abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164251250

quote:
Het is zover: we starten met een kersvers Eredivisieseizoen. Zoals we weten is PSV na een memorabele slotdag opnieuw landskampioen geworden en zullen ze azen op een derde titel. We hebben, vraag God maar hoe, slechts twee nieuwkomers in de Eredivisie: Go Ahead Eagles vervangt De Graafschap en Sparta Rotterdam keert na zes jaar afwezigheid terug in de Eredivisie. Iedereen heeft gedroomd van een terugkeer van de Kasteelclub and it happened. In 2012/13 waren ze nog het meest dichtbij maar Markjan Fledderus was ze in de slotfase met twee vrije trappen te machtig. Het kan dichtbij maar o zo ver zijn.

ADO Den Haag start aan een nieuw seizoen met een nieuwe trainer. Henk Fraser vertrok naar Vitesse als opvolger van Rob Maas en zodoende is de babbelzieke Joegoslaaf, Zeljko Petrovic, aangesteld als hoofdcoach. Bij ADO was er qua uitgaande transfers weinig heibel te beleven. Er werd een beetje gesleuteld aan de inkomende transfers waarbij er allerlei spannende buitenlanders zijn aangetrokken. Laat u verrassen en enjoy het.

Ajax staat voor een nieuw seizoen zonder Frank de Boer, na iets minder dan zes jaar hoofdcoach van Ajax te zijn, liet hij zijn contract verscheuren. We weten nooit of hij het voor of na de schande van Doetinchem besloten heeft. Peter Bosz volgt hem op. Het spel van Ajax zou er dan interessanter op moeten worden na alle tikkiebreedjaren van Frank. Bij Ajax werd er onlangs hard gelachen toen Milik voor 32 miljoen euro verkocht werd aan Napoli. Op het moment van schrijven moeten ze nog een nieuwe spits vinden, maar we weten alvast wel dat ze in de vierde voorronde van de CL staan en ze ERVARING hebben aangekocht met Heiko Westermann. Davinson Sanchez en Mateo Cassierra werden op hun beurt weggelokt uit het altijd heibele Colombia.

AZ heeft alleen Vincent Janssen zien vertrekken. Die ging voor circa 20 miljoen euro naar het miljoenenrijk van de Premier League. Verder zou sleutelspeler Henriksen nog kunnen vertrekken maar vooralsnog heeft Torino twee weken geleden voor het laatst een signaal gegeven. AZ was vrij attent op de transfermarkt. Ze haalden Mats Seuntjens en Rens van Eijden al vroeg binnen en toen Janssen eenmaal vertrokken was, werd Wout Weghorst aangetrokken als vervanger en is ook de magische spits Fred Friday aangetrokken. Normaal gesproken moet een vierde eindklassering gewoon weer mogelijk zijn voor AZ onder John van den Brom.

Excelsior heeft zich knap voor het derde jaar op rij gevestigd in de Eredivisie en dit jaar mogen ze een vierde jaar veilig proberen te stellen en opnieuw met een nieuwe trainer: Marinus Dijkhuizen was de fakkeldrager, vervolgens Alfons Groenendijk en nu komt Mitchell van der Gaag over. Die liet al tijdens het seizoen weten dat hij FC Eindhoven niet meer zou coachen. Bij Excelsior is er een redelijke exodus van de afgelopen twee seizoensbasis geweest. Van Weert, Stans, Fischer, Kruys etc zijn vertrokken. Excelsior heeft er allerlei spelers voor teruggehaald dus we moeten ons laten verrassen met wat het gaat worden. Degradatiestrijd is iets wat zeker is.

Feyenoord! Weer een jaar zwoegen met Van Bronckhorst en nu in plaats van met Kramer nu met Nicolai Jorgensen van FC Kopenhagen. Voor de rest is de horizon heel weinig veranderd bij Feyenoord. We weten genoeg, dit wordt een langspeelplaat van 2015/16.

Go Ahead Eagles is na een seizoen afwezigheid netjes teruggekeerd in de Eredivisie. Waar eerst troltrainer Dennis Demmers tot eind februari heeft aan lopen kloten, maakte Hans de Koning wel het potentieel van de selectie waar. Kampioenschap was kansloos maar ze slachtten wel De Graafschap in de finale van de play-offs. We kunnen dit seizoen genieten van goden als Randy Wolters, Leon de Kogel, Sander Fischer, Theo Zwarthoed. Alleen de fans zijn soms ietwat raar maar voor de rest is Go Ahead een prima clubje.

FC Groningen heeft na drie seizoenen de hel eindelijk een seizoen zonder Erwin van de Looi. Ernest Faber werd weggekaapt bij het altijd gezellige NEC, alleen Michael de Leeuw ging weg, voor de rest zijn er o.a Van Weert, Jenssen Yttergard en een of andere bonkige verdediger aangetrokken. Met Faber kan er, sure, veel meer worden uitgehaald. Ik zie ze wel leuke dingen doen. Niet grootse daden of zo maar wel gewoon oldskool Groningen.

Heerenveen gaat weer verder zonder talisman Foppe de Haan. Streppel komt over van Willem II waar hij een loodzwaar laatste seizoen had. Bij Heerenveen zijn er, hoe kon het ook anders, bijna geen mensen vertrokken. Otigba schijnt wel snel te vertrekken maar REZA, Stijn Schaars zijn gekomen en Thern is terug na zijn slopende blessure. Slechter dan het afgelopen seizoen kan niet en we weten dat Heerenveen op zijn tijd sympathiek voetbal kan spelen.

Heracles Almelo is alweer klaar in Europa nadat ze kansen niet afmaakten en zodoende van het schimmige Arouca verloren. Bij Heracles is het rustig gebleven. Alleen Weghorst vertrok en Kuwas en Vermeij zijn gekomen. Heracles heeft zich dus versterkt. Ik denk dat Heracles weer een vrij vergelijkbaar seizoen met vorig jaar gaat draaien, alleen eindigen ze of course minder hoog. Dat is zeker.

NEC: tsja. Een groot vreemdelingenlegioen geworden na het vertrek van Faber en Limbombe. Een vage Duitser Peter Hyballa is gekomen en de hele selectie zit vol schimmige namen waar niemand weet van heeft. We weten alleen dat de voorbereiding kut was. Ik laat me verrassen. Het zal een zwaar seizoen voor ze worden in ieder geval.

PEC Zwolle heeft Lam, Van Hintum en Veldwijk zien vertrekken maar ze hebben wel een stapel leuke voetballers teruggehaald. Ted van de Pavert, Youness Mokthar en Achahbar komen permanent over van hun clubs en Calvin Verdonk en Hachim Mastour worden gehuurd. Saymak is ook terug na een jaar afwezigheid van zijn blessure. Het kan weer eens een leuk interessant seizoen worden voor PEC vol met leuke voetballers waar ze vorig jaar weer meer verplicht waren om catenaccio te spelen.

PSV zag alleen Bruma vertrekken en haalde Daniel Schwaab ervoor terug. Voor de rest heeft PSV nog weinig uitgespookt op de transfermarkt maar per saldo is er weinig spectaculairs veranderd. Willems aast nog op een transfer en er is veel gezwijmel over Van Ginkel. Dat is alles wat we weten. PSV draaide een leuke voorbereiding en won afgetekend van Port en Sporting en het won de JCS. PSV is dit seizoen normaal gesproken de doodgeverfde titelkandidaat waar er veel vraagtekens zijn rond Ajax en Feyenoord.

Roda JC is ook een vreemdelingenlegioen geworden waar we ons uitgebreid door moeten laten verrassen. Kalezic is al na een seizoen weg vol mot. Yannis Anastasiou keert ervoor terug. Roel Brouwers, Chris Kum en Mikhail Rosheuvel zijn de bekendste versterkingen maar voor de rest zijn er allemaal versterkingen binnengehaald die weinig mensen kennen. De voorbereiding was wel prima van Roda-zijde maar we weten niet echt wat we kunnen verwachten: wel dat Yannis wil aanvallen.

Sparta is weer terug na zes jaar afwezigheid. God heeft ze een tijdje verafschuwd maar ze zijn weer terug in genade. Pastoor ontnam en gaf ze het Eredivisieschap. De afgelopen zomer is er op Spangen weinig vertrokken van aansprekende namen dus ze konden vooral bouwen aan een Eredivisiewaardige basis. Bart Vriends en El Azzouzi zijn gekomen vanuit de Eredivisie maar er zijn voornamelijk buitenlandse spelers gehaald waaronder Craig Goodwin (een van de besten in Australië), Ivan Calero, Pinteaux en nog wat namen. Sparta gaat met een begroting van 9,5 miljoen euro de Eredivisie in. Veel meer dan Excelsior en Go Ahead dus handhaving zou prima moeten kunnen. Binnen de Eredivisie wil Sparta drie jaar overleven en dan uitbreiden qua doelstellingen.

FC Twente is er ook nog. God mag weten hoe, god mag weten hoe. Na weken onzekerheid is het zeker dat ze Eredivisievoetbal spelen. Vak P is net zo dronken als altijd en de selectie is niet enorm veranderd. Gutierrez is vertrokken naar Betis, Ziyech vooralsnog niet en er zijn enkele onbekende talentjes aangetrokken. Weer een mysterie wat dat gaat worden. Twente zal wel weer rondhangen in de middenmoot. Lekker man.

