Als er elke maand betaald is sta jij in het gelijk, heb je niet betaald, helaas eigen schuldquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:09 schreef Ashqelon het volgende:
Ben aangehouden door de politie tijdens een routinecontrole en toen bleek de auto niet verzekerd te zijn, met de verzekering gebeld en toen zeiden ze dat de verzekering destijds is afgewezen.
Ik heb echter zwart op wit via e-mail dat de verzekering, in ieder geval voorlopig, wel is geaccepteerd en al maanden geleden is ingegaan.
Verdere informatie zou verstuurd worden maar ik heb hier nooit meer iets over gehoord, aangezien de initiële acceptatie via de mail is gegaan ging ik ervan uit dat als de verzekering toch afgewezen zou worden dit eveneens via de mail zou gebeuren maar ze gaven aan dit via een niet aangetekende brief is gebeurd die nooit is ontvangen.
Wie staat er in het gelijk?
Heb dus wel de polisvoorwaarden ontvangen en ben ook via unive voor andere voertuigen verzekerd dus er werd via automatische incasso wel geld afgeschreven, veranderd dat iets?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:17 schreef paardendokter het volgende:
Geen polis gehad. Geen Groene Kaart gehad. Geen nota gehad. En dat al maanden lang..
En dan denken dat je verzekerd bent...
*pffff*
*Zucht*
Dat wordt 400 ¤ boete.
Jij niet, als jou niets te verwijten zou zijn had je een kans, maar je bent zelf veel te laks geweest en had allang even contact op moeten nemen.quote:
Via automatische incasso werd er elke maand een bedrag afgeschreven maar dat bleek dus enkel van die andere verzekering van unive te gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:13 schreef Lienekien het volgende:
En heb je dan ook betaald? Niet betaald lijkt me niet verzekerd.
Het gaat om geld afgeschreven voor de polis voor deze auto.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:23 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Heb dus wel de polisvoorwaarden ontvangen en ben ook via unive voor andere voertuigen verzekerd dus er werd via automatische incasso wel geld afgeschreven, veranderd dat iets?
Dus niet betaald. Ergo: niet verzekerd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:25 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Via automatische incasso werd er elke maand een bedrag afgeschreven maar dat bleek dus enkel van die andere verzekering van unive te gaan.
Elke maand betaald voor de polis die geweigerd zou zijn natuurlijk, dat er geld voor een andere polis wordt afgeschreven is niet van invloed natuurlijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:25 schreef Ashqelon het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 3 augustus 2016 13:15 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Als er elke maand betaald is sta jij in het gelijk.
zie hierboven.
Gaat het om het verzekerd zijn an sich of het aannemelijk maken dat je dacht verzekerd te zijn door toedoen van de verzekeraar? Ga nu alsnog een verzekering afsluiten bij een andere verzekeraar maar moet wel aantonen hoe en wat om boete van de politie te voorkomen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus niet betaald. Ergo: niet verzekerd.
"Door toedoen van de verzekeraar"? Hoe had je dat gedacht?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:28 schreef Ashqelon het volgende:
Gaat het om het verzekerd zijn an sich of het aannemelijk maken dat je dacht verzekerd te zijn door toedoen van de verzekeraar? Ga nu alsnog een verzekering afsluiten bij een andere verzekeraar maar moet wel aantonen hoe en wat om boete van de politie te voorkomen.
Gaat het nou om jou of om wie überhaupt?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ja true had niet gedacht dat er zo snel zoveel reacties op zouden zijn. Gaat overigens niet om mezelf want heb nog geen rijbewijs maar dat leek me in dit geval niet relevant.
Het gaat om het verzekerd zijn en dat was je niet. Verder kun je er beter even achteraan bij de verzekeraar en vragen waarom je bent afgewezen. Een volgende verzekeraar vraagt vaak of u bent afgewezen en dat kan eenvoudig weer reden zijn je af te wijzen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:28 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Gaat het om het verzekerd zijn an sich of het aannemelijk maken dat je dacht verzekerd te zijn door toedoen van de verzekeraar? Ga nu alsnog een verzekering afsluiten bij een andere verzekeraar maar moet wel aantonen hoe en wat om boete van de politie te voorkomen.
Niet-aangetekende brief, bij dergelijke belangrijke documenten is een aangetekende brief of in ieder geval iets waardoor je kunt verifieren dat het bericht is aangekomen niet vreemd toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:29 schreef tombolafan het volgende:
Een aangetekende brief die nooit ontvangen is? Ook best laks van de verzekering dan
Jawel, dat is wel vreemd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:33 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Niet-aangetekende brief, bij dergelijke belangrijke documenten is een aangetekende brief of in ieder geval iets waardoor je kunt verifieren dat het bericht is aangekomen niet vreemd toch?
Geen idee, gaat over iemand anders en word de boete niet verhoogd met het aantal onverzekerde maanden?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Kun je die boete niet wegstrepen tegen de maanden dat je geen premie hebt betaald?
Familielid maar dat leek me verder niet heel relevant.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gaat het nou om jou of om wie überhaupt?
Als het niet om jezelf gaat hoe zit dat dan met die andere voertuigen die bij dezelfde verzekeraar verzekerd zijn?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ja true had niet gedacht dat er zo snel zoveel reacties op zouden zijn. Gaat overigens niet om mezelf want heb nog geen rijbewijs maar dat leek me in dit geval niet relevant.
Dat lijkt me wel relevant, het gaat dus niet om jou, gaat het om een huisgenoot?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:34 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Familielid maar dat leek me verder niet heel relevant.
Hij wist niet eens dat het afgewezen was, laat staan de reden daarvoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:39 schreef Leandra het volgende:
En op basis waarvan is de verzekering van dat voertuig dan afgewezen als er meer voertuigen op naam van die persoon verzekerd zijn?
Dat familielid zegt dat hij niet wist dat het afgewezen was, ondanks het niet ontvangen van een groene kaart, polis en geen verhoging van de afgeschreven verzekeringspremie voor de voertuigverzekeringen....quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij wist niet eens dat het afgewezen was, laat staan de reden daarvoor.
Ander familielid maar gaat allemaal via dezelfde rekening.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet om jezelf gaat hoe zit dat dan met die andere voertuigen die bij dezelfde verzekeraar verzekerd zijn?
Tja, met aannames komt niemand verder...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat familielid zegt dat hij niet wist dat het afgewezen was, ondanks het niet ontvangen van een groene kaart, polis en geen verhoging van de afgeschreven verzekeringspremie voor de voertuigverzekeringen....
Daarbij had de verzekeraar die vraag ook kunnen beantwoorden toen er contact was.
Ja, geen idee waarom die verzekering niet is geaccepteerd, wellicht het verschil scooter-auto?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel relevant, het gaat dus niet om jou, gaat het om een huisgenoot?
En op basis waarvan is de verzekering van dat voertuig dan afgewezen als er meer voertuigen op naam van die persoon verzekerd zijn?
Wacht, de andere voertuigen zijn niet op naam van dezelfde persoon verzekerd?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:43 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ander familielid maar gaat allemaal via dezelfde rekening.
Polisvoorwaarden heb ik ontvangen, geen verhoging van de verzekeringspremie maar daar is verder niet op gelet aangezien dat allemaal via automatisch incasso gaat en je verder bankafschriften veelal alleen skimt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat familielid zegt dat hij niet wist dat het afgewezen was, ondanks het niet ontvangen van een groene kaart, polis en geen verhoging van de afgeschreven verzekeringspremie voor de voertuigverzekeringen....
Daarbij had de verzekeraar die vraag ook kunnen beantwoorden toen er contact was.
Jawel maar word door meerdere personen gebruikt, exclusief mezelf.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, de andere voertuigen zijn niet op naam van dezelfde persoon verzekerd?
Maar op wiens naam zijn die voertuigen verzekerd en wie staat als regelmatige bestuurder vermeld?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:46 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Jawel maar word door meerdere personen gebruikt, exclusief mezelf.
Samenvatting:quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:45 schreef Ashqelon het volgende:
Polisvoorwaarden heb ik ontvangen, geen verhoging van de verzekeringspremie maar daar is verder niet op gelet aangezien dat allemaal via automatisch incasso gaat en je verder bankafschriften veelal alleen skimt.
Allebei op naam van hetzelfde familielid.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar op wiens naam zijn die voertuigen verzekerd en wie staat als regelmatige bestuurder vermeld?
Dus familielid A heeft diverse voertuigen verzekerd en staat bij al die voertuigen ook als regelmatige bestuurder vermeld en wil nu nog een voertuig verzekeren waarbij hij wederom de regelmatige bestuurder is?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:52 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Allebei op naam van hetzelfde familielid.
Ja, veranderd dat iets?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus familielid A heeft diverse voertuigen verzekerd en staat bij al die voertuigen ook als regelmatige bestuurder vermeld en wil nu nog een voertuig verzekeren waarbij hij wederom de regelmatige bestuurder is?
En dat familielid is in bezit van een geldig rijbewijs voor het voertuig dat hij nu wilde verzekeren?
Waarom zou dat iets veranderen?quote:
Geen idee, vraagt dat met een reden tochquote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zou dat iets veranderen?
Afhankelijk van hoeveel voertuigen hij al op zijn naam (en met hem als regelmatige bestuurder) verzekerd heeft kan ik me wel voorstellen dat er bij een risicovoertuig door de verzekeraar niet positief gereageerd wordt.quote:
O het gaat wel om een risicovoertuig wellicht, een bestelbusje, de persoon die met het onverzekerde voertuig reed tijdens de staandehouding is dezelfde persoon als de verzekeringsnemer en eigenaar van de voertuigen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoeveel voertuigen hij al op zijn naam (en met hem als regelmatige bestuurder) verzekerd heeft kan ik me wel voorstellen dat er bij een risicovoertuig door de verzekeraar niet positief gereageerd wordt.
Maar kun je gewoon eens duidelijk zijn, want het gaat niet om jou, alle voertuigen die door die persoon verzekerd zijn worden door meerdere personen gebruikt, wie reed er nou eigenlijk met het onverzekerde voertuig toen hij staande gehouden werd?
Mwah, als vader al een Volvo uit 2015, een BMW 3-serie uit 2013 en een Mini uit 2011 op naam verzekerd heeft en bij alle drie de voertuigen ook als regelmatige bestuurder vermeld staat, en vervolgens een 1997 Honda Civic wil verzekeren, waarbij hij weer als regelmatige bestuurder staat en er toevallig ook een kind in huis is dat net 18 is, dan kan ik me best voorstellen dat de verzekeraar dat ietwat vreemd vindt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zou dat iets veranderen?
Ah okay, thnx.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:06 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
O het gaat wel om een risicovoertuig wellicht, een bestelbusje, de persoon die met het onverzekerde voertuig reed tijdens de staandehouding is dezelfde persoon als de verzekeringsnemer en eigenaar van de voertuigen.
Bedankt voor uw hulp.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah okay, thnx.
Ik zou Univé vragen op basis waarvan de verzekering afgewezen is, dit is wel vreemd, tenzij ze verwachten dat het busje bedrijfsmatig gebruikt gaat worden terwijl dat niet gemeld is bij de verzekeringsaanvraag.
YWquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |