Hoe oud is je zus? Als ze ouder is dan 12 dan kan ze toch wel zelf in een vliegtuig stappen?quote:
28quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe oud is je zus? Als ze ouder is dan 12 dan kan ze toch wel zelf in een vliegtuig stappen?
Waarom zou ze dan in godsnaam niet zelf kunnen vliegen?quote:
ja dat vraag ik mij dus ook afquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom zou ze dan in godsnaam niet zelf kunnen vliegen?
Zijn die mensen niet helemaal goed wijs ofzo? Ik vloog toen ik 17 was voor het eerst in m'n eentje, en ken vrienden die dat op hun 12e al deden.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:40 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ja dat vraag ik mij dus ook af![]()
maar ouders en familie denken daar blijkbaar anders over
Wat heeft dat er nou mee te maken?quote:
Die ouders kunnen denken dat als ie in hun huis woont, hij ook heeft te accepteren wat zij beslissen. Ik zeg niet dat dat normaal is, maar het zou kunnen zijn wat ze denken.quote:
Ah. Ik zou dat even absurd vinden als eisen dat je met je zus meevliegt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die ouders kunnen denken dat als ie in hun huis woont, hij ook heeft te accepteren wat zij beslissen. Ik zeg niet dat dat normaal is, maar het zou kunnen zijn wat ze denken.
Turkse vrouwen begrijpen niet hoe het gebruik van een vliegtuig werkt?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:47 schreef zarGon het volgende:
Verder ben je niet onredelijk voor Nederlandse begrippen, maar Turken benaderen bepaalde zaken nou eenmaal anders.
Nja kijk, ik heb een Turkse achtergrond en m'n familie en ouders zijn nogal beschermend. Derhalve begrijp ik hun standpunt ook wel maar dit betekent niet dat ik mijzelf maar daaraan moet onderwerpen. Vind ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Zijn die mensen niet helemaal goed wijs ofzo? Ik vloog toen ik 17 was voor het eerst in m'n eentje, en ken vrienden die dat op hun 12e al deden.
Wat is er moeilijk aan? Je gaat naar het vliegveld, checkt je bagage in, gaat door de controle, laat je paspoort checken, gaat naar de gate en laat je ticket/paspoort bij het instappen nog eens checken. Dan zit je een paar uur op je reet, stapt weer uit, wacht bij de band op je spullen, gaat door de douane en pakt een taxi. That's it. Welke stap is niet haalbaar voor een 28-jarige?
Eens.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Nja kijk, ik heb een Turkse achtergrond en m'n familie en ouders zijn nogal beschermend. Derhalve begrijp ik hun standpunt ook wel maar dit betekent niet dat ik mijzelf maar daaraan moet onderwerpen. Vind ik.
Heeft weinig met de zus te maken, maar meer met de cultuur en verwachtingen van de familie.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Turkse vrouwen begrijpen niet hoe het gebruik van een vliegtuig werkt?
Ga gewoon met je zus lan, wat is dit voor tatta beredenering.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:34 schreef Dimachaerus het volgende:
mn ouders gaan over paar dagen vliegen naar Türkiye
mn zus en haar dochter 2,5 jaar ook (andere vlucht alleen)
mn ouders verwachten dat ik met mn zus meevlieg omdat het anders te moeilijk/onveilig is om haar alleen te laten reizen met bagage en dochter
haar man heeft eigen onderneming en kan niet op vakantie
ze hebben mij nooit wat gevraagd wat ik wilde en als ze zeiden je gaat met je zus meevliegen heb ik altijd nee gezegd
toch is er ook een ticket voor mij gekocht
Bovendien heb ik nooit de interesse gehad om met hun op vakantie te gaan
nu al een tijdje onenigheid met mn ouders, niet alleen hierdoor maar ook andere relatief kleine dingen
ze leven in hun eigen wereld ofzo en ze verwachten dat ik mijzelf aan hun aanpas no matter what
het is toch niet mijn probleem dat haar man niet mee kan en of het alleen reizen voor haar al dan niet te moeilijk zou zijn ?
familie reageerde ook raar als ik zeg dat ik absoluut niet mee ga met ze
ben ik onredelijk?
Je vergeet even het 2,5 jarig kind die vliegen uiteraard niet bijzonder leuk vindt en alle kanten op rent. Dus die zet je in een buggy, maar ze moet ook nog bagage en handbagage meenemen. Dat is gewoon heel onhandig in je eentje.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Zijn die mensen niet helemaal goed wijs ofzo? Ik vloog toen ik 17 was voor het eerst in m'n eentje, en ken vrienden die dat op hun 12e al deden.
Wat is er moeilijk aan? Je gaat naar het vliegveld, checkt je bagage in, gaat door de controle, laat je paspoort checken, gaat naar de gate en laat je ticket/paspoort bij het instappen nog eens checken. Dan zit je een paar uur op je reet, stapt weer uit, wacht bij de band op je spullen, gaat door de douane en pakt een taxi. That's it. Welke stap is niet haalbaar voor een 28-jarige?
Ik heb meerdere malen alleen met een peuter gevlogen. Gewoon beetje doorpakken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je vergeet even het 2,5 jarig kind die vliegen uiteraard niet bijzonder leuk vindt en alle kanten op rent. Dus die zet je in een buggy, maar ze moet ook nog bagage en handbagage meenemen. Dat is gewoon heel onhandig in je eentje.
Ik snap wel dat die ouders TS hebben gevraagd te helpen, maar als het antwoord "nee" is, is het wel een beetje kansloos van die lui om desondanks gewoon een ticket te boeken en hem voor het blok te zetten.
Dat maakt nog niet dat het niet handiger is om samen met iemand te reizenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb meerdere malen alleen met een peuter gevlogen. Gewoon beetje doorpakken.
Ga jij anders gewoon met z'n zus haha snap jequote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:59 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ga gewoon met je zus lan, wat is dit voor tatta beredenering.
inderdaad is die paar uur ongemak totaal niet in verhouding tot een gratis vliegreis.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je vergeet even het 2,5 jarig kind die vliegen uiteraard niet bijzonder leuk vindt en alle kanten op rent. Dus die zet je in een buggy, maar ze moet ook nog bagage en handbagage meenemen. Dat is gewoon heel onhandig in je eentje.
Ik snap wel dat die ouders TS hebben gevraagd te helpen, maar als het antwoord "nee" is, is het wel een beetje kansloos van die lui om desondanks gewoon een ticket te boeken en hem voor het blok te zetten.
Ja joh, jij staat ook te springen als je ouders mededelen dat jij dan en dan naar daar en daar vliegt omdat zij dat van je verwachten en ongeacht of je wilt of niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:43 schreef avotar het volgende:
Is je zus leuk?
[..]
inderdaad is die paar uur ongemak totaal niet in verhouding tot een gratis vliegreis.
Je klinkt als een puber TS.
Als ik 16 ben, nee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja joh, jij staat ook te springen als je ouders mededelen dat jij dan en dan naar daar en daar vliegt omdat zij dat van je verwachten en ongeacht of je wilt of niet.
Geloof er niks van.
haha iddquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:47 schreef zarGon het volgende:
Verder ben je niet onredelijk voor Nederlandse begrippen, maar Turken benaderen bepaalde zaken nou eenmaal anders.
Het blijft natuurlijk wel een vrouw hequote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Turkse vrouwen begrijpen niet hoe het gebruik van een vliegtuig werkt?
Jij hebt geen werk, afspraken of wat? Jij vindt het prettig dat je ouders zeggen dan en dan ga jij op vakantie. Punt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:56 schreef avotar het volgende:
[..]
Als ik 16 ben, nee.
Als ik 26 ben zoals TS, waarom niet.
En waarom niet?
Dat is wel een hinderlijk aspect van de islamitische cultuur ja. Alleen lopende vrouwen zijn vogelvrij. Daarom moet er een vader/broer/man bij, dan weten anderen dat ze beschermd wordt en houden ze hun handen thuis en behoudt de vrouw haar eer...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:44 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk wel een vrouw he
26, woont nog thuis. Schuift dus lekker elke avond aan tafel, was en schoonmaak wordt gedaan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Je bent een volwassen vent. Kom voor jezelf op.
quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2016 15:56 schreef Dimachaerus het volgende:
Ben niet meegegaan. Ze deden wel moeilijk maar heb voet bij stuk gehouden.
Zo werkt dat dus niet in Turkije.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe oud is je zus? Als ze ouder is dan 12 dan kan ze toch wel zelf in een vliegtuig stappen?
jij gaat per definitie niet iets doen omdat je ouders het zeggen?quote:Op maandag 8 augustus 2016 15:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij hebt geen werk, afspraken of wat? Jij vindt het prettig dat je ouders zeggen dan en dan ga jij op vakantie. Punt.
?
Dat lees je verkeerd. In overleg (!!) is veel mogelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2016 06:57 schreef avotar het volgende:
[..]
jij gaat per definitie niet iets doen omdat je ouders het zeggen?
lekker afzetten tegen je ouders?
Stoer.
?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |