abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2016 @ 15:44:34 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_164224328
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:57 schreef BlueEyes het volgende:
Daarom ben ik blij dat mijn kind dol is op de kaasbolletjes van de Jumbo
Legaal kopen want kind vindt het lekker O-)
De rest kan me gestolen worden.
Na het avondeten eet snoep of snaai ik sowieso niet meer want dan weet ik zeker dat ik de hele nacht pijn in mijn buik heb.
Dat is deze keer wel vervelend, mijn maag en darmen zitten al hoog en zijn 1 harde bol.
Ik heb 2 delen zwangere buik ook, onderste deel baby plus induwbare speklaag :') en er boven maag en darmen keiharde niet induwbare bal
zo'n buik ken ik! ;(

Ik crave helaas bijna alles maar vooral zure snoepjes en sinas. :')

En tof, Twinkle! Je bent niet de eerste hier trouwens, dus het is bewezen dat je ook zwanger echt een hele toffe baan kan scoren!
disclaimer
pi_164225324
Ik las gisteren dit artikel met gezonde tips. Vond er best wat goede ideeën tussen staan! Ik sta vaak voor de kast, te zoeken naar iets waar ik wel trek in heb... Heb gisteren de groentechips geprobeerd. Veel te veel werk maar wel heerlijk!

http://kiind.nl/gezonde-s(...)k-cravings-s-avonds/
pi_164225358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:48 schreef Quoi het volgende:

We hebben trouwens 2 matrassen, dus alleen ik lig op de waterdichte :) Normaal pletteren we daar een tweepersoons molton en hoeslaken overheen. Nu apart.
Ik heb wel twee matrassen op bed maar heb alles tweepersoons.
Maar van kraamzorg moet bed nog 8cm omhoog met een extra eenpersoons matras erop want klossen zijn te hoog of niet handig met boxspring ofzo maar dan kan de co-sleeper er niet tegenaan... Dan moet die op klossen ofzo en het bed niet :?. Of tijdelijk cosleeper aan de andere kant? Of dat extra matras juist..
Nog maar eens even over nadenken. }:|
pi_164225505
Wij hebben voor de cosleeper op maat gezaagde stukken hout onder de pootjes gefixt, zodat hij precies aansluit uni. We kwamen een cm of 15 te kort, en klossen passen niet op de vloer naast het bed. DIY oplossingen :7.

Ik trek het slecht met dreumes vandaag ;(. Hij heeft ook zijn dag niet (of voelt mij aan, wie weet), en ik voel me alsof ik hem tekort doe. Gelukkig neemt mijn vriend morgen vrij. Maandag zien we dan wel weer wanneer het zo ver is.
pi_164225568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:36 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik heb wel twee matrassen op bed maar heb alles tweepersoons.
Maar van kraamzorg moet bed nog 8cm omhoog met een extra eenpersoons matras erop want klossen zijn te hoog of niet handig met boxspring ofzo maar dan kan de co-sleeper er niet tegenaan... Dan moet die op klossen ofzo en het bed niet :?. Of tijdelijk cosleeper aan de andere kant? Of dat extra matras juist..
Nog maar eens even over nadenken. }:|
Extra matras voor de momenten dat de kraam het nodig heeft erop gooien en verder naast het bed zetten aan de andere kant.
Zo mochten wij het doen en uiteindelijk was het extra matras niet eens nodig.
pi_164225614
Over cosleepers gesproken;
Deze keer gaat er hier ook een komen voor de nacht voornamelijk.
Want als ik brakke nachten maak door de voeding en de volgende ochtend staat de stuiterbal ook weer naast het bed die aandacht wil lijkt me dat handig.
Maar de reguliere cosleepers zijn allemaal wiegmaatjes en als ik weer zo'n halve kleuter baar ben ik bang dat ik binnen 2 maanden er mee klaar ben.
Iemand nog goeie tips?
pi_164225642
De klossen staan hier wel klaar hoor, maar gaan er pas onder als de kraamzorg die hier komt kramen erom vraagt :@
Ik hoop het niet dus :P Bed verschonen willen we ook wel zelf doen, borstvoeding fix ik zelf, zou dan alleen de controles zijn, nou hopelijk wil ze die dan wel zittend op een lage stoel doen ofzo.

Ik was mosselen eten (en pizza voor F.) met een vriendin en kinderen. Gesloopt nu, maar was wel gezellig! En nu iets minder sjaggo ;)

BE: Wij hebben de gulliver van Ikea staan, met 1 zijkant eruit :) Matras aangeschoven aan ons bed en de gleuf opgevuld met een opgerolde deken.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164225651
Het Gulliver ledikant van Ikea Blue! Kan de zijkant uit.
pi_164225756
Eigenlijk kan elk ledikant waarbij de poten aan het hoofd- en voetenbord vast zitten (en dus niet aan de zijkant die je er uit haalt). Wij hebben het gewone ledikant wat we hadden als co-sleeper gebruikt. Ik kijk er al weer naar uit, zo fijn zo'n slapend koppie op 20 cm afstand O+
pi_164225808
Kan die Gulliver ook een beetje ok naast een boxsspring?
Zal wel zoals bij Crump met verhoging moeten worden gemaakt vrees ik.
pi_164225853
Als je veel ruimte naast je bed hebt is het enige probleem hoe je het vastmaakt blue. Bij mij staat de (extra smalle) cosleeper vastgeklemd tussen bed (boxspring ook) en verwarming. Ik heb online wel eens oplossingen gezien met spanbanden aan het ledikant/cosleeper die je dan onder je matrassen doortrekt en aan de andere kan vastmaakt aan de bedpoten oid?
pi_164225865
Had iemand al IKEA Gulliver gezegd? 8-) Die staat hier ook nog steeds, al slaapt mevrouw sinds een paar weken op haar eigen kamer. :) Ik denk dat hij er voor baby 2 ook blijft staan. Als hij/zij tegen die tijd laat weten wat meer geborgen te willen liggen kan altijd het wiegformaat co-sleepertje terugkomen. ^O^

Cravings, niks specifieks nog deze zwangerschap! In de misselijke periode wel een voorkeur voor ongezonde zoutige dingen zoals patat, chips etc. Vorige keer zoop ik liters Fristi. _O-

Vorige keer hadden we zo'n plastic zeiltje uit het kraampakket onder het hoeslaken en op het topmatras, wat een ellendig kraakding. Volgens mij hebben we het na 1 nacht weggehaald en heb ik God daarna op mijn blote knietjes gedankt dat mijn vliezen pas in het ziekenhuis werden gebroken. :P
pi_164225876
Begrijp ik nu dat de cosleeper even hoog als je eigen bed moet zijn of is het geen probleem als je eigen bed (met klossen) hoger is dan de cosleeper?
pi_164225957
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:47 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Extra matras voor de momenten dat de kraam het nodig heeft erop gooien en verder naast het bed zetten aan de andere kant.
Zo mochten wij het doen en uiteindelijk was het extra matras niet eens nodig.
Ja in dat geval hoef ik geen tweepersoons waterdichte molton te doen? Of juist wel... zodat ik gewoon op mijn eigen matras kan liggen totdat ernaar gevraagd wordt en dan tweede matras erop (met ook waterdichte molton?).
pi_164225983
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:50 schreef BlueEyes het volgende:
Over cosleepers gesproken;
Deze keer gaat er hier ook een komen voor de nacht voornamelijk.
Want als ik brakke nachten maak door de voeding en de volgende ochtend staat de stuiterbal ook weer naast het bed die aandacht wil lijkt me dat handig.
Maar de reguliere cosleepers zijn allemaal wiegmaatjes en als ik weer zo'n halve kleuter baar ben ik bang dat ik binnen 2 maanden er mee klaar ben.
Iemand nog goeie tips?
Ik heb een Babybay, de maxi en het boxspringmodel hebben matrasmaat van 50x90, dus beide kanten 10cm groter dan wieg.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:06 schreef Mies_poes het volgende:
Begrijp ik nu dat de cosleeper even hoog als je eigen bed moet zijn of is het geen probleem als je eigen bed (met klossen) hoger is dan de cosleeper?
Mogelijk verstikkingsgevaar door je matras of bed waar het kind tegenaan kan rollen.
pi_164226007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:06 schreef Mies_poes het volgende:
Nouja, het is vooral heel prettig om in 1 oogopslag je kindje te kunnen zien. Uit liggende positie je kind uit een lager bedje optillen is in de kraamweek ook niet echt aan te raden voor je buikspieren/welke hechtingen dan ook imho. Als het om een paar cm zou gaan zou ik het misschien wel zo laten, maar dit was gewoon te veel. En ons bed is altijd zo hoog, dus het is ook niet een kwestie van een paar dagen ofzo.

Ohja en wat uni zegt :')
pi_164226040
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:13 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik heb een Babybay, de maxi en het boxspringmodel hebben matrasmaat van 50x90, dus beide kanten 10cm groter dan wieg.

[..]

Mogelijk verstikkingsgevaar door je matras of bed waar het kind tegenaan kan rollen.
Oeh goeie.
pi_164226052
Oh en mijn cosleeper is ook 90 cm lang blue. Wel 90 bij 45 of misschien zelfs 40 :o, maar hij gaat wel tzt in de verkoop, mocht je tegen die tijd nog zoeken :7.
pi_164226105
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:01 schreef BlueEyes het volgende:
Kan die Gulliver ook een beetje ok naast een boxsspring?
Zal wel zoals bij Crump met verhoging moeten worden gemaakt vrees ik.
Ligt eraan tot hoe hoog je matras komt. Bij mijn bed komt ie tot 72cm. Als ik de veiligheidsvoorschriften wil handhaven van zijwanden van minimaal 20cm dan waren nagenoeg alle bedjes te laag van Ikea of waar dan ook.
(Bijv in geval van de Gulliver: 80cm hoog - 72 van mijn bed is maar 8cm rand over).
pi_164226153
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:17 schreef Crumpette het volgende:
Oh en mijn cosleeper is ook 90 cm lang blue. Wel 90 bij 45 of misschien zelfs 40 :o, maar hij gaat wel tzt in de verkoop, mocht je tegen die tijd nog zoeken :7.
Hou die gedachte vast! December ben ik uitgerekend he dus dat is al heeeeel snel O-)
pi_164226256
Bloeddruk was te hoog :{ vandaar dus die hoofdpijn. Geen eiwit in urine dus mocht gewoon naar huis maar moet laagdrempelig bellen.

Wij hebben de cosleeper zelf gemaakt omdat wij een plank rondom ons bed hebben en daar niks tegenaan paste. Naar een idee van pinterest

Marjjoleintje wij hebben de klossen er ook niet onder :@ ik vond het doodeng vorige x met trapje in en uit. En L klimt vaak bij ons in bed 's nachts. Als de bevalling begint of de kraam komt staan ze er evt in 10 min onder.
pi_164226403
Fieder wat prut van je bloeddruk, hopelijk blijven de klachten weg en is gewoon je lijf wat harder aan het werk (wat niet gek is gezien je termijn) ;)

Ik vind het vooral heel erg ongezellig, dat hoge bed middenin de kamer. En F. klimt er 's ochtends ook altijd bij en dat vind ik heel gezellig, wil dat ze dat ook blijft doen O+
Bevallen wil ik niet in bed (of mijn slaapkamer) dus daar is het niet voor nodig :P En idd, als het moet staan ze er zo onder. Tijdens de bevalling mensen zat in huis die daar even mee kunnen helpen. Maar liever niet dus.
Ze staan onder het bed hoor, in de doos ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164226607
Miezziej, gefeliciteerd! :*
  donderdag 4 augustus 2016 @ 18:07:44 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164226836
Cosleepers, wiegjes, hou op schei uit. De huidige wieg in de slaapkamer zit me dwars. 'Geleend' van ouders, want 'daar lagen nichtjes ook in' en hij is snoezig hoor, maar....... groot en log :{ We struikelen continu over die schommeldingen. Het liefst zou ik 'm naast me willen, maar dat past dus niet. Mijn nestelige ik heeft al bijna gewoon een nieuwe kleine wieg gehaald die naast me kan.

Maar vandaag zit even alles dat met (schoon)ouders te maken heeft dwars. Of eigenlijk mezelf, omdat ik weinig kan doen vanwege een slechte dag.

Afijn, koken dan maar }:|
pi_164227235
Ik heb een Child wood co sleeper (90x50) bewust een grotere genomen zodat baby er lang in kan.
Bij ons staat ie vast tussen muur en bed, maar anders zaten er van die banden bij om m vast te zetten aan je bed.

Fieder :* misschien is dit wel een teken dat de baby er snel aan komt.
Hopelijk heb je geen klachten meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')