SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurityIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
twitter:Interbrigades twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 20:28:18Question to soldiers in the #SouthernFront:Do you feel proud to stand idle while Homs, Daraya, Ghouta and Aleppo are bleeding?Seriously? reageer retweet
mogelijk/waarschijnlijk niet waar maar ik kan het me best voorstellen dat sommige opstandelingen in het zuiden denk "waarom zitten we hier in het zuiden uit ons neus te eten???" om vervolgens er conclusies aan te verbindentwitter:Paradoxy13 twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 20:16:41@south_front_sy In English: a day will come when you will be judged for your failure to stand with Aleppo, Daraya & all of Syria reageer retweet
twitter:KhasievSuleiman twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 17:57:53MOC lead "Southern Front" coalition begin collapsing, 500 fighters were deserted to JFS and Ahrar https://t.co/CwKlqbqqkt reageer retweet
In al mijn onwetendheid: dit is gericht aan de oppositie in het zuiden, toch?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:04 schreef Slayage het volgende:
terechte klacht uiteraard. spijtig dat het zuidelijk front geketend is door de VS en Jordanie.twitter:Interbrigades twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 20:28:18Question to soldiers in the #SouthernFront:Do you feel proud to stand idle while Homs, Daraya, Ghouta and Aleppo are bleeding?Seriously? reageer retweet
twitter:Paradoxy13 twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 20:16:41@south_front_sy In English: a day will come when you will be judged for your failure to stand with Aleppo, Daraya & all of Syria reageer retweet
de slag der slagen is gaandequote:
Zitten er nog steeds zoveel burgers opgesloten? En wat voor grootte moet ik mij voorstellen bij deze stad?quote:
jaja, mogelijk de belangrijkste slag dat het conflict tot nu toe heeft gekend en het zuidelijk front doet geen ene fuck...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
In al mijn onwetendheid: dit is gericht aan de oppositie in het zuiden, toch?
uiteraard. er zijn wel wat signalen gekomen van mensen die over zijn gelopen naar het westelijke/assadistische deel van de stad (als het al waar is), maar dit is peanuts vergeleken met wat er nog zit in het belegerde gedeelte.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zitten er nog steeds zoveel burgers opgesloten?
Misschien domme vraag maar waarom is het ene stuk rood en het andere groen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
uiteraard. er zijn wel wat signalen gekomen van mensen die over zijn gelopen naar het westelijke/assadistische deel van de stad (als het al waar is), maar dit is peanuts vergeleken met wat er nog zit in het belegerde gedeelte.
de stad is vanaf het noordelijke deel afgesloten, dat zit muurvast door de assadisten, maar in het zuiden heeft een coalitie van rebellen groepen buiten de stad nu een enorm offensief opgezet, waar ze al maanden mee bezig zijn.
goede feed deze http://syria.liveuamap.co(...)asharfah-and-missile
ene helft van de stad is handen vd opstandeling andere helft de assadistenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien domme vraag maar waarom is het ene stuk rood en het andere groen?
Bijzonder om te zien hoe verspreid IS is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
ene helft van de stad is handen vd opstandeling andere helft de assadisten
voornamelijk oosten van het land. grenzend aan hun bastion in irak.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bijzonder om te zien hoe verspreid IS is.
deze beter?quote:
alles wat niet zwart/isis is is anti isis coalitiequote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom zie ik zo weinig blauw van de Anti-ISIS coalition, NATO, Turkey, Israel, Saudi Arabia, Jordan, UAE?
Ja maar onderverdeeld is verschillende groepen. Rusland is uiteraard ook anti IS maar geen echte bondgenoot van bv de Amerikanen toch?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
alles wat niet zwart/isis is is anti isis coalitie
Is dat zo vreemd?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:27 schreef Slayage het volgende:
spreekt ie bagdadi nou aan met zijn amir ul muminin?![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
klopt. rusland is niet zo geinteresseerd in isis. rusland is alleen geinteresseerd in zijn eigen belangen en die liggen voornamelijk in het westen van het land. daar waar isis niet isquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar onderverdeeld is verschillende groepen. Rusland is uiteraard ook anti IS maar geen echte bondgenoot van bv de Amerikanen toch?
was meer een retorische vraagquote:
het breken van de belegering van de stad aleppo?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar wat is nu de strategie? Brede vraag natuurlijk maar een beetje klein samengevat? :p
Oke en volgens de map zitten daar de rebellen. Nu had ik begrepen dat ze een doorgang hadden gemaakt waar ongeveer 3 duizend burgers gebruik van hebben gemaakt toch? En dat de rebellen zich konden overgeven? Hebben ze dit voor een deel gedaan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
het breken van de belegering van de stad aleppo?
lijkt me sterk dat veel rebellen zich hebben opgegeven. om jezelf over te geven moet er vertrouwen zijn richting assad en de russen en die is er niet.nauwelijks.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke en volgens de map zitten daar de rebellen. Nu had ik begrepen dat ze een doorgang hadden gemaakt waar ongeveer 3 duizend burgers gebruik van hebben gemaakt toch? En dat de rebellen zich konden overgeven? Hebben ze dit voor een deel gedaan?
Ja ik zou mij ook niet overgeven nee. Maar ik vraag mij af wat er nu met die burgers gaat gebeuren? In een ander artikel wordt gesproken over 250 duizend mensen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat veel rebellen zich hebben opgegeven. om jezelf over te geven moet er vertrouwen zijn richting assad en de russen en die is er niet.nauwelijks.
misschien als de belegering langer zou duren dat overgave aantrekkelijker zou worden, maar op het moment dat de belegering breekt gelden er uiteraard andere regels.
isis propaganda, golani zou een amerikaanse agent zijntwitter:KenRoth twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 20:01:23.@UNOCHA gave $751K to Assad wife's charity for water project in govern't-controlled Aleppo. https://t.co/DgCsdUSPjn https://t.co/SsjdUlu6kg reageer retweet
Wie zijn de verraders?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:14 schreef Zahreddine het volgende:
Zijn de verraders en Jihadisten nog niet dood? Indien neen, dan ben ik teleurgesteld.
De volgers van de grote leider Muhaysini natuurlijk.quote:
Wil je uitleggen wie dat is?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:16 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
De volgers van de grote leider Muhaysini natuurlijk.
Ik zie het al.leuke manquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:21 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
http://www.joshualandis.c(...)F%BB%BFwaleed-rikab/
Natuurlijk, ze moeten dwazen kunnen rekruteren voor de Jihad h.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:39 schreef IPA35 het volgende:
Genoeg Nederlandstalige dweep filmpjes op Youtube van die man trouwens.
Dan geef je toch gewoon geen antwoordquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:16 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Ik vind het tenenkrommend al die domme vragen van je
Hij is wel de "posterboy" in de jihadi non-IS scne (pro-Nusrah).quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:41 schreef Zahreddine het volgende:
Natuurlijk, ze moeten dwazen kunnen rekruteren voor de Jihad h.
Of je leest je in de basis ff in. Kleine moeite.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Dan geef je toch gewoon geen antwoord
Ja tis nog al veel allemaal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Of je leest je in de basis ff in. Kleine moeite.
Reden meer om die vetzak naar de verdoemnis te bombarderen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hij is wel de "posterboy" in de jihadi non-IS scne (pro-Nusrah).
Echte celebrity geworden. Zijn videotjes worden zelfs naar het Nederlands vertaald
wat moet hij voorstellen dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:39 schreef IPA35 het volgende:
Genoeg Nederlandstalige dweep filmpjes op Youtube van die man trouwens.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:37 schreef Zahreddine het volgende:
Reden meer om die vetzak naar de verdoemnis te bombarderen.
Jihadi recruiter is niet bijzonder op zich, lopen er meer van rond. Denk aan de nog veel populairdere Saudische prediker:quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:32 schreef Slayage het volgende:
wat moet hij voorstellen dan?
een celebrity jihadi recruter dus![]()
Vlees is vlees. Het zal niet even goed smaken als rund of mals lamsvlees, maar als het verder geen complicaties op zou leveren, dan wil ik best twee happen nemen. Gewoon om te weten hoe een duivelshart smaakt.quote:
Ziekte. Ik moet kotsen bij het zien van die baard en kop. Saoedische prekers zijn een van de grote virussen van de 21ste eeuw. Helaas verspreiden ze hun dood- en haatcultus met Westers oliegeld. Dit verdient gewoon de doodstraf. Zoveel haat en afkeer tegen alles wat hun ideologie niet volgt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:08 schreef Aloulu het volgende:
[..]
[..]
Jihadi recruiter is niet bijzonder op zich, lopen er meer van rond. Denk aan de nog veel populairdere Saudische prediker:
Verschil is dat deze meneer zelf veilig in Saudie blijft en die andere celebrity recruiter in de frontlinies zelf wel de daad bij het woord voegt.
twitter:MousaAlomar twitterde op woensdag 03-08-2016 om 10:11:16صباح الخير.. هذا تصوير خاص من قلب حلب استشهادي يقود مفخخة لتفجيرها بالغزاة والمرتزقة الإيرانيين لفك الحصار .... https://t.co/v4VKepkDVP reageer retweet
ook al huwayz vanochtend (deels) ingenomen zag ik door assadisten. luchtmacht is snel in actie gekomen vanochtend zag ik. dat kan het verschil maken uiteraard. nog vroeg uiteraard.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:32 schreef Richestorags het volgende:
Het gaat toch niet zo goed als gisteren overal op Twitter werd gecommuniceerd:
https://www.almasdarnews.(...)ins-southern-aleppo/
Doen ze goed.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
ook al huwayz vanochtend (deels) ingenomen zag ik door assadisten. luchtmacht is snel in actie gekomen vanochtend zag ik. dat kan het verschil maken uiteraard. nog vroeg uiteraard.
niet genoeg bevredigd met het nieuws uit aleppoquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:56 schreef HSG het volgende:
Heeft iemand nog updates over Ghouta en/of Darayya?
Hoezo niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet genoeg bevredigd met het nieuws uit aleppo
twitter:NorthernStork twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:01:43FSA target and destroy Assad army 57 mm cannon with ATGM in Aleppo https://t.co/ZvqjjfdE3b reageer retweet
Wie zitten daar en wat sleepten ze?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:06 schreef Slayage het volgende:
een vergelijkbare hit heb ik niet eerder gezien.twitter:Magedabdelnour1 twitterde op woensdag 03-08-2016 om 10:50:23رائع ثوار الشام : تدمير مدفع ٥٧ محمول على رافعة ومقتل طاقمه في ضاحية الأسد https://t.co/0TKcfTkpPY reageer retweet
oh sorry was een tweet in een tweetquote:
twitter:NorthernStork twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:01:43FSA target and destroy Assad army 57 mm cannon with ATGM in Aleppo https://t.co/ZvqjjfdE3b reageer retweet
De rebellen hebben 8k man gemobiliseerd voor dit offensief. Als dit faalt is het echt game over. Een tweede keer gaat het ze zeker niet lukken, gezien Rusland en Iran weten wat ze kunnen verwachten. Tevens duurt eenheid bij de rebellen net zo lang als de successen, of beter gezegd kort.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
ook al huwayz vanochtend (deels) ingenomen zag ik door assadisten. luchtmacht is snel in actie gekomen vanochtend zag ik. dat kan het verschil maken uiteraard. nog vroeg uiteraard.
mwah het is game over wanneer de buitenlandse backers van de lokale spelers zeggen dat het game over is.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De rebellen hebben 8k man gemobiliseerd voor dit offensief. Als dit faalt is het echt game over. Een tweede keer gaat het ze zeker niet lukken, gezien Rusland en Iran weten wat ze kunnen verwachten. Tevens duurt eenheid bij de rebellen net zo lang als de successen, of beter gezegd kort.
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:34:56SDF liberate more than 1,000 civilians during advance in Sheikh Aqeel neighbourhood in Manbij reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:32:33Iraqi Army have liberated al-Waleed border crossing on the Syrian border after clashes with IS reageer retweet
dat ding moet daar toch op de een of andere manier komenquote:
Wat Aleppo stad betreft. Idlib en geheel Aleppo provincie nog lang niet. Idem Latakia.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
mwah het is game over wanneer de buitenlandse backers van de lokale spelers zeggen dat het game over is.
er zal weinig overblijven van oost aleppo.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat Aleppo stad betreft. Idlib en geheel Aleppo provincie nog lang niet. Idem Latakia.
"winnaar" idd. het is maar wat je eronder verstaat. iran/ruslan/assad vullen dat woord allemaal op hun eigen manier in lijkt me. en dan hebben we het alleen over het "pro assad" kampquote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Deze oorlog is hartstikke fucked up, degene die het meeste geld en wapens erin pompt en het langst gaat volhouden is uiteindelijk degene die deze oorlog gaat 'winnen'. Maar stabiliteit gaat er voorlopig niet komen, zelfs als er een 'winnaar' is gekomen.
twitter:DarayaCouncil twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:26:02#Daraya 3/8/2016 Regime helicopters drop Napalm barrels over residential areas. Civil defence on alert for fires https://t.co/biEzPs0WZI reageer retweet
wat het exacte aantal is weten we simpelweg niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:55 schreef Koskesh het volgende:
Hoeveel burgers zitten er nu werkelijk in oost aleppo? Ik hoor 30-40k van de ene bron en 300k van westerse media. Wat is nu waar? 300k lijkt me zwaar overdreven namelijk...
En zo te zien gaat het offensief enorm falen als ze nu nog steeds niet die artillery school hebben ingenomen. Denk niet dat ze nog erg veel tijd hebben om een doorbraak te forceren. Wie verdedigt er daar in sw aleppo eigenlijk? Niet de shia milities lijkt me.
En momenteel zijn er genoeg dombo's die zichzelf graag overhoop laten knallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
mwah het is game over wanneer de buitenlandse backers van de lokale spelers zeggen dat het game over is.
Gewoon omhoog takelen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat ding moet daar toch op de een of andere manier komen
En helemaal al niet van de oude stad van paar duizend jaar oud.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
er zal weinig overblijven van oost aleppo.
Hoe weten ze nou dat het een helikopter van Assad is? Rebellen hebben ook helikopters.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:38 schreef Slayage het volgende:
iemand vroeg iets over daraya.twitter:DarayaCouncil twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:26:02#Daraya 3/8/2016 Regime helicopters drop Napalm barrels over residential areas. Civil defence on alert for fires https://t.co/biEzPs0WZI reageer retweet
sinds wanneer?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:09 schreef HSG het volgende:
Hoe weten ze nou dat het een helikopter van Assad is? Rebellen hebben ook helikopters.
de boefjes ook!quote:
Denk namelijk dat hier niet die milities zijn want een stel afghanen daar zou allang zijn gevlucht lijkt me.. daarom denk ik dat dit vooral reguliere syrische troepen zijn, met meer motivatie om ook echt te blijven verdedigen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat het exacte aantal is weten we simpelweg niet.
de sjia milities zijn de eerste lijn vd verdediging die zijn namelijk inwisselbaar
Wow nu al. Las vanochtend nog tweets dat ze op weg waren naar die overgang.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:00 schreef Slayage het volgende:
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:34:56SDF liberate more than 1,000 civilians during advance in Sheikh Aqeel neighbourhood in Manbij reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:32:33Iraqi Army have liberated al-Waleed border crossing on the Syrian border after clashes with IS reageer retweet
je zag ze ook vluchten uit die eerste verdedigingslinies.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:27 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Denk namelijk dat hier niet die milities zijn want een stel afghanen daar zou allang zijn gevlucht lijkt me.. daarom denk ik dat dit vooral reguliere syrische troepen zijn, met meer motivatie om ook echt te blijven verdedigen.
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:40:17250 militants belonging to Jaish Fateh & Fateh Halab have been killed since launch of Aleppo offensive 4 days ago - ??????? ?????? reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:41:1464 rebels killed in clashes with Syrian Army at Aleppo in the last 24 hours - SANA reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:13:57Another Opp source confirm Syrian Army regaining al-Jam'iyat hill, Ramouseh, Sawmills & Huwayz https://t.co/eQgZpd3ZTd reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 03-08-2016 om 13:32:24Supply convoy destroyed by RuAF near Atareb https://t.co/c2AnN9dXx2 reageer retweet
Jammer dat deze ideologie in Europa zo wordt getolereerd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 07:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ziekte. Ik moet kotsen bij het zien van die baard en kop. Saoedische prekers zijn een van de grote virussen van de 21ste eeuw. Helaas verspreiden ze hun dood- en haatcultus met Westers oliegeld. Dit verdient gewoon de doodstraf. Zoveel haat en afkeer tegen alles wat hun ideologie niet volgt.
.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jammer dat deze ideologie in Europa zo wordt getolereerd.
Blijkbaar vinden bepaalde mensen zich heel tolerant en niet-racistisch wanneer ze Saoedi's overal moskeen en scholen laten runnen...
Komt vanwege het universalistisch mensbeeld van die lui denk ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
.
Ik snap dat ook echt niet en ik maak me daar echt zorgen over. Het is een beetje alsof je weet dat je van roken longkanker krijgt, longkanker in de familie zit en je om die reden onbeschermd met asbest gaat werken terwijl je 2 pakjes Russische sigaretten per dag rookt.
Dat zijn de flaws van die universele mensenrechten en democratie, je zult er maar mee moeten leven.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden bepaalde mensen zich heel tolerant en niet-racistisch wanneer ze Saoedi's overal moskeen en scholen laten runnen...
Maar gelukkig zijn het onze vrienden.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat zijn de flaws van die universele mensenrechten en democratie, je zult er maar mee moeten leven.
twitter:Buzzriet twitterde op woensdag 03-08-2016 om 22:13:49#URGENT#AleppoUnderSiegeSheich Mheisny asks all Residents of Aleppo to burn many Tires at 6 in th morning!#Aleppo https://t.co/XH2QR7Rx4p reageer retweet
twitter:KhasievSuleiman twitterde op woensdag 03-08-2016 om 22:14:12Wow. Another 900 fighters were deserted from MOC lead "Southern Front" coalition to "Ahrar Sham" https://t.co/npHhJnIfJ0 reageer retweet
Wat is MOC?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:47 schreef Slayage het volgende:
twitter:Buzzriet twitterde op woensdag 03-08-2016 om 22:13:49#URGENT#AleppoUnderSiegeSheich Mheisny asks all Residents of Aleppo to burn many Tires at 6 in th morning!#Aleppo https://t.co/XH2QR7Rx4p reageer retweet
twitter:KhasievSuleiman twitterde op woensdag 03-08-2016 om 22:14:12Wow. Another 900 fighters were deserted from MOC lead "Southern Front" coalition to "Ahrar Sham" https://t.co/npHhJnIfJ0 reageer retweet
Westerlingen hebben ook weer wawat te lullen hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:33 schreef Doom123 het volgende:
In de Syrische stad Aleppo dreigt volgens minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders een nieuw ‘Srebrenica’. Hij vindt dat de internationale gemeenschap de druk op de Syrische president Bashar al-Assad moet opvoeren.
In Aleppo zitten zo’n 300.000 mensen vast tussen de strijdende partijen. “Niet anders dan Rwanda of Srebrenica, bestaat er een reel risico dat de naam Aleppo synoniem wordt voor het falen van de wereld om tot actie over te gaan,” schrijft Koenders in een opiniestuk in de Britse krant The Independent.
De minister pleit voor een verhoging van de internationale druk op het Syrische regime, om zo een einde te maken aan de belegering van Aleppo. Als minister Koenders iets beter zou hebben opgelet en niet de spindoctors in Washington zou napapegaaien, dan zou hij al snel tot de ontdekking zijn gekomen dat het Syrische regime al maanden probeert om Aleppo te heroveren op terreurgroep IS.
Syrische Observatorium voor de Mensenrechten
Het helpt dan niet echt als de Amerikanen en de Fransen burgers op de korrel nemen in buitenwijken van Aleppo, zoals het Syrische ministerie van Buitenlandse Zaken onlangs claimde. De Syrische Nationale Coalitie heeft om een opschorting van de bombardementen gevraagd vanwege het hoge aantal burgerdoden, maar dat verzoek lijkt aan dovemansoren te zijn gericht.
Het zijn overigens vooral journalisten ter plaatse die melding maken van burgerdoden, niet n of ander observatorium dat wordt geleid door een Brit die al 15 jaar niet meer in Syri is geweest en dat zo’n beetje alle mainstream media klakkeloos citeren. We hebben het dan natuurlijk over het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.
http://www.ninefornews.nl(...)aarlijke-propaganda/
das een goeiequote:
Management of Command?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
das een goeieik ging ervan uit dat het een overkoepelend iets was van het zuidelijk front.
Military Operations Center (MOC) in Amman, lees ik net.quote:
twitter:
staat den haag op de hitlist? misschien moet ik mijn turkse paspoort maar uit de kast trekkenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:47 schreef Doom123 het volgende:
Alex Jones breaks down the western mainstream media cover-up of Vladimir Putin warning journalists of war. The Russian president met with foreign journalists at the conclusion of the Saint Petersburg International Economic Forum on June 17th, and left no one in any doubt that the world is headed down a course which could lead to nuclear war.
Heb het bij BBC, Reuters en AFP gezienquote:Op donderdag 4 augustus 2016 06:54 schreef Richestorags het volgende:
En doodse stilte in de Westerse media hierover natuurlijk.
https://www.almasdarnews.(...)ns-aleppo-civilians/
In Amman? Ben je zo 900 man kwijt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
Military Operations Center (MOC) in Amman, lees ik net.
twitter:deSyracuse twitterde op donderdag 04-08-2016 om 08:56:01#Aleppo : fighting in Ramouseh, Amarah and West Aleppo btw rebels and loyalists reageer retweet
Wat gebeurd er als de rebellen deze slag verliezen?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:39 schreef Slayage het volgende:
weer een dag met slachtingentwitter:deSyracuse twitterde op donderdag 04-08-2016 om 08:56:01#Aleppo : fighting in Ramouseh, Amarah and West Aleppo btw rebels and loyalists reageer retweet
Gratis kebab voor SAAquote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als de rebellen deze slag verliezen?
paas me ff je glazen bol dan check ik dat voor jequote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als de rebellen deze slag verliezen?
a) omdat khanassar niet te verdedigen is, zoals je stelt open vlakte en b) je zit dan in de sandwich tussen isis en assad. lijkt me geen wenselijke situatiequote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:07 schreef Richestorags het volgende:
Kan iemand me overigens uitleggen waarom de "rebellen" nooit een offensief rond Khanasser of nog zuidelijker vanaf hun kant starten? Zeker als ze het tegelijkertijd met IS doen kunnen ze de SAA afsnijden in Aleppo. Is het terrein er niet geschikt voor? Te veel open vlakte o.i.d.
Maar het lijkt me dat als ze die 8k man die ze nu hebben gemobiliseerd daar ertegenaan hadden gegooid, dat ze best wel een doorbraak hadden kunnen forceren. Iemand?
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 04-08-2016 om 10:06:07SDF take control of Souq al-Hal, Thawrah school and al-Sina'ah, al-Tell & Sheikh Aqeel neighbourhoods, group claims control of 80% of Manbij reageer retweet
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
paas me ff je glazen bol dan check ik dat voor je
deze bol geeft me weinig signalen. weet je zeker dat hij functioneert?quote:
twitter:BosnjoBoy twitterde op donderdag 04-08-2016 om 13:16:01A new battle in Qalamoun starting in 10 minutes. #Syria #سوريا reageer retweet
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:04 schreef Slayage het volgende:
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 04-08-2016 om 10:06:07SDF take control of Souq al-Hal, Thawrah school and al-Sina'ah, al-Tell & Sheikh Aqeel neighbourhoods, group claims control of 80% of Manbij reageer retweet
Een paar Duracell batterijen doen wonderen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze bol geeft me weinig signalen. weet je zeker dat hij functioneert?
twitter:BosnjoBoy twitterde op donderdag 04-08-2016 om 13:16:01A new battle in Qalamoun starting in 10 minutes. #Syria #سوريا reageer retweet
De werken van Taymiyyah en Wahhab verdienen dezelfde behandeling als het nationaalsocialisme van Adolf Hitler anders is geen houden meer aan. Het verspreidt zich al sinds de jaren 80 als een olievlek over de wereld. Het is een dood- en haatcultus waarop Hitler jaloers zou zijn. Nigeria (Boko Haram), Midden-Oosten (IS), Filipijnen (Moro Islamic Liberation Front) en nog tal van bloeddorstige sektes ontlenen goedkeuringen voor hun daden aan de werken van Taymiyyah en Wahhab. De scheidslijn tussen denken en doen is vaak flinterdun. En ook al doen ze niks (geen geweld gebruiken) het staat wel bol van onverdraagzaamheid. Een Nederlander feliciteren als hij/zij kermis viert is al uit den boze.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nog erger:quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En beschuldigen anderen van racisme indien die hier tegen ageren. En staan er als de kippen bij om te zeggen dat religieus extremisme niks met de Islam te maken heeft. Een rotte appel is niet representatief voor alle appels maar het is wel een appel en dus een onderdeel van het totale plaatje. Zeventig jaar geleden hadden we een naam voor dat soort lui.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Nog erger:
Blijkbaar vinden bepaalde mensen zich heel tolerant en niet-racistisch wanneer ze Saoedi's overal moskeen en scholen laten runnen waar gepredikt wordt dat andersdenkenden en religieuzen gedood moeten worden.
En de vraag is wat je precies bereikt met een verbod.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wie zegt trouwens dat nationaal socialisme verboden is? Het nationaal socialistisch gedachtegoed bestaat nog steeds alleen is het niet populair meer. Wat is Kusters? Kusters is een nationaal socialist en komt daar openlijk voor op en daarnaast ziet hij Hitler als een voorbeeld. Ondanks dat is hij vrij om zijn eigen partij te hebben en zijn boodschap te verkondigen zonder naar geweld op te roepen. Oftewel, dit is democratie en dit is vrijheid van meningsuiting en dit is allemaal vastgelegd in diezelfde universele mensenrechten waar veel mensen blijkbaar een hoge pet op van hebben. Als je het salafistische of wahabistische gedachtegoed wilt verbieden, dan moet je consequent zijn. Je het is begrijpelijk dat men een hekel heeft aan salafisten en hun gedachtegoed, maar zolang zij hun boodschap verkondigen zonder dat er naar geweld opgeroepen wordt dan zijn zij volgens de wetgeving vrij om salafist te zijn (hoe klote je hun ideologie ook mag vinden). Als men het salafisme wilt verbieden, dan moet je de grondwet wijzigen.
Zulke amateuristische aanvallen zijn natuurlijk ook makkelijk af te slaantwitter:Conflicts twitterde op donderdag 04-08-2016 om 14:42:02VIDEO: Footage shows heavy fighting on the front lines in #Aleppo - @Step_Agency https://t.co/FY94pcEL0X reageer retweet
Een verbod is ook zinloos.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 16:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de vraag is wat je precies bereikt met een verbod.
je hoeft niet te gokken op jarablus aangezien ze daar laatst aan het flyeren waren om in opstand te komen tegen isisquote:Op donderdag 4 augustus 2016 16:25 schreef UpsideDown het volgende:
Ik gok Jarabulus, anders is de kans aanwezig dat ze tijdens Al-Bab in de rug worden aangevallen
zo zier er niet altijd uit als deze gast. zal wel jouw perceptie zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:52 schreef Szura het volgende:
Weer zo'n vieze aap verwijderd van deze aardbol. Waarom zien ze er altijd uit als ranzige zwervers?
[ afbeelding ]
Het is zelfs al aangekaart in de ISSG: https://www.rijksoverheid(...)-in-steungroep-syriequote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:33 schreef Slayage het volgende:
soms vraag ik me af of dit soort geblaat puur voor de buhne is of dat het komt doordat ze er echt niks van snappen
Steun Aleppo door hulp uit de lucht
In het uiterste geval moet minister Koenders voedseldroppings boven Aleppo organiseren, vinden Sjoerd Sjoerdsma (D66) en Harry van Bommel (SP).
dat de rebellen een gif gas aanval hebben gedaan geloof ik geen fuck van. en dat in saraqib een aanval is geweest betwijfel ik ook, maar ik sluit het niet uit, aangezien de russen direct met escalatie zijn begonnen toen het offensief startte tegen aleppo stad.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:35 schreef Szura het volgende:
[..]
Het is zelfs al aangekaart in de ISSG: https://www.rijksoverheid(...)-in-steungroep-syrie
Ook zo verwonderlijk: er moet een onderzoek komen naar die vermeende gifgasaanval afgelopen week bij Al-Saraqeb, maar over de berichten dat 'rebellen' met gifgas aanvallen in Aleppo-Stad zie ik geen woord.
Ik weet ook niet wat ik van al die berichten moet geloven, maar als je pleit voor een onderzoek naar de ene kant, dan moet je de andere kant toch ook belichten?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat de rebellen een gif gas aanval hebben gedaan geloof ik geen fuck van. en dat in saraqib een aanval is geweest betwijfel ik ook, maar ik sluit het niet uit, aangezien de russen direct met escalatie zijn begonnen toen het offensief startte tegen aleppo stad.
als je zwart/wit kijkt, kan je dat misschien stellen, maar ik denk dat koenders de assadisten en de russen zien als DE agressors atm mbt aleppo stad. en feitelijk is dat ook het geval de russen en assadisten hebben tijdens hun eigen staakt het vuren aleppo stad omsingeld en een belegering ingesteld.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:42 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik van al die berichten moet geloven, maar als je pleit voor een onderzoek naar de ene kant, dan moet je de andere kant toch ook belichten?
Dat is een manier om te argumenteren, de Russen zullen een hele andere hebben in de ISSG en op die manier weinig genegen zijn tot medewerking.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
als je zwart/wit kijkt, kan je dat misschien stellen, maar ik denk dat koenders de assadisten en de russen zien als DE agressors atm mbt aleppo stad. en feitelijk is dat ook het geval de russen en assadisten hebben tijdens hun eigen staakt het vuren aleppo stad omsingeld en een belegering ingesteld.
ach het is allemaal theater imo rusland is "op uitnodiging van assad" in syrie aanwezig en dat feit legitimeert alles wat de russen doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is een manier om te argumenteren, de Russen zullen een hele andere hebben in de ISSG en op die manier weinig genegen zijn tot medewerking.
Op die manier legitimeren de leden van de coalitie zich ook m.b.t. Irakquote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach het is allemaal theater imo rusland is "op uitnodiging van assad" in syrie aanwezig en dat feit legitimeert alles wat de russen doen.
daarmee is het einde discussie, omdat niemand VN/VS/EU wie dan ook, ook maar iets daar tegen in kan brengen.
het is een makkelijke formule.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Op die manier legitimeren de leden van de coalitie zich ook m.b.t. Irak.
twitter:watanisy twitterde op donderdag 04-08-2016 om 17:49:43#SAA destroy 5 tanks - 4 BMP - 3 heavy machinegun equipped vehicles today / Southwest of Aleppo (acc. to @rh_albasha) reageer retweet
Gematigd.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:52 schreef Szura het volgende:
Weer zo'n vieze aap verwijderd van deze aardbol. Waarom zien ze er altijd uit als ranzige zwervers?
[ afbeelding ]
Mee eens. Ik ben het vaak niet met de Russen eens, maar ben er wel van overtuigd dat zowel in Syrie , als in Oekraine de Russen in ieder geval aan de goede kant staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:49 schreef Doom123 het volgende:
De VS bewapend de Nazi-regering van Oekraine om een volk wat niet bij deze regering wil horen uit te moorden.
Er is daar ook al een massagraf gevonden.
Rusland steund deze opstandige bevolking die pro-russich is net als in de Krim waar men ook ook pro Rusland is.
Als Rusland de Krim niet had bevrijd was daar nu ook een bloedige oorlog met de nazi-regering van Oekraine geweest.
Dankzij Poetin zijn daar niet massaal slachtpartijen geweest.
Volgens velen is Rusland daar fout en de VS goed.
In Syri is het omgedraaide geval en daar keurt men de steun van de VS aan de rebellen juist correct!
Westerlingen zijn hypocriet want hier vinden ze weer Rusland fout omdat de Westerse media dit verkondigd.
Er is altijd volop kritiek op Rusland en ze vinden dat de VS en de EU in hun recht staan en de zaken eerlijk benaderd , deze mensen zijn slecht genformeerd of hypocriet .
Zo denken de Saudirs ook. En de Marokkanen. En de Turken. Ect Ect.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:30 schreef BEFEM het volgende:
De VS en Rusland doen in beide landen precies waar ze de ander van betichten
Beide hypocriet als de pleuris. En zo werkt politiek nu eenmaal, eigen volk eerst.
Bijna iedereen ja. Anders kan je nooit winnen want het is ieder voor zich.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo denken de Saudirs ook. En de Marokkanen. En de Turken. Ect Ect.
Rebellen een beetje oorlogsmoe?twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 04-08-2016 om 23:51:23#Syria #Syr #Aleppo #SouthernAleppo Maybe hes talking about these issues. https://t.co/FC0eomMHGP https://t.co/ikV7xidAUW reageer retweet
twitter:CNNPolitics twitterde op donderdag 04-08-2016 om 23:04:36Obama on Russia in Syria: "The US remains prepared to work with Russia to try to reduce the violence" https://t.co/l2ihGGfwZz reageer retweet
Je blijft lachen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:46 schreef Slayage het volgende:
so much for alle dreigementen van de amrikanen
twitter:CNNPolitics twitterde op donderdag 04-08-2016 om 23:04:36Obama on Russia in Syria: "The US remains prepared to work with Russia to try to reduce the violence" https://t.co/l2ihGGfwZz reageer retweet
zo zijn aan het bakkeleien als je de tweets van sidorenko moet geloven. zou me niet verbazen als het waar is, dat is hun grootste valkuil geweest sinds dag 1.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:46 schreef HSG het volgende:
Rebellen een beetje oorlogsmoe?twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 04-08-2016 om 23:51:23#Syria #Syr #Aleppo #SouthernAleppo Maybe hes talking about these issues. https://t.co/FC0eomMHGP https://t.co/ikV7xidAUW reageer retweet
Keerpunt in deze oorlog? Het valt mij ook op dat de Russen ongelooflijk tekeer gaan met hun luchtaanvallen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
zo zijn aan het bakkeleien als je de tweets van sidorenko moet geloven. zou me niet verbazen als het waar is, dat is hun grootste valkuil geweest sinds dag 1.
keerpunt nee, een dreun zeker, als het mislukt, de assadisten moeten gewoon standhouden om dat resultaat te bereiken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Keerpunt in deze oorlog? Het valt mij ook op dat de Russen ongelooflijk tekeer gaan met hun luchtaanvallen.
Ik denk dat dit een keerpunt kan worden. De rebellen stoppen zoveel moeite, manschappen en materieel in dat, als zij verliezen, de klap inderdaad erg groot is plus een dreun voor hun moraal.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
keerpunt nee, een dreun zeker, als het mislukt, de assadisten moeten gewoon standhouden om dat resultaat te bereiken.
tja de russen hebben er alles aan gedaan om aleppo te belegeren, zou verwonderlijk zijn als ze dan vervolgens alle werk te niet zouden laten maken door een andere militie.
het lot van deze strijd zal beslist worden tijdens gesprekken tussen buitenlandse spelers. de resultaten op de grond zullen van invloed zijn op die gesprekken, maar zullen niet van doorslaggevende factor zijn imo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een keerpunt kan worden. De rebellen stoppen zoveel moeite, manschappen en materieel in dat, als zij verliezen, de klap inderdaad erg groot is plus een dreun voor hun moraal.
En voor de Assadisten zal dit een moraalboost worden.
twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 12:02:59Day 6, Phase 3; captured/controlled by JF:HikmahMost of 1070Tell UhudMissile BattalionSabqiyah bernsal-Shurfah reageer retweet
Volgens mij gaat het toch niet volgens plan hoor.twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 12:07:11SAA regained:MahrouqatJam'iyatAmiriyahQuarriesOil FactorySaw MillsHuwayz village & hillRepelled attack on Ramouseh & Artillery Base reageer retweet
Wat is hier mis mee dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:33 schreef Slayage het volgende:
soms vraag ik me af of dit soort geblaat puur voor de buhne is of dat het komt doordat ze er echt niks van snappen
Steun Aleppo door hulp uit de lucht
In het uiterste geval moet minister Koenders voedseldroppings boven Aleppo organiseren, vinden Sjoerd Sjoerdsma (D66) en Harry van Bommel (SP).
omdat we dit soort geneuzel al jaren horen en geen resultaat zien. het is niet zo zeer dat er iets mis mee is, maar het is niet realistisch, omdat de de VN/VS atm dansen naar de pijpen van assad.quote:
Whut? VS die Assad steunt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
omdat we dit soort geneuzel al jaren horen en geen resultaat zien. het is niet zo zeer dat er iets mis mee is, maar het is niet realistisch, omdat de de VN/VS atm dansen naar de pijpen van assad.
in daad ja zeker. in woord neemt niemand de amerikanen meer serieus. het is gewoon 1 grote poppenkast het amerikaanse syrie "beleid"quote:
Ben benieuwd wat Trump zou doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
in daad ja zeker. in woord neemt niemand de amerikanen meer serieus. het is gewoon 1 grote poppenkast het amerikaanse syrie "beleid"
wie denk je dat bv de rebellen van het zuidelijk front heeft geketend en geen toestemming geeft om assad te bestoken? dit terwijl mogelijk de belangrijkste strijd sinds de start van de opstand gaande is in aleppo.
rebellen die niet geketend zouden zijn, zouden nu op zijn minst bewegen op het zuidelijk front om de focus van de luchtmacht te laten verspreiden, om de rebellen in aleppo te ontlasten. maar ze doen helemaal niks...
dus je kan zonder schroom onderbouwen dat de amerikanen door hun gedrag duidelijk assad steunen. dat obama in de praktijk assad steunt is een lastig te verkopen casus aan het amerikaanse publiek, maar daden zeggen meer dan woorden in deze.
Jullie worden met de seconde zieliger, glazen plafond? Glazen vloer is het meer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
trump gaat een kogel vangen![]()
http://occupydemocrats.co(...)ow-trumps-america-2/
ik weet niet waar jij het over hebt, maar dit is het syrie topic...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:08 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Jullie worden met de seconde zieliger, glazen plafond? Glazen vloer is het meer.
Degenen die erachter zitten de gevangenis in smijten; Obama, de Clintons, de warhawks met hun neocon pnac bijv de Bushes, rumsfeld, cheney, mccain, etc en de Saudi lobby. En daarna wat overblijft aan vanaf dat moment ongesteund salafistisch rapalje volledig de grond in bombarderen.quote:
En dan kom jij aan met anti trump propaganda inzake de presidentiele electie. Idioot.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij het over hebt, maar dit is het syrie topic...
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:12 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Degenen die erachter zitten de gevangenis in smijten; Obama, de Clintons, de warhawks met hun neocon pnac bijv de Bushes, rumsfeld, cheney, mccain, etc en de Saudi lobby. En daarna wat overblijft aan vanaf dat moment ongesteund salafistisch rapalje volledig de grond in bombarderen.
oh je voelde je aangesproken door het artikel over de haat onder de trump aanhang, dat verklaart het.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:13 schreef Peachbird het volgende:
[..]
En dan kom jij aan met anti trump propaganda inzake de presidentiele electie. Idioot.
Waarom? Omdat hij wat hardere taal heeft dan de gemiddelde zwakke westerse leider?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:44 schreef Szura het volgende:
Trump
Dat zal toch 1 ding zijn waarover de users in dit topic het eens kunnen zijn. Wat een geesteszieke mafkees.
Hard? Consequent inconsistent en levensgevaarlijk, wat die man allemaal uitkraamt. En dan hebben we het nog niet eens over z'n akkefietjes met alles en iedereen. Rasnarcist.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:02 schreef HSG het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij wat hardere taal heeft dan de gemiddelde zwakke westerse leider?
En Hillary dan? "We came, we saw, he died"; dat laat een weinig menselijke kant (op zijn zachtst gesteld) zien van Hillary. Trump heeft nog geen mensen omgebracht, Hillary wel, maar goed dat is iets voor een ander topic (niet dat ik hiermee Trump als goede kandidaat zie, maar meer als less effective evil).quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:44 schreef Szura het volgende:
Trump
Dat zal toch 1 ding zijn waarover de users in dit topic het eens kunnen zijn. Wat een geesteszieke mafkees.
Nee hoor helemaal niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Hard? Consequent inconsistent en levensgevaarlijk, wat die man allemaal uitkraamt. En dan hebben we het nog niet eens over z'n akkefietjes met alles en iedereen. Rasnarcist.
Ik vind het allebei helemaal niks.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:17 schreef drexciya het volgende:
[..]
En Hillary dan? "We came, we saw, he died"; dat laat een weinig menselijke kant (op zijn zachtst gesteld) zien van Hillary. Trump heeft nog geen mensen omgebracht, Hillary wel, maar goed dat is iets voor een ander topic (niet dat ik hiermee Trump als goede kandidaat zie, maar meer als less effective evil).
Ik denk maar 5 seconden na en wat in me opkomt is:quote:
Het kan toch ook zijn dat ze geen zin hebben in nog meer bloedvergieten en een bestand willen afdwingen? Ze zijn alleen niet zo slim want Assad zal nooit een bestand aangaan als hij kans heeft op een totaaloverwinning.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
in daad ja zeker. in woord neemt niemand de amerikanen meer serieus. het is gewoon 1 grote poppenkast het amerikaanse syrie "beleid"
wie denk je dat bv de rebellen van het zuidelijk front heeft geketend en geen toestemming geeft om assad te bestoken? dit terwijl mogelijk de belangrijkste strijd sinds de start van de opstand gaande is in aleppo.
rebellen die niet geketend zouden zijn, zouden nu op zijn minst bewegen op het zuidelijk front om de focus van de luchtmacht te laten verspreiden, om de rebellen in aleppo te ontlasten. maar ze doen helemaal niks...
dus je kan zonder schroom onderbouwen dat de amerikanen door hun gedrag duidelijk assad steunen. dat obama in de praktijk assad steunt is een lastig te verkopen casus aan het amerikaanse publiek, maar daden zeggen meer dan woorden in deze.
Hoe heeft Israel daar baat bij?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het kan toch ook zijn dat ze geen zin hebben in nog meer bloedvergieten en een bestand willen afdwingen? Ze zijn alleen niet zo slim want Assad zal nooit een bestand aangaan als hij kans heeft op een totaaloverwinning.
Daarnaast denk ik dat de Amerikanen Assad niet willen zien verdwijnen ten koste van de rebellen. Dan zou Syri namelijk tot een tweede Irak vervallen en de enige speler die daar baat bij heeft is Isral.
geloof ik helemaal niks van dat ze moe zijn en een bestand willen. ze staan gewoon onder het infuus van de VS en jordanie en die twee zijn gewoon klaar met dit conflict en willen er zsm van af.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het kan toch ook zijn dat ze geen zin hebben in nog meer bloedvergieten en een bestand willen afdwingen? Ze zijn alleen niet zo slim want Assad zal nooit een bestand aangaan als hij kans heeft op een totaaloverwinning.
wat de amerikanen exact willen weet ik niet, ik denk dat ze wat dat betreft onderling vreselijk verdeeld zijn, wat de beste optie atm.quote:Daarnaast denk ik dat de Amerikanen Assad niet willen zien verdwijnen ten koste van de rebellen. Dan zou Syri namelijk tot een tweede Irak vervallen en de enige speler die daar baat bij heeft is Isral.
sweet summer childquote:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:22 schreef MiG31 het volgende:
Men is alweer bezig met de zoveelste aanval op de artilleriebasis in Zuid-Aleppo en claimen ook het appartementencomplex volledig in handen te hebben.
Propagandisten en de Russische Luchtmacht maken al dagen overuren.
Al-Jazera meldt hetzelfde via jaysh al fath, dus voor zover nog niet zeker of het wel of niet klopt.twitter:AJABreaking twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 17:16:10عاجل | جيش الفتح يعلن سيطرته على كامل كلية المدفعية في حي الراموسة جنوب #حلب reageer retweet
Ze willen er iig zo snel mogelijk vanaf. Zeker vanuit het oogpunt van Jordani is dat begrijpelijk. Het is een arm land dat al meer dan een miljoen vluchtelingen kent. Hoe langer het conflict voortduurt, hoe groter dat aantal wordt. Als hun zuidgrens rustig blijft, zullen ze weinig vluchtelingen meer krijgen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
geloof ik helemaal niks van dat ze moe zijn en een bestand willen. ze staan gewoon onder het infuus van de VS en jordanie en die twee zijn gewoon klaar met dit conflict en willen er zsm van af.
daarnaast is de opstand niet gestart om een bestand te maken met assad, ze zijn opgestaan om het regime omver te werpen en zoals je zegt assad is niet van de bestanden. zoals de slogan luidt, "assad of we verbranden het land" er is geen middenweg in deze.
Klopt. Ik hoop ook dat er serieuze vorderingen zijn voordat Hillary president wordt. Hoewel Trump een eikel is, zal hij niet direct op het conflict duiken. Hillary zal het direct laten escaleren ben ik bang.quote:wat de amerikanen exact willen weet ik niet, ik denk dat ze wat dat betreft onderling vreselijk verdeeld zijn, wat de beste optie atm.
ja israel is ook de enige lokale speler die atm op winst staat. hoe langer deze shit duurt hoe beter. immers zijn alle vijanden van israel druk bezig met elkaar. dan kan israel verder de west bank annexeren zonder dat iemand ernaar kraait.
Wat zou er volgens jou veranderen in dit conflict als Hillary de president wordt van Amerika?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze willen er iig zo snel mogelijk vanaf. Zeker vanuit het oogpunt van Jordani is dat begrijpelijk. Het is een arm land dat al meer dan een miljoen vluchtelingen kent. Hoe langer het conflict voortduurt, hoe groter dat aantal wordt. Als hun zuidgrens rustig blijft, zullen ze weinig vluchtelingen meer krijgen.
[..]
Klopt. Ik hoop ook dat er serieuze vorderingen zijn voordat Hillary president wordt. Hoewel Trump een eikel is, zal hij niet direct op het conflict duiken. Hillary zal het direct laten escaleren ben ik bang.
Verhoogde spanningen met Rusland, stoppen samenwerking met Rusland (die is er nu al). Grootschalige wapenleveranties aan de "rebellen", ook die in het zuiden. Assad moet gewipt worden volgens haar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat zou er volgens jou veranderen in dit conflict als Hillary de president wordt van Amerika?
Ja, maar waarom vinden moslims in Nederland deze denkbeelden dan zo prachtig?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De werken van Taymiyyah en Wahhab verdienen dezelfde behandeling als het nationaalsocialisme van Adolf Hitler anders is geen houden meer aan. Het verspreidt zich al sinds de jaren 80 als een olievlek over de wereld. Het is een dood- en haatcultus waarop Hitler jaloers zou zijn. Nigeria (Boko Haram), Midden-Oosten (IS), Filipijnen (Moro Islamic Liberation Front) en nog tal van bloeddorstige sektes ontlenen goedkeuringen voor hun daden aan de werken van Taymiyyah en Wahhab. De scheidslijn tussen denken en doen is vaak flinterdun. En ook al doen ze niks (geen geweld gebruiken) het staat wel bol van onverdraagzaamheid. Een Nederlander feliciteren als hij/zij kermis viert is al uit den boze.
thnx.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
sweet summer child
http://www.mintpressnews.(...)ith-al-nusra/219124/
twitter:Interbrigades twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 18:49:41Assadists in full denial of any gains by rebels in todays fight for Artillery School. reageer retweet
twitter:DailyMailUK twitterde op donderdag 04-08-2016 om 14:59:03Actor Michael Enright 'back in Syria to fight against Islamic State' https://t.co/JyWQQdErvY https://t.co/X7ig7szbAJ reageer retweet
loltwitter:RTUKnews twitterde op donderdag 04-08-2016 om 17:49:36Actor Michael Enright returns to Syria to fight IS after "mentally unstable" 1st attempt https://t.co/X2PY2rV9gL https://t.co/dZ8uZ5rTFO reageer retweet
iemand liegt duidelijk, maar jij gaat er dus op voorbaat dal uit dat het de rebellen zijn. heb jij oprecht zoveel vertrouwen in de propaganda machine van assad/russen of is het meer wishfull thinking. pics or it didnt happen ja tochquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:00 schreef Szura het volgende:
Mooi Twitteroffensief in ieder geval weer van de 'rebellen'
Ik weet in ieder geval dat er vanuit de 'rebellen' wordt gelogen omdat er oude pics zijn gepostquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
iemand liegt duidelijk, maar jij gaat er dus op voorbaat dal uit dat het de rebellen zijn. heb jij oprecht zoveel vertrouwen in de propaganda machine van assad/russen of is het meer wishfull thinking. pics or it didnt happen ja toch
twitter:imadaldinz twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 18:51:00Regime is now launching a fierce counter attack to regain the control of the Base #Aleppo #Syria reageer retweet
en dat is bewijs dat alles uit de duim gezogen wordt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat er vanuit de 'rebellen' wordt gelogen omdat er oude pics zijn gepost.
Nee maar dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dat is bewijs dat alles uit de duim gezogen wordt?
ach ja we gaan het zien hoe het er in de ochtend voor staat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee maar dat heb ik ook niet gezegd.
Of over drie wekenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach ja we gaan het zien hoe het er in de ochtend voor staat.
dan is er ook (waarschijnlijk) een ochtend jaquote:
Dat ben ik met je eens, ik zie alleen Trump als less effective evil, gezien de tegenstand, die hij alleen al binnen zijn eigen partij heeft.quote:
Dat hackgeneuzel was een grap, wellicht had hij /sarc tags moeten gebruiken. De Baltische staten zijn niet te verdedigen, als Rusland echt die landen zou willen overnemen. Dat is domweg een feit. De vraag is dan, hoe ver je wilt gaan in het verdedigen van die landen. Ga je dan al de nucleaire trekker overhalen?quote:Ik denk maar 5 seconden na en wat in me opkomt is:
- Russen oproepen de Amerikaanse overheid te hacken
- Artikel 5 van de NAVO meermaals openlijk in twijfel trekken
- Je meermaals afvragen waarom je nucleaire wapens niet zou kunnen gebruiken
Hillary is zo'n war hawk, dat de gemiddeld republikein erbij verbleekt. Ze werd zelfs door legermensen tegengesproken, die er niet op zaten te wachten, dat ze bepaalde acties ging ondernemen. Wie is er nu de gevaarlijke persoon hier?quote:En dat is geen levensgevaarlijke man? Oke.
Maar inderdaad, dit is niet het juiste topic hiervoor.
Ik heb geen idee. Heb mij nooit in de Wahabi-kringen bevonden. Het heeft ook met opvoeding en omgeving te maken. Het is bij mij niet verder gegaan dan de maliki maddhab. De islamitische school die de meeste Marokkanen volgen. Hanafi's zijn volgens mij al veel minder vatbaar voor hanbali-doctrines. Ik ken geen enkele Turk (die volgen de hanafi maddhab) die salafi zijn geworden. Wat mijn eigen ervaringen zijn: als 15-jarige snotaap walgde ik ook van vrouwen zonder hoofddoek: het waren in mijn ogen sloeries. Het wordt een beetje ingestampt vanaf het moment dat je uit de vagina komt dat het niet kan. Ik vond kerstmis niks en zag christendom als het geloof van vuur/duivels. Dat kreeg ik te horen vanaf jongs af en geloofde heilig in. Tot het moment dat ik mij de laatste jaren van geloof begon af te keren. Ik haalde geen vreugde meer uit en veel dingen die in de Koran stonden waren in mijn ogen niet meer te rijmen met de huidige wetenschap. Nu is het een heel ander verhaal. Ik ben werkelijk 200% veranderd in mijn manier van denken. Zoveel dat ik het niet meer kan vinden met de meeste islamieten. Totaal niet meer. Het had heel anders kunnen aflopen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom vinden moslims in Nederland deze denkbeelden dan zo prachtig?
Is het niet zo dat Wahhabisme (ik praat niet over details als het godsbeeld maar meer de "wereld veroverend en de ongelovigen onthoofden c.q. onderwerpen" essentie) eigenlijk een logisch gevolg is van een letterlijke Quran interpretatie?
Darayya niet vergeten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:09 schreef Zahreddine het volgende:
Een passende foto voor West Aleppo.
[ afbeelding ]
twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 17:45:22This is old pics from 2013 https://t.co/zwRNso3GaC reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 22:28:35Moment when Jaish Al-Fateh entered inside Artillery Base & took the first defensive line, #Aleppo. https://t.co/T3HCBN3VzS reageer retweet
twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 22:16:26Jihadisten (waaronder AlQaeda) en islamisten veroveren steeds meer gebied op regime tijdens #Aleppo-offensief. https://t.co/iJtQ3Aalqx reageer retweet
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:48 schreef JubaUrbicus het volgende:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 22:16:26Jihadisten (waaronder AlQaeda) en islamisten veroveren steeds meer gebied op regime tijdens #Aleppo-offensief. https://t.co/iJtQ3Aalqx reageer retweet
twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 22:46:12Omsingeling oost-Aleppo lijkt bijna gebroken. https://t.co/zPcg4vIc40 reageer retweet
Wat een versimpelde voorstelling van zaken. Ik ben beter gewend van Harald.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:56 schreef JubaUrbicus het volgende:
[ afbeelding ]twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 22:46:12Omsingeling oost-Aleppo lijkt bijna gebroken. https://t.co/zPcg4vIc40 reageer retweet
haraldquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat een versimpelde voorstelling van zaken. Ik ben beter gewend van Harald.
Wat zijn nou de stand van zaken? Is de siege bijna gebroken of is dat allemaal gelul en krijgen de jihadisten nog steeds flinke klappen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:58 schreef Zahreddine het volgende:
Ramouseh en die basis zijn niet gepakt, niets is sinds gisteren veranderd.
alsof hij inside info heeftquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat zijn nou de stand van zaken? Is de siege bijna gebroken of is dat allemaal gelul en krijgen de jihadisten nog steeds flinke klappen?
Nou ja ik lees weer elders dat de jihadisten weer teruggedrongen zijn. Hopelijk is Darayya snel heroverd want het SAA kan die paar mannetjes extra wel gebruiken.quote:
ik lees ook conflicting dingen het lijkt iig een feit te zijn dat ze in die barakken zijn geweest of ze stand hebben gehouden kunnen we niet halen uit de beelden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou ja ik lees weer elders dat de jihadisten weer teruggedrongen zijn.
Zware Russische luchtaanvallen hebben ervoor gezorgd dat ze geen kant op konden zodat het SAA kon hergroeperen en een tegenoffensief kon starten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik lees ook conflicting dingen het lijkt iig een feit te zijn dat ze in die barakken zijn geweest of ze stand hebben gehouden kunnen we niet halen uit de beelden.
sidorko tweets geven aan dat ze weer allemaal eruit zijn gekickt iig.
ja de ruskis zouden wel moeten heh. ik was suicide squad gaan kijken iigquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Zware Russische luchtaanvallen hebben ervoor gezorgd dat ze geen kant op konden zodat het SAA kon hergroeperen en een tegenoffensief kon starten.
Ik heb nog nooit van een eerlijke oorlog gehoord.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja de ruskis zouden wel moeten heh. ik was suicide squad gaan kijken iig
Het ziet er nu anders niet zo best uit voor de SAA. Zelfs pro-regime Twitteraars als Leith en Ivan geven nu toe dat er zware gevechten bezig zijn binnen de basis. Op zich ook niet zo heel verbazingwekkend. Dit zijn geen doorgewinterde jongens die zich al jaren bezig houden met verdediging als in Deir-ez Zor en ze staan daarnaast tegenover hardcore jihadi's van nusra en co.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:58 schreef Zahreddine het volgende:
Ramouseh en die basis zijn niet gepakt, niets is sinds gisteren veranderd.
was kinsibba weer in rebellen handen? aardig wat pingpong daartwitter:AFP twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 10:17:55#BREAKING Arab-Kurd alliance seizes IS Syria stronghold of Manbij: monitor reageer retweet
twitter:TheInsideSourc twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 03:13:13#Syria // #latakia // SAA lost 17 men in attempts to storm Kinsibba yesterday reageer retweet
Donderdag?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja de ruskis zouden wel moeten heh. ik was suicide squad gaan kijken iig
Niet per se. Die pesten ze alleen weg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:38 schreef skysherrif het volgende:
Wow rebellen dus aan het winnen in Aleppo, of is dat te vroeg?
Die "rebellen" zijn dat dus vooral al nusra/AQ en slachten die christenen af die ze tegenkomen"?
Is er eigenlijk een site die een soort mooie timeline geeft plus alle facties weergeeft en wie gelieerd is aan wie? Lijkt me wel eens interessant om bij te lezen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet per se. Die pesten ze alleen weg.
Het motto van de opstand was dan in 2011 ook al "Christenen naar Beiroet, Alawieten naar het graf." (Dat laatste recentelijk nog bevestigd door de rebellen.)
Er zijn hier 379 threads volgespamd...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is er eigenlijk een site die een soort mooie timeline geeft plus alle facties weergeeft en wie gelieerd is aan wie? Lijkt me wel eens interessant om bij te lezen.
Toch een beetje chaotisch om terug te lezen lijkt mequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er zijn hier 379 threads volgespamd...
Klopt, gaat steeds op en neer. Net als dat Shilf kasteel daar in de buurt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:25 schreef Slayage het volgende:
was kinsibba weer in rebellen handen? aardig wat pingpong daartwitter:AFP twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 10:17:55#BREAKING Arab-Kurd alliance seizes IS Syria stronghold of Manbij: monitor reageer retweet
twitter:TheInsideSourc twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 03:13:13#Syria // #latakia // SAA lost 17 men in attempts to storm Kinsibba yesterday reageer retweet
twitter:CizireCanton twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 12:59:13#Manbij / #SDF forces: We are very close to victory and freedom ! https://t.co/8w92O1Mmoj reageer retweet
twitter:AFP twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 11:19:47#UPDATE Arab-Kurd alliance seizes IS Syria stronghold of Manbij: monitor https://t.co/jb15qHNJFG #Manbij reageer retweet
de artillerie barakken zijn idd kennelijk deels in haden gevallen ondanks alle ontkenningenquote:
vrijdag avondquote:
veel te vroeg je kan wel een gebied veroveren, maar het consolideren is vaak de grootste uitdaging, ik vraag me af of de rebellen uberhaupt wel de capaciteiten hebben om het gebied vast te houden. dat ze gebieden kunne veroveren geloof ik wel. het zou me ook niks verbazen als een tijdje de belegering kunnen opheffenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:38 schreef skysherrif het volgende:
Wow rebellen dus aan het winnen in Aleppo, of is dat te vroeg?
nee zo zwart wit ligt het niet niet maar nusra is wel 1 van de grote spelers en ook zo zwart wit is het niet dat ze alle christenen afslachten maar er zijn genoeg moordpartijen geweest, om je als christen ernstig zorgen te maken, ik zou sowieso niet onder rebellen/nusra gebied willen wonen als christen zijnde. geen enkele garantie van mijn veiligheid.quote:Die "rebellen" zijn dat dus vooral al nusra/AQ en slachten die christenen af die ze tegenkomen"?
das onzin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:43 schreef IPA35 het volgende:
Het motto van de opstand was dan in 2011 ook al "Christenen naar Beiroet, Alawieten naar het graf." (Dat laatste recentelijk nog bevestigd door de rebellen.)
en al die burgers die er zitten? en nu dus ook burgers die tot voor kort in assad gebied zaten? zoals de wijk 1070?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:51 schreef chroestjov het volgende:
Laat ze die corridor toch lekker pakken, wanneer ze die corridor hebben, heb je een klein gebied waarvan je weet dat ze er gebruik van zullen willen maken en vervolgens bombardeer je structureel alles wat beweegt binnen dat geselecteerde gebied.
twitter:arabthomness twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 22:06:03#Syria: civilians from 1070 tell how after the regime fled it started bombarding as it does so often in #Aleppo https://t.co/u0uDSB0yWO reageer retweet
de JaF coalitie laat weer (na het idlib offensief) zien wat mogelijk is wanneer de rebellen on de 1 paraplu vechten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Netjes van JaF dat ze door bijna alle defensieve posities van de SAA heen gekomen zijn, had het niet verwacht
twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 15:45:09#Syria: Major advances by Opposition inside #Ramouseh from besieged #Aleppo; took control of the roundabout, bakery and petrol station. reageer retweet
twitter:NorthernStork twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 15:52:06Assad/IRGC fortified in airforce technical school now surrounded from 3 sides & have 1 exit to 3000 apartments north https://t.co/2saVJaTELE reageer retweet
BELEGERING VAN ALEPPO (deels) TOT EINDE GEKOMEN!!!twitter:rabiih twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 15:38:52#المقاومة_السورية تحرر الراموسة بشكل كامل والفصائل تلتقي بين الطرفين وبهذا فكّ الحصار عن #حلب بإنتظار إعلانه رسمياً - تكبيييييييييييييييييير reageer retweet
Al-Arabiya meldt het ook!twitter:AlArabiya_Brk twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 15:56:27المعارضة السورية تعلن كسر حصار النظام عن #حلب #العربية_عاجل reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 15:57:47East-#Aleppo Siege symbolically broken as some Fatah Halab fighters could exchange words with Jaysh al-Fateh mujahideen in Ramouseh... reageer retweet
Het is onmogelijk om iedereen tevreden te houden als je een stad als Aleppo wilt schoonmaken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
en al die burgers die er zitten? en nu dus ook burgers die tot voor kort in assad gebied zaten? zoals de wijk 1070?twitter:arabthomness twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 22:06:03#Syria: civilians from 1070 tell how after the regime fled it started bombarding as it does so often in #Aleppo https://t.co/u0uDSB0yWO reageer retweet
het is een mooi resultaat, maar consolideren is vaak de lastigere opgave.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:02 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het is feest vandaag voor rebellen!
Al-Jazeera meldt het nu ook!twitter:AJABreaking twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:06:14عاجل | مراسل #الجزيرة: فك الحصار عن الأحياء التي تسيطر عليها المعارضة داخل مدينة #حلب reageer retweet
dat de assadisten em gewoon smeren is niks nieuws hebben we vaker gezien.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:06 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om iedereen tevreden te houden als je een stad als Aleppo wilt schoonmaken.
Het is in deze strijd niet te voorkomen dat gebieden noodzakelijkerwijs zo nu en dan van eigenaar wisselen, burgers zouden zich daar beter op moeten anticiperen.
Aanhang van de SAA zou zich bijvoorbeeld tijdelijk mee kunnen terugtrekken voor de tijd dat het duurt, maar het feit dat dit schijnbaar niet zo geregeld is, duidt op een slechte organisatie.
True, ik ben benieuwd hoe ze het nu gaan doen. Want meestal gaan ze elkaar afmaken als ze iets bereikt hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is een mooi resultaat, maar consolideren is vaak de lastigere opgave.![]()
daarnaast moeten die rebellen in de stad, nu zich eindelijk aansluiten bij JaF en niet koppig lopen doen.
twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:07:18#Syria: Opposition factions retake Tall Jamiyat and Amriyah village for the third time during the current offensive in South #Aleppo. reageer retweet
als de gezamenlijke vijand is "verslagen" gaan ze meteen elkaar de hersens inslaanquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
True, ik ben benieuwd hoe ze het nu gaan doen. Want meestal gaan ze elkaar afmaken als ze iets bereikt hebben.
twitter:SyrCoalition twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:11:59#Breaking: Rebels break #Aleppo's siege. Dozens of #Assad & #Hezbollah forces were killed & hundreds escaped#Syria https://t.co/UXTDWTkFZR reageer retweet
twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:11:31Ya Halab ! Two years for the regime to besiege 300 000 poor civilians. Two weeks for mujahideen to give them hope... https://t.co/iverIs4tpO reageer retweet
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:13 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Syria_Rebel_Obs twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:11:31Ya Halab ! Two years for the regime to besiege 300 000 poor civilians. Two weeks for mujahideen to give them hope... https://t.co/iverIs4tpO reageer retweet
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:16 schreef Slayage het volgende:
een uur terug werd dit nog gepost op een assadistische twitter account![]()
[ afbeelding ]
Ik zou het eerlijk gezegd nog een beetje afwachten tho, sowieso is siege doorbreken nog maar het halve werk, ze moeten een breder gebied in handen krijgen n verdedigen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:16 schreef Slayage het volgende:
een uur terug werd dit nog gepost op een assadistische twitter account![]()
[ afbeelding ]
volg ik ook niet, volg zo een twitter stream waar dit ook werd gepostquote:
Burgers die blij zijn met de binnenkomst van rebellen koppen wat mij betreft terecht Russische bommenregens bij een tactische terugtrekking.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat de assadisten em gewoon smeren is niks nieuws hebben we vaker gezien.
ik kan me best voorstellen dat als je geen assad fan bent en de rebellen kom je gebied "bevrijden". dat je daar blij mee bent, maar als je wel een assad fan bent en het leger waar jij van uit gaat jou te zullen beschermen tegen de "ndringers" simpelweg zijn biezen pakt. wat doe je dan?
Misschien wachten die op het ontstaan van de corridor zodat ze gericht ingezet kunnen gaan worden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:46 schreef Slayage het volgende:
waarom worden overigens de russische gevechtshelikopters niet ingezet? angst voor wat manpads?
Dat zou best wel dom zijn want ondertussen loopt JaF met zwaar materiaal weg uit gebieden die ze hebben ingenomen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:19 schreef chroestjov het volgende:
Misschien wachten die op het ontstaan van de corridor zodat ze gericht ingezet kunnen gaan worden.
why? het zijn ook hun kinderen die voor de rebellen vechten tegen wat zij zien als een terechte strijd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:19 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Burgers die blij zijn met de binnenkomst van rebellen koppen wat mij betreft terecht Russische bommenregens bij een tactische terugtrekking.
waarom niet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:25 schreef HexHunter het volgende:
Dubbele siege. West-Aleppo kan niet bevoorraad worden vanuit Mallah (het kan in elk geval wel vanuit de lucht) en de zuidelijke corridor is te instabiel en smal op Oost-Aleppo te bevoorraden.
Heb mijn bericht licht aangepast. Er wonen een miljoen mensen in West-Aleppo en er is nauwelijks infrastructuur in Mallah om zoveel mensen fatsoenlijk te bevoorraden. Deels Castello gebruiken kan ook niet omdat rebellen daar fire control over hebben.quote:
twitter:ShamiRebel twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:39:46Ahrar al-Sham official spokesman:"Our plan was to continue the battle to break the siege for an entire month." https://t.co/qaYMMET4ve reageer retweet
"Vroeger zouden de honden van (Bashar) al-Asad pronken met hun krachtige leger, maar vandaag de dag zijn ze hun leger vergeten en pronken ze met de krachtige vliegtuigen van Abu Ali Putin, precies net zoals een leugenachtige die pronkt met de mannelijkheid en kracht van zijn buur."twitter:kasimf twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 14:22:22بالماضي كان كلاب الاسد يتفاخرون بقوة جيشهم الباصل.اليوم نسوا جيشهم وصاروا يتفاخرون بقوة طيران ابو علي بوطين.كالخرطي الذي يتفاخر بفحولة جاره reageer retweet
twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:44:58#Syria: Ahrar al-Sham spokesman said they lost many tanks around the Artillery College, but now they gained more tanks than what they lost. reageer retweet
ja zo gaan die dingenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 16:44:58#Syria: Ahrar al-Sham spokesman said they lost many tanks around the Artillery College, but now they gained more tanks than what they lost. reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 13:16:10#Syria #Syr #Aleppo #SouthernAleppo Yesterday Near #Ramouseh Artillery Base. Militant Building being shelled. https://t.co/lYMiLSarHp reageer retweet
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:12 schreef bert888 het volgende:
Ze moeten de rebellen en IS in rap tempo afslachten, alleen zo zal de rust terug keren.
Pfff wat maakt iedereen zich hier toch druk om een stelletje klote Arabieren.
Dat volk is nu eenmaal dom.
twitter:RamiAILoIah twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 17:20:20They penetrated my asshole..#Aleppo #Syria https://t.co/Fnx1ogf8sL reageer retweet
Triest dat het de enige eenheid lijkt die dat telkens moet en kan doenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:23 schreef Slayage het volgende:
de verlossing is gearriveerd![]()
[ afbeelding ]
QFTquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Triest dat het de enige eenheid lijkt die dat telkens moet en kan doen
Gewoon beide kampen wegvagen , en er zal weer rust zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:22 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]![]()
IS is juist niet blij met de huidige ontwikkelingen in Aleppo, zij zien liever dat de rebellen pak slaag krijgen van het regime. Op dit moment schelden ISIS volgelingen op twitter de rebellen uit en spreken ze hun ongenoegen uit!
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 17:08:07SOHR denies claims of siege being broken but reports of intense clashes in Ramouseh https://t.co/Mz3upz9QrT reageer retweet
dat ziet u verkeerd mijn vriendquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:27 schreef Richestorags het volgende:
Verder een zwarte dag voor Aleppo.
nog steeds ontkenningentwitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 17:41:10Map of situation in S/SW Aleppo, siege not broken, Arty Base split btw SAA & JF via .@Tutomap https://t.co/XxDJVUVA6k reageer retweet
wat een slachtingtwitter:
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 17:48:21Reports that SAA have recaptured several points inside Artillery Academy reageer retweet
Ik vind dat eigenlijk maar weinig. Ze hebben daar zoveel vliegtuigen hangen die alles plat kunnen bombarderen, en dan winnen de rebellen ook nog. En dan maar 500 doden?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:44 schreef Slayage het volgende:
nog steeds ontkenningentwitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 17:41:10Map of situation in S/SW Aleppo, siege not broken, Arty Base split btw SAA & JF via .@Tutomap https://t.co/XxDJVUVA6k reageer retweet
wat een slachtingtwitter:
het is lastig deels stedelijk gebied om pin point acties te doen. daar zijn de russen niet zo goed in. die zijn meer van het hele dorpen / stadsdelen met cluster munitie platgooienquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk maar weinig. Ze hebben daar zoveel vliegtuigen hangen die alles plat kunnen bombarderen, en dan winnen de rebellen ook nog. En dan maar 500 doden?
Volgens mij doet de luchtmacht niet heel veel daar?
heb je het hierover?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:57 schreef IPA35 het volgende:
Blijkbaar heeft SAA middensectie van de basis heroverd en is JN gevlucht uit het zuidelijke stuk...
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 17:55:50JF withdraw from points in Armament College in south Ramouseh Artillery Base https://t.co/U9vgcxdCiY reageer retweet
Hmmm ja.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb je het hierover?twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 17:55:50JF withdraw from points in Armament College in south Ramouseh Artillery Base https://t.co/U9vgcxdCiY reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |