar gaat het om, dommig of niet
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankje en dat maakt idd verder niet uit, het is idd het belangrijkste dat het je veel plezier geeft. En ik ga ook echt niet alles in het Engels doen hoor. De "kopjes" worden dan wel in het Engels, maar mn daily's en to-do's etc schrijf ik ook gewoon in het Nederlands hoor.
Dat inderdaad, je doet dit toch voor jezelf, niet zodat anderen het kunnen begrijpen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Ik zet bij Instagram en Pinterest gewoon een korte Engelse beschrijving van wat het is
Jupquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat inderdaad, je doet dit toch voor jezelf, niet zodat anderen het kunnen begrijpen?.
Dat is ook echt niet de hoofdreden hoor bij mij. Maar ik vind het bij veel dingen gewoon mooier staan in het Engels. En dat het dan voor anderen beter te begrijpen is is mooi meegenomen. Maar meer ook niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat inderdaad, je doet dit toch voor jezelf, niet zodat anderen het kunnen begrijpen?.
Wowquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 15:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké... ik stond echt even met open mond... Voorlopig hoef ik niks aan te schaffen
(mijn moeder had haar knutselkamer uitgemest en dit stond op de nominatie om in de container te eindigen)
[ afbeelding ]
En ik woon in een studio van 40m2quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:50 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wow
Kunnen we niet allemaal bij jou komen knutselen?
'quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 22:01 schreef _Arual_ het volgende:
Vandaag een Netflix-spread gestart:
[ afbeelding ]
En een mislukte kleurenkaart. Ik had de lijst met alle kleuren online gevonden. Later verder gegaan, lijst weer gegoogeld, en er een gevonden waarbij de volgorde nét even anders bleek te zijn:
[ afbeelding ]
Ik ben geīrriteerd nu.
CotS: omg!
Ik heb pagina's die om te huilen zijn (maar waar ook iets te persoonlijke informatie op staat). Met een lineaal en een lettersjabloon kom ik al een heel eind. Nu mijn handschrift nog ...quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 23:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
'
Wat is jouw werk ongelooflijk mooi! Ik zou willen dat ik dat kon![]()
Eb dat soort irritaties horen geloof ik bij de hobby, helaas...OMG was ook wat ik zei. Ben nu al de hele dag er lekker druk mee
Wauw echt super leuk al! Goed bezigquote:Op zondag 21 augustus 2016 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Wat ik heb so far:
Eerst maar eens de pagina's volgens het filmpje:
index:
[ afbeelding ]
future log:
[ afbeelding ]
Monthly:
[ afbeelding ]
Daily:
[ afbeelding ]
En dan de rest:
Stappenteller:
[ afbeelding ]
Boeken:
[ afbeelding ]
Podcast:
[ afbeelding ]
Gewicht:
[ afbeelding ]
TVseries:
[ afbeelding ]
Mijn pagina's drukken door maar dat vind ik nooit zo erg, vind het eerder wel wat hebben
Het geheim van de smitquote:Op zondag 21 augustus 2016 12:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb pagina's die om te huilen zijn (maar waar ook iets te persoonlijke informatie op staat). Met een lineaal en een lettersjabloon kom ik al een heel eind. Nu mijn handschrift nog ...
Gaaf! Leuk gedaanquote:Op zondag 21 augustus 2016 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Wat ik heb so far:
Eerst maar eens de pagina's volgens het filmpje:
index:
[ afbeelding ]
future log:
[ afbeelding ]
Monthly:
[ afbeelding ]
Daily:
[ afbeelding ]
En dan de rest:
Stappenteller:
[ afbeelding ]
Boeken:
[ afbeelding ]
Podcast:
[ afbeelding ]
Gewicht:
[ afbeelding ]
TVseries:
[ afbeelding ]
Mijn pagina's drukken door maar dat vind ik nooit zo erg, vind het eerder wel wat hebben
De netflix letters bij de Action.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het geheim van de smit, Hulpmiddelen zijn alleen maar handig, dus groot gelijk heb je (moet ook eens kijken naar sjablonen. Waar kun je die kopen, Etsy oid?).
Ik heb alleen een paar stencils van bloemen en de rest doe ik allemaal uit de losse pols en dat met een rampzalig handschrift
Maar goed, ik doe oefenen oefenen en oefenen met mijn kalligrafiepennen.
Mooi! Stuk creatiever dan ikquote:Op maandag 22 augustus 2016 16:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, handschrift aan het oefenen geweest voor de journals
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu leuke kalligrafiedingen aan het opzoeken om mezelf aan te leren
Ik ga toch ook maar eens naar de Action. Ik zoek me suf naar lettersjablonen. Hier in Leiden heb je geen fatsoenlijke hobbywinkel meer.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De netflix letters bij de Action.
Bij kantoorboekhandels heb je vaak ook van de rechthoekige plastic mallen met daarin het complete alfabet.
Ik heb ze voorbij zien komen op Pinterest, maar ik snap niet helemaal wat je ermee moet?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil vanavond een habit tracker gaan maken in mijn bullet journal. Nu alleen nog bedenken welke habits het waard zijn om te tracken. Heeft iemand van jullie ook zo'n tracker?
Ow.. dat klinkt als een nuttig ietsquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:27 schreef Sarabi het volgende:
Kijken hoe vaak je iets doet, zodat je het juist minder vaak of vaker zult gaan doen.
Tenminste zo wil ik het gaan gebruiken.
Sowieso voor mijn verschillende hobbies, zodat ik hopelijk vaker tijd voor maak en niet steeds hetzelfde ga zitten doen.
Of hoe vaak je voor 7 uur je nest uit komt, 's avonds je make-up goed verwijdert, uit eten gaat, lunch van thuis meebrengt, een halfuur aaneen leest ...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ow.. dat klinkt als een nuttig iets
Misschien hoe vaak je de deur uitgaat om iets leuks te doen (kan van wandelen tot dagje weg zijn), of iets met sporten en bewegen, of voeding, of zoiets?
Ja!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil vanavond een habit tracker gaan maken in mijn bullet journal. Nu alleen nog bedenken welke habits het waard zijn om te tracken. Heeft iemand van jullie ook zo'n tracker?
Dit lijkt me geen brush pen, maar een gewone fineliner. De neerwaartse lijnen zijn dikker gemaakt door er extra bij langs te gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:23 schreef Sylvana het volgende:
Weet iemand trouwens wat voor pennen er gebruikt worden voor die vaak sierlijke letters? Zijn dat van die brushpennen of
Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Aha oke. Maar wat is zo'n brushpen dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dit lijkt me geen brush pen, maar een gewone fineliner. De neerwaartse lijnen zijn dikker gemaakt door er extra bij langs te gaan.
Tiptiptip:quote:Op maandag 22 augustus 2016 16:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, handschrift aan het oefenen geweest voor de journals
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu leuke kalligrafiedingen aan het opzoeken om mezelf aan te leren
Zijn wel mooie YouTube filmpjes van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Aha oke. Maar wat is zo'n brushpen dan?
Poeh succes hahaquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed... vanavond ga ik aan de monsterklus beginnen door al mijn boeken op een lijst te zetten, met vinkhokjes voor gelezen, houden of weg doen en een cijfer geven (en gezien ik vaak naar boekenmarkten ga en sneller koop dan lees, wordt het een flink verhaal). Ik heb er zin in
Nice! Veel plezier en succesquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Ook hier gezwicht.Net een gezellig boekje gehaald, komende week even denken wat erin mag en hoe enzo.
Dank u dank uquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Poeh succes haha
IJsdraakje leuk!
Mooi boekje! En je bent snel verslaafd gewordenquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Hijg ende puf. Een deel van de planning voor m'n studie staat erin, plus ruimte voor de overige modules. Verder een maandelijkse agenda en ruimte voor een future log. Zo nog even een stapel reserveren voor m'n dagelijkse en bedenken wat ik er verder nog in kan zetten.Een lijstjeslijstje is ook wel een idee inderdaad!
En misschien ga ik die ook nog wat leuker aankleden, het eerste brok is vooral überpraktisch nu.
Edit: Met m'n appeltjesboekje
[ afbeelding ]
Leuk boekje!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Hijg ende puf. Een deel van de planning voor m'n studie staat erin, plus ruimte voor de overige modules. Verder een maandelijkse agenda en ruimte voor een future log. Zo nog even een stapel reserveren voor m'n dagelijkse en bedenken wat ik er verder nog in kan zetten.Een lijstjeslijstje is ook wel een idee inderdaad!
En misschien ga ik die ook nog wat leuker aankleden, het eerste brok is vooral überpraktisch nu.
Edit: Met m'n appeltjesboekje
[ afbeelding ]
Goed bezig geweest hoor!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Twaalf pagina's verder, maar al mijn boeken staan in mijn journal (met of ik ze heb gelezen of ik ze wil houden en of ik ze weg doe)
Haha super toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:38 schreef LastRequest het volgende:
Ik heb vooralsnog het meeste aan m'n lijstje "Wat hebben we gegeten". Heb al inspiratie gehaald uit m'n lijstje van maanden geleden haha. "O ja, dat hebben we al lang niet op!"
Had dit nou niet gezegdquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:02 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Zijn wel mooie YouTube filmpjes van.
Dankje! Ik ga alleen de zondag wel wat groter maken (net zolang als de rest is) omdat ik toch wel veel doe op zondag hahaquote:Op zondag 4 september 2016 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wauw! Dat is super mooi geworden en het ziet er duizend praktisch uit
Hahaha woopsquote:Op zondag 4 september 2016 20:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankje! Ik ga alleen de zondag wel wat groter maken (net zolang als de rest is) omdat ik toch wel veel doe op zondag haha
Ik heb geen idee, ik volg die vaste principes niet echt. Op Pinterest zie ik veel van dit soort overzichten. Mijn dagen zijn redelijk voorspelbaar, en eerst iets op een post it schrijven en dan pas in je bujo vind ik erg omslachtig. Wel maak ik alleen de aankomende week van te voren, werk ik niet verder vooruit. Alleen de zondag heb ik nu dus voor aankomende week doorgetrokken tot onderen want die was afgelopen week wel te klein. Maar ik gebruik hem ook als gewone weekagenda dus.quote:Op maandag 5 september 2016 10:18 schreef LastRequest het volgende:
Was het idee van bujo niet juist dat je geen vaste ruimtes van tevoren vastlegt voor je week? Dat je pas je nieuwe dag neerzet als de vorige voorbij is zeg maar? Dit is geen commentaar hoor maar ik dacht dat ik dat eruit had begrepen. Maakt het wel lastig want dan kun je het niet gebruiken als een gewone agenda merkte ik vorige week al, ik heb toen op een post-it dingen gezet die ik bv. overmorgen moest doen en pas als die dag aanbrak schreef ik die dag op en die taken erbij.
Disclaimer: ik begrijp dat je het volledig in kunt/moet vullen zoals je zelf wilt maar dacht dat dit één van de principes was
Ja, dat bedoel ik. Volgens mij was dat het idee. Mijn dagen zijn redelijk gelijk (9-5 op kantoor in elk geval) maar toch zit er nog wel verschil in de hoeveelheid taken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 september 2016 10:40 schreef DonnaRush het volgende:
Ik maak geen layout omdat mijn dagen nooit gelijk zijn. De ene dag veel taken en de andere dag weinig en ik wil niet het risico nemen dat ik een grid getekend heb en een dag te klein is!
Ja voor mij ook. De ene dag heb ik 4 wassen en de andere dag doe ik alleen even stofzuigenquote:Op maandag 5 september 2016 10:57 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Volgens mij was dat het idee. Mijn dagen zijn redelijk gelijk (9-5 op kantoor in elk geval) maar toch zit er nog wel verschil in de hoeveelheid taken bijvoorbeeld.
Het was ook geen opmerking tegen jou of om te zeggen dat je het niet goed doet hč, sorry als dat zo overkwam. Ik zag het eerder in dit topic en vroeg me het toen gewoon af!quote:Op maandag 5 september 2016 11:02 schreef Sylvana het volgende:
Tja ik heb geen werk, alleen 3 dagen therapie. Maar daar hoef ik verder niks voor op te schrijven. Ik ga nog wel wat experimenteren met andere lay-outs, maar ik vind dit juist wel fijn werken. Op zondag even de aankomende week maken en dan de rest van de week gewoon invullen.
En ik moet sowieso ruimte overhouden voor die tracker en positieve punten natuurlijk.
Nee zo had ik het ook niet opgevat hoorquote:Op maandag 5 september 2016 11:04 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Het was ook geen opmerking tegen jou of om te zeggen dat je het niet goed doet hč, sorry als dat zo overkwam. Ik zag het eerder in dit topic en vroeg me het toen gewoon af!
Niet dat het nu verplicht is maar om m'n eigen vraag even te beantwoordenquote:The Daily Log
The Daily Log is designed for day-to-day use. At the top of the page, record the date as your topic. Throughout the course of the day, simply Rapid Log your Tasks, Events, and Notes as they occur. If you don’t fill a page, add the next date wherever you left off and you’re ready to continue.
Tips: Don’t set up Daily Logs way ahead of time. Create them as you go or the night before. You never know how much space you may need any given day.
Zo doe ik het ookquote:Op maandag 5 september 2016 11:19 schreef LastRequest het volgende:
Heb het filmpje even gekeken (voor niets want daar werd het niet in genoemd) en op de site gekeken en vond het volgende:
[..]
Niet dat het nu verplicht is maar om m'n eigen vraag even te beantwoorden
Daarom staat 'ie ook in CREquote:Op maandag 5 september 2016 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
I knowJe hebt gelijk. Sorry
En ik ga met veel plezier doorknutselen op mijn manierAlleen ik had me nooit in het principe verdiept
Ahhh ja dat is het idd! Van mij is een weekly, ik maak geen echte daily's zoals in filmpjes.quote:Op maandag 5 september 2016 13:08 schreef gothic-blackie het volgende:
Volgens mij is wat Sylvana doet (en ik ook trouwens) de weekly log en geen daily log. Bij een daily maak je elke ochtend je plan van die dag in en bij de weekly heb je een overview. Wat ik dan zelf doe is de weekly gedeeltijk combineren met de daily door de taken er ook bij in te vullen
Bij vandaag neerzetten, datum en tijdstip erbij en een migrate-icoontje?quote:Op maandag 5 september 2016 14:12 schreef LastRequest het volgende:
Dat is dan gewoon een nieuwe bedachte module, wat ook prima is! Op http://bulletjournal.com/get-started/ gaan ze van monthly log naar daily log. Zo doe ik het nu dus ook, ik probeer er alleen nog achter te komen hoe dat voor mij het beste werkt. Als ik nu afspreek om donderdag met iemand te eten bijvoorbeeld, waar zou ik dat dan neer moeten zetten.
Ik denk dus ook dat ik het in die richting moet zoeken. Alleen, als ik nu afspreek om over 2 weken met iemand te eten zou ik dus wanneer die dag begint telkens terug moeten bladeren naar welke dingen er misschien naar die dag gemigreerd moeten worden. Of eind van de week een migratelijstje, hoewel ze dat in het voorbeeldfilmpje alleen aan het einde van de maand doen.quote:Op maandag 5 september 2016 14:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Bij vandaag neerzetten, datum en tijdstip erbij en een migrate-icoontje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |