abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164680903
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanx! Het was even een werkje maar het is klaar.

Ookal de future log, monthly en daily gemaakt. Nu bezig met pagina 'stappenteller'. Vind het leuk om te doen maar creatief gaat het niet worden denk ik.
Het feit dat je al lijstjes verzint om te maken is creatief :) Niet iedereen is van de frutsels en frommeltjes, maar dat betekend niet dat je niet-creatief bezig bent
  Moderator/colorchick vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:27:22 #102
382129 crew  Donna
pi_164681173
:9
pi_164683276
CoS haha leuke spullen!
Sarabi goed bezig en wat hierboven al gezegd is idd ;)

Blugh ik wilde mn verjaardagskalender leuk versieren met stempels maar het is echt gaan vlekken en de wind blies per ongeluk blz om waardoor stempel ook aan andere kant half zat. Dus ook daar maar helemaal gestempeld maar was dus niet de bedoeling. Papier drukt ook wel erg door. En zonder na te denken toch gewoon bij januari begonnen bij jaaroverzicht ipv bij september en dan tm augustus.
Zou zo een nieuw notieboek kopen en opnieuw beginnen of dit er uit scheuren :@
Maarja is ook zonde ;)

Maar goed, het begin is er dus.

-foto's gedelete-

Edit: fuck er zitten nu nog meer vlekken op door die stempels. Heb het er toch maar uitgescheurd en ga wel opnieuw beginnen zonder stempels...

[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 20-08-2016 02:06:21 ]
pi_164683585
Goed begin sylvana!

Ik zou niks kopen, maar bij de Action kwam ik onderstaande stempels tegen. Ze hadden er nog meer, maar deze leken me nuttig. Ook heb ik er letter-sjablonen gekocht, en bij de Hema nog wat stempelrollers voor 50 cent. Deze staan niet op de foto.

Ik begin nu met leuke lijstjes, volgend jaar ook weekspreads. Die wil ik gaan invullen als dagboek in plaats van afvink-lijstjes. Nu heb ik daarvoor een dagboek en dan wordt het zo dubbelop.
pi_164683602
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:12 schreef _Arual_ het volgende:
Goed begin sylvana!

Ik zou niks kopen, maar bij de Action kwam ik onderstaande stempels tegen. Ze hadden er nog meer, maar deze leken me nuttig. Ook heb ik er letter-sjablonen gekocht, en bij de Hema nog wat stempelrollers voor 50 cent. Deze staan niet op de foto.

Ik begin nu met leuke lijstjes, volgend jaar ook weekspreads. Die wil ik gaan invullen als dagboek in plaats van afvink-lijstjes. Nu heb ik daarvoor een dagboek en dan wordt het zo dubbelop.
[ afbeelding ]
Leuk! Maar weer niet welk boek jij hebt maar pas dus op ermee. Ik heb net alles er weer uitgescheurd door die stomme stempels :(
pi_164684030
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Leuk! Maar weer niet welk boek jij hebt maar pas dus op ermee. Ik heb net alles er weer uitgescheurd door die stomme stempels :(
Ik doe voorzichtig :D
pi_164684325
Jammer Sylvana!

Hier gaat het lekker, alweer meerdere nieuwe lijstjes gemaakt. Morgen ben ik niet thuis maar zal zondag even foto's plaatsen.
  Moderator/colorchick vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:48:54 #108
382129 crew  Donna
pi_164684441
Die rolstempels van HEMA zijn echt een hell. Heb er washi over geplakt, wat een drama. Heb wel nieuwe washi en deco tape gehaald bij de Action. Nu echt even HO!
pi_164684487
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:48 schreef DonnaRush het volgende:
Die rolstempels van HEMA zijn echt een hell. Heb er washi over geplakt, wat een drama. Heb wel nieuwe washi en deco tape gehaald bij de Action. Nu echt even HO!
Al aan je savings pagina begonnen? :D
  Moderator/colorchick vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:51:17 #110
382129 crew  Donna
pi_164684517
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Al aan je savings pagina begonnen? :D
Ja, maar die gaat pas in september in. _O-
pi_164688037
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:44 schreef Sarabi het volgende:
Jammer Sylvana!

Hier gaat het lekker, alweer meerdere nieuwe lijstjes gemaakt. Morgen ben ik niet thuis maar zal zondag even foto's plaatsen.
Ik ben benieuwd! *O*

Nou hierbij mn tweede poging, stuk blijer mee :D

Moderator/colorchick vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:23:27 #112
382129 crew  Donna
pi_164688131
Leukleukleuk!
pi_164688267
Wow dat heb je snel weer gedaan Sylvana.
Mooi!
pi_164688379
Leuk! Waarom doe je het in het Engels?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator/colorchick vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:30:10 #115
382129 crew  Donna
pi_164688422
Ik heb ook alles in het Engels. Maar het grootste gedeelte van de dag type, spreek en denk ik Engels.
pi_164688502
Dankjullie! En ja wist nou al hoe ik het wilde en overschrijven is makkelijker dan alles eerst weer moeten bedenken ;)

En Engels vind ik mooier staan met veel dingen en dat is begrijpelijker voor anderen als ik het deel op Pinterest ofzo ;)

Hoe ik dat met dat jaaroverzicht heb gedaan ga ik het ook per weekoverzicht doen. Dus op 2 blz alle dagen van de week (5 werkdagen apart en weekend) Dus niet echt 1 pagina per dag. Maar die maak ik gewoon per week, ga ik niet allemaal van te voren doen. Reserveer gewoon de ruimte er al wel voor. En dan ga ik daar achter mn andere lijstjes maken :)
pi_164690889
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 20:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Leuk! Waarom doe je het in het Engels?
Ik heb per ongeluk ook een deel in het Engels.... Kwam door het filmpje.
Achja :D
pi_164697527
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 20:32 schreef Sylvana het volgende:
Dankjullie! En ja wist nou al hoe ik het wilde en overschrijven is makkelijker dan alles eerst weer moeten bedenken ;)

En Engels vind ik mooier staan met veel dingen en dat is begrijpelijker voor anderen als ik het deel op Pinterest ofzo ;)

Hoe ik dat met dat jaaroverzicht heb gedaan ga ik het ook per weekoverzicht doen. Dus op 2 blz alle dagen van de week (5 werkdagen apart en weekend) Dus niet echt 1 pagina per dag. Maar die maak ik gewoon per week, ga ik niet allemaal van te voren doen. Reserveer gewoon de ruimte er al wel voor. En dan ga ik daar achter mn andere lijstjes maken :)
Gaaf!
Nu voel ik me wel een beetje een sukkel met mijn Nederlandstalige boekjes, maar goed, het geeft me veel plezier en daar gaat het om, dommig of niet :)
pi_164699937
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 00:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gaaf!
Nu voel ik me wel een beetje een sukkel met mijn Nederlandstalige boekjes, maar goed, het geeft me veel plezier en daar gaat het om, dommig of niet :)
Dankje en dat maakt idd verder niet uit, het is idd het belangrijkste dat het je veel plezier geeft. En ik ga ook echt niet alles in het Engels doen hoor. De "kopjes" worden dan wel in het Engels, maar mn daily's en to-do's etc schrijf ik ook gewoon in het Nederlands hoor.
pi_164706856
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 01:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje en dat maakt idd verder niet uit, het is idd het belangrijkste dat het je veel plezier geeft. En ik ga ook echt niet alles in het Engels doen hoor. De "kopjes" worden dan wel in het Engels, maar mn daily's en to-do's etc schrijf ik ook gewoon in het Nederlands hoor.
:) Ik zet bij Instagram en Pinterest gewoon een korte Engelse beschrijving van wat het is ;)

------------

Mijn moeder heeft ooit gescrapbookt en gebruikt daar haar materialen van niet meer, die komt ze zo bij mij dumpen, ben benieuwd!
  Moderator/colorchick zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:00:07 #121
382129 crew  Donna
pi_164707061
Oh leuk :D Ben ook benieuwd!
pi_164707514
Ik zal straks even een foto posten :)
pi_164708040
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:) Ik zet bij Instagram en Pinterest gewoon een korte Engelse beschrijving van wat het is ;)
Dat inderdaad, je doet dit toch voor jezelf, niet zodat anderen het kunnen begrijpen? :D.
pi_164708081
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat inderdaad, je doet dit toch voor jezelf, niet zodat anderen het kunnen begrijpen? :D.
Jup :) Het is gewoon lekker knutselen (maar ik maak ook lang niet zulke mooie pagina's zoals je die op Internet ziet. Dat talent mis ik helaas, maar het plezier eraan niet)
pi_164708239
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat is ook echt niet de hoofdreden hoor bij mij. Maar ik vind het bij veel dingen gewoon mooier staan in het Engels. En dat het dan voor anderen beter te begrijpen is is mooi meegenomen. Maar meer ook niet.

Ik ben benieuwd naar je spullen CoS, ideaal zo'n moeder!
pi_164708935
Oké... ik stond echt even met open mond... Voorlopig hoef ik niks aan te schaffen
(mijn moeder had haar knutselkamer uitgemest en dit stond op de nominatie om in de container te eindigen)

pi_164711968
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké... ik stond echt even met open mond... Voorlopig hoef ik niks aan te schaffen
(mijn moeder had haar knutselkamer uitgemest en dit stond op de nominatie om in de container te eindigen)

[ afbeelding ]
Wow _O_

Kunnen we niet allemaal bij jou komen knutselen? :D
pi_164713054
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 17:50 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wow _O_

Kunnen we niet allemaal bij jou komen knutselen? :D
En ik woon in een studio van 40m2 ;)
Geen flauw idee waar ik het moet opruimen
pi_164719225
Vandaag een Netflix-spread gestart:

En een mislukte kleurenkaart. Ik had de lijst met alle kleuren online gevonden. Later verder gegaan, lijst weer gegoogeld, en er een gevonden waarbij de volgorde nét even anders bleek te zijn:

Ik ben geīrriteerd nu.

