*KICK*
Ik heb vandaag voor het eerst kennisgemaakt met een Bullet Journal

En nu overweeg ik om er ook één te beginnen. En toen kwam ik op Fok! dit topic tegen, dus leek me wel leuk om mijn overwegingen te delen.
Voordat ik begin, wil ik weten waarom ik dit wil gaan doen. Want ik heb momenteel al een dagboek waarin ik noteer wat ik tegenkom/waar ik over nadenk/wat er tegen mij wordt gezegd. Ben al een aantal jaren bezig met het (her)ontdekken van mezelf: wat vind ik nou eigenlijk leuk/belangrijk in het leven? Of juist stom? Het zou leuk zijn om zowel lichte als zware onderwerpen erin te verwerken, onderwerpen die op mij van toepassing zijn en die mij inzicht geven in wie ik ben, wat ik doe en wat ik leuk vind. Los van sociale conventies e.d. Dus echt een ik-boekje.
Ik wil dus geen 'loos' lijstjesboek (zoals ik veel dingen op youtube en blogs tegenkom), zoals (in mijn geval): gewicht, wat ik die dag heb gegeten, weer, kortom: geen triviante oppervlakkigheden, hoewel die ook leuk kunnen zijn. Ik wil juist wat verdieping, een persoonlijk boek waarmee ik mijn persoonlijke ontwikkeling vastleg en door te schrijven/strepen/ordenen grip op mezelf krijg en die mij inspireert om meer uit het leven te halen. Bekeek dan ook vol interesse de pagina's van BrandX. Zoiets, maar dan toch nog iets meer in BuJo-stijl... Ik vind die maandelijkse en dagelijkse to-lijstjes bijvoorbeeld wel heel tof, maar daar komen dan geen alledaagse dingen op als 'boodschappen doen', want dat moet ik elke dag wel. Maar wel bijvoorbeeld de wat grotere, niet-alledaagse taken.
Wat ik tot nu toe tegenkwam en wat me wel leuk leek:
- 'Quote van de dag' (iets wat ik tegen mezelf zeg ofzo)
- Dromen
- Hardloopplan (omdat ik daar fit van word)
- Wandelplan
- Maaltijd/ingrediënt-inspiraties (ik wil namelijk gezonder gaan eten)
- Ambities oid
- Thema's die ik interessant vind
- Mensen die ik ontmoet heb
- Wat inspireerde mij vandaag?
Hm... nog niet helemaal tevreden. Waarschijnlijk vul ik bovenstaande lijst nog wel een beetje aan.
En dan het boek: stippen lijken me praktisch (want lijntjes beperken en blanco pagina's worden bij mij chaotisch). Qua pennen misschien toch een blauwe bic-pen omdat die niet vlekt als er per ongeluk water op komt. Verder wil ik het boek liefst strak houden. Ik ben niet van de tierlantijntjes. Wel vind ik die verschillende motieven tapes erg tof. Even uitvogelen hoe ik dat het beste kan doen.
Het is wel mijn valkuil momenteel om slaaf van het boek/de lijstjes te worden, dus daar moet ik voor waken. Moet even goed nadenken of dit daarom wel een goed idee is en zo ja, hoe ik voorkom dat ik een slaaf van het boek wordt. Even goed uitdenken wat wel/niet is daarbij volgens mij al het halve werk. Vandaar ook deze post

.
[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 01-02-2017 14:27:33 ]