quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Afgelopen vrijdag mijn beste vriend in moeten laten slapen. Mats had nierfalen. Hiervoor kreeg hij een infuus om z'n nieren te spoelen en dat leek aan te slaan. Het bleek dat dit vooral door de anti-misselijkheidspillen kwam en door het infuus kwamen er ook nog eens (potentiėle) hartfalen bij. (Nooit hartproblemen oid gehad maar bij laatste controle wel een klein hartruisje, niks om je zorgen over te maken. Na het infuus lekkende hartklep en vocht..). Hij werd wel wat slomer ( maar goed 11.5), at minder en dronk veel. Maar dat het opeens zo snel zou gaan had niemand durven denken. Donderdag kregen we hem mee naar huis om het weekend in ieder geval nog samen te hebben. Maar vrijdag vonden we het zo slecht gaan dat we besloten hem dit weekend vol met pijn en misselijkheid niet aan te doen. Een verschrikkelijk moeilijke keuze. En je moet jezelf er maar van blijven overtuigen dat het de juiste was..
Op mijn schoot ingeslapen. Goed afscheid genomen. Mooi leven gehad. Genoten van elkaar. Helaas mocht het niet nog een paar maandan/jaar duren.
Hele weekend gejankt. Veel gezopen en afleiding gezocht. Gisteren en vandaag ging het wel redelijk. Totdat ik net een foto binnenkreeg waar hij (schitterend) opgebaard ligt. Janken geblazen weer dus
Ik ga m'n vriend geweldig missen. Maar hij heeft een speciaal plaatsje in m'n hart en gedachten. En we komen elkaar nog wel tegen
Een mooie foto volgt later wellicht wanneer ik op laptop zit
quote:Op vrijdag 28 december 2018 00:21 schreef MissJ het volgende:
Vanavond is mijn lieve kat Sisqo ingeslapen. Hij is 18,5 jaar geworden en ik was al zijn vrouwtje vanaf dat hij een paar maanden was. Ik ben intens verdrietig nu, maar weet wel dat het goed is zo. Hij heeft een prachtig leven met enorm veel liefde gehad. Het is nu zo stil in huis en ik ga hem zo vreselijk missen![]()
![]()
Rationeel weet ik dat. Ik word wel geplaagd door 'wat nou als ik woensdagavond wel gegaan was', maar ik weet ook dat er dan niks meer aan te doen was geweest.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ook hier sterkte lonaa. Aan jouw zorgen lag het niet. Je hebt alles voor haar gedaan.
Ik vind het zo pijnlijk dat mijn onderbuikgevoel (alweer...) klopte. Toen ze donderdag door d'r pootjes zakte wist ik eigenlijk ook al dat ze niet meer levend mee naar huis zou komen. Zo gek.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 14:02 schreef oh-oh het volgende:
Vreselijk Loona, heel veel sterkte met het gemis. Je had echt niks anders voor haar kunnen doen. Xx
quote:Op zaterdag 5 januari 2019 14:03 schreef -Miauw- het volgende:
Sterkte Lonaa. De worsteling tussen je ratio en de emoties herken ik wel.
Je hebt alles gedaan
Het had helemaal niets uitgemaakt. Je hebt haar het beste einde gegevenquote:Op zaterdag 5 januari 2019 13:30 schreef Lonaa het volgende:
Rationeel weet ik dat. Ik word wel geplaagd door 'wat nou als ik woensdagavond wel gegaan was', maar ik weet ook dat er dan niks meer aan te doen was geweest.
Ik had haar een ander einde gegund.
quote:Op zaterdag 5 januari 2019 14:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Het had helemaal niets uitgemaakt. Je hebt haar het beste einde gegeven
Wat een ongelooflijk leuk dier om te zien Lonaa, wat zal het huis leeg zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2019 13:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Rationeel weet ik dat. Ik word wel geplaagd door 'wat nou als ik woensdagavond wel gegaan was', maar ik weet ook dat er dan niks meer aan te doen was geweest.
Ik had haar een ander einde gegund.
Ik vind het fijn dat je dat bevestigd. Ondanks dat ik dat rationeel wel weet. Dankjewel.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 14:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk leuk dier om te zien Lonaa, wat zal het huis leeg zijn![]()
Woensdag had die levertumor er ook al gezeten, dus ook al was die milttumor niet gebarsten, dan was de conclusie van het verhaal hetzelfde geweest.
Sterker nog, als je nog voor een operatie had gekozen om de milt te verwijderen (zware OK, waarvan de eerste 24 uur erna kritiek, maar mogelijk) dan had de dierenarts op de operatietafel de levertumor ontdekt, en hadden ze je gebeld of ze haar mochten laten gaan.... Dus hoe cru het ook is, misschien was dit wel de minst kwade/eenzame van alle mogelijkheden![]()
Is mij ook een keer overkomen toen mijn kat van ~19 jaar overleed, toen ik wegging voor een paar dagen sliep ze wel veel, maar goed ze was oud..quote:Op zondag 6 januari 2019 11:02 schreef Lonaa het volgende:
Oh, wat lijkt me dat erg, dat je er niet bij bent als je beestje overlijdt...
Lieve Scully is gistermiddag herenigd met haar broertje Jabba.quote:Op maandag 25 juni 2018 15:08 schreef Lord Katundro het volgende:
Helaas een kick van dit topic![]()
Vanmiddag heb ik mijn lieve kat Jabba in moeten laten slapen18 jaar lang was hij mijn kleine zachte vriend. Het is toch moeilijk om na al die tijd afscheid te moeten nemen
Ik, en ook zijn zusje Scully, zullen hem enorm gaan missen.
Rust zacht kleine Jabba
Wat verdrietig. Het waren mooie beestjes.quote:Op maandag 25 maart 2019 10:25 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Lieve Scully is gistermiddag herenigd met haar broertje Jabba.![]()
Rust zacht lieve Scully
[ afbeelding ]
Schildpadkattenquote:Op donderdag 20 juni 2019 02:27 schreef -Magica- het volgende:
Missy 22-04-2010 - 19-06-2019
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Liefste kat ever. Elke minuut was ze bij je, we zullen haar zo missen![]()
Prachtig beestjequote:Op donderdag 20 juni 2019 02:27 schreef -Magica- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Schildpadkatten@:charlotte3
Mooi beest. Veel sterkte!
Sterkte! Wat een prachtbeestquote:Op donderdag 20 juni 2019 02:27 schreef -Magica- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Missy was een mooi beestje. Jammer dat ze niet zo oud is geworden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 02:27 schreef -Magica- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mooi beestje, sterktequote:Op woensdag 26 juni 2019 21:46 schreef LPFAN het volgende:
Vandaag is de hond van mijn ouders ingeslapen. Ze is bijna 14 jaar geworden. Ze was op.
Doei meissie![]()
![]()
[ afbeelding ]
Thanksquote:
Veel sterkte!quote:Op zondag 21 juli 2019 23:54 schreef uitstelgedrag het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag kreeg ik het verdrietige bericht dat Pimmie, een van de katten van mijn ouders en onze adhd-poes op 17-jarige leeftijd is overleden. Doodgebeten door een hond.Ondanks dat ze al wat ouder was bleef ze maar stuiteren, spelen en aandacht vragen, des te wranger vind ik het dat ze zo aan haar einde moest komen.
[ afbeelding ]
Elke keer als ik bij ze op bezoek ging was ze enorm blij me weer te zien en bleef ze maar kroelen. Als ik ergens zat, zat zij er ook. Kroelend, of letterlijk schreeuwend om aandacht. Als ik weg wilde ging ze heel subtiel op mijn hand liggen, want stel je voor dat het kind wegloopt... Toen ze nog kwiek genoeg was zat ze ook om de haverklap op mijn schouders, dat vond ze ook heel fijn.
[ afbeelding ]
Ik hield er elk bezoek rekening mee dat ze er de volgende keer niet meer zou kunnen zijn, maar dat ze doodgebeten zou worden had ik echt niet verwacht. Ben er kapot vanrust in vrede lieve Pim.
Wat klote zegquote:Op zondag 21 juli 2019 23:54 schreef uitstelgedrag het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag kreeg ik het verdrietige bericht dat Pimmie, een van de katten van mijn ouders en onze adhd-poes op 17-jarige leeftijd is overleden. Doodgebeten door een hond.Ondanks dat ze al wat ouder was bleef ze maar stuiteren, spelen en aandacht vragen, des te wranger vind ik het dat ze zo aan haar einde moest komen.
[ afbeelding ]
Elke keer als ik bij ze op bezoek ging was ze enorm blij me weer te zien en bleef ze maar kroelen. Als ik ergens zat, zat zij er ook. Kroelend, of letterlijk schreeuwend om aandacht. Als ik weg wilde ging ze heel subtiel op mijn hand liggen, want stel je voor dat het kind wegloopt... Toen ze nog kwiek genoeg was zat ze ook om de haverklap op mijn schouders, dat vond ze ook heel fijn.
[ afbeelding ]
Ik hield er elk bezoek rekening mee dat ze er de volgende keer niet meer zou kunnen zijn, maar dat ze doodgebeten zou worden had ik echt niet verwacht. Ben er kapot vanrust in vrede lieve Pim.
Ach wat triest. Het gaat soms zo snel bij vogeltjes als ze eenmaal niet zo lekker gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2019 18:48 schreef Ericr het volgende:
Kiki de Kakariki mocht maar 4 maanden oud worden. 2 weken geleden gehaald. Eerste 4 dagen nog redelijk actief maar vorig weekend begon hij steeds meer te slapen. Nog dierenartsen gebeld maar omdat hij nog best goed at en dronk was het volgens hun nog niet verontrustend.
Gisteren nog mee terug gegaan naar de winkel en daar ontwormd plus vitaminen preparaat mee gekregen. Mocht helaas niet meer baten, vanochtend lag hij dood in zijn kooi. Maar kort bij ons geweest maar we waren toch wel erg op hem gesteld.
Zo'n mooi beestjequote:Op zondag 29 december 2019 00:09 schreef superkimmi het volgende:
[ afbeelding ]
Lieve Turbo. Turb. Turbienepien. Klaagkat. Zeikwijf. Maar eigenlijk gewoon allerliefst poezeldame die we ons maar kunnen voorstellen. De diagnose was keihard. Ongeneeslijk. Langer lijden moesten we je besparen. Vanaf 15 weken was je bij ons. Vanaf dag 1 dat we gingen samenwonen. Nu, 9 jaar en 8 maanden later hebben we je veel te jong moeten laten gaan. En dat is gewoon kut. We gaan je onwijs missen.![]()
Gisteren de uitvaart van grootmoeder van mijn man. Nu dit. Wat een kutkloteweek
Heel veel sterktequote:Op zondag 29 december 2019 00:09 schreef superkimmi het volgende:
[ afbeelding ]
Lieve Turbo. Turb. Turbienepien. Klaagkat. Zeikwijf. Maar eigenlijk gewoon allerliefst poezeldame die we ons maar kunnen voorstellen. De diagnose was keihard. Ongeneeslijk. Langer lijden moesten we je besparen. Vanaf 15 weken was je bij ons. Vanaf dag 1 dat we gingen samenwonen. Nu, 9 jaar en 8 maanden later hebben we je veel te jong moeten laten gaan. En dat is gewoon kut. We gaan je onwijs missen.![]()
Gisteren de uitvaart van grootmoeder van mijn man. Nu dit. Wat een kutkloteweek
Helaas is Gudu vandaag ook overleden, begon gisteren met kotsen en bij de dierenarts konden ze niets vinden.quote:Op donderdag 28 juni 2018 22:10 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Je behoorlijk, heel erg bedankt.
Gelukkig hebben we Gudu nog:
[ afbeelding ]
Die is nu 7 jaar dus mag hopelijk nog een lange tijd bij ons zijn.
Binnenkort verhuizen naar een huis met tuin, dan begint er een heel nieuw leven voor haar
quote:Op donderdag 23 januari 2020 23:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Helaas is Gudu vandaag ook overleden, begon gisteren met kotsen en bij de dierenarts konden ze niets vinden.
Ze at niet meer en dronk amper, was ook helemaal slap en sloom.
Vandaag was het niet veel beter en opeens begon ze heel er te miauwen en te trillen.
Vriendin is in de auto gesproken en onderweg naar de dierenarts is ze helaas overleden...
Rust zacht kleintje.....![]()
[ afbeelding ]
Foto is van gisteren, oogjes lagen al wat dieper in de oogkassen, ze heeft denk ik wel geweten dat ze zou gaan.
Was echt een heel fijn beestje, heeft in 9 jaar nog nooit geblazen naar iets of iemand.
Ik heb gisteren al een soort van afscheid van d'r genomen, ik voelde al aan dat het niet meer goed zou komen![]()
Ja helaas wel.quote:
Prachtig beest ouwe dibbes. Sterkte.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:25 schreef Poepz0r het volgende:
Vanochtend afscheid genomen van de mooiste en liefste Husky Layka. Layka werd 14 jaar (bijna 15).
Ze had al langer problemen met extreem veel drinken en dan buiten plassen, dus onze achterdeur staat altijd open. Vannacht blafte ze (althans wat je blaffen mag noemen) en wilde naar binnen. Ze ging lekker in haar mandje liggen en ik ging weer naar bed. Een half uur daarna (4 uur vannacht ofzo) hoorde ik een soort van zachte tik/klap. Ik dacht die zal wel weer aan het struikelen zijn die oude deuk, totdat vrouwlief haar om 6 uur in de ochtend achter het gordijn zag liggen met haar poten vooruit. Ze lag dus plat vooruit.
Er zat geen beweging meer in. Ze probeerde op te staan, maar ze trilde continu en piepte ook luid als ze probeerde op te staan. Direct de beslissing genomen dat dit het was. Om 11.45 uur is ze thuis ingeslapen en later meegenomen naar het crematorium.
Layka was ontzettend lief met kinderen, mensen, honden en erg populair als wij op vakantie gingen. Altijd moest ze op de foto (in Frankrijk bijvoorbeeld) en het is eigenlijk een wonder dat ze nog 14 heeft mogen worden, gezien haar slechte toestand als puppy.
Meissie dankjewel voor al die mooie jaren en konden we de tijd maar terugdraaien en het nog een keer over doen met je. Dag lieve schat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks maat. Het is onwerkelijk, tijd vliegt voorbij, 14 jaar christus te paard.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:32 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Prachtig beest ouwe dibbes. Sterkte.
@:Zipportal
Yep. Heel veel sterkte.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
Continu staren naar de vele foto's. Herkenbaar?
Wij hebben nog een hond (ook een husky), maar Layka is toch een verhaal apart. Misschien omdat zij de eerste hond van ons samen was en hij 4 jaar later pas erbij kwam.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep. Heel veel sterkte.
Ik vond het na het overlijden van mijn vorige hond vooral zwaar om 's ochtends beneden te komen en in plaats van begroet te worden door een vrolijke hond, helemaal niets
Ik ben toen nog wekenlang elke ochtend in tranen uitgebarsten.
Oh dat scheelt nog iets, dan kom je niet in een volledig leeg huis terecht.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij hebben nog een hond (ook een husky), maar Layka is toch een verhaal apart. Misschien omdat zij de eerste hond van ons samen was en hij 4 jaar later pas erbij kwam.
Ja dat heeft hij, alleen Husky's hebben de eigenaardigheid dat ze op een nogal bijzondere manier afscheid nemenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oh dat scheelt nog iets, dan kom je niet in een volledig leeg huis terecht.
De andere hond zal ook wel van slag af zijn nu zijn/haar maatje er niet meer is.
Heeft de andere hond nog afscheid kunnen nemen?
Honden kennen ook een rouwproces namelijk.
Sterkte maat.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:25 schreef Poepz0r het volgende:
Vanochtend afscheid genomen van de mooiste en liefste Husky Layka. Layka werd 14 jaar (bijna 15).
Ze had al langer problemen met extreem veel drinken en dan buiten plassen, dus onze achterdeur staat altijd open. Vannacht blafte ze (althans wat je blaffen mag noemen) en wilde naar binnen. Ze ging lekker in haar mandje liggen en ik ging weer naar bed. Een half uur daarna (4 uur vannacht ofzo) hoorde ik een soort van zachte tik/klap. Ik dacht die zal wel weer aan het struikelen zijn die oude deuk, totdat vrouwlief haar om 6 uur in de ochtend achter het gordijn zag liggen met haar poten vooruit. Ze lag dus plat vooruit.
Er zat geen beweging meer in. Ze probeerde op te staan, maar ze trilde continu en piepte ook luid als ze probeerde op te staan. Direct de beslissing genomen dat dit het was. Om 11.45 uur is ze thuis ingeslapen en later meegenomen naar het crematorium.
Layka was ontzettend lief met kinderen, mensen, honden en erg populair als wij op vakantie gingen. Altijd moest ze op de foto (in Frankrijk bijvoorbeeld) en het is eigenlijk een wonder dat ze nog 14 heeft mogen worden, gezien haar slechte toestand als puppy.
Meissie dankjewel voor al die mooie jaren en konden we de tijd maar terugdraaien en het nog een keer over doen met je. Dag lieve schat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |