Daar zal vast een spagaat zitten voor het ziekenhuispersoneel, want een patiënt ergens geen toestemming voor geeft kan iets nog 100 keer protocol zijn, maar dan kan je voor het toch doorvoeren daarvan ook weer een klacht aan je broek krijgen (en dat ga ik dit keer ook zeker doen als het zich voor zou doen).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:01 schreef BlueEyes het volgende:
Mwah nu ga ik wel even in tegen je protocol-verhaal.
Want als ik in ons ziekenhuis handel en er gaat wel iets mis met een klacht daarover, mag ik me wel gaan verantwoorden met allerlei gevolgen van dien als blijkt dat ik het protocol niet gevolgd heb.
Dat is de nuance die er zeker in aan is te brengen. Maar zo kwam het even niet op me over en vandaar mijn reactie op deze manier.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar zal vast een spagaat zitten voor het ziekenhuispersoneel, want een patiënt ergens geen toestemming voor geeft kan iets nog 100 keer protocol zijn, maar dan kan je voor het toch doorvoeren daarvan ook weer een klacht aan je broek krijgen (en dat ga ik dit keer ook zeker doen als het zich voor zou doen).
Dat is dan heel erg zuur natuurlijk maar als ouders hoor je eerlijke informatie te krijgen en een keus.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:01 schreef BlueEyes het volgende:
Mwah nu ga ik wel even in tegen je protocol-verhaal.
Want als ik in ons ziekenhuis handel en er gaat wel iets mis met een klacht daarover, mag ik me wel gaan verantwoorden met allerlei gevolgen van dien als blijkt dat ik het protocol niet gevolgd heb.
Dat is ook weer zoquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:09 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dat is de nuance die er zeker in aan is te brengen. Maar zo kwam het even niet op me over en vandaar mijn reactie op deze manier.
ook dit vind ik heel erg terecht, je hoort gewoon de keus over je eigen lichaam te hebbenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar zal vast een spagaat zitten voor het ziekenhuispersoneel, want een patiënt ergens geen toestemming voor geeft kan iets nog 100 keer protocol zijn, maar dan kan je voor het toch doorvoeren daarvan ook weer een klacht aan je broek krijgen (en dat ga ik dit keer ook zeker doen als het zich voor zou doen).
Waarschijnlijk omdat er anders de hele tijd een verloskundige bij je moet blijven zitten om de hartslag in de gaten te houden. Ik gok dat het te veel "gedoe" is.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:13 schreef Franny_G het volgende:
Maar is het gebruik van een elektrode dan eigenlijk standaard bij een medische bevalling? Zo ja, waarom? Blue, weet jij dat? Het lijkt me heel logisch dat je dat niet wilt als daar niet een heel duidelijke reden en aanleiding voor is.
Ik weet dat tijdens de lange persfase bij de geboorte van I de vk ook na iedere perswee de hartslag van I beluisterde, maar dat ging prima zonder zo'n elektrode.
Miezziej, gefeliciteerd!!
In de ontsluitingsfase begrijp ik wel dat dat voor de vk teveel is, omdat die fase ook lang kan duren. Maar dan kan zo'n band nog uitkomst bieden. (Maar is het tijdens die fase altijd nodig dat de baby wordt gemonitord?) Tijdens de persfase blijft er toch sowieso iemand bij?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er anders de hele tijd een verloskundige bij je moet blijven zitten om de hartslag in de gaten te houden. Ik gok dat het te veel "gedoe" is.
Djenna heeft wel een elektrode gehad op het laatst. Toen ook knip en vacuum vanwege foetale nood (was ook echt zo .. ze had het echt wel even moeilijk op het laatst).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:13 schreef Franny_G het volgende:
Maar is het gebruik van een elektrode dan eigenlijk standaard bij een medische bevalling? Zo ja, waarom? Blue, weet jij dat? Het lijkt me heel logisch dat je dat niet wilt als daar niet een heel duidelijke reden en aanleiding voor is.
Ik weet dat tijdens de lange persfase bij de geboorte van I de vk ook na iedere perswee de hartslag van I beluisterde, maar dat ging prima zonder zo'n elektrode.
Miezziej, gefeliciteerd!!
Beide volgens mij. Placenta sneller geboren laten worden en het bloedverlies beperken (dus snellere krimp baarmoeder). De werking kan nooit erg lang zijn, want bij natuurlijke aanmaak van oxytocine bij borstvoeding had ik een paar minuten heftige naweeën, maar daarna was dat ook weer snel weg. Ook het effect van de spuit merkte ik niet in de zin van naweeën vlak na de geboorte.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik twijfel over die oxytocinespuit
Is het alleen nodig voor de placenta geboren te laten worden? Dan wil ik liever eerst de natuur zijn gang laten gaan.
Is het ook om je baarmoeder met een rotgang te laten krimpen (zeker wanneer je kv gaat geven)? Mja .. hoe lang werkt zon spuit? Want ik heb echt geen zin in heavy naweeen die dus heavyier worden gemaakt door zo'n stomme spuit. Ik snap dat mijn baarmoeder weer moet krimpen .. maar dat kan toch ook zonder die spuit? Anyway .. de pijnstilling daarvoor heb ik vast in de pocket. No way dat ik me laat afschepen met 2 paracetamolletjes dit keer
Ik zet die vragen ook maar even op het lijstje voor de controle van aanstaande maandag.
Volgens het ziekenhuis wel ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:18 schreef Franny_G het volgende:
[..]
In de ontsluitingsfase begrijp ik wel dat dat voor de vk teveel is, omdat die fase ook lang kan duren. Maar dan kan zo'n band nog uitkomst bieden. (Maar is het tijdens die fase altijd nodig dat de baby wordt gemonitord?) Tijdens de persfase blijft er toch sowieso iemand bij?
Noujah preventief zonder indicatie en blahdieblah ik doelde echt alleen op geboortezorg.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:14 schreef Stormqueen het volgende:
Preventief hoort niet thuis in de zorg?
Nu ben ik niet van onnodig ingrijpen maar dat vind ik zelfs voor jou een boude uitspraak Moppert
Zo gaat het bij een thuisbevalling natuurlijk wel dan is er alleen de doppler.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:18 schreef Franny_G het volgende:
[..]
In de ontsluitingsfase begrijp ik wel dat dat voor de vk teveel is, omdat die fase ook lang kan duren. Maar dan kan zo'n band nog uitkomst bieden. (Maar is het tijdens die fase altijd nodig dat de baby wordt gemonitord?) Tijdens de persfase blijft er toch sowieso iemand bij?
Nee, dat snap ik heel goed, dat zoiets allesbehalve comfortabel is. Ik kon het ook alleen maar op mijn zij. Maar goed, ik begrijp dan niet zo heel goed waarom het nodig is om, als er verder geen aanleiding voor is omdat het goed gaat, de baby tijdens de hele bevalling zo gemonitord moet worden. En ik vind dat je als bevallende vrouw en aanstaande ouders daar inderdaad iets over te zeggen moet hebben en het protocol hierin niet heilig hoort te zijn. Volgens mij dragen deze zaken nu juist bij tot aversie tegen medisch bevallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens het ziekenhuis wel ja.
Toen ik voor mijn inleiding kwam werd ik meteen een uur aan het CTG gelegd alvorens er verder tot actie over werd gegaan. Toen ik op mijn zij wilde gaan liggen moest ik zo'n electrode want dan kan de CTG niet meer goed registreren.
En eerlijk.... de hele tijd plat op je rug liggen met die banden om je heen is ook niet de meest aangename manier van bevallen...
Ja, ben ik het ook mee eens. Ik had al in mijn bevalplan opgenomen dat ik niet op mijn rug wilde bevallen. Wist gewoon van tevoren al, mezelf kennende, dat ik dat geen fijne houding vind. Toch hebben mijn vriend en ik daar tijdens de bevalling echt een punt van moeten maken (en we hadden verder wel een heel fijne en goede vk). Uiteindelijk heb ik I op mijn zij de wereld in gekregen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:20 schreef Moppert het volgende:
andere houding, nee nee op je rug gaat het beter. gewoon dingen doen omdat het zo makkelijk is dat is mijn issue.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |