abonnement Unibet Coolblue
pi_164333928
Nee.
Ja doei.
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:51:33 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164333967
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
Nee.
Jawel. Er is kennelijk weer e.e.a. verwijderd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164335154
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen maar hoe zit dat met familie? Dan heb je een codicil en dan weigert je familie? Is dat in Nederland mogelijk? Ik woon sinds 20 jaar in Belgie. Als je een codicil invult kan je familie weigeren maar je kunt het wel definitief laten vastleggen via de gemeente. Dan gaat niemand erover behalve jij als je dood bent.
pi_164335329
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:25 schreef praadje het volgende:
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen maar hoe zit dat met familie? Dan heb je een codicil en dan weigert je familie? Is dat in Nederland mogelijk? Ik woon sinds 20 jaar in Belgie. Als je een codicil invult kan je familie weigeren maar je kunt het wel definitief laten vastleggen via de gemeente. Dan gaat niemand erover behalve jij als je dood bent.
ja dat kan..een nabestaande kan het weigeren
Hell To The Liars
pi_164335387
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:25 schreef praadje het volgende:
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen maar hoe zit dat met familie? Dan heb je een codicil en dan weigert je familie? Is dat in Nederland mogelijk? Ik woon sinds 20 jaar in Belgie. Als je een codicil invult kan je familie weigeren maar je kunt het wel definitief laten vastleggen via de gemeente. Dan gaat niemand erover behalve jij als je dood bent.
Ook in Nederland kunnen de nabestaanden donorschap weigeren.

Als ik mij goed herinner, gebeurt dit ook in plus/minus 20% van de gevallen. Ik heb hier een artikel over gelezen vier jaar geleden en dit artikel in een ander topic niet meer kunnen terugvinden, ik geloof dat Jaimy toen ook al zo debiel bezig was
pi_164335702
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

ja dat kan..een nabestaande kan het weigeren
Ja dat begreep ik al maar hier kan een nabestaande het niet weigeren als het bij de gemeente vastgelegd wordt. Die zorgen dat het in een databank terecht komt en geen nabestaande die er wat over te zeggen heeft.
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:46:15 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164335748
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ook in Nederland kunnen de nabestaanden donorschap weigeren.

Als ik mij goed herinner, gebeurt dit ook in plus/minus 20% van de gevallen. Ik heb hier een artikel over gelezen vier jaar geleden en dit artikel in een ander topic niet meer kunnen terugvinden, ik geloof dat Jaimy toen ook al zo debiel bezig was
Ruim tien jaar geleden was het nog bijna 70%.

http://www.volkskrant.nl/(...)-vaak-tegen~a664176/
The love you take is equal to the love you make.
pi_164336004
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ruim tien jaar geleden was het nog bijna 70%.

http://www.volkskrant.nl/(...)-vaak-tegen~a664176/
Dankjewel voor het opzoeken maar volgens het artikel wordt in 8% van de gevallen ondanks de aanwezigheid van een codicil het donorschap toch geweigerd door nabestaanden.

Ik ben benieuwd hoeveel nabestaanden tegenwoordig donorschap weigeren als de overledene geen codicil heeft gemaakt, dat zal toch wel een stuk lager zijn dan die 70% hoop ik
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:01:28 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164336237
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dankjewel voor het opzoeken maar volgens het artikel wordt in 8% van de gevallen ondanks de aanwezigheid van een codicil het donorschap toch geweigerd door nabestaanden.

Ik ben benieuwd hoeveel nabestaanden tegenwoordig donorschap weigeren als de overledene geen codicil heeft gemaakt, dat zal toch wel een stuk lager zijn dan die 70% hoop ik
Geen idee. Waarom zou dat zozeer verbeterd zijn?

Nog een onderzoek uit 2010. http://www.gezondheidskra(...)t-bij-orgaandonatie/

[ Bericht 10% gewijzigd door Lienekien op 08-08-2016 18:09:29 ]
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:55:54 #280
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164337994
Ik vind het schandalig dat nabestaanden hun eigen wens belangrijker vinden dan de wens van de overledene. De meeste mensen zijn heel weloverwogen donor geworden, dat als nabestaande terug draaien, nee, daar kan ik niet bij.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164338049
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:55 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het schandalig dat nabestaanden hun eigen wens belangrijker vinden dan de wens van de overledene. De meeste mensen zijn heel weloverwogen donor geworden, dat als nabestaande terug draaien, nee, daar kan ik niet bij.
Dat zou inderdaad verboden moeten worden.
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:09:45 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164338403
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:55 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het schandalig dat nabestaanden hun eigen wens belangrijker vinden dan de wens van de overledene. De meeste mensen zijn heel weloverwogen donor geworden, dat als nabestaande terug draaien, nee, daar kan ik niet bij.
Ben ik niet met je eens. Je kunt van tevoren nooit voorspellen hoe je als donor aan je einde gaat komen en welke impact dat gaat hebben op de nabestaanden. Je kunt mensen niet zo'n hard verwijt maken als ze hun beslissing moeten nemen op zo'n emotioneel zwaar moment.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164338719
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Je kunt van tevoren nooit voorspellen hoe je als donor aan je einde gaat komen en welke impact dat gaat hebben op de nabestaanden. Je kunt mensen niet zo'n hard verwijt maken als ze hun beslissing moeten nemen op zo'n emotioneel zwaar moment.
Dat. Jij bent dood en weg, de nabestaanden moeten verder met hun leven en dan weegt hun belang voor mij toch zwaarder dan dat van een onbekende. Al zou ik het wel heel erg jammer vinden als ze zouden weigeren.
Maar door omstandigheden hebben we dat al doorgesproken, ze weten hoe ik erin sta en ik denk dat ze mijn wens wel respecteren. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164339032
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen idee. Waarom zou dat zozeer verbeterd zijn?

Nog een onderzoek uit 2010. http://www.gezondheidskra(...)t-bij-orgaandonatie/
Ah Remco Coppen. Ik zal zijn publicaties eens uitspitten. Thanks!
pi_164339092
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:55 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het schandalig dat nabestaanden hun eigen wens belangrijker vinden dan de wens van de overledene. De meeste mensen zijn heel weloverwogen donor geworden, dat als nabestaande terug draaien, nee, daar kan ik niet bij.
Die nabestaanden krijgen (meestal) de vraag als hun geliefde nog aan de beademing liggen. Ze moeten op dat moment afscheid nemen van een geliefde waar je natuurljk nooit klaar voor bent en krijgt dan de vraag over donorschap. Dat is wel een moment dat je enorm kwetsbaar bent
pi_164339109
Een persoon neemt juist vaak ook zo'n beslissing zodat nabestaanden er op dat moment niet meer bij na hoeven denken, om die last uit handen te nemen. Beetje stom om daar dan ook nog weer eens tegenin te gaan. Als ze dat bij mij doen kom ik ze gek maken met wat gespook.
Ja doei.
pi_164339182
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

ja dat kan..een nabestaande kan het weigeren
Serieus :?
pi_164339194
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:55 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het schandalig dat nabestaanden hun eigen wens belangrijker vinden dan de wens van de overledene. De meeste mensen zijn heel weloverwogen donor geworden, dat als nabestaande terug draaien, nee, daar kan ik niet bij.
Ik ben het niet snel met jou eens, maar nu wel.
pi_164339226
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Je kunt van tevoren nooit voorspellen hoe je als donor aan je einde gaat komen en welke impact dat gaat hebben op de nabestaanden. Je kunt mensen niet zo'n hard verwijt maken als ze hun beslissing moeten nemen op zo'n emotioneel zwaar moment.
Oneens. Als nabestaanden dien je respect te hebben voor de wil van de overledene vind ik, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
pi_164339270
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Je kunt van tevoren nooit voorspellen hoe je als donor aan je einde gaat komen en welke impact dat gaat hebben op de nabestaanden. Je kunt mensen niet zo'n hard verwijt maken als ze hun beslissing moeten nemen op zo'n emotioneel zwaar moment.
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat. Jij bent dood en weg, de nabestaanden moeten verder met hun leven en dan weegt hun belang voor mij toch zwaarder dan dat van een onbekende. Al zou ik het wel heel erg jammer vinden als ze zouden weigeren.
Maar door omstandigheden hebben we dat al doorgesproken, ze weten hoe ik erin sta en ik denk dat ze mijn wens wel respecteren. ;)
Deze reacties snap ik dan weer niks van.

Wel vinden dat iedereen/zoveel mogelijk mensen donor moeten worden, want er is een tekort. En mensen die geen donor willen worden niet oké vinden. Maar het wel prima vinden als nabestaanden alsnog besluiten om het donorschap af te blazen, terwijl de wens van de overledene is dat hij/zij graag donor wilde zijn.

Schiet mij maar lek hoor...
pi_164339403
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]


[..]

Deze reacties snap ik dan weer niks van.

Wel vinden dat iedereen/zoveel mogelijk mensen donor moeten worden, want er is een tekort. En mensen die geen donor willen worden niet oké vinden. Maar het wel prima vinden als nabestaanden alsnog besluiten om het donorschap af te blazen, terwijl de wens van de overledene is dat hij/zij graag donor wilde zijn.

Schiet mij maar lek hoor...
Dat heeft te maken met respect voor de gevoelens van de nabestaanden.
Maar die gedachtengang is niet voor iedereen even logisch natuurlijk.

Trouwens, ik vind het niet 'prima' als ze het afblazen. Waar haal je dat vandaan? Leed zal ik er niet meer van hebben als ze dat besluiten (want ik ben dood). Maar vandaar dat ik het nu al heb besproken. Dan weet je van elkaar waar je staat en wat de motivatie is voor de ja of nee. En dan hoop ik dat de nabestaanden dat snappen en in mijn wens willen voorzien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164339456
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:35 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oneens. Als nabestaanden dien je respect te hebben voor de wil van de overledene vind ik, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Dit.

Mijn vriend wil bijvoorbeeld gecremeerd worden, maar absoluut niet in een "urnenflat" neergezet worden. Hij wil verspreid worden.

Ik ben ook geen persoon die elke week naar het graf zal gaan, 'm netjes houd en verse bloemen neerzet, dus wat dat betreft matchen we goed! ^O^
pi_164339491
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dit.

Mijn vriend wil bijvoorbeeld gecremeerd worden, maar absoluut niet in een "urnenflat" neergezet worden. Hij wil verspreid worden.

Ik ben ook geen persoon die elke week naar het graf zal gaan, 'm netjes houd en verse bloemen neerzet, dus wat dat betreft matchen we goed! ^O^
Maar ik ben jouw vriend niet ;)
En als ik opgefikt ben, dan mogen de nabestaanden met mijn as doen wat zij willen.
pi_164339612
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:44 schreef Juup© het volgende:

[..]

Maar ik ben jouw vriend niet ;)
En als ik opgefikt ben, dan mogen de nabestaanden met mijn as doen wat zij willen.
Ehm, maar dat zeg ik dan toch ook niet :?

Ik reageer alleen op het vetgedrukte.
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:50:25 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164339660
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:35 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oneens. Als nabestaanden dien je respect te hebben voor de wil van de overledene vind ik, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Oneens. Er is altijd nog een afweging tegen de wensen van de nabestaanden.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:07:54 #296
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164340298
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oneens. Er is altijd nog een afweging tegen de wensen van de nabestaanden.
Maar als iemand echt iets wil en dat ook heeft gezegd tegen de nabestaanden, dan vind jij het kunnen dat de nabestaanden dat de deur uit gooien en zelf doen wat ze willen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164340397
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oneens. Er is altijd nog een afweging tegen de wensen van de nabestaanden.
Dat is jouw mening.
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:11:17 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164340420
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:07 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Maar als iemand echt iets wil en dat ook heeft gezegd tegen de nabestaanden, dan vind jij het kunnen dat de nabestaanden dat de deur uit gooien en zelf doen wat ze willen?
Wat ik vind kunnen, is een heel particuliere mening. Ik vind dwang i.i.g. uit den boze.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:11:50 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164340435
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Fijn dat je dat even meldt!
The love you take is equal to the love you make.
pi_164340450
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:35 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oneens. Als nabestaanden dien je respect te hebben voor de wil van de overledene vind ik, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Precies..

Volgens mij kan het tegenwoordig ook niet meer:
Kan ik als nabestaande orgaandonatie tegenhouden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')