Over 4 jaar betaal ik daar wel voor. Dan hoop ik toch genoeg geld te hebbenquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:24 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat zou ik bijzonder walgelijk vinden
Ik zal ook wel genoeg geld hebben maar niet de tijdquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Over 4 jaar betaal ik daar wel voor. Dan hoop ik toch genoeg geld te hebben
Gewoon vakantie nemen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:28 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik zal ook wel genoeg geld hebben maar niet de tijd
Dan moet ik in een Olympisch jaar vakantie gaan nemen voor het EK, de Tour en de OSquote:
EK en Tour geloof ik verder wel. Dat vind ik niet zo belangrijk.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:29 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dan moet ik in een Olympisch jaar vakantie gaan nemen voor het EK, de Tour en de OS
Dat wordt wat lastig wellicht
Nouja de Tour heb je ieder jaar natuurlijk, en daar kun je een beetje etappes selecteren, EK heeft niet zo gek veel middagwedstrijden en het is ook niet dat ik de hele OS hoef te zien. Komt wel goed, uiteindelijkquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
EK en Tour geloof ik verder wel. Dat vind ik niet zo belangrijk.
Dat is een beetje als een Chinese volleybalster van 2m15quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:30 schreef marcodej het volgende:
Ik vind een Ier die aan turnen doet niet kloppen eigenlijk.
Dat zag er raar en eng uit.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:31 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat is een beetje als een Chinese volleybalster van 2m15
Ik wist niet wat ik zag vanmiddag
Heel bijzonder. Blijkbaar zijn er Chinezen van meer dan 1.65quote:
Die had ook gewoon een pik op zekerquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:31 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Rot op. Duitsers wat gunnenquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:34 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik gun trouwens die Hambuchen ook wel het goud. Supersympathieke vent volgens mij.
Lijkt me van wel.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:35 schreef Riofan83 het volgende:
Zou Deurloo als eerste reserve voor de rekfinale (dinsdag) mogen blijven, of wordt hij op de terugvlucht gezet voor sporters die geen medaille hebben gewonnen en niet meer in actie komen? M.a.w.: mag hij zijn reserverol uitoefenen?
Yuan Xinyue is de langste met 1m99.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:31 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik keek net ook weg hahaquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:37 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik kan dat bokspringen maar moeilijk kijken na die botbreuk
Dit, die klap, ik zit bij voorbaat al zoquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:37 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik kan dat bokspringen maar moeilijk kijken na die botbreuk
Ik weet nog dat ik heel trots was dat ik achterover kon koppeltjeduiken op een meter van de grond, levensgevaarlijk en energieverslindend vond ik dat al.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:37 schreef Poepz0r het volgende:
Ringen ik herinner mij dat op school. Heel je bovenarmen verzuren en je klauwen onder de blaren wat een sport
Zitten veel Chinezen in het stadion lijkt mijquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:40 schreef Childofthe90s het volgende:
Een hoop 'hooo' bij die Chinezen.
Sinds die tijd heb ik wel ziek respect voor die gasten hoor. Zelfde als dat neerkomen op je onderarmen op de rekstok (ik ging door de grond op school) nagaan wat zo iemand moet voelen die een stuk zwaarder is etc, teringquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik heel trots was dat ik achterover kon koppeltjeduiken op een meter van de grond, levensgevaarlijk en energieverslindend vond ik dat al.
Trapeze zwaaien, dat was pas wat. Maakte je zo'n koprol terwijl je toch twee meter boven de grond was. Eerste keer even slikken, daarna eigenlijk heel makkelijk/leuk.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik heel trots was dat ik achterover kon koppeltjeduiken op een meter van de grond, levensgevaarlijk en energieverslindend vond ik dat al.
Ik was vies goed in turnen. Ik brak mijn linkerarm met een simpele salto vooroverquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja vind die samen met de rekstok wel het vetste denk ikquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:37 schreef Poepz0r het volgende:
Ringen ik herinner mij dat op school. Heel je bovenarmen verzuren en je klauwen onder de blaren wat een sport
Voltige kwam ik altijd met mn poten keihard tegen elkaar aan ofzoquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:42 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja vind die samen met de rekstok wel het vetste denk ik
Voltige e.d. vind ik minder boeiend.
Heb ik sws nooit gedaan. Best weinig geturnd op school. Ik was ook totaal niet lenig, van koprol op mat kreeg ik al hoofdpijn. Nog steeds, vermoed ik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Voltige kwam ik altijd met mn poten keihard tegen elkaar aan ofzo
Ik was ook lomp maar ook lang (1,92m nu) dusja die comboquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:44 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Heb ik sws nooit gedaan. Best weinig geturnd op school. Ik was ook totaal niet lenig, van koprol op mat kreeg ik al hoofdpijn. Nog steeds, vermoed ik.
Ja, en spierbundels kweken, doe mij maar boogschieten dan.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:44 schreef Poepz0r het volgende:
Turners staan wat mij betreft wel het hoogst op de ladder van aanzien. Mensen denken vaak paar jaar trainen dit dat maar bij turnen moet je al als 3-4 jarige ermee beginnen. Fucking hell
En als vrouw is het ook zo gedaan met je carriere.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:44 schreef Poepz0r het volgende:
Turners staan wat mij betreft wel het hoogst op de ladder van aanzien. Mensen denken vaak paar jaar trainen dit dat maar bij turnen moet je al als 3-4 jarige ermee beginnen. Fucking hell
Luchtgeweerschieten lijkt ook ziek simpel maar is ook onderschat. Concentratie, hand/oog coordinatie, rust etc etc zieke sport wel.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, en spierbundels kweken, doe mij maar boogschieten dan.
Max twee per land toch?quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:45 schreef Moira. het volgende:
Waarom vallen Barretto (BRA) en Bevan (GBR) eigenlijk weg uit de meerkamp? Beiden geblesseerd geraakt?
Een land mag max 2 afvaardigen in de finalequote:Op zondag 7 augustus 2016 01:45 schreef Moira. het volgende:
Waarom vallen Barretto (BRA) en Bevan (GBR) eigenlijk weg uit de meerkamp? Beiden geblesseerd geraakt?
Ik rende altijd naar de bok alsof ik even een driedubbele salto met schroef ging uit voeren, sloeg bij aankomst m'n handen op de bok, kwam tot stilstand, jammerde stil 'nee hihihi' en droop voorzichtig af in de hoop dat de gymleraar niets had gezien. Ik durfde en kon echt niks.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik was vies goed in turnen. Ik brak mijn linkerarm met een simpele salto voorover![]()
Wanneer is die vlucht?quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:35 schreef Riofan83 het volgende:
Zou Deurloo als eerste reserve voor de rekfinale (dinsdag) mogen blijven, of wordt hij op de terugvlucht gezet voor sporters die geen medaille hebben gewonnen en niet meer in actie komen? M.a.w.: mag hij zijn reserverol uitoefenen?
+ Dat je er veel voor over moet hebben als vrouw en dan doel ik met name op kinderen die veel vrouwelijke turners niet meer kunnen krijgen. Geen idee maar schijnt lastiger te zijn ofzo.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:45 schreef zorro28 het volgende:
[..]
En als je vrouw is het ook zo gedaan met je carriere.
quote:
Haha ja, had ik ff overheen gekekenquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:46 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Een land mag max 2 afvaardigen in de finale
Ik ook niet veel hoor. Je moet maar durven ook de eerste keer zon salto in die ringen ofzo terwijl je geen idee hebt hoe het werkt enzquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik rende altijd naar de bok alsof ik even een driedubbele salto met schroef ging uit voeren, sloeg bij aankomst m'n handen op de bok, kwam tot stilstand, jammerde stil 'nee hihihi' en droop voorzichtig af in de hoop dat de gymleraar niets had gezien. Ik durfde en kon echt niks.
Het is inderdaad vaker de mental-block dan dat je lichaam niet weet hoe en wat.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ook niet veel hoor. Je moet maar durven ook de eerste keer zon salto in die ringen ofzo terwijl je geen idee hebt hoe het werkt enz
Haha, daar waren er altijd wel wat van ja. Ik was juist iemand die dan wel sprong, maar tussen de mat en de bok belandequote:Op zondag 7 augustus 2016 01:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik rende altijd naar de bok alsof ik even een driedubbele salto met schroef ging uit voeren, sloeg bij aankomst m'n handen op de bok, kwam tot stilstand, jammerde stil 'nee hihihi' en droop voorzichtig af in de hoop dat de gymleraar niets had gezien. Ik durfde en kon echt niks.
Nieuwe voortanden genotquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Haha, daar waren er altijd wel wat van ja. Ik was juist iemand die dan wel sprong, maar tussen de mat en de bok belande
Kleine hint naar de dames in de klas dat berijden van die bok?quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:49 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Viel mee, het was meer zo awkward de bok vasthouden en er langzaam afglijden.
8quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:50 schreef Childofthe90s het volgende:
Hoeveelste was Juri, ik heb het gemist?
Vind ik ook een flut onderdeel ja.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:49 schreef Cee het volgende:
Ik vind de pommel horse trouwens nooit zo boeiend. Het ziet er zo klunzig uit.
Vloer oogt altijd gay met die beweeginkjesquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind ik ook een flut onderdeel ja.
Ik ook niet. Elke oefening ziet er ook hetzelfde uit voor mijquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:49 schreef Cee het volgende:
Ik vind de pommel horse trouwens nooit zo boeiend. Het ziet er zo klunzig uit.
Ik kon dat wel waarderen. Tevens gebruikte ik dat soort waaghalzen/brokkenpiloten als excuus om zelf niet te gaan. 'Kijk, hij/zij ging net bijna dood!'quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Haha, daar waren er altijd wel wat van ja. Ik was juist iemand die dan wel sprong, maar tussen de mat en de bok belande
quote:
quote:Hambüchen: 'Ben erg blij voor Epke'
Fabian Hambüchen moest zondag bij de WK turnen op het onderdeel rekstok net als vorig jaar bij de Olympische Spelen genoegen nemen met zilver, achter Epke Zonderland. De Duitser was na afloop allesbehalve teleurgesteld.
"Ik ben erg blij, voor Epke en mezelf. We hebben allebei een erg goede oefening geturnd. Het was enorm close, binnen één tiende", zei Hambüchen, de wereldkampioen van 2007, na afloop van de rekstokfinale.
"Tijdens Epke's oefening was ik nerveus, vooral nerveus voor hem. Hij neemt enorm veel risico en ik zag dat hij moest vechten. Maar ik was heel blij voor hem toen hij landde."
Hambüchen: "Ik wist daarna dat het moeilijk en close werd. Ik heb mijn best gedaan, had alleen een hupje bij de landing. Uiteindelijk is het goud en zilver, net als in Londen. Ik ben blij voor ons allebei."
"Ik heb de meest moeilijke oefening gedaan die ik kon doen. Epke en ik hebben tijdens de warming-up gepraat over hoe ik mijn oefening in de toekomst moeilijker zou kunnen maken. Het was heel aardig van hem om me daarmee te helpen," aldus Hambüchen.
quote:Met een ongekend hoge score (16,533) nam de ‘Flying Dutchman’ de felicitaties van Fabian Hambüchen, tweede met een eveneens uitstekende 16,400, en titelverdediger Zou Kai in ontvangst. "Epke verdient het, hij is de enige die dit kan’’, zei de Duitser, tevreden met zilver. Zelfs de doorgaans stoïcijnse Chinezen toonden hun bewondering.
Zonderland maakte het verschil met zijn hoge moeilijkheidsgraad. Zijn unieke combinatie van vluchtelementen - de Cassina/Kovacs/Kolman - gaf hem een voorsprong op de concurrenten. Het kwam er op aan de aftrek wegens haperingen in de uitvoering zo veel mogelijk te beperken. Dat lukte, met dank ook aan een perfecte landing.
Na twee keer zilver op de WK’s van 2009 en 2010 was hij nu eindelijk de beste van de wereld. Op het allerhoogste podium: de Spelen.
Zonderland moest er voor knokken om sowieso in Londen deel te nemen. Er was een mislukt WK in Tokio waar hij rechtstreekse plaatsing voor de Spelen misliep. Na het kwalificatietoernooi begin 2012 in Londen volgde aanwijzing voor de Spelen door de gymnastiekbond KNGU. Maar Jeffrey Wammes vocht dat besluit met succes bij de rechter aan waarna Zonderland opnieuw de strijd aanging met zijn concurrent die hij met overtuiging en een nieuwe spectaculaire oefening in zijn voordeel beslechtte.
Zonderland was klaar voor de Spelen, na een voorbereiding die nu eens niet verstoord werd door rug- of schouderblessures. Was hij in Peking (zevende na een val) nog een outsider, in de North Greenwich Arena stond de 26-jarige Fries als een van de kanshebbers te boek, met natuurlijk de Chinezen Zou en Zhang Chenglong, die hem twee keer van de wereldtitel afhielden als concurrenten. En Hambüchen, een goede vriend van Zonderland. Geen van hen kwam in de buurt van de score die de Friese acrobaat goud en eeuwige roem opleverde.
'Ik ga d'r wel even bijstaan, als het misgaat, vang ik je op.'quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik kon dat wel waarderen. Tevens gebruikte ik dat soort waaghalzen/brokkenpiloten als excuus om zelf niet te gaan. 'Kijk, hij/zij ging net bijna dood!'
Ik ook, nu 1.99quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik was ook lomp maar ook lang (1,92m nu) dusja die combo
Ja, wat ik ook niet snap is dat ze de vloer een toestel noemenquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vloer oogt altijd gay met die beweeginkjes
Jeffrey niet die gaat nog even het nachtleven inquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:54 schreef Ludacriss het volgende:
Zijn de OS nu voorbij voor Jeffrey Wammes en Frank Rijen?
Wammes nog vloer met zo'n slinger oid?quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:54 schreef Ludacriss het volgende:
Zijn de OS nu voorbij voor Jeffrey Wammes en Frank Rijen?
Als ie goud wil wel. Voor brons volstaat deze oefening.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:52 schreef Poepz0r het volgende:
Denk overigens dat Epke in de finale wel weer zo'n ziek hoge uitvoering zal moeten doen als in Londen, wat denken jullie?
quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:56 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wammes nog vloer met zo'n slinger oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |