abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164292446
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zou jij als vrome moslim iemand die de Koran belachelijk maakt door Bakara makara te noemen, tot je naaste adviseur benoemen?
Tsjaah, dit soort argumenten moet je maar bij andere Moslims proberen. Zal me aan mijn reet roesten of hij een "vrome Moslim" is of niet. De praktijk leert dat dat geen enkel criterium is voor goed bestuur en leiderschap.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe jij nu tegen Turkije aankijkt? Zie je jezelf nog op vakantie ernaartoe gaan en familie bezoeken? Of is de zaak zo geescaleerd tegen Gulen en sympathisanten dat je zelfs dit als moeilijk ziet en wellicht maar achterwege laat?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_164292462
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als moslim is het mijn plicht om andere moslims op het woord van God te wijzen. Van de Erdofielen die zijn woord belangrijker achten dan dat van God verwacht ik ook niet dat het veel impact heeft, maar ik heb mijn plicht gedaan.
ga lekker in een hoekje janken, je beweging heeft gefaald en wordt nu hard aangepakt, doei :W
pi_164292495
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:21 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Erdogan is een dictator, Turkije wordt een Islamitische Republiek, de Turken tuinen er met open ogen in. Alleen de verlichte Europeaan ziet het op tijd aankomen en schudt vol verontwaardiging het hoofd :N
ik zal mijn tegengeluid wel laten horen, daar niet van, maar het lijkt idd alsof de media en zodoende ook veel burgers en uiteraard users hier op dit forum. hun oordeel helder hebben (ondanks dat ze geen ene fuck weten over wat dan ook in de Turkse politiek, laat staan dat ze weten wie of wat Gulen is) over wat er gaande is atm in TR en er niet eens wordt geluisterd naar iemand met een ander, voor hen "vreemd" geluid.

dit is nu voor het eerst dat ik dit in deze form/mate meemaak, dat er totaal geen mogelijkheid voor nuance aanwezig lijkt. heel veel mensen ervaren het idd zoals jij stelt.

Erdogan is een dictator, Turkije wordt een Islamitische Republiek, de Turken tuinen er met open ogen in. Alleen de verlichte Europeaan ziet het op tijd aankomen

best creepy eigenlijk hoe star mensen kunnen zijn in hun oordelen. hoe zeker ze kunnen zijn over dat hun standpunt "juist" is en dat iedereen die hun standpunt niet deelt dom/blind/naief is.

ik kan me best voorstellen dat je heilig van iets overtuigd bent mbt welke onderwerp dan ook omdat je daar kennis / ervaring / feeling voor hebt, maar dit onderwerp namelijk "de turkse politiek/samenleving" heeft de gemiddelde nederlander geen enkele kaas van gegeten, maar het zijn wel allemaal opeens "turkije deskundigen" op de een of andere manier.

ikke niet begrijp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 07-08-2016 11:48:11 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164292620
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:39 schreef Slayage het volgende:
ik zal mijn tegengeluid wel laten horen, daar niet van
Vermoeiend.

quote:
maar het lijkt idd alsof de media en zodoende ook veel burgers en uiteraard users hier op dit forum. hun oordeel helder hebben (ondanks dat ze geen ene fuck weten over wat dan ook in de Turkse politiek, laat staan dat ze weten wie of wat Gulen is) over wat er gaande is atm in TR en er niet eens wordt geluisterd naar iemand met een ander, voor hen "vreemd" geluid.
Totaal geen oog voor nuance. Let op: nuance. Keyword: nuance. Nuance. Nuance. Hoeft niet gelijk alles van Erdo goed te praten (dit is eerste tegenargument dat je krijgt), maarrrrr.....nuance. Context. Het grotere plaatje. Nogmaals; nuance, context, het grotere plaatje. Daarentegen: Stekeblind is men, zo kan je het gerust noemen. Hoeven we niet te verbloemen. Dit is de enige narrative:
Erdogan is een dictator, Turkije wordt een Islamitische Republiek, de Turken tuinen er met open ogen in. Alleen de verlichte Europeaan ziet het op tijd aankomen

Triggershot probeert met argumenten wat nuance (is die weer: nuance) aan te brengen; als Erdo enkel dictator is? Hoe dan met dit.... hoe dan met dat..... en een grote muur loop je gewoon tegen aan.

Nu rest de vraag; blaat men zaken na? Of is men oprecht begaan met hoe Turken door hun politici worden geregeerd?
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_164292695
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zal mijn tegengeluid wel laten horen, daar niet van, maar het lijkt idd alsof de media en zodoende ook veel burgers en uiteraard users hier op dit forum. hun oordeel helder hebben (ondanks dat ze geen ene fuck weten over wat dan ook in de Turkse politiek, laat staan dat ze weten wie of wat Gulen is) over wat er gaande is atm in TR en er niet eens wordt geluisterd naar iemand met een ander, voor hen "vreemd" geluid.

dit is nu voor het eerst dat ik dit in deze form/mate meemaak, dat er totaal geen mogelijkheid voor nuance aanwezig lijkt. heel veel mensen ervaren het idd zoals jij stelt.

best creepy eigenlijk hoe star mensen kunnen zijn in hun oordelen. hoe zeker ze kunnen zijn over dat hun standpunt "juist" is en dat iedereen die hun standpunt niet deelt dom/blind/naief is.

ik kan me best voorstellen dat je heilig van iets overtuigd bent mbt welke onderwerp dan ook omdat je daar kennis / ervaring / feeling voor hebt, maar dit onderwerp namelijk "de turkse politiek/samenleving" heeft de gemiddelde nederlander geen enkele kaas van gegeten, maar het zijn wel allemaal opeens "turkije deskundigen" op de een of andere manier.

ikke niet begrijp.
En wat doe je nu met mensen die zeggen voor Erdogan te zijn maar eigenlijk iets anders denken? Die zul je in Turkije wel veel hebben nu.
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:58:19 #106
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164292768
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164292790
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:48 schreef Aloulu het volgende:
Nu rest de vraag; blaat men zaken na? Of is men oprecht begaan met hoe Turken door hun politici worden geregeerd?
Het echte bijzondere is dat die blindheid in jullie ogen zit (blind vertrouwen). Wat is een argument voor jullie behalve blind vertrouwen in deze leider dat alle ondemocratische en repressieve aktiviteiten die hij nu uitvoert niet misbruikt? Of is de blindheid zo groot dat jullie die ondemocratische en repressieve aktiviteiten niet zien?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164292809
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:59 schreef truthortruth het volgende:
Het echte bijzondere is dat die blindheid in jullie ogen zit (blind vertrouwen). Wat is een argument voor jullie behalve blind vertrouwen in deze leider dat alle ondemocratische en repressieve aktiviteiten die hij nu uitvoert niet misbruikt? Of is de blindheid zo groot dat jullie die ondemocratische en repressieve aktiviteiten niet zien?
Ik ben geen Turk. Dus laat deze vraag aan de Turken hier om die te beantwoorden. Het gaat om hun (tweede: even politiek correct) thuisland immers.
pi_164292825
Ik vind het erg voor al die Turken die niets van Erdogan moeten hebben maar dat niet kunnen uitspreken.
pi_164292994
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:48 schreef Aloulu het volgende:

Vermoeiend.
is het ook. dit topic slurpt ook te veel tijd van mij. ik gooie em zo nu end dan ook uit mijn active topics, om niet in de verleiding te komen om te reageren, maar vandaag wilde ik die grote meeting delen istanbul en zo ben ik weer wat minuten verder.

quote:
Totaal geen oog voor nuance. Let op: nuance. Keyword: nuance. Nuance. Nuance. Hoeft niet gelijk alles van Erdo goed te praten (dit is eerste tegenargument dat je krijgt), maarrrrr.....nuance. Context. Het grotere plaatje. Nogmaals; nuance, context, het grotere plaatje. Daarentegen: Stekeblind is men, zo kan je het gerust noemen. Hoeven we niet te verbloemen. Dit is de enige narrative:
in de media vandaag de dag moet het snel / compact / helder / jip en janneke taal zijn en dan zijn pijlers als nuance/context/het grotere plaatje niet meer relevant. daar is gewoob geen tijd voor en dan krijgt mensen een zwart / wit beeld voorgeschoteld. en dan kan je dus niet om het feit dat erdogan dus een dictator is.

quote:
Triggershot probeert met argumenten wat nuance (is die weer: nuance) aan te brengen; als Erdo enkel dictator is? Hoe dan met dit.... hoe dan met dat..... en een grote muur loop je gewoon tegen aan.
trigger is altijd goed bezig. de manier waarop hij het doet, doe ik hem niet na.

quote:
nou 80% van mensen zijn volgers. dus mensen die hun mening/standpunt/daden zwaar laten beinvloeden door de mensen om hen heen. dus als alles en iedereen in de media zegt erdo is een dictator dan slikt men dat gewoon, om het vervolgens ook na te papegaaien. dus dat na blaten kan ik me zeer zeker in vinden.

hoe de turken geregeerd worden door hun politici boeit de gemiddelde nederlander geen ene fuck. dit omdat de gemiddelde nederlander geen emotionele band heeft met "de turkse burger". dit verandert bv wanneer je daar vrienden/familie/kennissen hebt zitten, waardoor het dichterbij komt. dit verklaart bv dat de coup bij de turkse gemeenschap zo een enorme impact heeft gemaakt. zo ook bij mij.

waar de gemiddelde nederlander wel emotie bij voelt is bij hun aversie voor "de dictator". dan gaan alle belletjes rinkelen komen associaties over hitler en stalin. hoede brand van de reichstag gebruikt werd door de nazis om hun macht uit te breiden en hoe stalin altijd bezig was met het zuiver van zijn tegenstanders en daarom hebben zoveel nederlanders een aversie voor erdogan, omdat hij op dit moment "de dictator" is.

een goed artikel over hoe de media te werk gaat

De media als een complot om de Waarheid te onderdrukken teneinde de gevestigde orde te bestendigen: het is een theorie die langzaam maar zeker tot de mainstream van het politieke debat begint te horen. En het gekke is: de kritiek snijdt nog hout ook. Alleen niet om de redenen die de critici geven.

Waarom complotdenkers gelijk hebben over de media (ook al is van een complot geen sprake)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164293017
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En wat doe je nu met mensen die zeggen voor Erdogan te zijn maar eigenlijk iets anders denken? Die zul je in Turkije wel veel hebben nu.
wat bedoel je precies?
-Rabia Al-Basri
pi_164293039
quote:
dat is mijn grootste angst. turkije uitde NAVO/EU sfeer en in de Poetin/Iran sfeer. ik hoop dat de Europeanen bewust zijn van dat gevaar als ze zich zo blijven gedragen zoals nu.
-Rabia Al-Basri
pi_164293042
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:13 schreef Slayage het volgende:
waar de gemiddelde nederlander wel emotie bij voelt is bij hun aversie voor "de dictator".
Ook als de officieren wel de regering en Erdogan hadden afgezet en het leger dus weer Turkije regeerde? Dan was men in NL ook zo op de bres gesprongen tegen "de dictator" (militaire dictatuur)? Wat denk je zelf? Net zulke ophef en angst voor mensenrechten? FOK had trending geweest wekenlang met allerlei topics tegen het militaire regime in TR uit angst voor de dictatuur? :D
pi_164293146
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat bedoel je precies?
Is dat een probleem of niet?
pi_164293309
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:16 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ook als de officieren wel de regering en Erdogan hadden afgezet en het leger dus weer Turkije regeerde? Dan was men in NL ook zo op de bres gesprongen tegen "de dictator" (militaire dictatuur)? Wat denk je zelf? Net zulke ophef en angst voor mensenrechten? FOK had trending geweest wekenlang met allerlei topics tegen het militaire regime in TR uit angst voor de dictatuur? :D
goed punt, maar tegen "de dictator" impliceert niet dat je een democraat in hart en nieren bent en dat je idd op de barricades tegen de turkse coup poging.

ik denk dat in deze ook komt kijken dat erdo wordt gezien als "de man die turkije aan het islamiseren is" "hij maakt het goede seculariseringswerk dat ataturk heeft geleverd weer ongedaan" dus erdo is dubbelop de sjaak omdat hij en een "dictator" is en "een islamist". dan kom je bij misschien een nog groter gevaar in de beleving van velen namelijk de islam en om de islam te ketenen zijn alle middelen gelegitimeerd uiteraard ook al zijn het een clubje officieren die het "vuile werk" opknappen.
daarom vonden bv velen hier in het westen het geen enkel probleem dat in egypte de "islamist" morsi werd afgezet door de "seculier" sisi. niemand in het westen heeft moeite om zaken te doen met die junta en niemand zou moeten hebben om zaken te doen met de junta in turkije als de coup van 15 juli was geslaagd.
-Rabia Al-Basri
pi_164293322
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is dat een probleem of niet?
is wat een probleem? ik snap je vraag niet lieverd.
-Rabia Al-Basri
pi_164293353
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:21 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Afgezet is misschien niet het goede woord.
maar als je een nieuwe grondwet aanneemt om volksvertegenwoordigers strafrechtelijk te kunnen vervolgen en dat vooral wil om parlementsleden van de pro koerdischepartij hun onschendbaarheid af te nemen zet je wel een partij behoorlijk buitenspel en dat zit niet ver van afzetten. Deze partijleden kunnen niet meer vrijelijk een hun mening geven omdat anders Erdogan ze laat oppakken en opsluiten omdat ze niet denken en doen zoals hij het wil.
Wie is die 'je'? Denk je dat de oppositiepartijen het niet mede mogelijk hebben gemaakt om de parlementaire onschendbaarheid af te nemen, of denk je dat het Erdogan is die willekeurig wat mensen aanwijst buiten het parlement om uit eigen houtje? Met het opheffen van de onschendbaarheid worden er ook zo een 29 vertegenwoordigers van de AKP vervolgd, een ontwikkeling waarmee Erdogan zijn meerderheid in het parlement zou kunnen verliezen. De oppositie, inclusief de Koerdische partij is ondertussen gewoon nog kritisch tegenover Erdogan en is niet bepaald getemd omdat de onschendbaarheid is opgeheven.
pi_164293518
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie is die 'je'? Denk je dat de oppositiepartijen het niet mede mogelijk hebben gemaakt om de parlementaire onschendbaarheid af te nemen, of denk je dat het Erdogan is die willekeurig wat mensen aanwijst buiten het parlement om uit eigen houtje? Met het opheffen van de onschendbaarheid worden er ook zo een 29 vertegenwoordigers van de AKP vervolgd, een ontwikkeling waarmee Erdogan zijn meerderheid in het parlement zou kunnen verliezen. De oppositie, inclusief de Koerdische partij is ondertussen gewoon nog kritisch tegenover Erdogan en is niet bepaald getemd omdat de onschendbaarheid is opgeheven.
ja maar Erdogan is een dictator _O- _O- _O-
-Rabia Al-Basri
pi_164293553
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Brain drain
Kan je een voorbeeld noemen van een intellectueel die heeft bijgedragen aan de Turkse opkomst en diens kennis nu verloren gaat omdat hij vervolgd wordt? Of denk je omdat er 'onderwijs' staat er zo over. Zou je het sluiten van Islamitisch onderwijs en het vervolgen van verdachte moslim onderwijzers in Nederland als een brain-drain zien ja?

quote:
politieke stabiliteit
Volgens mij is er geen land of economie elders in de wereld dat zich zo snel economisch heeft hersteld binnen enkele dagen na een aanslag op het vliegveld en mislukte aanslag als in Turkije.

quote:
invloed op toerisme.
Men is juist weer bezig een omkeer te maken en flink te investeren in het toerisme door de banden met de Russen en Israëliërs weer aan te halen. Verwacht wordt is dat met name de Russen weer een noemenswaardig verschil gaan maken als het gaat om toerisme.

quote:
Factoren die je niet terugziet in je plaatje.
Volgens mij is jouw plaatje dus incompleet en houdt men wel degelijk rekening met toerisme en stabiliteit.
pi_164293673
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:31 schreef Slayage het volgende:
Goed punt, maar tegen "de dictator" impliceert niet dat je een democraat in hart en nieren bent en dat je idd op de barricades tegen de turkse coup poging.
In principe niet maar als je constant een beroep doet op "hij is antidemocratisch" dan wel. En dat is de argumentatie die men gebruikt. Ik weet wel beter, had de coupe geslaagd geweest hadden wij op FOK echt niet wekenlang zitten discussieren over dat het junta-regime "o-zo antidemocratisch is en Turkije in een militair regime omvormt"....de trend was eerder geweest: "het was nodig om Erdogan af te zetten, dan maar een militair regime...so be it". De democratische moraalridders waren als sneeuw onder de zon verdwenen. Laten we gewoon maar gelijk zeggen hoe de vork in de steel zit.

quote:
ik denk dat in deze ook komt kijken dat erdo wordt gezien als "de man die turkije aan het islamiseren is" "hij maakt het goede seculariseringswerk dat ataturk heeft geleverd weer ongedaan" dus erdo is dubbelop de sjaak omdat hij en een "dictator" is en "een islamist". dan kom je bij misschien een nog groter gevaar in de beleving van velen namelijk de islam en om de islam te ketenen zijn alle middelen gelegitimeerd uiteraard ook al zijn het een clubje officieren die het "vuile werk" opknappen.
daarom vonden bv velen hier in het westen het geen enkel probleem dat in egypte de "islamist" morsi werd afgezet door de "seculier" sisi. niemand in het westen heeft moeite om zaken te doen met die junta en niemand zou moeten hebben om zaken te doen met de junta in turkije als de coup van 15 juli was geslaagd.
Dit is het hele ding nou namelijk ja. Daarom vraag ik je zo'n retorische vraag. Verander je "ik den" in "ik weet dat". Dit probleem ligt bij Europeanen zelf, die hebben blijkbaar een gigantische fobie mbt "islamisten" als Erdogan. Om de cirkel rond te maken is de vraag in hoeverre Erdogan nou Turkije echt heeft geislamiseerd dat je kan zeggen "damn, in de Turkse maatschappij gaat dat echt te ver hoor...de Turken staan hier ook niet voor". Ik ben benieuwd.
pi_164293674
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

is wat een probleem? ik snap je vraag niet lieverd.
Dat er mensen zijn in Turkije die wel zeggen dat ze voor Erdogan zijn, maar iets anders denken.
pi_164293713
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:42 schreef Triggershot het volgende:
Het is mijn voorspelling en zoals vaak met voorspellingen kan je die niet garanderen, ik denk dat mijn analyse correct is maar voor de goedwillende Turken hoop ik dat jij gelijk hebt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164293741
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:33 schreef Triggershot het volgende:
AKP-lover ben je. Als je zo Erdogan verdedigd heb je niets in NL te zoeken en waar wij voor staan qua normen en waarden. Ze zouden je paspoort moeten afnemen en uitzetten. Ongelofelijk dit. Landverraad pursang.
pi_164293869
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja maar Erdogan is een dictator _O- _O- _O-
Erdogan biedt en belooft zelfs de oppositie tijdens een internationale persconferentie dat ieder partij ongeacht hoeveel stemmen en zetels ze hebben ze evenveel zeggenschap zullen hebben over de nieuwe grondwet als de AKP zelf, ondanks dat de AKP een absolute meerderheid heeft is zijn voorstel om van iedere partij 3 afgevaardigden te hebben om overeen te komen over een nieuwe Turkse grondwet:
Ja, dan ben je wel een dictator ja.
pi_164293927
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is mijn voorspelling en zoals vaak met voorspellingen kan je die niet garanderen, ik denk dat mijn analyse correct is maar voor de goedwillende Turken hoop ik dat jij gelijk hebt.
Het punt wat ik een beetje probeer te maken is dat die voorspellingen iedere jaar worden gedaan, zeker terug vanaf 2008 en iedere keer is er alleen maar een groei te bekennen, soms wat meer, soms wat minder, maar tot op heden geen krimping van de economie. De coup zou een legitieme reden zijn om weer zo een voorspelling de deur uit te doen voor de komende periode, alleen als je dan kijkt hoe snel de economie zich weer aan het herstellen is kan je dat ook wel zo goed als wegwuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')