abonnement Unibet Coolblue
pi_164242253




Chronologisch:

quote:
21.30 Militairen sluiten twee bruggen over de Bosporus in Istanbul af. Auto's en bussen krijgen de opdracht om te keren.

21.50 Gevechtsvliegtuigen en militaire helikopters scheren over Ankara. Er klinken schoten.

22.02 De Turkse premier Binali Yildirim meldt dat er een militaire coup aan de gang is en dat de regering de veiligheidstroepen heeft gevraagd de orde te herstellen.

22.25 In een verklaring zegt het leger (dat wil zeggen: de coupplegers) dat het de macht heeft overgenomen om de democratie te beschermen en de mensenrechten te handhaven.

22.38 De televisiezender CNN Türk meldt dat president Erdogan veilig is. Hij was op vakantie in de badplaats Bodrum.

22.47 Opstandige militairen gijzelen de stafchef van de Turkse strijdkrachten op het militaire hoofdkwartier in Ankara.

22.58 Militairen bezetten het kantoor van de staatstelevisie TRT in Ankara. Het personeel wordt even later gedwongen een verklaring van de militairen voor te lezen: het land wordt bestuurd door een 'Vredesraad'. In het hele land geldt een uitgaansverbod.

23.16 President Erdogan roept de Turken via Facetime op de straat op te gaan om te protesteren tegen wat hij een couppoging van een klein deel van het leger noemt.

Zaterdag
Premier Erdogan spreekt via Facetime met CNN Türk.
Premier Erdogan spreekt via Facetime met CNN Türk. © GETTY
00.08 Tanks omsingelen het Turkse parlementsgebouw in Ankara.

00.37 De eerste scheuren in de strijdkrachten: de commandant van het Eerste Leger zegt dat slechts een kleine groep militairen de couppoging steunt.

00.59 Een gevechtsvliegtuig schiet een helikopter van de muitende militairen neer.

01.04 Het staatspersbureau Anadolu meldt de dood van 17 politieagenten op het hoofdkwartier van de Turkse special forces.

01.05 President Obama spreekt zijn steun uit voor de gekozen regering en roept op tot kalmte.

01.13 De Gülen-beweging van de in ballingschap levende rivaal van Erdogan, Fethullah Gülen, keurt de coup af.

01.52 Turkse premier Yildirim meldt dat situatie onder controle is.

02.20 Erdogan keert terug in Istanbul. Het vliegveld is inmiddels door zijn aanhangers bevrijd.

02.45 Muitende militairen bezetten kantoor van tv-zender CNN Türk, maar op het Taksimplein geven de eerste muiters zich al over.

03.20 Erdogan belooft het leger te zuiveren van verraders.

05.39 Erdogan moedigt zijn aanhangers aan op straat te blijven totdat de situatie is gekalmeerd.

05.42 Muitende soldaten die een van de bruggen over de Bosporus in handen hadden, komen uit hun tanks en geven zich over. Zij worden later aangevallen door aanhangers van Erdogan.

07.10 Regeringsgetrouwe militairen hebben het militaire hoofdkwartier in Ankara weer in handen, maar sommige muiters verzetten zich nog.

07.29 De stafchef van de Turkse strijdkrachten Hulusi Akar, die door de muiters was gegijzeld, wordt bevrijd.

11.20 Premier Yildirim meldt dat de coup aan 161 mensen het leven heeft gekost, onder wie 104 coupplegers. Er zijn 1440 gewonden. Veiligheidstroepen hebben ruim 2800 militairen gearresteerd.

13.35 Turkse autoriteiten hebben 2.745 rechters op non-actief gezet.

14.43 Militaire hoofdkwartier weer helemaal in handen van regeringsgetrouwe troepen.

17.15 De Griekse justitie besluit de acht militairen die waren gevlucht uit Turkije en asiel hadden aangevraagd in Griekenland, uit te leveren aan Turkije. De Turkse regering had hierom gevraagd.

17.33 De vier grootste partijen van Turkije veroordelen de couppoging in een gezamenlijke verklaring voorgelezen in het parlement
De SMS van Erdogan - Oproep aan de bevolking om de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier



CNN TURK live
NOS liveblog

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren

Turks corruptieschandaal

Update 20-07-2016:
Drie maanden noodtoestand Turkije
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:48:03 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164242520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als je met je hoofd zo diep in het achterwerk van Erdogan zit dat je het licht niet meer kunt zien en niet ziet wat de rest van de wereld ziet, dan dekt de term Erdofiel idd misschien de lading niet helemaal.
men is geen Erdogan fan maar als je tegen hem bent dan ga je dood, net als er ook geen echte Poetin fans zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164242574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Religie en "bewijs" gaan niet met elkaar samen. Daarom heet het ook 'geloven'.

Daar doelde ik op.
Dus nu stel je Erdogan's woord gelijk aan die van God? Dan ben ik wel klaar met jou.
pi_164243325
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus nu stel je Erdogan's woord gelijk aan die van God? Dan ben ik wel klaar met jou.
Wat zeg jij nou weer... :').

Nee, ik vind het opmerkelijk dat jij constant om bewijs vraagt en óók gelovig bent. Nou ja, niet opmerkelijk, maar gewoon grappig. That's all.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 13:28:24 ]
pi_164243599
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat zeg jij nou weer... :').

Nee, ik vind het opmerkelijk dat jij constant om bewijs vraagt en óók gelovig bent. Nou ja, niet opmerkelijk, maar gewoon grappig. That's all.
Euh ja, voor alle aardse zaken vind ik het wel prettig om op basis van feiten een mening te vormen. Zeker als het om aantijgingen van Erdogan gaat, aangezien hij een aanzienlijke track record heeft als het om leugens gaat.
pi_164243637
Wel goed dat Erdo zijn excuses aanbood. Nu de rest nog.


pi_164244952
WTF

Hebben jullie gister CNN Türk gekeken? Oud-MIT directeur heeft gister allemaal lopen vertellen wat ze in de jaren 80/90 hebben uitgevreten en noemde gewoon namen en groeperingen _O- Ze hebben hem uit de uitzending moeten zetten want hij begon alles gewoon open te vertellen.

Hij ging gewoon vertellen wie ze hebben omgebracht, wie ze wilden laten omleggen etc. dat ze tegen Demiral zeiden dat hij met Fetullah Gulen moest spreken etc.

http://www.cnnturk.com/vi(...)-suikastlari-anlatti

Hele uitzending hier: Na 1 uur begint het interessant te worden en na ongeveer 2 uur komt die Oud-MIT directeur aan het woord.

Zometeen ff kijken, ben benieuwd wat ie allemaal precies heeft gezegd.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:00:06 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164245273
Uit OP
quote:
... Turkse autoriteiten hebben 2.745 rechters op non-actief gezet.
Hoeveel rechters zijn er totaal in Turkije ?

Ik vroeg mij dit af om een gevoel te krijgen of en in hoeverre de boel staat te wankelen.... en/of wie de vrijgevallen posities gaat opvullen. Ik kan op Wiki wel vinden dat er 845 Kantongerechten en 899 enkelvoudige kamers zijn etc. maar geen totaal.
Wanneer er (zo)veel rechters inactief zijn, wat zijn dan de gevolgen voor lopende zaken ? Of wordt alles dan even uitgesteld?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_164246051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Hebben jullie gister CNN Türk gekeken? Oud-MIT directeur heeft gister allemaal lopen vertellen wat ze in de jaren 80/90 hebben uitgevreten en noemde gewoon namen en groeperingen _O- Ze hebben hem uit de uitzending moeten zetten want hij begon alles gewoon open te vertellen.
uit de uitzending moeten zetten? door wie? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164246083
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:00 schreef Vallon het volgende:
Uit OP

[..]

Hoeveel rechters zijn er totaal in Turkije ?

Ik vroeg mij dit af om een gevoel te krijgen of en in hoeverre de boel staat te wankelen.... en/of wie de vrijgevallen posities gaat opvullen. Ik kan op Wiki wel vinden dat er 845 Kantongerechten en 899 enkelvoudige kamers zijn etc. maar geen totaal.
Wanneer er (zo)veel rechters inactief zijn, wat zijn dan de gevolgen voor lopende zaken ? Of wordt alles dan even uitgesteld?
justitie in turkije heeft nooit fatsoenlijk gefunctioneerd dit kan er ook nog ff bij :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164246128
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

uit de uitzending moeten zetten? door wie? :P
Waarschijnlijk heeft CNN een telefoontje van MIT gehad dat ze die gasten ff uit de uitzending moesten halen omdat hij openlijk loopt te praten over iets waar de overheid in de jaren 80/90 heel stil over is geweest en heeft lopen ontkennen :+
pi_164246152
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

justitie in turkije heeft nooit fatsoenlijk gefunctioneerd dit kan er ook nog ff bij :P
Sowieso moeten heel veel oude zaken nog eens doorlopen worden. Zaken als die van Hrant Dink en andere politieke moorden/zaken kunnen zwaar beïnvloed zijn. Vraag is of die zaken überhaupt nog goed doorlopen kunnen worden...
pi_164246194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Sowieso moeten heel veel oude zaken nog eens doorlopen worden. Zaken als die van Hrant Dink en andere politieke moorden/zaken kunnen zwaar beïnvloed zijn.
die casus is ook een goed voorbeeld idd. turks justitie is echt een grap gewoon, altijd geweest ook. davaci van kemal sunal laat zien hoe justitie "werkt" je weetz ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164246225
nice! mhp was ook al van de partij ^O^

quote:
CHP 's Kılıçdaroğlu accepts Erdoğan’s invitation to grand democracy rally in Istanbul

Main opposition Republican People's Party (CHP) chairman Kemal Kılıçdaroğlu will attend the August 7 'Democracy and Martyrs' rally to be held in Istanbul's Yenikapı district organized by the Presidency.


Kılıçdaroğlu has accepted President Recep Tayyip Erdoğan's invitationand will attend the rally in person, his party announced Friday.

Kılıçdaroğlu will also phone Prime Minister Binali Yıldırım to tell him the news.

The CHP leader had initially said he would not be attending the rally but would send a party delegation to attend the rally commemorating the victims of the failed coup attempt on July 15.

Erdoğan had also invited Nationalist Movement Party (MHP) leader Devlet Bahçeli along with Kılıçdaroğlu on August 1 and had asked them to deliver speeches at the rally.

Bahçeli said that he would join the grand democracy rally, announcing shortly after Prime Minister Binali Yıldırım's call to invite him.

He tweeted on his account that he will 'attend the Democracy and Martyrs rally on August 7 to 'crown' the national determination which displayed itself since July 15.'

The grand rally will consist of a grand convention at Istanbul's Yenikapı Square on Sunday and President Erdoğan and Prime Minister Yıldırım are expected to address a large crowd.

The rallies called "democracy watches" were the result of calls by President Recep Tayyip Erdoğan and Prime Minister Binali Yıldırım, who appealed to the public "to claim the streets and squares," while a small Gülenist junta was attempting to take over the state on July 15 and when police and anti-coup soldiers were the only armed elements to counter the putsch attempt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164246378
kan iemand dit artikel van de volkskrant wel lezen? hij staat achter een plus wall :P

http://www.volkskrant.nl/(...)-zuivering~a4348012/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:05:59 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_164247615
http://www.telegraaf.nl/p(...)rdogan_vrezen__.html

ja dat denk ik ook wel , echt moslim , is homo's naar de doodschietteam
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_164248661
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:00 schreef Vallon het volgende:
Uit OP

[..]

Hoeveel rechters zijn er totaal in Turkije ?

Ik vroeg mij dit af om een gevoel te krijgen of en in hoeverre de boel staat te wankelen.... en/of wie de vrijgevallen posities gaat opvullen. Ik kan op Wiki wel vinden dat er 845 Kantongerechten en 899 enkelvoudige kamers zijn etc. maar geen totaal.
Wanneer er (zo)veel rechters inactief zijn, wat zijn dan de gevolgen voor lopende zaken ? Of wordt alles dan even uitgesteld?
Turkije telt 15.304 rechters en aanklagers. 2.745 = 17,94%.

De Minister van Justitie heeft aangekondigd 3.000 nieuwe rechters en aanklagers welkom te zullen heten. Gedurende de noodtoestand zal de stageduur van rechters in opleiding (normaal gesproken 2 jaar) worden verkort. Hun tentamendata worden vervroegd. Momenteel lopen 5.110 rechters en aanklagers in opleiding stage. Verder zijn alle vakanties en verlofdagen van rechters ingetrokken. Door deze maatregelen zal geen rechtsgat ontstaan, volgens de minister.

De rechtsgang dreigt mede vertraging op te lopen doordat de vonnissen van de ex-rechters onder de loep moeten en ten dele zullen worden vernietigd. Hier zitten enkele megarechtszaken tussen met honderden ten onrechte veroordeelden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bilge op 05-08-2016 18:29:46 ]
pi_164248862
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:55 schreef Slayage het volgende:
kan iemand dit artikel van de volkskrant wel lezen? hij staat achter een plus wall :P

http://www.volkskrant.nl/(...)-zuivering~a4348012/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164249123
EU’s nightmare – Turkey’s alliance with Russia

Europe faces discord on how to treat Ankara.

While the Austrian Chancellor offers to suspend negotiations with Turkey on its joining the EU, Carl Bildt, Co-Chairperson of the European Council on Foreign Relations, former PM of Sweden, calls the EU leaders to promptly set off for Turkey to support Erdogan and discuss how to secure 'democratic and European way for Turkey,' as he wrote in his article in Politico.
Alexander Rahr, Scientific Director of the Germany-Russia Forum, told Pravda.Ru why former Swedish Minister is so concerned.

According to him, Bildt just does not want Europe to let Erdogan go under Russian influence. 'Bildt is a strategist, he has another vision, rather than European bureaucrats.
A few EU leaders thought of what would happen if military junta came to power in Turkey. Even more tough policy would be carried out.

Thus, Bildt calls not to surrender Turkey, so that it would be under the influence of the EU.
But they will hardly listen to Bildt in the EU. As the EU political establishment is completely neo-liberal. And they pay no attention to really important, strategic, geopolitical problems, problems of national interests. They judge everything only by whether human rights are respected or not.

Putin's rapprochement with Erdogan is the most terrible thing for such politician. So, Bildt is ready to pardon all the wrong steps of the Turkish leader.

Bildt realizes that in case of Turkey's rapprochement with Russia, a new geopolitical game will be started on the East and South-East of Europe, which the EU may oversleep.

Russia may agree with Turkey upon Syria, joint energy policy, Turkey is even ready to jointly stabilize situation in the Black Sea region, I believe. Turkey is an independent partner in an interesting region between Europe and Asia, which may also benefit cooperation of the Shanghai Cooperation Organisation and the Eurasian Economic Union,'
Alexander Rahr concluded.
pi_164249310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thanks

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:50 schreef Bilge het volgende:
EU’s nightmare – Turkey’s alliance with Russia

Europe faces discord on how to treat Ankara.

While the Austrian Chancellor offers to suspend negotiations with Turkey on its joining the EU, Carl Bildt, Co-Chairperson of the European Council on Foreign Relations, former PM of Sweden, calls the EU leaders to promptly set off for Turkey to support Erdogan and discuss how to secure 'democratic and European way for Turkey,' as he wrote in his article in Politico.
Alexander Rahr, Scientific Director of the Germany-Russia Forum, told Pravda.Ru why former Swedish Minister is so concerned.

According to him, Bildt just does not want Europe to let Erdogan go under Russian influence. 'Bildt is a strategist, he has another vision, rather than European bureaucrats.
A few EU leaders thought of what would happen if military junta came to power in Turkey. Even more tough policy would be carried out.

Thus, Bildt calls not to surrender Turkey, so that it would be under the influence of the EU.
But they will hardly listen to Bildt in the EU. As the EU political establishment is completely neo-liberal. And they pay no attention to really important, strategic, geopolitical problems, problems of national interests. They judge everything only by whether human rights are respected or not.

Putin's rapprochement with Erdogan is the most terrible thing for such politician. So, Bildt is ready to pardon all the wrong steps of the Turkish leader.

Bildt realizes that in case of Turkey's rapprochement with Russia, a new geopolitical game will be started on the East and South-East of Europe, which the EU may oversleep.

Russia may agree with Turkey upon Syria, joint energy policy, Turkey is even ready to jointly stabilize situation in the Black Sea region, I believe. Turkey is an independent partner in an interesting region between Europe and Asia, which may also benefit cooperation of the Shanghai Cooperation Organisation and the Eurasian Economic Union,'
Alexander Rahr concluded.

dit is dus mijn grootste angst. dat TR uit de NAVO en EU sfeer drijft en in de Rusland / Iran sfeer komt. daar zie ik op de lange termijn weinig winst voor TR. voor de EU/NAVO zou dat een catastrofe zijn. ik hoop dat de europeanen bewust zijn van dat gevaar, terwijl ze populistisch geblaat uiten richting TR en zodoende er mede verantwoordelijk voor zijn dat TR verder van de EU af drijft. het is uiteraard ook veel zeggend dat uitgerekend oostenrijk de grootste bek opentrekt omdat dat zij een van de landen zijn die het meest gekant zijn tegen TR in de EU, sinds dag 1 al.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164252221
Langzaamaan komen steeds meer en meer namen naar boven.

Zekeriya Kuzu (1 van de personen die tot het team hoorde die Erdogan in Marmaris zou doden) heeft 500 namen van FETÖ leden opgehoest, allemaal nog sleeper cells blijkbaar. Onder andere mensen binnen het leger, zakenmannen en 57 imams staan er op de lijst.

http://www.cnnturk.com/tu(...)elerini-desifre-etti
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:51:41 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164252682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:20 schreef Bilge het volgende:
[..]
Turkije telt 15.304 rechters en aanklagers. 2.745 = 17,94%.
....
OK, Thx.
Valt mij nog dan nog mee, het directe gevolg. Van het aantal zelf kreeg ik de indruk dat ongeveer de helft aan de dijk hadden was gezet.

Verder, best wel veel rechters (15.000 op 75M inwoners).

Los of ik wat kan vinden van de wet aldaar, kan het best veel impact geven wanneer blijkt dat (ontslagen) rechters gesproken volgens partij- laat staan religieuze standpunten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vallon op 05-08-2016 21:54:18 (rekenfout) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_164252858
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK, Thx.
Valt mij nog dan nog mee, het directe gevolg. Van het aantal zelf kreeg ik de indruk dat ongeveer de helft aan de dijk hadden was gezet.

Verder, best wel veel rechters (15.000 op 75M inwoners).

Los of ik wat kan vinden van de wet aldaar, kan het best veel impact geven wanneer blijkt dat (ontslagen) rechters gesproken volgens partij- laat staan religieuze standpunten.
Juist heel weinig rechters volgens mij. Als je per persoon kijkt zit je qua ratio op de helft van een gemiddeld Europees land.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 22:02:05 #24
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_164252933
Atak
[Atak heeft geen premium account]
pi_164234818

quote:
quote:
0s.gif
Op donderdag 4 augustus 2016 22:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Nou, geef me dan de reden waarom.

Van wat?
quote:
ISIS, Gulen en PKK zijn in mijn ogen hetzelfde en zij moeten keihard aangepakt worden.
Wat je beweerd in de bovenstaande reactie, waarom moeten deze partijen hard aangepakt worden en mag Erdogan gewoon z'n gang gaan?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_164252975
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 22:02 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Atak
[Atak heeft geen premium account]
pi_164234818

[..]

[..]

Wat je beweerd in de bovenstaande reactie, waarom moeten deze partijen hard aangepakt worden en mag Erdogan gewoon z'n gang gaan?
Omdat of je nou Erdogan nou mag of niet, hij neemt deel aan het democratisch proces, iets wat je van bijvoorbeeld de genoemde partijen niet kunt zeggen bijvoorbeeld?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')