abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164279374
Wellicht doet de dokter wel iets minder zn best voor je als je donor bent en heeft hij wat contacten en kan misschien wel wat regelen voor iemand die wat organen nodig heeft. Dus donor, nee dankje.
pi_164279497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:53 schreef wuuht het volgende:
Wellicht doet de dokter wel iets minder zn best voor je als je donor bent en heeft hij wat contacten en kan misschien wel wat regelen voor iemand die wat organen nodig heeft. Dus donor, nee dankje.
Dat is bullshit :')

http://www.transplantatie(...)/doodgaan-en-donatie
pi_164279777
Ik geloof ook best dat zo'n chirurg lekker grappen maakt boven je dode lijk en de uitvaart verzorger ook.

Toch logisch..
Hell To The Liars
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:08:53 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164279886
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:04 schreef Droopie het volgende:
Ik geloof ook best dat zo'n chirurg lekker grappen maakt boven je dode lijk en de uitvaart verzorger ook.

Toch logisch..
Wat maakt dat uit? Gebeurt ook tijdens je levensreddende operatie. Ook maar niet meer ondergaan?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164279977
quote:
hahaha je kan nooit zeggen dat dat absoluut niet kan gebeuren.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:12:38 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280008
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef wuuht het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt niet. Pertinent niet.
pi_164280022
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Gebeurt ook tijdens je levensreddende operatie. Ook maar niet meer ondergaan?
Niet..ik snap dat 100%

anders worden het echt banen die niet te doen zijn
Hell To The Liars
pi_164280027
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef wuuht het volgende:

[..]

Kan jij bewijzen dat het wel gebeurt dan of kom je hier alleen angst zaaien?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:13:47 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280047
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Niet..ik snap dat 100%

anders worden het echt banen die niet te doen zijn
Precies :). Maar dat heeft verder niks te maken met respectvol omgaan met de patiënt/donor :).
pi_164280154
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Precies :). Maar dat heeft verder niks te maken met respectvol omgaan met de patiënt/donor :).
Ik kan me voorstellen dat er ook grappen over een lijk worden gemaakt. Dat is niet respectvol, maar je merkt er niets van.

Als je smorgens een autoptie moet uitvoeren op een jong kind, vind ik dat er smiddags best een grap over het formaat tieten of een geslachtsdeel gemaakt kan worden.

Ze zullen idd niet met een set nieren gaan jongleren 😂
Hell To The Liars
pi_164280265
Degene die een autopsie doet en degene die de organen uit je lichaam haalt zijn niet dezelfde persoon overigens :P
pi_164280289
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:19 schreef Elvi het volgende:
Degene die een autopsie doet en degene die de organen uit je lichaam haalt zijn niet dezelfde persoon overigens :P
Nee??
Vertel
Hell To The Liars
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:23:09 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164280382
Ik vind het geen enkel probleem als ze na mijn dood mijn bruikbare organen gebruiken, gecremeerd worden vind ik daarentegen wel weer een probleem.... en dat is niet vanwege religieuze overwegingen, ik wil gewoon begraven worden, maar of dat nou inclusief m'n hart, nieren of wat ze ook kunnen gebruiken is maakt me weer niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164280392
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:06 schreef Vlinderbom het volgende:
''Je bent toch al dood dus wat maakt het nog uit wat er met je gebeurd''
Dit is dus een hardnekkig misverstand. Als je echt dood bent kun je juist geen organen meer geven. Al een paar seconden (minuten?) na de dood zijn de organen al waardeloos door zuurstoftekort.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:23:23 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280395
Autopsie = patholoog anatoom, transplantatie = chirurg. Een patholoog anatoom is een chirurg, maar een chirurg is niet per se een patholoog anatoom.

Om het ingewikkeld te maken O+.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:28:47 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164280627
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee??
Vertel
De kans lijkt me klein dat een patholoog anatoom de donororganen verwijdert, dat doet een chirurg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164280660
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:
Autopsie = patholoog anatoom, transplantatie = chirurg. Een patholoog anatoom is een chirurg, maar een chirurg is niet per se een patholoog anatoom.

Heel zwart/wit.
De patholoog kan je hart eruit halen om te kijken wat er fout ging, maar wil je hem hergebruiken moet een chirurg dat netjes doen.
Hell To The Liars
pi_164280699
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee??
Vertel
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:

Dus dat. Bij een autopsie is het niet nodig dat je organen doorbloed zijn (liever niet denk ik :P ). Het rottingsproces is al begonnen. Iemand die dood is gevonden met een donorkaart kan dus geen donor meer zijn. Je gaat geen rottend orgaan in een mens stoppen.

Bij een transplantatie moeten je organen nog doorbloed zijn en zuurstof krijgen; je hangt dan nog aan allerlei slangetjes en je hart en longen worden kunstmatig in actie gehouden. Pas op het moment dat de organen die nodig zijn (dus niet ALLE organen, misschien een nier, een lever, en een long) zijn verwijderd, worden de apparaten uitgezet. En begint het rottingsproces pas. Je hart stopt dan pas met kloppen, niet eerder.

En afhankelijk van de doodsoorzaak kun je dan alsnog bij de patholoog terecht komen, maar dat is dan in een ander deel van het ziekenhuis en ook een ander persoon.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:30:53 #49
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280700
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Heel zwart/wit.
De patholoog kan je hart eruit halen om te kijken wat er fout ging, maar wil je hem hergebruiken moet een chirurg dat netjes doen.
Zou een patholoog ook heel goed kunnen. Maar dat is niet het werk van een patholoog.

En als je t antwoord al wist, waarom stel je de vraag dan :+?
pi_164280815
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Zou een patholoog ook heel goed kunnen. Maar dat is niet het werk van een patholoog.

En als je t antwoord al wist, waarom stel je de vraag dan :+?
Ik geef hem aan de hand van jouw voorbeeld :)

Ik wist het namelijk echt niet
Hell To The Liars
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:36:33 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280880
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik geef hem aan de hand van jouw voorbeeld :)

Ik wist het namelijk echt niet
Ah oké :).

En dat klopt ja. Hoewel een patholoog ook heel goed netjes een hart kan verwijderen, want chirurg :).
pi_164280895
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ah oké :).

En dat klopt ja. Hoewel een patholoog ook heel goed netjes een hart kan verwijderen, want chirurg :).
Alleen het hechten gaat wat minder netjes denk ik :P
pi_164281111
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dit is dus een hardnekkig misverstand. Als je echt dood bent kun je juist geen organen meer geven. Al een paar seconden (minuten?) na de dood zijn de organen al waardeloos door zuurstoftekort.
Waarschijnlijk bedoelen ze hersendood, met een lichaam dat kunstmatig beademd wordt. Anders zijn de organen inderdaad al gauw niet meer bruikbaar voor donatie.
pi_164281400
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:22 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Echt, ik snap werkelijk niet dat mensen daar zo makkelijk over doen. En kan dan alleen de reden bedenken dat je dan gewoon een lage eigenwaarde hebt...
Of die mensen zijn gewoon realistisch. Als je dood bent ben je er gewoon niet meer. Kun je jezelf wel laten begraven en je nabestaanden opzadelen met een graf die ze moeten onderhouden, maar wat is daar precies het nut van?

Ik ben ook donor en heb geen moment getwijfeld om mij daar voor aan te melden. Sterker nog; ik vind dat iedereen automatisch donor zou moeten zijn tenzij daar bezwaar tegen is. Er zijn ongelooflijk veel (lakse) mensen die er niks om zouden geven een orgaan af te staan na hun dood maar die zich simpelweg niet hebben aangemeld.

Ik vind je verband tussen donorschap/crematie en lage eigenwaarde trouwens een beetje triest. Je bent donor omdat je iemand wilt helpen, niet omdat je niks om je eigen lichaam geeft.
pi_164283383
Ik wil niet dat mensen blij zijn dat ik dood ben en dat andere mensen met mijn organen gewoon kunnen leven.
Blijkbaar zijn die mensen ook niet sterk genoeg om te blijven leven anders grijpt de natuur niet in.
In ieder geval ben ik geen donor, ik hoef ook geen organen. Zo bijzonder is het leven nou ook weer niet :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 23:04:58 #56
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_164283764
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:25 schreef k_man het volgende:

[..]

Je vindt het niet prettig dat er na je dood in je gewroet wordt om je organen te oogsten, maar je vindt het wel een fijn idee dat je lichaam ligt te ontbinden in de koude, vochtige grond, waar je wordt aangevreten door allerlei vieze beestjes? Die mogen wel in je wroeten?
Dit is toch best wel een vredig idee, en als ik vooraf nog wat organen kan afstaan heb ik nog iemand anders er mee kunnen helpen ook :)
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 23:06:05 #57
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_164283804
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik wil niet dat mensen blij zijn dat ik dood ben en dat andere mensen met mijn organen gewoon kunnen leven.
Blijkbaar zijn die mensen ook niet sterk genoeg om te blijven leven anders grijpt de natuur niet in.
In ieder geval ben ik geen donor, ik hoef ook geen organen. Zo bijzonder is het leven nou ook weer niet :')
Je bent in ieder geval consequent.

En een oetlul, dat ook..
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 23:07:02 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164283833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 22:51 schreef Aiciu het volgende:
En als iemand nou met menselijk ingrijpen wel weer sterk genoeg is om te blijven leven?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 23:11:11 #59
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164283950
Ik ben vanaf mijn 18e donor. Ik vind het mooi dat ik na mijn dood levens kan redden. Ik wacht nu helaas zelf op een nierdonor en de wachtlijst is helaas lang omdat veel mensen geen donor willen worden. Gelukkig komen er wel veel levende donoren bij.

Ik wil ook gecremeerd worden, laat mij maar fikken en dan mijn as uitstrooien. Ik hoef geen graf, waar betaald voor moet worden. Ik kost nu al genoeg.
pi_164283953
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 23:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als iemand nou met menselijk ingrijpen wel weer sterk genoeg is om te blijven leven?
Dan wil ik nog steeds niet dat ze blij zijn met mijn dood.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')