FC Utrecht heeft weinig kunnen investeren door geldtekort maar er is ook weinig vertrokken. Vooralsnog is alleen Letschert vertrokken naar Sassuolo dus we weten wat we weer kunnen verwachten van FC Utrecht: lekker rondhangen tussen positie zes en positie negen. Dat is leuk en realistisch. Lekker weer Haller ophemelen op basis van niets maar gewoon vooral genieten van het middenveld van Utrecht. Meer. dan. prima.

Vitesse is verlost van de onkunde van Rob Maas en heeft Henk Fraser weggehaald bij ADO Den Haag. De transferperiode begon met het aantrekken van Navarone Foor, dat shockeerde iedereen. Een NEC-er naar Vitesse maar wat we weten is dat hij zeer gedreven is. Abiola Dauda komt weer terug van de huur, Baker en Nathan komen weer een jaartje vanuit Chelsea, ene Michael Tornes komt van Odense BK en... RICKY VAN WOLFSWINKEL IS TERUG VOOR DRIE JAAR _O_. Henk Fraser zou best veel uit dit leuke materiaal kunnen halen. AZ bedreigen voor plek vier zou best kunnen.

Streppel is weg en ze halen Erwin van de Looi terug. Willem II scoorde niet hoog bij mij in de voorbereiding. Veel spelers van het vorige seizoen zijn vertrokken: ik noem een Andersen, Braber, Ondaan, Van der Struyk, Haemhouts etc. Niet enorm belangrijke spelers maar het is in degradatiestrijd vooral zonde dat je Ondaan laat gaan. Een erg leuke speler. Willem II huurt Jari Schuurman van Feyenoord, haalt Thom Haye van AZ voor het middenveld, ze halen een spits van Villarreal die ik niet ken: Fran Sol. Verder is Lieftink weggeplukt bij Vitesse. Willem II heeft niet verloren in de voorbereiding en veel vertrouwen opgedaan. We kunnen, denk ik, een defensief maar tegelijkertijd interessant Willem II verwachten.
pi_164251253
wat een slechte 1e helft he

nec godverdomme wat is dit nou
(she/her)
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 20:46:32 #3
436595 Sked
Zonnestraal
pi_164251255
NEC is zo teringslecht.

Volgend jaar weer lekker Juup. :)
pi_164251258
nou ik ga ook maar even schijten na deze schijtzooi
(she/her)
pi_164251263
Als PEC fan heb ik een mooie pot gezien tot nu toe.
NEC had ik wel meer van verwacht.
pi_164251265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:46 schreef Sked het volgende:
NEC is zo teringslecht.

Volgend jaar weer lekker Juup. :)
hebben we volgend jaar wel mooi weer een feesie en zijn we dan kampioen
kweenie
(she/her)
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 20:47:50 #7
436595 Sked
Zonnestraal
pi_164251277
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:47 schreef Fylax het volgende:

[..]

hebben we volgend jaar wel mooi weer een feesie en zijn we dan kampioen
kweenie
Veel plezier ermee.
pi_164251282
Menig en Ehizibue spelen op de flanken sterk. Centrum aanval van PEC mag nog wel een tikkeltje brutaler. Er liggen mogelijkheden om er nog 2 in te schieten deze wedstrijd.
pi_164251285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:47 schreef Sked het volgende:

[..]

Veel plezier ermee.
dankjewel sked

wat zijn we toch lief voor elkaar
(she/her)
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 20:48:29 #10
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_164251287
Sjaak Swart juicht
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 20:50:06 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_164251317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Dit ga ik toch niet lezen man jezus doe eens normaal ofzo
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_164251337
Hansie, Hansie, waarom altijd die overacting?
Ik ben inmiddels overleden.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 20:52:07 #13
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:46 schreef Ajacied422 het volgende:
NEC: tsja.
:D
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_164251459
Leuk detail voor de KPN mensen... Als ze er niet uit komen & FOX stopt idd met de doorgifte, ben je je hele abo kwijt. Dus ook Go:
quote:
Voorlopig betekent dit niets voor klanten die op een FOX Sports pakket geabonneerd zijn. Je kunt gewoon nog naar FOX Sports kijken. Het initiatief voor stopzetten van de doorgifte van de kanalen ligt bij FOX Sports. Het kan dus helaas van de ene op de andere dag gaan veranderen. Mocht hier iets in veranderen, dan zullen wij de klanten met een FOX Sports abonnement hierover direct per e-mail informeren. Je krijgt het evenredige deel van je abonnementskosten voor FOX Sports terug als de zenders bij KPN tijdelijk toch niet beschikbaar zullen zijn.
Zo lees ik dit iig...
pi_164251477
wel leuk man dat ziggo sports

is een betaald kanaal en krijg je alsnog reclame :')
(she/her)
pi_164251518
AL MOT IK KRUUPE
(she/her)
pi_164251543
OE
pi_164251545
Die wissels hebben veel effect gehad.
pi_164251551
oei
(she/her)
pi_164251565
Van der Hartgod
pi_164251566
Van der Hart _O_.
pi_164251568
Hij laat zijn hielen zien. Wees blij dat die Ezbhioue niet wat anders laat zien #30cmgenot
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:04:30 #23
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:58 schreef RvLaak het volgende:
Leuk detail voor de KPN mensen... Als ze er niet uit komen & FOX stopt idd met de doorgifte, ben je je hele abo kwijt. Dus ook Go:

[..]

Zo lees ik dit iig...
Go zuigt sowieso, wil gewoon direct op de tv kunnen kijken ipv te chromecasten ofzo.
pi_164251592
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:04 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Go zuigt sowieso, wil gewoon direct op de tv kunnen kijken ipv te chromecasten ofzo.
AppleTV, FOX Go app, rechtstreeks op tv.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:05:49 #25
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251610
Prik er nog een paar in PEC, ik wil Nek wel helemaal onderaan zien staan na dit weekend.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:06:33 #26
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251623
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

AppleTV, FOX Go app, rechtstreeks op tv.
Niet op mijn generatie AppleTV.
pi_164251642
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Broeder 1 tip; Koop een Intel NUC met Kodi en flikker die Apple TV op Marktplaats. Alles gratis in Full HD GENOT
pi_164251648
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:06 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nieuwe kopen, of airplay via een iOS apparaat/recente mac... Werkt ook perfect
pi_164251652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Intel NUC kopen met Kodi _O_
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:08:09 #30
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Broeder 1 tip; Koop een Intel NUC met Kodi en flikker die Apple TV op Marktplaats. Alles gratis in Full HD GENOT
Ik heb alles prima voor elkaar. Voor FOX Sports zal ook wel een oplossing komen.
pi_164251663
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Intel NUC kopen met Kodi _O_
kodi is pure aids
pi_164251675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

kodi is pure aids
Nergens last van. Kijk al jaren in combinatie met een Nuc (i3 variant) en alles super snel, full hd etc. Series, streams etc :)
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:08:52 #33
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251678
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja dat kan in het uiterste geval, maar liever niet.
pi_164251687
Elf niet-Nederlanders bij NEC.

Genot.
pi_164251695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nergens last van. Kijk al jaren in combinatie met een Nuc (i3 variant) en alles super snel, full hd etc. Series, streams etc :)
*O* Plex *O*, werkt hier perfect icm (oudere) AppleTV
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:08 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ja dat kan in het uiterste geval, maar liever niet.
Werkt hier echt perfect.
pi_164251700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Elf niet-Nederlanders bij NEC.

Genot.
serieus? :')

oke ik ben niet meer voor nec
(she/her)
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:10:14 #37
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251703
Hahaha, geen enkele Nederlandse speler in het veld bij NEC.
En dan Vitesse een vreemdelingenlegioen noemen :')
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:10:16 #38
446803 Tagliano
pi_164251705
SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:10:35 #39
446803 Tagliano
pi_164251714
Almeregoden _O_
pi_164251721
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:10 schreef Gutmensch het volgende:
Het 1 sluit het ander niet uit, helaas in dit geval
pi_164251722
het is een wonder dat het nog geen 0-2 staat
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:11:01 #42
436595 Sked
Zonnestraal
pi_164251729
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:10 schreef Gutmensch het volgende:
Rashica en Foor blessa

Dat wordt niks morgen
pi_164251732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:10 schreef Pascalus het volgende:
het is een wonder dat het nog geen 0-2 staat
''Dan zal de goal wel aan de andere kant vallen''
pi_164251736
Mastour zal ook wel denken wat is dit voor voetbal :')
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:11:25 #45
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164251743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Werkt hier echt perfect.
Ja het werkt wel perfect, maar het is wat omslachtiger dan gewoon 227 intoetsen op m'n afstandsbediening.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:11:35 #46
446803 Tagliano
pi_164251751
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:11 schreef Sked het volgende:

[..]

Rashica en Foor blessa

Dat wordt niks morgen
Maas is weg, komt goed
pi_164251752
quote:

[..]

Rashica en Foor blessa

Dat wordt niks morgen
Van Bergen en ... op de flanken?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:11:46 #48
436595 Sked
Zonnestraal
pi_164251753
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:11 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Van Bergen en ... op de flanken?
NATHAN
pi_164251758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:11 schreef Poepz0r het volgende:
Mastour zal ook wel denken wat is dit voor voetbal :')
Mastour werd niet serieus genomen bij Malaga.
pi_164251760
quote:

[..]

NATHAN
_O_.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')