Ik vind het een vrij summiere basis om een vergelijking te trekken, maar goed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit is toch ook in een vliegtuig waarin je alle richtingen over de kop kunt. En soms een beetje rondlopen op de planeet maar dat stelde naar wat ik zag niet zo gek veel voor.
Nee. Als jij roept "dit is typisch zo een game bedacht voor VR" dan doe je tekort aan alles waar NMS voor staat en alle liefde die Sean en zijn team erin hebben gestopt. Als je je goed had laten informeren dan had je geweten dat VR niet de reden is om deze game te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb er genoeg van gezien om er een mening over te vormen. Als er meer in zit dan dat ik in de filmpjes zag is dat dom van de ontwikkelaars, hadden ze maar meer features moeten laten zien.
Ik neem me het recht voor om niet geïnteresseerd te zijn in deze game en uit te leggen waarom ik dat niet ben.
Dan heb je niet goed gekekenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit is toch ook in een vliegtuig waarin je alle richtingen over de kop kunt. En soms een beetje rondlopen op de planeet maar dat stelde naar wat ik zag niet zo gek veel voor.
Nou hoe durven ze, 4 jaar lang ontwikkeltijd en dan gewoon 60 euro vragen voor een exemplaar. Schandalig.quote:
Onzin. Het algoritme dat gebruikt is om een heelal te ontwikkelen dat voor iedereen hetzelfde is, is uniek. Er is geen enkel spel dat die techniek gebruikt en als dat volgens jou wel zo is dan zou ik graag willen weten over welke indiegames je het hebt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Serieus?Waar zit hem de hype in dan? De procedureel gegenereerde planeten? Leuke techniek en wordt al tijden in indie games gebruikt, maar vaak stelt het niet zoveel voor omdat je in plaats van dat je links moet je rechts moet. De game mechanics blijven hetzelfde.
Je gaat van planeet naar planeet. Maar wat is je drijfveer om naar die nieuwe planeet te gaan? Je begint steeds opnieuw. In goede games kom je verder, je ziet jezelf groeien of je hebt een doel waarnaar je streeft. De tocht van planeet A naar B is in feite hetzelfde als die van E naar F.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:39 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Dit is dus exact wat NMS wel doet. Je kan pas naar de volgende planeet als je genoeg materialen verzameld hebt, de juiste items gecraft hebt, de juiste gear geupgrade hebt, genoeg getrade hebt zodat je en nieuw schip kan kopen etc. Dat verzamelen en craften zodat je vervolgens weer verder kan is juist exact de gameplay loop van NMS. En dan komt er nog basebuilding bij in de toekomst.
Dacht je werkelijk dat je gewoon door kon vliegen zonder er wat voor te hoeven doen?
Met 12 mensen ofzo maar. Ik vind het wel schandalig ja om 60eu te vragen voor een indie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:38 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Nou hoe durven ze, 4 jaar lang ontwikkeltijd en dan gewoon 60 euro vragen voor een exemplaar. Schandalig.
Als je ZZP'er bent en een opdracht in 20 uur af kan ronden in plaats van de 60 uur die je van tevoren had ingeschat, dan is het toch ook geen schande als je wel de vooraf afgesproken volle mep vraagt voor je werk?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Met 12 mensen ofzo maar. Ik vind het wel schandalig ja om 60eu te vragen voor een indie.
Streep indie door, noem wat AAA titels die ook 60 kosten en waar je na 6 uur op uitgekeken bent.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:00 schreef Ixnay het volgende:
Het is zeker vernieuwend dat systeem waarbij je de natuur in feite zijn gang laat gaan. Je programmeert biologische processen waardoor planten en bomen groeien zonder dat er een mensenhand aan te pas komt.
Maar waarom is dit voor iemand leuk om te spelen? Het heeft zeker potentie in toekomstige games, maar NMS blijft een computer gegenereerde leegte.
En zoals al eerder gezegd is. Als NMS echt meer dan dan wij/critici weten, dan is het wel dom van de ontwikkelaars om dat niet te laten zien. Als het meer was, dan hadden we dit al lang geweten.
En 60 euro is erg veel voor een indie game van indie kwaliteit, waar je na maximaal 10-20 uur op uitgekeken bent.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je ZZP'er bent en een opdracht in 20 uur af kan ronden in plaats van de 60 uur die je van tevoren had ingeschat, dan is het toch ook geen schande als je wel de vooraf afgesproken volle mep vraagt voor je werk?
Zolang dat wat er geleverd is gewoon van goede kwaliteit is, zal het mij worst zijn of ze er met 3 man of met 300 man aan hebben gewerkt.
Of nog eentje met dezelfde rare redenatie: als je een huis laat bouwen dat prima van kwaliteit is en aan al je wensen voldoet, dan ga je de aannemer toch ook niet minder geld geven als blijkt dat hij het huis maar met 5 man heeft gebouwd, daar waar de buren hetzelfde huis door 50 man hebben laten bouwen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je ZZP'er bent en een opdracht in 20 uur af kan ronden in plaats van de 60 uur die je van tevoren had ingeschat, dan is het toch ook geen schande als je wel de vooraf afgesproken volle mep vraagt voor je werk?
Zolang dat wat er geleverd is gewoon van goede kwaliteit is, zal het mij worst zijn of ze er met 3 man of met 300 man aan hebben gewerkt.
Ik vind het schandalig om 60 euro te vragen voor een game waar 500 mensen aan gewerkt hebben en die nagenoeg identiek is aan een vorige versie. Maar ga jij lekker FIFA of Assasins Creed spelen als het aantal mensen dat ontwikkelt aan een product zo belangrijk voor je isquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Met 12 mensen ofzo maar. Ik vind het wel schandalig ja om 60eu te vragen voor een indie.
Daarover verschillen jij en ik dan van mening. Ik vind de grootte van het team niets zeggen over de kwaliteit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Die volle mep is in dit geval dan 10 a 15 euro, niet 60.
Dus The Order is wel 60 euro waard want daar hebben veel mensen aan gewerkt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Die volle mep is in dit geval dan 10 a 15 euro, niet 60.
Dat is fok. Vol met zeikerds die alles altijd moeten afkraken en alles goedkoop moeten hebben omdat ze allemaal met een schultenbrau aan de uitkering zitten en zonder goedkope games de hele dag aan hun pik moeten trekken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Fylax het volgende:
Man man man wat een zeikerds in dit topic zeg. Deze game kan best 60 euro waard zinn, ik zal het over 10 uur meemaken. Ik denk dat het 't waard is en ik gun het Hello Games.
Je bedoelt die game die niet af is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef Ixnay het volgende:
Een team van 20 man kan geen MGSV maken, in geen 100 jaar.
The Order heb ik gespeeld en nee die is geen 60 euro waard. Dit heb ik ook nergens gezegd. Ik zeg alleen dan NMS niet meer is dan je kunt verwachten van een klein team en derhalve ook niet meer mag kosten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus The Order is wel 60 euro waard want daar hebben veel mensen aan gewerkt?
Goud dit. Ik ga kinderen aan het werk zetten om random dingen te doen en dan maak ik een game en zeg ik: er staan 1900 mensen op de loonlijst dus hij is 60 euro waard. Bhajahajajajajaaa
Gat in de markt. Topper jij!
Dit is echt zo'n onzin.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
The Order heb ik gespeeld en nee die is geen 60 euro waard. Dit heb ik ook nergens gezegd. Ik zeg alleen dan NMS niet meer is dan je kunt verwachten van een klein team en derhalve ook niet meer mag kosten.
Konami kwam met een hakbijl en heeft een man zijn werk niet af laten maken. Deze game was voldoende af om er 60 euro voor te mogen vragen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je bedoelt die game die niet af is?
Lol hoe oud ben jij ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus The Order is wel 60 euro waard want daar hebben veel mensen aan gewerkt?
Goud dit. Ik ga kinderen aan het werk zetten om random dingen te doen en dan maak ik een game en zeg ik: er staan 1900 mensen op de loonlijst dus hij is 60 euro waard. Bhajahajajajajaaa
Gat in de markt. Topper jij!
- je hebt het niet gespeeld dus dat weet je nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
The Order heb ik gespeeld en nee die is geen 60 euro waard. Dit heb ik ook nergens gezegd. Ik zeg alleen dan NMS niet meer is dan je kunt verwachten van een klein team en derhalve ook niet meer mag kosten.
Als je het niets vindt, kan best. Maar zeggen dat het geen 60 euro prijskaartje verdient is echt kant en klare onzin. Dit is juist een spel dat het verdient i.t.t bijvoorbeeld The Divisionquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lol hoe oud ben jij ?
Mensen mogen ook best hun mening geven als ze NMS niks vinden of ze niet interesseert hoor. Hoef je niet gelijk zo in de verdediging te schieten.
Gelukkig bepaal jij niet wat een team dat 4 jaar aan een game gewerkt heeft er voor mag vragen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik verdedig de game omdat jij je oordeel velt zonder het zelf te spelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lol hoe oud ben jij ?
Mensen mogen ook best hun mening geven als ze NMS niks vinden of ze niet interesseert hoor. Hoef je niet gelijk zo in de verdediging te schieten.
Hoezo kant en klare onzin ? Waarde bepaling is voor iedereen anders dus een beetje dom om te stellen dat het kant en klare onzin is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:15 schreef Fylax het volgende:
[..]
Als je het niets vindt, kan best. Maar zeggen dat het geen 60 euro prijskaartje verdient is echt kant en klare onzin. Dit is juist een spel dat het verdient i.t.t bijvoorbeeld The Division
Prima. Jij koopt hem voor 10 euro in de budgetbak. Ixnay koopt hem niet en Barry had überhaupt niet begrepen waar de game om ging dus die kan ook beter iets anders spelen. Kunnen we nu gewoon weer positief doen en blij zijn dat er zulke toffe games uitkomen? Als ik naar azijjnzeikers wil luisteren ga ik wel met een blik schultenbrau naast het UWV kantoor zitten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoezo kant en klare onzin ? Waarde bepaling is voor iedereen anders dus een beetje dom om te stellen dat het kant en klare onzin is.
Oke dus even voor de goede orde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik verdedig de game omdat jij je oordeel velt zonder het zelf te spelen.
Ik weet ook niet hoe de game gaat zijn. Misschien valt het voor mij ook wel tegen. Maar dat hoor je wel als ik een mening heb die onderbouwd is, niet een gebaseerd op gebakken lucht.
Het spel doet me aan minecraft denken en dat is gewoon 20 euroquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:21 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Daarbij heeft NMS meer content dan de gemiddelde AAA game, dus die prijs is meer dan prima. 60 euro voor zoveel content is zelfs een koopje te noemen, en dan moet het hele base building er nog bij koomen.
Als je je inleeft in de mensen die naar de game uitkijken dan kan je beter niet op de dag van release gaan vertellen dat je de game kak vindt ja. Iedereen die de game leuk denkt te vinden is super hyped dus negativiteit wekt alleen maar agressie op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke dus even voor de goede orde.
Wij hebben beiden waarschijnlijk trailers, gameplay en interviews met devs etc. gezien maar beide nog niet gespeeld. Maar omdat ik minder positief ben dan jij mag ik er niets meer over zeggen en jij wel ?
Niemand verplicht je hem om vandaag te kopenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het spel doet me aan minecraft denken en dat is gewoon 20 euro
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Niemand verplicht je hem om vandaag te kopen
Ik zie juist mensen die NMS wel zien zitten argumenten aandragen en dingen ontkrachten hier. Waarom valt er dan niet mee te praten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ach ja.. fanboys zul je altijd houden en meestal valt daar helaas niet meer mee te praten.
Wauw.. dus omdat jij gehyped bent mag ik er niks negatiefs over zeggen ? Daar wordt je zelfs agressief van ja ? Volgens mij zegt deze post (en de posts daarvoor) een hoop over jou als persoon. In ieder geval lijk je niet in staat een objectieve discussie te voeren dus denk ik dat het beter is als we het hier maar bij laten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als je je inleeft in de mensen die naar de game uitkijken dan kan je beter niet op de dag van release gaan vertellen dat je de game kak vindt ja. Iedereen die de game leuk denkt te vinden is super hyped dus negativiteit wekt alleen maar agressie op.
Verder zie ik bij sommigen wat argumenten voorbij komen die niks te maken hebben met de kwaliteit van de game en dat zijn in mijn ogen dan ook geen relevante argumenten om je mening kracht bij te zetten. Dus ja, dan krijg je op een dag als vandaag de bal keihard terug
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als je je inleeft in de mensen die naar de game uitkijken dan kan je beter niet op de dag van release gaan vertellen dat je de game kak vindt ja. Iedereen die de game leuk denkt te vinden is super hyped dus negativiteit wekt alleen maar agressie op.
Verder zie ik bij sommigen wat argumenten voorbij komen die niks te maken hebben met de kwaliteit van de game en dat zijn in mijn ogen dan ook geen relevante argumenten om je mening kracht bij te zetten. Dus ja, dan krijg je op een dag als vandaag de bal keihard terug
Hehe. Je begrijpt het eindelijk en bewijst precies mijn punt. Er zijn mensen die jaren hebben zitten wachten op deze game, die vandaag zitten af te tellen tot ze kunnen gaan spelen en super gepassioneerd zijn over dit spel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wauw.. dus omdat jij gehyped bent mag ik er niks negatiefs over zeggen ? Daar wordt je zelfs agressief van ja ? Volgens mij zegt deze post (en de posts daarvoor) een hoop over jou als persoon. In ieder geval lijk je niet in staat een objectieve discussie te voeren dus denk ik dat het beter is als we het hier maar bij laten.
Nee, ik kan er alleen niet tegen dat mensen op een release dag de game moeten gaan neersabelen met (in mijn ogen) non argumenten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Bronson_ het volgende:
Volgens mij is maniack een beetje mad.
Sorry maar wat een onzin wat je hier nu weer verkondigd. Of je nu gehyped ben of niet ik mag toch aannemen dat je je nog normaal kunt gedragen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hehe. Je begrijpt het eindelijk en bewijst precies mijn punt. Er zijn mensen die jaren hebben zitten wachten op deze game, die vandaag zitten af te tellen tot ze kunnen gaan spelen en super gepassioneerd zijn over dit spel.
Kan jij met die mensen een objectieve discussie voeren vandaag? Nee, want die mensen zitten vol met emotie. Ligt dat aan die mensen? Nee, dat is natuurlijk gedrag. Dus een "ik koop hem vandaag niet want het lijkt me niks" is prima, maar een "No Mans Sky gaat floppen", "ze doen het alleen voor VR", "het is een indie bedrijf dus mag maar 15 euro kosten" of "er is niks te doen wat een saaie kutgame" kan je beter even voor je houden ja, zeker als je mening gebaseerd is op een filmpje en niet eigen ervaring of die van anderen. Er was genoeg ruimte in de aanloop en genoeg ruimte achteraf (misschien even de reviews afwachten?) om je dit soort onderwerpen op een meer objectievere manier te bediscussiëren.
echt hequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:01 schreef KneusTeun het volgende:
En nu allemaal weer call of duty 388 en FIFA 2039 pre orderen. Want dat zijn echte games, en zorgen voor vernieuwing.
Klopt. Vandaag niet. Dus ligt aan mij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sorry maar wat een onzin wat je hier nu weer verkondigd. Of je nu gehyped ben of niet ik mag toch aannemen dat je je nog normaal kunt gedragen.
Maar blijkbaar is de hype en emotie naar je hoofd gestegen waardoor het nu aan mij ligt dat een objectieve discussie niet meer mogelijk is.yeah right.
Laat je niet zo gek maken door wat andere er eventueel van vinden en ga gewoon lekker genieten van het spel vandaag of morgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:04 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Klopt. Vandaag niet. Dus ligt aan mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |