abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:31:01 #201
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_164341187
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:08 schreef Atak het volgende:
Hoeveel demonstraties moeten er nog komen? Met demonstreren kom je nergens. Arbeit macht frei.
Hoe staat het met Azerbaijan dan. Die namen actie onder maar die worden nog steeds door een paar Armeniërs kapot getrapt. Zoveel maakt actie niet echt uit.
pi_164342406
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:49 schreef zarGon het volgende:
Wat trouwens echt fijn was om te zien was de afwezigheid van partijvlaggen.
Maak je maar geen zorgen, straks heb je helemaal geen partijen maar in Turkije.
Of nog maar eentje.
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:12:58 #203
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164342779
quote:
99s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:
ragipsoylu twitterde op maandag 18-07-2016 om 09:44:17 Two tweets in Turkish from mid-June forecasted the coup attempt's exact orchestration date. Wow via @rafibalaban https://t.co/YiKCKpyJpG reageer retweet
en daarom gaat er ook geen doodstraf kome. het is allemaal retoriek wat erdo doet, als je goed luistert naar wat hij zegt kan je dat er best uithalen, hij zegt "als het parlement overeenstemming krijgt dan zal ik tekenen" hij weet namelijk dat het niet door het parlement zal komen. just sayin' ;)

[..]

Daarnaast was het een paar weken terug nog 'als het volk het wil'.

Ik zit weer in Istanbul, en heb vorige week wat gesprekjes gevoerd met mensen. Ik denk dat er zonder meer een groep in Turkije is die alles volledig zwart ziet en denkt dat Erdogan ofwel achter de staatsgreep zit of er nu handig gebruik van maakt.

Maar ik denk dat er inderdaad een heel grote groep van Turken is; makkelijk 70% van het volk zo niet meer, die kwaad zijn over de lauwe houding van Europa over het feit dat ze een staatsgreep hebben gestopt in Turkije. En hoe meer ik daarover nadenk hoe meer ik het daar eigenlijk mee eens ben. Ik vind deze regering geen uitzonderlijk goede regering, maar de EU had best Mogherini (sp) naar Ankara kunnen sturen om te verklaren dat het nogal wat is om nagenoeg met je blote handen mannen in tanks en met geweren tegen te houden. Het misschien even gerechtvaardigde uitspreken van zorg over rechtstaat en bijltjesdag had dan wellicht niet met de grote roeptoeter in de achterkamertjes kunnen worden overgebracht.

Kortom, een beetje respect voor de uitkomst van die staatsgreep had wel gemogen, in ieder geval vóór het gepreek over de reactie begon.
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:51:24 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164344718
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Weet je waar dit heel veel op lijkt? Nazi Duitsland.

Je weet wel, met die man met dat rare snorretje.
is ook zo
het wachten is op een bepaald ras aan untermenschen, dat zouden wel eens de christenen kunnen worden
dan gaan de ubermenschen zich speciaal voelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164345491
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is ook zo
het wachten is op een bepaald ras aan untermenschen, dat zouden wel eens de christenen kunnen worden
dan gaan de ubermenschen zich speciaal voelen
Wat is het verschil tussen christenen en protestanten, de protestanten geloven toch niet in maria of in de onbevlekte ontvangenis toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 22:07:01 ]
pi_164346970
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Totdat Poetin Erdogan naait en Erdogan weer huilie huilie gaat doen dat hij is voorgelogen, net als bij Gulen, de EU en de PKK.

Daarna maakt hij weer vrienden met iemand anders, om weer huilie huilie te gaan doen als het hem niet uitkomt etc. etc.
Dat is de wereldpolitiek.
pi_164351192
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daarnaast was het een paar weken terug nog 'als het volk het wil'.

Ik zit weer in Istanbul, en heb vorige week wat gesprekjes gevoerd met mensen. Ik denk dat er zonder meer een groep in Turkije is die alles volledig zwart ziet en denkt dat Erdogan ofwel achter de staatsgreep zit of er nu handig gebruik van maakt.

Maar ik denk dat er inderdaad een heel grote groep van Turken is; makkelijk 70% van het volk zo niet meer, die kwaad zijn over de lauwe houding van Europa over het feit dat ze een staatsgreep hebben gestopt in Turkije. En hoe meer ik daarover nadenk hoe meer ik het daar eigenlijk mee eens ben. Ik vind deze regering geen uitzonderlijk goede regering, maar de EU had best Mogherini (sp) naar Ankara kunnen sturen om te verklaren dat het nogal wat is om nagenoeg met je blote handen mannen in tanks en met geweren tegen te houden. Het misschien even gerechtvaardigde uitspreken van zorg over rechtstaat en bijltjesdag had dan wellicht niet met de grote roeptoeter in de achterkamertjes kunnen worden overgebracht.

Kortom, een beetje respect voor de uitkomst van die staatsgreep had wel gemogen, in ieder geval vóór het gepreek over de reactie begon.
goed verslag, dankje.
pi_164351439
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daarnaast was het een paar weken terug nog 'als het volk het wil'.

Ik zit weer in Istanbul, en heb vorige week wat gesprekjes gevoerd met mensen. Ik denk dat er zonder meer een groep in Turkije is die alles volledig zwart ziet en denkt dat Erdogan ofwel achter de staatsgreep zit of er nu handig gebruik van maakt.

Maar ik denk dat er inderdaad een heel grote groep van Turken is; makkelijk 70% van het volk zo niet meer, die kwaad zijn over de lauwe houding van Europa over het feit dat ze een staatsgreep hebben gestopt in Turkije. En hoe meer ik daarover nadenk hoe meer ik het daar eigenlijk mee eens ben. Ik vind deze regering geen uitzonderlijk goede regering, maar de EU had best Mogherini (sp) naar Ankara kunnen sturen om te verklaren dat het nogal wat is om nagenoeg met je blote handen mannen in tanks en met geweren tegen te houden. Het misschien even gerechtvaardigde uitspreken van zorg over rechtstaat en bijltjesdag had dan wellicht niet met de grote roeptoeter in de achterkamertjes kunnen worden overgebracht.

Kortom, een beetje respect voor de uitkomst van die staatsgreep had wel gemogen, in ieder geval vóór het gepreek over de reactie begon.
van je "bondgenoten" moet je het hebben ja toch :|W

sterkte daaro met de gekke toestanden, komt goed insallah :)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:03:13 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164351684
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen christenen en protestanten, de protestanten geloven toch niet in maria of in de onbevlekte ontvangenis toch?
ik zou het niet weten joh
zal me ook worst zijn echt

wat mij betreft zijn ze allemaal onbevlekt naar de hemel gegaan en krijgt iedereen 70 maagden om te neuken en voor de pastoor 6 kleine jochies om te pijpen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164351718
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik zou het niet weten joh
zal me ook worst zijn echt

wat mij betreft zijn ze allemaal onbevlekt naar de hemel gegaan
Er is dus nog nooit eentje terug gekomen en heeft mij het 1 of ander bevestigd, al hoop ik er wel op.
Alhoewel de hemel?
De hel wordt daar gezopen een gehoerd?
Dan lijkt mij dat ook niet verkeerd toch?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:06:22 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164351741
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er is dus nog nooit eentje terug gekomen en heeft mij het 1 of ander bevestigd, al hoop ik er wel op.
Alhoewel de hemel?
De hel wordt daar gezopen een gehoerd?
Dan lijkt mij dat ook niet verkeerd toch?
ik geloof niet in een hemel

alleen in gezond leven

niet roken en iet teveel zuipen en niet drugs doen en als je dood gaat dan word je verbrand in t crematorium
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164351847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

niet roken en iet teveel zuipen en niet drugs doen en als je dood gaat dan word je verbrand in t crematorium
Wat een eentonig leven lijdt jij dan, nooit een sprong buiten de lijn?

Zou maar naar bedje gaan hoor, want ook nacht rust hoort bij een gezonde levens stijl!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 01:13:28 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:14:10 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164351891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat een eentonig leven lijdt jij dan, nooit een sprong buiten de lijn?

Zou maar naar bedje gaan hoor, want ook nacht rust hoort bij een gezonde levens stijl!
ja ik wil graag oud worden
ik ga meer op reis dan dat ik werk, dus saai is het niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164351919
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja ik wil graag oud worden

Oud worden en je jouw reet laten afpoetsen?
Ga maar niet te vaak op reis dan en houdt maar geld aan de kant dan.
Als ik oud mag worden hoop ik dat niet alleen te worden maar gezond oud te zijn!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 06:29:12 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164354804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Oud worden en je jouw reet laten afpoetsen?
Ga maar niet te vaak op reis dan en houdt maar geld aan de kant dan.
Als ik oud mag worden hoop ik dat niet alleen te worden maar gezond oud te zijn!
klopt
ik ben al oud , maar ook gezond

en dus:
quote:
niet roken en iet teveel zuipen en niet drugs doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164357243
quote:
CHP head criticizes Erdoğan over remarks on death penalty at unity rally

The leader of the main opposition has criticized President Recep Tayyip Erdoğan over his remarks on capital punishment at a massive unity rally in Istanbul on Aug. 7, arguing that the head of state had not learned “his lesson,” while nonetheless expressing his hopes that the present climate of unity will continue.

“God willing, yesterday’s atmosphere will continue and conciliation will prevail. But there is a troublesome picture. Mr. President launched a discussion on [re-instituting] capital punishment. As if he did not get any lesson out of what has happened, he says, ‘Bring it to me and I will sign it.’ He knows it won’t happen or he should know it won’t happen. Instead of calming down the people, he is further fueling [the tension],” Kemal Kılıçdaroğlu, leader of the Republican People’s Party (CHP), told daily Hürriyet in an interview on Aug. 8.


Kılıçdaroğlu participated in the rally to condemn the July 15 coup attempt along with Erdoğan, Prime Minister Binali Yıldırım and Nationalist Movement Party (MHP) leader Devlet Bahçeli. Chief of General Staff Gen. Hulusi Akar was also present at the rally and made an address to the crowd even though it is unusual for the military brass to attend such political meetings.

Kılıçdaroğlu called on Justice Minister Bekir Bozdağ to explain that even if capital punishment is approved by parliament, it could not be retroactively applied to coup plotters due to the universal principles of law. Turkey removed the death penalty from its constitution in 2002 as part of the accession process to the European Union. The demand to re-install it has come to the fore in the aftermath of the coup attempt that left at least 238 people dead.

Government, opposition should cooperate

The participants at the rally should have presented a road map to prevent any future attempts against democracy, he said.

“We can overcome all these if we can move together as the government and the opposition. We can take a step in the field of justice and change the constitution,” he said, citing a recent initiative for a small-scale constitutional change to strengthen the independence of justice.

“I found the chance to address a crowd, the majority of whom are from the AKP [Justice and Development Party]. I just wanted them to question the issues I have raised; for example, the freedom of the media. They should just think about this: How would they have known where to go [on July 15] to stop the tanks if the media had not reported it? They should think: Even the president was only able to go before the people and make his call thanks to the media,” he said.


Military politicized

Kılıçdaroğlu also criticized the content of recent decree laws that have been issued by the government in line with the state of emergency. The CHP leader warned that substantial changes in the military structure enacted with the decree law were making the Turkish Armed Forces (TSK) open to political influence.

“Turkey needs to have a strong army in order to be powerful in its region. Of course, the last decision belongs to the politicians, but attempts to weaken the army should be avoided,” Kılıçdaroğlu said.

It’s important that the military should be under the control of civilian authority, he stated, recommending an increase in the legislature’s influence over the TSK.

Kılıçdaroğlu urges Erdoğan on media

Kılıçdaroğlu also touched on his conversation with the president on the media. “I warned him over his approach to the media. He should not pick up journalists from media outlets [to accompany him on trips]. He should ask media outlets to nominate journalists to accompany him. ‘By choosing them, you are intervening into the internal affairs of media outlets,’ I told him,” he said.

Kılıçdaroğlu also said he would not have left early had he known that Akar was planning to speak.

August/09/2016
http://www.hurriyetdailyn(...)102607&NewsCatID=338
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:43:42 #218
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_164357642
Het fijne is dat Turkije een stuk verder weg ligt dan Duitsland in de jaren '30.
Het jammere is dat wij hier veel Turken hebben. Maar velen zijn reservist van het Turkse leger. Het kan dus best dat Erdo ze straks op gaat roepen wanneer hij echt los gaat. Maar de kans is groter dat hij om geld van ze gaat vragen om de strijd/het thuisland te financieren. Hij gaat natuurlijk de Koerden een kopje kleiner maken....vraag is of hij de ballen heeft om ook koerdisch gebied buiten Turkije op de grond aan te vallen.
pi_164357794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:43 schreef PLAE@ het volgende:
Het fijne is dat Turkije een stuk verder weg ligt dan Duitsland in de jaren '30.
Het jammere is dat wij hier veel Turken hebben. Maar velen zijn reservist van het Turkse leger. Het kan dus best dat Erdo ze straks op gaat roepen wanneer hij echt los gaat. Maar de kans is groter dat hij om geld van ze gaat vragen om de strijd/het thuisland te financieren. Hij gaat natuurlijk de Koerden een kopje kleiner maken....vraag is of hij de ballen heeft om ook koerdisch gebied buiten Turkije op de grond aan te vallen.
Kun je hier wat meer over vertellen...

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 10:53:36 ]
pi_164357864
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daarnaast was het een paar weken terug nog 'als het volk het wil'.

Ik zit weer in Istanbul, en heb vorige week wat gesprekjes gevoerd met mensen. Ik denk dat er zonder meer een groep in Turkije is die alles volledig zwart ziet en denkt dat Erdogan ofwel achter de staatsgreep zit of er nu handig gebruik van maakt.

Maar ik denk dat er inderdaad een heel grote groep van Turken is; makkelijk 70% van het volk zo niet meer, die kwaad zijn over de lauwe houding van Europa over het feit dat ze een staatsgreep hebben gestopt in Turkije. En hoe meer ik daarover nadenk hoe meer ik het daar eigenlijk mee eens ben. Ik vind deze regering geen uitzonderlijk goede regering, maar de EU had best Mogherini (sp) naar Ankara kunnen sturen om te verklaren dat het nogal wat is om nagenoeg met je blote handen mannen in tanks en met geweren tegen te houden. Het misschien even gerechtvaardigde uitspreken van zorg over rechtstaat en bijltjesdag had dan wellicht niet met de grote roeptoeter in de achterkamertjes kunnen worden overgebracht.

Kortom, een beetje respect voor de uitkomst van die staatsgreep had wel gemogen, in ieder geval vóór het gepreek over de reactie begon.
Veel Westerse politici waren terughoudend met reageren toen de staatsgreep aan de gang was, wellicht omdat ze stiekem hoopten dat het ging slagen? De teleurstelling dat Erdogan toch won resulteerde in wat flauwe reacties.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:04:32 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164358024
Erdogan wil dat de Turken zich Ubermenschen gaan voelen, dat werkte bij Hitler ook perfect

Dan moeten alle untermenschen dood
Dus alle mensne die geen Moslim zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164358166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
Erdogan wil dat de Turken zich Ubermenschen gaan voelen, dat werkte bij Hitler ook perfect

Dan moeten alle untermenschen dood
Dus alle mensne die geen Moslim zijn
Dat zijn Turken al :D
pi_164358406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
Erdogan wil dat de Turken zich Ubermenschen gaan voelen, dat werkte bij Hitler ook perfect

Dan moeten alle untermenschen dood
Dus alle mensne die geen Moslim zijn
Alle mensne die geen Moslim door naar de doodschietteam.
pi_164358702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
Erdogan wil dat de Turken zich Ubermenschen gaan voelen, dat werkte bij Hitler ook perfect

Dan moeten alle untermenschen dood
Dus alle mensne die geen Moslim zijn
Zijn ze altijd al geweest LAN. Daar hebben ze Erdo niet voor nodig w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:49:04 #225
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_164358846
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je hier wat meer over vertellen...
Nee dan ga ik helemaal dom speculeren hè. Ik was al een eind op weg :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')