CotS: omg!
pi_164721865
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 22:01 schreef _Arual_ het volgende:
Vandaag een Netflix-spread gestart:

[ afbeelding ]

En een mislukte kleurenkaart. Ik had de lijst met alle kleuren online gevonden. Later verder gegaan, lijst weer gegoogeld, en er een gevonden waarbij de volgorde nét even anders bleek te zijn:

[ afbeelding ]

Ik ben geīrriteerd nu.

CotS: omg!
'
Wat is jouw werk ongelooflijk mooi! Ik zou willen dat ik dat kon _O_
Eb dat soort irritaties horen geloof ik bij de hobby, helaas...

:P OMG was ook wat ik zei. Ben nu al de hele dag er lekker druk mee
pi_164726782
Mooi Arual, lekker vrolijk! En frustrerend idd dat die kleurenkaart dan net iets anders is.

Oeps CotS dat is idd lastig ja als je zo klein woont. Succes ermee :D
  Moderator/colorchick zondag 21 augustus 2016 @ 08:39:01 #132
382129 crew  Donna
pi_164727002
Mooi!!
pi_164730187
Wat ik heb so far:

Eerst maar eens de pagina's volgens het filmpje:
index:

future log:

Monthly:

Daily:

En dan de rest:
Stappenteller:

Boeken:

Podcast:

Gewicht:

TVseries:

Mijn pagina's drukken door maar dat vind ik nooit zo erg, vind het eerder wel wat hebben :D
pi_164730252
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 23:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

'
Wat is jouw werk ongelooflijk mooi! Ik zou willen dat ik dat kon _O_
Eb dat soort irritaties horen geloof ik bij de hobby, helaas...

:P OMG was ook wat ik zei. Ben nu al de hele dag er lekker druk mee
Ik heb pagina's die om te huilen zijn (maar waar ook iets te persoonlijke informatie op staat). Met een lineaal en een lettersjabloon kom ik al een heel eind. Nu mijn handschrift nog ...
pi_164730898
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Wat ik heb so far:

index:
[ afbeelding ]

future log:
[ afbeelding ]

Monthly:
[ afbeelding ]

Daily:
[ afbeelding ]

En dan de rest:
Stappenteller:
[ afbeelding ]

Boeken:
[ afbeelding ]

Podcast:
[ afbeelding ]

Gewicht:
[ afbeelding ]

TVseries:
[ afbeelding ]

Mijn pagina's drukken door maar dat vind ik nooit zo erg, vind het eerder wel wat hebben :D
Wauw echt super leuk al! Goed bezig *O*
pi_164731449
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:28 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb pagina's die om te huilen zijn (maar waar ook iets te persoonlijke informatie op staat). Met een lineaal en een lettersjabloon kom ik al een heel eind. Nu mijn handschrift nog ...
Het geheim van de smit ;) , Hulpmiddelen zijn alleen maar handig, dus groot gelijk heb je (moet ook eens kijken naar sjablonen. Waar kun je die kopen, Etsy oid?).
Ik heb alleen een paar stencils van bloemen en de rest doe ik allemaal uit de losse pols en dat met een rampzalig handschrift ;)
Maar goed, ik doe oefenen oefenen en oefenen met mijn kalligrafiepennen.
pi_164731465
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Wat ik heb so far:

index:
[ afbeelding ]

future log:
[ afbeelding ]

Monthly:
[ afbeelding ]

Daily:
[ afbeelding ]

En dan de rest:
Stappenteller:
[ afbeelding ]

Boeken:
[ afbeelding ]

Podcast:
[ afbeelding ]

Gewicht:
[ afbeelding ]

TVseries:
[ afbeelding ]

Gaaf! Leuk gedaan O+
pi_164740086
Ik heb net zitten stickeren. Vast ff van elke week een notesticker (zo 1 die klein plakrandje heeft) opgeplakt met de data van die week. En dat vast van komend jaar. Zodat ik dat niet meer hoef op te zoeken voor mn weekly's en weet hoeveel ruimte al die weken innemen. Als ik dan die weekly echt ga maken gaat die sticker er dus af. Daarna de 12 pagina's voor de leukste herinneringen van die maand. En daarachter komen dus mn lijstjes :)
pi_164742166
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het geheim van de smit ;) , Hulpmiddelen zijn alleen maar handig, dus groot gelijk heb je (moet ook eens kijken naar sjablonen. Waar kun je die kopen, Etsy oid?).
Ik heb alleen een paar stencils van bloemen en de rest doe ik allemaal uit de losse pols en dat met een rampzalig handschrift ;)
Maar goed, ik doe oefenen oefenen en oefenen met mijn kalligrafiepennen.
De netflix letters bij de Action.

Bij kantoorboekhandels heb je vaak ook van de rechthoekige plastic mallen met daarin het complete alfabet.
pi_164745806

(Ow moet nog een vakje paars maken bij februari zie ik nu _O- )

(Ik ga er nog wel meer bij zetten dan alleen auteur en titel maar weet nog niet precies wat)

[ Bericht 17% gewijzigd door _Hestia_ op 21-08-2016 22:54:13 ]
pi_164763542
Zo, handschrift aan het oefenen geweest voor de journals

En nu leuke kalligrafiedingen aan het opzoeken om mezelf aan te leren
pi_164763722
Mooi!
Ik ben mijn zwarte finelinersetje kwijt :(
pi_164772495
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi! Stuk creatiever dan ik :D
pi_164787618
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mooi! Stuk creatiever dan ik :D
Gewoon gejat hoor. Kwestie van geduld (zoals je ziet) en een goede pen gebruiken :)
Dank je wel :@ :*
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:05:35 #145
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_164788703
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 20:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

De netflix letters bij de Action.

Bij kantoorboekhandels heb je vaak ook van de rechthoekige plastic mallen met daarin het complete alfabet.
Ik ga toch ook maar eens naar de Action. Ik zoek me suf naar lettersjablonen. Hier in Leiden heb je geen fatsoenlijke hobbywinkel meer.
pi_164790535
Dat is balen! Zelfs geen Pipoos oid?

(Het valt me trouwens van de Pipoos tegen dat ze niks voor journals e.d. hebben)
pi_164790558
Ik wil vanavond een habit tracker gaan maken in mijn bullet journal. Nu alleen nog bedenken welke habits het waard zijn om te tracken. Heeft iemand van jullie ook zo'n tracker?
pi_164790586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil vanavond een habit tracker gaan maken in mijn bullet journal. Nu alleen nog bedenken welke habits het waard zijn om te tracken. Heeft iemand van jullie ook zo'n tracker?
Ik heb ze voorbij zien komen op Pinterest, maar ik snap niet helemaal wat je ermee moet?
pi_164790707
Kijken hoe vaak je iets doet, zodat je het juist minder vaak of vaker zult gaan doen.
Tenminste zo wil ik het gaan gebruiken.
Sowieso voor mijn verschillende hobbies, zodat ik hopelijk vaker tijd voor maak en niet steeds hetzelfde ga zitten doen.
pi_164790791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:27 schreef Sarabi het volgende:
Kijken hoe vaak je iets doet, zodat je het juist minder vaak of vaker zult gaan doen.
Tenminste zo wil ik het gaan gebruiken.
Sowieso voor mijn verschillende hobbies, zodat ik hopelijk vaker tijd voor maak en niet steeds hetzelfde ga zitten doen.
Ow.. dat klinkt als een nuttig iets :)
Misschien hoe vaak je de deur uitgaat om iets leuks te doen (kan van wandelen tot dagje weg zijn), of iets met sporten en bewegen, of voeding, of zoiets?
pi_164791608
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ow.. dat klinkt als een nuttig iets :)
Misschien hoe vaak je de deur uitgaat om iets leuks te doen (kan van wandelen tot dagje weg zijn), of iets met sporten en bewegen, of voeding, of zoiets?
Of hoe vaak je voor 7 uur je nest uit komt, 's avonds je make-up goed verwijdert, uit eten gaat, lunch van thuis meebrengt, een halfuur aaneen leest ...
  Moderator/colorchick dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:15:31 #152
382129 crew  Donna
pi_164791679
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:20 schreef Sarabi het volgende:
Ja!

Ik heb haken erin staan. Al ga ik die voor volgende maand veranderen naar haken/borduren/crea ofzo denk ik.
Verder:
Op de fiets naar het werk
Was (huishouden)
Uit bed voor 7:45
Make-up dragen
No driving day (wil de auto minder gebruiken)
Budget review
100% aan m'n dieet gehouden
Wandelen
Sportschool/Sport

En nog wat waar ik niet op kom haha. Je kan ook nog dingen doen zoals 'no take out food' enzo.
pi_164866312
Ik heb op Youtube iemand gevonden met heel veel BuJo filmpjes. Ze heeft ook een website en als je je gratis aanmeldt met je e-mailadres krijg je toegang tot een "library" waar je pdfjes kunt downloaden met trackers om in te vullen en voorbeelden van challenges enzo. En er is ook een besloten Facebookgroup. Leuke community om inspiratie op te doen lijkt me dus!

Website
Youtube

[ Bericht 12% gewijzigd door _Hestia_ op 26-08-2016 13:43:58 ]
pi_164868089
Bedankt nog voor de tracker tips!
pi_164875039
Ik moet ook gewoon niet meer op de creatiefpijler kijken.. Elke keer word ik toch weer overgehaald tot iets nieuws..
Zou het liefste nu meteen willen beginnen. Morgen dus maar naar de stad en een mooi boekje halen! Wat een leuk idee en heb al zoveel ideeen (Lang leve Pinterest!)
pi_164877030
Weet iemand trouwens wat voor pennen er gebruikt worden voor die vaak sierlijke letters? Zijn dat van die brushpennen of :?

Voorbeeld:

[ Bericht 40% gewijzigd door _Hestia_ op 26-08-2016 21:29:49 ]
pi_164877523
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:23 schreef Sylvana het volgende:
Weet iemand trouwens wat voor pennen er gebruikt worden voor die vaak sierlijke letters? Zijn dat van die brushpennen of :?

Voorbeeld:

[ afbeelding ]
Dit lijkt me geen brush pen, maar een gewone fineliner. De neerwaartse lijnen zijn dikker gemaakt door er extra bij langs te gaan.
pi_164877573
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:38 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dit lijkt me geen brush pen, maar een gewone fineliner. De neerwaartse lijnen zijn dikker gemaakt door er extra bij langs te gaan.
Aha oke. Maar wat is zo'n brushpen dan?
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:57:02 #159
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_164878152
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tiptiptip:

als je de letters netjes wil leren schrijven dan moet je jezelf aanwennen de neerhalen evenwijdig te maken. Dat kan je eenvoudig oefenen door niet op de lijnen te schrijven maar er dwars op en te zorgen dat de neerhalen altijd gelijk lopen met de lijntjes.
Prrrrr
  Moderator/colorchick vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:02:33 #160
382129 crew  Donna
pi_164878338
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Aha oke. Maar wat is zo'n brushpen dan?
Zijn wel mooie YouTube filmpjes van.
pi_164878470
Volgens mij werken fineliners goed genoeg. Voor mij persoonlijk in ieder geval, zou er geen extra geld aan uit gaan geven.
pi_164922214
Ik heb mn eerste weekly gemaakt ^O^

Denk alleen dat ik het toch maar gewoon in het Nederlands ga doen vanaf volgende week :')
Maak nu al foutjes zoals Augustus ipv August en zo half Engels-Half Nederlands staat ook raar :')
Ik ga gewoon elke week experimemteren qua lay-out wat me het beste bevalt. En ook die tracker zal niet elke week hetzelfde blijven denk ik.

En nog een studie-overzicht gemaakt:

Ik heb ook echt elke keer als ik iets gemaakt heb dat ik achteraf bedenk hoe ik het anders had willen doen. Bijv in dat lesoverzicht het ene boek een andere kleur dan het andere boek.
Toch maar ff wat beter over nadenken dus hoe ik pagina's wil opmaken ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 28-08-2016 21:19:30 ]
pi_164967985
Goed... vanavond ga ik aan de monsterklus beginnen door al mijn boeken op een lijst te zetten, met vinkhokjes voor gelezen, houden of weg doen en een cijfer geven (en gezien ik vaak naar boekenmarkten ga en sneller koop dan lees, wordt het een flink verhaal). Ik heb er zin in
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:20:10 #165
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_164968113
Ook hier gezwicht. :+ Net een gezellig boekje gehaald, komende week even denken wat erin mag en hoe enzo. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_164968162
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed... vanavond ga ik aan de monsterklus beginnen door al mijn boeken op een lijst te zetten, met vinkhokjes voor gelezen, houden of weg doen en een cijfer geven (en gezien ik vaak naar boekenmarkten ga en sneller koop dan lees, wordt het een flink verhaal). Ik heb er zin in
Poeh succes haha ^O^

IJsdraakje leuk!
pi_164968344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Ook hier gezwicht. :+ Net een gezellig boekje gehaald, komende week even denken wat erin mag en hoe enzo. :9
Nice! Veel plezier en succes
(Ikzelf heb een lijst met mogelijke lijstjes, misschien daarvoor een pagina reserveren)?
pi_164968352
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Poeh succes haha ^O^

IJsdraakje leuk!
Dank u dank u
Morgen kan ik uitslapen, dus dit is gedaan voordat mijn ogen dicht mogen ;)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:04:09 #169
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_164975252
Hijg ende puf. Een deel van de planning voor m'n studie staat erin, plus ruimte voor de overige modules. Verder een maandelijkse agenda en ruimte voor een future log. Zo nog even een stapel reserveren voor m'n dagelijkse en bedenken wat ik er verder nog in kan zetten. :9 Een lijstjeslijstje is ook wel een idee inderdaad!

En misschien ga ik die ook nog wat leuker aankleden, het eerste brok is vooral überpraktisch nu. :P

Edit: Met m'n appeltjesboekje O+

[ Bericht 24% gewijzigd door IJsdraakje op 30-08-2016 22:10:06 ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_164981889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Hijg ende puf. Een deel van de planning voor m'n studie staat erin, plus ruimte voor de overige modules. Verder een maandelijkse agenda en ruimte voor een future log. Zo nog even een stapel reserveren voor m'n dagelijkse en bedenken wat ik er verder nog in kan zetten. :9 Een lijstjeslijstje is ook wel een idee inderdaad!

En misschien ga ik die ook nog wat leuker aankleden, het eerste brok is vooral überpraktisch nu. :P

[ afbeelding ]
Mooi boekje! En je bent snel verslaafd geworden ;)
Succes met aankleden van het boekje, als je daar zin in hebt :)
pi_164984263
Twaalf pagina's verder, maar al mijn boeken staan in mijn journal (met of ik ze heb gelezen of ik ze wil houden en of ik ze weg doe)
pi_164984304
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk boekje! O+
En haha leuk om te zien hoe actief je er meteen mee bent :D

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Twaalf pagina's verder, maar al mijn boeken staan in mijn journal (met of ik ze heb gelezen of ik ze wil houden en of ik ze weg doe)
Goed bezig geweest hoor! ^O^
pi_164984925
Ik heb gelijk een ongelezen boek uit de kast getrokken. Mijn doel is nu alles lezen, beoordelen en zien hoe de kasten leger worden (hoop ik)
pi_164985502
Ik heb vooralsnog het meeste aan m'n lijstje "Wat hebben we gegeten". Heb al inspiratie gehaald uit m'n lijstje van maanden geleden haha. "O ja, dat hebben we al lang niet op!"
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  Moderator/colorchick woensdag 31 augustus 2016 @ 14:08:08 #175
382129 crew  Donna
pi_164985989
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:38 schreef LastRequest het volgende:
Ik heb vooralsnog het meeste aan m'n lijstje "Wat hebben we gegeten". Heb al inspiratie gehaald uit m'n lijstje van maanden geleden haha. "O ja, dat hebben we al lang niet op!"
Haha super toch?
pi_165047696
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Zijn wel mooie YouTube filmpjes van.
Had dit nou niet gezegd o|O o|O o|O
Nou heb ik filmpjes gekeken.
En omdat ik ook met dat handletteren bezig ben.
Nu is dit gebeurd:

o|O o|O o|O
pi_165088255
Mijn eerste weekly :s)

pi_165088483
Wauw! Dat is super mooi geworden en het ziet er duizend praktisch uit
pi_165088992
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wauw! Dat is super mooi geworden en het ziet er duizend praktisch uit
Dankje! Ik ga alleen de zondag wel wat groter maken (net zolang als de rest is) omdat ik toch wel veel doe op zondag haha :')
pi_165089234
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 20:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje! Ik ga alleen de zondag wel wat groter maken (net zolang als de rest is) omdat ik toch wel veel doe op zondag haha :')
Hahaha woops ;)
Maar wel lekker om bezig te zijn:*

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's posten
pi_165099215
Was het idee van bujo niet juist dat je geen vaste ruimtes van tevoren vastlegt voor je week? Dat je pas je nieuwe dag neerzet als de vorige voorbij is zeg maar? Dit is geen commentaar hoor maar ik dacht dat ik dat eruit had begrepen. Maakt het wel lastig want dan kun je het niet gebruiken als een gewone agenda merkte ik vorige week al, ik heb toen op een post-it dingen gezet die ik bv. overmorgen moest doen en pas als die dag aanbrak schreef ik die dag op en die taken erbij.

Disclaimer: ik begrijp dat je het volledig in kunt/moet vullen zoals je zelf wilt maar dacht dat dit één van de principes was
  Moderator/colorchick maandag 5 september 2016 @ 10:40:37 #182
382129 crew  Donna
pi_165099505
Ik maak geen layout omdat mijn dagen nooit gelijk zijn. De ene dag veel taken en de andere dag weinig en ik wil niet het risico nemen dat ik een grid getekend heb en een dag te klein is!
pi_165099580
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:18 schreef LastRequest het volgende:
Was het idee van bujo niet juist dat je geen vaste ruimtes van tevoren vastlegt voor je week? Dat je pas je nieuwe dag neerzet als de vorige voorbij is zeg maar? Dit is geen commentaar hoor maar ik dacht dat ik dat eruit had begrepen. Maakt het wel lastig want dan kun je het niet gebruiken als een gewone agenda merkte ik vorige week al, ik heb toen op een post-it dingen gezet die ik bv. overmorgen moest doen en pas als die dag aanbrak schreef ik die dag op en die taken erbij.

Disclaimer: ik begrijp dat je het volledig in kunt/moet vullen zoals je zelf wilt maar dacht dat dit één van de principes was
Ik heb geen idee, ik volg die vaste principes niet echt. Op Pinterest zie ik veel van dit soort overzichten. Mijn dagen zijn redelijk voorspelbaar, en eerst iets op een post it schrijven en dan pas in je bujo vind ik erg omslachtig. Wel maak ik alleen de aankomende week van te voren, werk ik niet verder vooruit. Alleen de zondag heb ik nu dus voor aankomende week doorgetrokken tot onderen want die was afgelopen week wel te klein. Maar ik gebruik hem ook als gewone weekagenda dus.
pi_165099657
Ik vind het ook een beetje omslachtig (viel best mee trouwens, je bespaart weer tijd door niet begin van de week bezig te zijn met vaste hokken per dag uittekenen) en ben nog op zoek naar de beste manier van werken, ik ga het basisfilmpje straks nog eens kijken denk ik om te zien hoe ze het 'officieel' aanpakken. Was alleen benieuwd want ik dacht dat dat juist een van de belangrijkste dingen was, wat het ook juist onderscheidt van een reguliere agenda waarin de vakjes al gekaderd zijn zeg maar. De agenda leeft zo met je leven mee zeg maar. Dit weekend heb ik niks gedaan behalve een bruiloft dus heb ik maar twee regels nodig gehad. Op woensdag had ik een lange drukke dag dus de woensdag is langer. Vind het juist wel leuk dat m'n dagen zo weergegeven worden.

Vind het juist ook leuk om erachter te komen wat de voor mij ideale manier van werken is binnen de basisprincipes, vandaar dat ik het vorige week met die post-it probeerde. Voor deze week ga ik nog even kijken hoe ik het aanpak.
pi_165099690
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:40 schreef DonnaRush het volgende:
Ik maak geen layout omdat mijn dagen nooit gelijk zijn. De ene dag veel taken en de andere dag weinig en ik wil niet het risico nemen dat ik een grid getekend heb en een dag te klein is!
Ja, dat bedoel ik. Volgens mij was dat het idee. Mijn dagen zijn redelijk gelijk (9-5 op kantoor in elk geval) maar toch zit er nog wel verschil in de hoeveelheid taken bijvoorbeeld.
pi_165099747
Tja ik heb geen werk, alleen 3 dagen therapie. Maar daar hoef ik verder niks voor op te schrijven. Ik ga nog wel wat experimenteren met andere lay-outs, maar ik vind dit juist wel fijn werken. Op zondag even de aankomende week maken en dan de rest van de week gewoon invullen.
En ik moet sowieso ruimte overhouden voor die tracker en positieve punten natuurlijk.
  Moderator/colorchick maandag 5 september 2016 @ 11:02:48 #187
382129 crew  Donna
pi_165099759
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:57 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Volgens mij was dat het idee. Mijn dagen zijn redelijk gelijk (9-5 op kantoor in elk geval) maar toch zit er nog wel verschil in de hoeveelheid taken bijvoorbeeld.
Ja voor mij ook. De ene dag heb ik 4 wassen en de andere dag doe ik alleen even stofzuigen :P
pi_165099777
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 11:02 schreef Sylvana het volgende:
Tja ik heb geen werk, alleen 3 dagen therapie. Maar daar hoef ik verder niks voor op te schrijven. Ik ga nog wel wat experimenteren met andere lay-outs, maar ik vind dit juist wel fijn werken. Op zondag even de aankomende week maken en dan de rest van de week gewoon invullen.
En ik moet sowieso ruimte overhouden voor die tracker en positieve punten natuurlijk.
Het was ook geen opmerking tegen jou of om te zeggen dat je het niet goed doet hč, sorry als dat zo overkwam. Ik zag het eerder in dit topic en vroeg me het toen gewoon af!
pi_165099784
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:04 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Het was ook geen opmerking tegen jou of om te zeggen dat je het niet goed doet hč, sorry als dat zo overkwam. Ik zag het eerder in dit topic en vroeg me het toen gewoon af!
Nee zo had ik het ook niet opgevat hoor :)
pi_165099953
Heb het filmpje even gekeken (voor niets want daar werd het niet in genoemd :P) en op de site gekeken en vond het volgende:

quote:
The Daily Log
The Daily Log is designed for day-to-day use. At the top of the page, record the date as your topic. Throughout the course of the day, simply Rapid Log your Tasks, Events, and Notes as they occur. If you don’t fill a page, add the next date wherever you left off and you’re ready to continue.

Tips: Don’t set up Daily Logs way ahead of time. Create them as you go or the night before. You never know how much space you may need any given day.
Niet dat het nu verplicht is maar om m'n eigen vraag even te beantwoorden ;)
pi_165100075
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:19 schreef LastRequest het volgende:
Heb het filmpje even gekeken (voor niets want daar werd het niet in genoemd :P) en op de site gekeken en vond het volgende:

[..]

Niet dat het nu verplicht is maar om m'n eigen vraag even te beantwoorden ;)
Zo doe ik het ook :Y heb dus soms ook hele korte dagen en andere zijn dan weer langer.
pi_165101588
OMG... als ik post lees over hoe het officieel moet, faal ik keihard in mijn journals. Ik heb een dag- en weekoverzicht dat wel klopt volgens het principe, maar mijn lievelingsjournal zijn allemaal onzinnige lijstjes en quotes die ik mooi vind. Bij deze doe ik het dus helemaal verkeerd
  maandag 5 september 2016 @ 12:56:56 #193
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_165101864
Er wordt toch juist gezegd dat er geen verplichtingen zijn, alleen een vraag naar hoe het principe ook weer zat?

Hier de dagelijkse en maandelijks overzichten op z'n bujo's, de overige ruimte in mijn boekje is om aan te prutsen. Voor dingen in de toekomst, heb ik een leeg blok bij mijn maand gelaten, dus dat kan ik daar op z'n daily's bijzetten en evt later invullen bij de dag zelf.

En een stuk ruimte gereserveerd voor wekelijkse/dagelijkse gewoonten die ik bij wil houden, zoals mijn nagels netjes in de lak hebben gedurende de week. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_165101979
I know :) Je hebt gelijk. Sorry
En ik ga met veel plezier doorknutselen op mijn manier ;) Alleen ik had me nooit in het principe verdiept
  maandag 5 september 2016 @ 13:03:57 #195
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_165102031
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
I know :) Je hebt gelijk. Sorry
En ik ga met veel plezier doorknutselen op mijn manier ;) Alleen ik had me nooit in het principe verdiept
Daarom staat 'ie ook in CRE *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_165102123
Volgens mij is wat Sylvana doet (en ik ook trouwens) de weekly log en geen daily log. Bij een daily maak je elke ochtend je plan van die dag in en bij de weekly heb je een overview. Wat ik dan zelf doe is de weekly gedeeltijk combineren met de daily door de taken er ook bij in te vullen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_165102184
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:08 schreef gothic-blackie het volgende:
Volgens mij is wat Sylvana doet (en ik ook trouwens) de weekly log en geen daily log. Bij een daily maak je elke ochtend je plan van die dag in en bij de weekly heb je een overview. Wat ik dan zelf doe is de weekly gedeeltijk combineren met de daily door de taken er ook bij in te vullen
Ahhh ja dat is het idd! Van mij is een weekly, ik maak geen echte daily's zoals in filmpjes.
pi_165103401
Dat is dan gewoon een nieuwe bedachte module, wat ook prima is! Op http://bulletjournal.com/get-started/ gaan ze van monthly log naar daily log. Zo doe ik het nu dus ook, ik probeer er alleen nog achter te komen hoe dat voor mij het beste werkt. Als ik nu afspreek om donderdag met iemand te eten bijvoorbeeld, waar zou ik dat dan neer moeten zetten.
  maandag 5 september 2016 @ 14:14:01 #199
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_165103418
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:12 schreef LastRequest het volgende:
Dat is dan gewoon een nieuwe bedachte module, wat ook prima is! Op http://bulletjournal.com/get-started/ gaan ze van monthly log naar daily log. Zo doe ik het nu dus ook, ik probeer er alleen nog achter te komen hoe dat voor mij het beste werkt. Als ik nu afspreek om donderdag met iemand te eten bijvoorbeeld, waar zou ik dat dan neer moeten zetten.
Bij vandaag neerzetten, datum en tijdstip erbij en een migrate-icoontje?

Edit: mijn oplossing is dus notitieruimte bij mijn monthly. Geen idee nog of ik het prettig ga vinden verder. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_165103473
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:14 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Bij vandaag neerzetten, datum en tijdstip erbij en een migrate-icoontje?
Ik denk dus ook dat ik het in die richting moet zoeken. Alleen, als ik nu afspreek om over 2 weken met iemand te eten zou ik dus wanneer die dag begint telkens terug moeten bladeren naar welke dingen er misschien naar die dag gemigreerd moeten worden. Of eind van de week een migratelijstje, hoewel ze dat in het voorbeeldfilmpje alleen aan het einde van de maand doen.

Overigens draait bullet journaling voornamelijk om inderdaad de dingen als bullet points en het migreren en dergelijke, in het oorspronkelijke voorbeeld wordt niets van versiering e.d. gebruikt. Alle versiersels en extra's mag je zelf weten en dat is in dit topic natuurlijk het leukst. Ik wil zelf graag het basisprincipe goed onder de knie krijgen, heb namelijk het idee dat het wel een goede manier van werken voor mij is. Vandaar dat ik zo op die 'regels' zit :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')