abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164202589
mn ouders gaan over paar dagen vliegen naar Türkiye

mn zus en haar dochter 2,5 jaar ook (andere vlucht alleen)

mn ouders verwachten dat ik met mn zus meevlieg omdat het anders te moeilijk/onveilig is om haar alleen te laten reizen met bagage en dochter

haar man heeft eigen onderneming en kan niet op vakantie

ze hebben mij nooit wat gevraagd wat ik wilde en als ze zeiden je gaat met je zus meevliegen heb ik altijd nee gezegd

toch is er ook een ticket voor mij gekocht

Bovendien heb ik nooit de interesse gehad om met hun op vakantie te gaan

nu al een tijdje onenigheid met mn ouders, niet alleen hierdoor maar ook andere relatief kleine dingen

ze leven in hun eigen wereld ofzo en ze verwachten dat ik mijzelf aan hun aanpas no matter what

het is toch niet mijn probleem dat haar man niet mee kan en of het alleen reizen voor haar al dan niet te moeilijk zou zijn ?

familie reageerde ook raar als ik zeg dat ik absoluut niet mee ga met ze

ben ik onredelijk?
  Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 16:35:32 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164202612
Hoe oud ben je?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_164202635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe oud ben je?
26
pi_164202649
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:36 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

26
Hoe oud is je zus? Als ze ouder is dan 12 dan kan ze toch wel zelf in een vliegtuig stappen? :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_164202660
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe oud is je zus? Als ze ouder is dan 12 dan kan ze toch wel zelf in een vliegtuig stappen? :')
28
pi_164202676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:37 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

28
Waarom zou ze dan in godsnaam niet zelf kunnen vliegen? :?
pi_164202723
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom zou ze dan in godsnaam niet zelf kunnen vliegen? :?
ja dat vraag ik mij dus ook af :')

maar ouders en familie denken daar blijkbaar anders over
pi_164202797
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:40 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

ja dat vraag ik mij dus ook af :')

maar ouders en familie denken daar blijkbaar anders over
Zijn die mensen niet helemaal goed wijs ofzo? Ik vloog toen ik 17 was voor het eerst in m'n eentje, en ken vrienden die dat op hun 12e al deden.

Wat is er moeilijk aan? Je gaat naar het vliegveld, checkt je bagage in, gaat door de controle, laat je paspoort checken, gaat naar de gate en laat je ticket/paspoort bij het instappen nog eens checken. Dan zit je een paar uur op je reet, stapt weer uit, wacht bij de band op je spullen, gaat door de douane en pakt een taxi. That's it. Welke stap is niet haalbaar voor een 28-jarige?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 16:44:05 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_164202800
Woon je nog thuis toevallig?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_164202813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:44 schreef Gunner het volgende:
Woon je nog thuis toevallig?
Wat heeft dat er nou mee te maken?
  Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 16:46:10 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164202837
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken?
Die ouders kunnen denken dat als ie in hun huis woont, hij ook heeft te accepteren wat zij beslissen. Ik zeg niet dat dat normaal is, maar het zou kunnen zijn wat ze denken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_164202844
Het zou natuurlijk een fijn gebaar zijn als je je zus gezelschap houdt, maar dan moet jij dat ook willen.

Je wil niet, dat heb je ook vaak genoeg aangegeven. Dan houdt het op.
Verder ben je niet verantwoordelijk voor je zus, dat is zijzelf en haar man.

Als ze het niet veilig voor haar vinden (of als zij het niet veilig vindt), kan ze ervoor kiezen om niet te gaan, of op een andere moment te gaan met iemand anders erbij (haar man, je ouders).

Laat de boel maar ontploffen, negeer de steken en houd je rug recht.
pi_164202851
Verder ben je niet onredelijk voor Nederlandse begrippen, maar Turken benaderen bepaalde zaken nou eenmaal anders.
pi_164202854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die ouders kunnen denken dat als ie in hun huis woont, hij ook heeft te accepteren wat zij beslissen. Ik zeg niet dat dat normaal is, maar het zou kunnen zijn wat ze denken.
Ah. Ik zou dat even absurd vinden als eisen dat je met je zus meevliegt.
pi_164202861
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:47 schreef zarGon het volgende:
Verder ben je niet onredelijk voor Nederlandse begrippen, maar Turken benaderen bepaalde zaken nou eenmaal anders.
Turkse vrouwen begrijpen niet hoe het gebruik van een vliegtuig werkt?
pi_164202892
quote:

[..]

Zijn die mensen niet helemaal goed wijs ofzo? Ik vloog toen ik 17 was voor het eerst in m'n eentje, en ken vrienden die dat op hun 12e al deden.

Wat is er moeilijk aan? Je gaat naar het vliegveld, checkt je bagage in, gaat door de controle, laat je paspoort checken, gaat naar de gate en laat je ticket/paspoort bij het instappen nog eens checken. Dan zit je een paar uur op je reet, stapt weer uit, wacht bij de band op je spullen, gaat door de douane en pakt een taxi. That's it. Welke stap is niet haalbaar voor een 28-jarige?
Nja kijk, ik heb een Turkse achtergrond en m'n familie en ouders zijn nogal beschermend. Derhalve begrijp ik hun standpunt ook wel maar dit betekent niet dat ik mijzelf maar daaraan moet onderwerpen. Vind ik.
pi_164202900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:49 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Nja kijk, ik heb een Turkse achtergrond en m'n familie en ouders zijn nogal beschermend. Derhalve begrijp ik hun standpunt ook wel maar dit betekent niet dat ik mijzelf maar daaraan moet onderwerpen. Vind ik.
Eens.
pi_164202926
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Heeft weinig met de zus te maken, maar meer met de cultuur en verwachtingen van de familie.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 16:59:12 #19
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_164203087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:34 schreef Dimachaerus het volgende:
mn ouders gaan over paar dagen vliegen naar Türkiye

mn zus en haar dochter 2,5 jaar ook (andere vlucht alleen)

mn ouders verwachten dat ik met mn zus meevlieg omdat het anders te moeilijk/onveilig is om haar alleen te laten reizen met bagage en dochter

haar man heeft eigen onderneming en kan niet op vakantie

ze hebben mij nooit wat gevraagd wat ik wilde en als ze zeiden je gaat met je zus meevliegen heb ik altijd nee gezegd

toch is er ook een ticket voor mij gekocht

Bovendien heb ik nooit de interesse gehad om met hun op vakantie te gaan

nu al een tijdje onenigheid met mn ouders, niet alleen hierdoor maar ook andere relatief kleine dingen

ze leven in hun eigen wereld ofzo en ze verwachten dat ik mijzelf aan hun aanpas no matter what

het is toch niet mijn probleem dat haar man niet mee kan en of het alleen reizen voor haar al dan niet te moeilijk zou zijn ?

familie reageerde ook raar als ik zeg dat ik absoluut niet mee ga met ze

ben ik onredelijk?
Ga gewoon met je zus lan, wat is dit voor tatta beredenering.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_164203128
Overigens, zou ik, als ik jou was, met je zus gaan en lekker in je eentje vakantie houden daar in Turkije.

Gunstige wisselkoers en alles is (dankzij de onstabiliteit) goedkoper.

Mocht je er geld voor hebben dan eh, want anders houdt het snel op.

Op deze manier zijn je ouders blij, je zus blij en jij blij.
pi_164203210
Ik zou ze er mooi in laten stikken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:15:29 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164203328
quote:

[..]

Je vergeet even het 2,5 jarig kind die vliegen uiteraard niet bijzonder leuk vindt en alle kanten op rent. Dus die zet je in een buggy, maar ze moet ook nog bagage en handbagage meenemen. Dat is gewoon heel onhandig in je eentje.
Ik snap wel dat die ouders TS hebben gevraagd te helpen, maar als het antwoord "nee" is, is het wel een beetje kansloos van die lui om desondanks gewoon een ticket te boeken en hem voor het blok te zetten :').
KuikenGuppy
pi_164203360
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je vergeet even het 2,5 jarig kind die vliegen uiteraard niet bijzonder leuk vindt en alle kanten op rent. Dus die zet je in een buggy, maar ze moet ook nog bagage en handbagage meenemen. Dat is gewoon heel onhandig in je eentje.
Ik snap wel dat die ouders TS hebben gevraagd te helpen, maar als het antwoord "nee" is, is het wel een beetje kansloos van die lui om desondanks gewoon een ticket te boeken en hem voor het blok te zetten :').
Ik heb meerdere malen alleen met een peuter gevlogen. Gewoon beetje doorpakken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164203394
Rare mensen. Nee is toch echt nee zou je denken. Hun probleem dat ze dan toch een ticket voor je kopen. Woon je nog thuis? Zo nee, dan kunnen ze je volgens mij vrij weinig maken?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:22:24 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164203440
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb meerdere malen alleen met een peuter gevlogen. Gewoon beetje doorpakken.
Dat maakt nog niet dat het niet handiger is om samen met iemand te reizen ;) maar niet met iemand dat zelf niet wil :').
KuikenGuppy
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:23:11 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164203451
Moet je niet gewoon werken?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:24:58 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164203474
De oplossing mbt de reis is op zich best eenvoudig. Die ouders vliegen met hun eigen bagage + de koffers van zus en baby, zus vliegt alleen met baby en een klein handbagagetasje.
KuikenGuppy
pi_164204965
Bagage hoeft ook geen probleem te zijn, gewoon een duffel op je rug en je hebt beide handen vrij.

@ts, heb je alleen gezegd dat je niet met je zus wil vliegen of dat je helemaal niet mee gaat op vakantie?
pi_164241946
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:59 schreef Montelly het volgende:

[..]

Ga gewoon met je zus lan, wat is dit voor tatta beredenering.
Ga jij anders gewoon met z'n zus haha snap je
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:43:33 #30
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_164242445
Is je zus leuk?
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

inderdaad is die paar uur ongemak totaal niet in verhouding tot een gratis vliegreis.
:')

Je klinkt als een puber TS.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:49:12 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164242538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:43 schreef avotar het volgende:
Is je zus leuk?

[..]

inderdaad is die paar uur ongemak totaal niet in verhouding tot een gratis vliegreis.
:')

Je klinkt als een puber TS.
Ja joh, jij staat ook te springen als je ouders mededelen dat jij dan en dan naar daar en daar vliegt omdat zij dat van je verwachten en ongeacht of je wilt of niet.

Geloof er niks van.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:56:10 #32
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_164242664
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja joh, jij staat ook te springen als je ouders mededelen dat jij dan en dan naar daar en daar vliegt omdat zij dat van je verwachten en ongeacht of je wilt of niet.

Geloof er niks van.
Als ik 16 ben, nee.
Als ik 26 ben zoals TS, waarom niet.

En waarom niet?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:36:52 #33
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_164243504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:47 schreef zarGon het volgende:
haha idd :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_164243635
Pics van je zusje. Misschien wil ik wel meevliegen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_164243647
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk wel een vrouw he :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_164307196
Wel lekker gratis vakantie. :Y Best bizar idee dat je zus al volwassen is maar dat er een cipier mee moet om haar in de gaten te houden. :') Alsof het hier om een gevangene gaat.

Beter betalen ze je ervoor, goedkoper dan een particuliere beveiliger inhuren.
pi_164330011
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:36 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

26
Je bent een volwassen vent. Kom voor jezelf op.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_164330416
Waarom hebben je ouders in eerste instantie dan niet dezelfde vlucht als je zus geboekt..was er toch helemaal geen probleem geweest :?
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:29:19 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164331217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Als ik 16 ben, nee.
Als ik 26 ben zoals TS, waarom niet.

En waarom niet?
Jij hebt geen werk, afspraken of wat? Jij vindt het prettig dat je ouders zeggen dan en dan ga jij op vakantie. Punt.

?
pi_164331286
'Nee' zeggen. Klaar.
Ja doei.
pi_164331902
Ze mag zeker niet zonder een mannelijk familielid vliegen ala chaparone.

Is cultuur.
pi_164332087
Ben niet meegegaan. Ze deden wel moeilijk maar heb voet bij stuk gehouden.
pi_164332113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:44 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk wel een vrouw he :{w
Dat is wel een hinderlijk aspect van de islamitische cultuur ja. Alleen lopende vrouwen zijn vogelvrij. Daarom moet er een vader/broer/man bij, dan weten anderen dat ze beschermd wordt en houden ze hun handen thuis en behoudt de vrouw haar eer... :')
pi_164332170
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Je bent een volwassen vent. Kom voor jezelf op.
26, woont nog thuis. Schuift dus lekker elke avond aan tafel, was en schoonmaak wordt gedaan.
Zus wil ook graag mee naar 'haar roots' maar ziet op tegen de reis met een ukkepuk erbij.
Als de ouders ook nog eens de reis betalen denk ik dat TS niet te veel mag klagen: Gratis vakantie maar dan op de voorwaarden van zijn ouders en verzorgers.

Het zou heel anders zijn als TS niet meer thuis woonde.
pi_164333753
Laat je ouders dit topic zien.
pi_164335194
Hoe is dit geëindigd?
pi_164335248
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:26 schreef zarGon het volgende:
Hoe is dit geëindigd?
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:56 schreef Dimachaerus het volgende:
Ben niet meegegaan. Ze deden wel moeilijk maar heb voet bij stuk gehouden.
Ja doei.
pi_164335288
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

:@.

Thanks.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:04:53 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_164358027
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus niet in Turkije.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_164361650
TS woon je nu nog thuis? En heb je werk?
Want dat veranderd de zaak natuurlijk.
Als je nog werkloos thuis zit/vakantie van school hebt en je zou anders de hele week op je zolderkamer zitten, dan had ik je ook meegestuurd.
pi_164363059
Hij is 26, wil hij niet mee dan gaat hij niet mee, of ie nu thuis woon of niet. Als je ouders de veiligheid van je zus zo belangrijk vinden dan hadden ze haar zelf mee moeten nemen. Lekker makkelijk, manlief kan/wil geen vrij nemen dus boeken ze zomaar een extra vlucht voor TS....
pi_164363583
Zeg ze dat Sabiha Gokcen op haar 23e al alleen in een gevechtsvliegtuig vloog.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:03:54 #53
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_164364175
Ik zou een compromis doen: ik zou haar naar het vliegveld brengen en met haar mee naar binnen gaan en bij alles helpen. Kleuter even vasthouden, bezighouden, als de mama wat moet doen (ticket, paspoort) koffer op band enz. Tot daar waar je verder niet mee mag komen (hoewel je met het ticket van jezelf zelfs tot in de wachthal mag gaan) en dan als ze het vliegtuig ingaat afscheid nemen.
IK denk dat je dan als 26 jarige broer toch heel redelijk en behulpzaam bent voor een 28 jarige zus. In het vliegtuig elf kunnen ze toch nergens heen en de stewardessen vinden kinderen altijd wel leuk. Ook is de vlucht niet echt lang. En bij aankomst in Turkije moeten dan je ouders of door hen ge-organiseerde familie oid dan klaar staan om hun op te vangen. Je zou haar dan ook kunnen afhalen. Wat kan je nou nog meer verwachten van een jonge(re) broer !?

Als je iedere confrontatie uit de weg blijft gaan zal er nooit iets veranderen. Eens zal je toch je souvereiniteit moeten bevechten (als je ze niet zonder gedoe krijgt).

No hard feelings maar gebruik aan het begin van een nieuwe zin svp een hoofdletter. Heb alweer enstige hoofdpijn daardoor gekregen, soort vliegende migraine gecombineerd met vallende ziekte!!

8)7 8)7
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 06:57:33 #54
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_164386823
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Jij hebt geen werk, afspraken of wat? Jij vindt het prettig dat je ouders zeggen dan en dan ga jij op vakantie. Punt.

?
jij gaat per definitie niet iets doen omdat je ouders het zeggen?
lekker afzetten tegen je ouders?
Stoer.

?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 07:33:34 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164386904
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 06:57 schreef avotar het volgende:

[..]

jij gaat per definitie niet iets doen omdat je ouders het zeggen?
lekker afzetten tegen je ouders?
Stoer.

?
Dat lees je verkeerd. In overleg (!!) is veel mogelijk :).
pi_164386990
In een flits las ik Onenightstand Met Ouders :D 8)7
  woensdag 10 augustus 2016 @ 09:15:16 #57
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164387525
Zou er niet heen gaan. Aggressief land
Sterker door strijd
pi_164404430
Rug recht houden en je eigen principes volgen, anders zit je de rest van je leven vast aan die antieke gekkigheid.
pi_164409030
Je ouders vinden het moeilijk om hun dochter alleen te laten vliegen terwijl ze 28 jaar is, dan dat ze zich bedenken dat het in Turkije nu niet al te stabiel is. Wat zijn dat voor rare denkbeelden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')