abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164182195
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:41 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

Klopt , is totaal niet wat ik wil , echter vind ik dat de werkgever de grote schuldige is aan mijn vertrek. vandaar dat ik er alles aan wil doen om hem ook een beetje schade te laten voelen. en niet gewoon zelf ontslag pak en hij lacht zich kapot.
Dat kun je wel vergeten als je al een andere baan hebt.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:41:44 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164182279
Ik vond deze wel interessant:

quote:
Deze uitspraak laat nog eens duidelijk zien dat als een werknemer op het moment van ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst concreet uitzicht heeft op werk bij een andere werkgever en hij daarover geen openheid geeft, dit hem duur komt te staan. Hij loopt dan serieus de kans dat de werkgever de ontslagvergoeding niet zal hoeven te betalen. De werknemer kan dan terecht het verwijt van “bedrog” worden gemaakt.
http://www.advocaten.nl/m(...)ellingsovereenkomst/
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:43:37 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164182326
Vraag je werkgever of hij er wat voor over zou hebben als je een andere baan zou gaan zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Boks-Chick dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:53:01 #54
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_164182532
ik zit echt met stomme verbazing dit topic te lezen....

TS is het type 'slachtofferrol-kruiper' heeft gewoon totaal geen zelfrespect en ruggegraat. Dat is de enige conclusie die ik trekken kan :{ .
lolwut
pi_164182896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:13 schreef paardendokter het volgende:
Mijn ervaring (als WG) is dat arbeidsconflicten NOOIT optreden met werknemers die hun werk goed doen en collegiaal omgaan met de overige werknemers.
Dat is jouw ervaringen, ik heb andere ervaringen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_164182988
Is er geen opzegtermijn?
Maar anders sowieso schriftelijk ontslag nemen, en vragen naar een certificaat (of hoe je zo'n ding noemt waarin arbeidservaring en dienstjaren op staan vermeld)
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Wat verwacht je er uit te krijgen? Of wil je hem proberen te naaien? Daarvoor zie ik weinig ruimte. Gewoon ontslag nemen als een vent

OP quote ter referentie tegen wissen

Verbeterd
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_164183878
Hoewel je van baan gaat veranderen betekend niet dat je oude werkgever en ex collega's verdwijnen. Je kan niet in de toekomst kijken, maar er is kans dat je ooit nog eens in aanraking komt met deze mensen en dan lijkt het me handiger dat je je professioneel opstelt bij je vertrek. Dus je ontslag netjes indienen en de eer aan jezelf houden.

Veel mensen mopperen en piepen in plaats van stappen te ondernemen zoals de TS, dikke thumbs up dus en nou niet moeilijk gaan doen over dingen die alleen maar energie kosten ;)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 23:18:19 #58
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_164189424
En dit meen je nog serieus?
Hou de eer aan jezelf en ga gewoon zo snel mogelijk bij die nieuwe baan beginnen en stop met zeiken..
pi_164189614
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik vond deze wel interessant:

[..]

http://www.advocaten.nl/m(...)ellingsovereenkomst/
Moet je het ook niet in je vaststellingsovereenkomst laten zetten he.

Maar mensen die denken dat Arbo partijdig is hebben het fout.
Die stuurt TS naar zijn werk onder het motto je bent niet ziek je bent boos.
Hell To The Liars
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 23:28:23 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164189656
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Moet je het ook niet in je vaststellingsovereenkomst laten zetten he.

Maar mensen die denken dat Arbo partijdig is hebben het fout.
Die stuurt TS naar zijn werk onder het motto je bent niet ziek je bent boos.
Dat is niet het enige. De rechter kan ook oordelen dat de werknemer meldplicht had.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 23:31:27 #61
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164189731
Erg simpel en kinderachtig TS :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_164189757
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is niet het enige. De rechter kan ook oordelen dat de werknemer meldplicht had.
Denk het niet want als je tekent mag je niet eens meer naar de rechter omdat alles afgesproken is in dat contract en je afstand van alles doet.

Heb hem eergisteren getekend na 10 maanden ellende.
4 kantjes tekst
Hell To The Liars
  woensdag 3 augustus 2016 @ 07:50:32 #63
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164192452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:00 schreef Equinoxxed het volgende:
Hoewel je van baan gaat veranderen betekend niet dat je oude werkgever en ex collega's verdwijnen. Je kan niet in de toekomst kijken, maar er is kans dat je ooit nog eens in aanraking komt met deze mensen en dan lijkt het me handiger dat je je professioneel opstelt bij je vertrek. Dus je ontslag netjes indienen en de eer aan jezelf houden.

Veel mensen mopperen en piepen in plaats van stappen te ondernemen zoals de TS, dikke thumbs up dus en nou niet moeilijk gaan doen over dingen die alleen maar energie kosten ;)
Dit.

Je hebt al een nieuwe baan, dus je hebt feitelijk geen 'schade' bij het nemen van ontslag waarvoor de werkgever (mede) verantwoordelijk is.

Het gaat je vooral om genoegdoening zeg je. Houd er dan maar rekening mee dat dit zich ook tegen je kan keren. De werkgever kan ineens een stuk scherper zijn op een eventueel concurrentiebeding of klantenbeding, om maar wat te noemen (de boete hierop zal hoger zijn dan jouw 'compensatie'). En aan deze werkgever zul je waarschijnlijk na jouw plannen geen waardevolle referentie meer hebben.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 07:56:48 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164192497
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Denk het niet want als je tekent mag je niet eens meer naar de rechter omdat alles afgesproken is in dat contract en je afstand van alles doet.

4 kantjes tekst
Dat is niet wat ik bedoel.
pi_164192583
Jesus, wat een klotestreek wil jij uithalen zeg. Je bent ontevreden over je werk en komt er zelfs ziek door thuis te zitten. Je lost het dan al zelf op door een nieuwe baan te vinden, maar dan wil je je werkgever nog even natrappen. Oh, wat heb ik hier een hekel aan. Je hebt het toch al opgelost? Je hebt tenslotte een nieuwe baan.
Je werkgever zal al een nieuwe medewerker moeten gaan zoeken om jou te vervangen, en ook nog op korte termijn. En zolang die nieuwe medewerker niet is gevonden, moeten anderen het werk wat jij normaal doet opknappen. Denk daar ook eens aan, ipv aan jezelf!!!
Het is wat.......
pi_164192851
TS is een loser die zelfs niet mans genoeg is om een even wat zaken uit te spreken met zijn werkgever. Ziekmelden mehhh. Held. Neem gewoon ontslag en ga beginnen bij je nieuwe werk zodra je opzegtermijn is verlopen. Grow up!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_164192981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 16:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Echt bizar dat je jezelf ziek meldt terwijl er niet heel veel aan de hand is, (anders had je ook niet kunnen solliciteren op andere banen) en dan ook nog eens extra geld willen ontvangen van je huidige werkgever terwijl je een nieuwe baan hebt gevonden. Zeg gewoon je huidige baan op en begin zo snel mogelijk bij je nieuwe werkgever.
Toont wel aan waarom werkgevers zo huiverig zijn met het vast aannemen van mensen als je mensen hebt met dit soort werkethos.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:44:48 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_164193728
Gewoon ontslag nemen. Dit is de energie niet waard om spelletjes te spelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_164196647
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

4 kantjes tekst
Je kunt nog wel naar de rechter, zeker als je belazerd bent. Hier staat er wel een verhaal over:
http://dare.uva.nl/cgi/arno/show.cgi?fid=530804
pi_164196839
TS, gewoon ontslag nemen bij je huidige werkgever en z.s.m. bij je nieuwe werkgever aan de slag gaan. Wellicht dat je kunt regelen dat je tot je einddatum vrijgesteld bent van werk of iets dergelijks, maar dat is waarschijnlijk beste waar je op kunt hopen.

Alles wat je er verder aan spendeert is negatieve energie en de kans dat je er "iets" uit haalt lijkt me miniem. Je kunt beter focussen op toekomst. Hoe lang zit je uberhaupt in deze functie?
pi_164197595
Als TS zelf zijn werk goed doet, dan doet het werkgever -en collega's- sowieso pijn als hij weg gaat (als dat werkelijk zijn doel is :') ). Werving en inwerken is in veel gevallen niet bepaald goedkoop en handig. Als werkgever en TS beide niet blij zijn met elkaar had TS al eerder weg moeten gaan, of op zijn minst nu gewoon opstappen zoals hij al van plan is.
Niet zeuren, geen negatieve energie meer aan besteden, pak de nieuwe uitdaging en maak wat van je leven.
pi_164203352
Ik vind TS nogal kinderachtig. Je hebt een nieuwe baan, dus wees een vent en neem gewoon ontslag in plaats van dat je je grote boze werkgever nog wil gaan lopen 'straffen' :')

Als ik dit als nieuwe werkgever zou hebben geweten had ik je er meteen uitgeflikkerd in de proeftijd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')