Dat is bullshitquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:53 schreef wuuht het volgende:
Wellicht doet de dokter wel iets minder zn best voor je als je donor bent en heeft hij wat contacten en kan misschien wel wat regelen voor iemand die wat organen nodig heeft. Dus donor, nee dankje.
Wat maakt dat uit? Gebeurt ook tijdens je levensreddende operatie. Ook maar niet meer ondergaan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:04 schreef Droopie het volgende:
Ik geloof ook best dat zo'n chirurg lekker grappen maakt boven je dode lijk en de uitvaart verzorger ook.
Toch logisch..
hahaha je kan nooit zeggen dat dat absoluut niet kan gebeuren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:56 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat is bullshit
http://www.transplantatie(...)/doodgaan-en-donatie
Nee, dat gebeurt niet. Pertinent niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef wuuht het volgende:
[..]
hahaha je kan nooit zeggen dat dat absoluut niet kan gebeuren.
Niet..ik snap dat 100%quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Gebeurt ook tijdens je levensreddende operatie. Ook maar niet meer ondergaan?
Kan jij bewijzen dat het wel gebeurt dan of kom je hier alleen angst zaaien?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef wuuht het volgende:
[..]
hahaha je kan nooit zeggen dat dat absoluut niet kan gebeuren.
Preciesquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Niet..ik snap dat 100%
anders worden het echt banen die niet te doen zijn
Ik kan me voorstellen dat er ook grappen over een lijk worden gemaakt. Dat is niet respectvol, maar je merkt er niets van.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Precies. Maar dat heeft verder niks te maken met respectvol omgaan met de patiënt/donor
.
Nee??quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:19 schreef Elvi het volgende:
Degene die een autopsie doet en degene die de organen uit je lichaam haalt zijn niet dezelfde persoon overigens
Dit is dus een hardnekkig misverstand. Als je echt dood bent kun je juist geen organen meer geven. Al een paar seconden (minuten?) na de dood zijn de organen al waardeloos door zuurstoftekort.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:06 schreef Vlinderbom het volgende:
''Je bent toch al dood dus wat maakt het nog uit wat er met je gebeurd''
Heel zwart/wit.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:
Autopsie = patholoog anatoom, transplantatie = chirurg. Een patholoog anatoom is een chirurg, maar een chirurg is niet per se een patholoog anatoom.
Om het ingewikkeld te maken.
quote:
Dus dat. Bij een autopsie is het niet nodig dat je organen doorbloed zijn (liever niet denk ikquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:
Autopsie = patholoog anatoom, transplantatie = chirurg. Een patholoog anatoom is een chirurg, maar een chirurg is niet per se een patholoog anatoom.
Om het ingewikkeld te maken.
Zou een patholoog ook heel goed kunnen. Maar dat is niet het werk van een patholoog.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heel zwart/wit.
De patholoog kan je hart eruit halen om te kijken wat er fout ging, maar wil je hem hergebruiken moet een chirurg dat netjes doen.
Ik geef hem aan de hand van jouw voorbeeldquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zou een patholoog ook heel goed kunnen. Maar dat is niet het werk van een patholoog.
En als je t antwoord al wist, waarom stel je de vraag dan?
Ah okéquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik geef hem aan de hand van jouw voorbeeld
Ik wist het namelijk echt niet
Alleen het hechten gaat wat minder netjes denk ikquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ah oké.
En dat klopt ja. Hoewel een patholoog ook heel goed netjes een hart kan verwijderen, want chirurg.
Waarschijnlijk bedoelen ze hersendood, met een lichaam dat kunstmatig beademd wordt. Anders zijn de organen inderdaad al gauw niet meer bruikbaar voor donatie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dit is dus een hardnekkig misverstand. Als je echt dood bent kun je juist geen organen meer geven. Al een paar seconden (minuten?) na de dood zijn de organen al waardeloos door zuurstoftekort.
Of die mensen zijn gewoon realistisch. Als je dood bent ben je er gewoon niet meer. Kun je jezelf wel laten begraven en je nabestaanden opzadelen met een graf die ze moeten onderhouden, maar wat is daar precies het nut van?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:22 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Echt, ik snap werkelijk niet dat mensen daar zo makkelijk over doen. En kan dan alleen de reden bedenken dat je dan gewoon een lage eigenwaarde hebt...
Dit is toch best wel een vredig idee, en als ik vooraf nog wat organen kan afstaan heb ik nog iemand anders er mee kunnen helpen ookquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Je vindt het niet prettig dat er na je dood in je gewroet wordt om je organen te oogsten, maar je vindt het wel een fijn idee dat je lichaam ligt te ontbinden in de koude, vochtige grond, waar je wordt aangevreten door allerlei vieze beestjes? Die mogen wel in je wroeten?
Je bent in ieder geval consequent.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik wil niet dat mensen blij zijn dat ik dood ben en dat andere mensen met mijn organen gewoon kunnen leven.
Blijkbaar zijn die mensen ook niet sterk genoeg om te blijven leven anders grijpt de natuur niet in.
In ieder geval ben ik geen donor, ik hoef ook geen organen. Zo bijzonder is het leven nou ook weer niet
En als iemand nou met menselijk ingrijpen wel weer sterk genoeg is om te blijven leven?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik wil niet dat mensen blij zijn dat ik dood ben en dat andere mensen met mijn organen gewoon kunnen leven.
Blijkbaar zijn die mensen ook niet sterk genoeg om te blijven leven anders grijpt de natuur niet in.
In ieder geval ben ik geen donor, ik hoef ook geen organen. Zo bijzonder is het leven nou ook weer niet
Dan wil ik nog steeds niet dat ze blij zijn met mijn dood.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als iemand nou met menselijk ingrijpen wel weer sterk genoeg is om te blijven leven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |