En dan zegt de werkgever "nee hoor, je bevalt ons prima, we willen helemaal niet van je af".quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:50 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Hoelang werk je er al?
Alles wat je wilt krijgen wat de werkgever voelt is via lange procedures.
Mocht je er al een jaar of 10 ofzo werken, dan kan je het volgende proberen:
Wat je kan proberen is dit aan te kaarten op je werk en in onderling overleg eruit te komen. NIET aangeven dat je al een nieuwe baan hebt. Gewoon iets van, ik blijf 6 maanden onder contract, waarvan ik er nog 2 blijf werken, daarna 4 maanden betaald verlof. Daarna zijn jullie van me af.
Na 2 maanden ga je lekker vrolijk bij je nieuwe werkgever beginnen (houd rekening met arbeidskorting, goede plek verrekenen) en je hebt 4 maanden 2 inkomens.
dan dring je aan dat het van jou kant niet werktquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:53 schreef r_one het volgende:
[..]
En dan zegt de werkgever "nee hoor, je bevalt ons prima, we willen helemaal niet van je af".
Prima, dan staat het TS vrij zijn ontslag in te dienen, met inachtneming van de opzegtermijn. En that's it.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:55 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
dan dring je aan dat het van jou kant niet werkten dat je gaarne eruit wilt komen.
TS wilt zelf weg, ik ben zelf ook meer van geef het aan en ik ben weg (ook al reeds paar keer gedaan) bevalt het niet ben ik weg, geen spelletjes ofzo
Werkgever: "Prima, ik zie je schriftelijke verklaring dat je je contract opzegt wel tegemoet."quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:55 schreef rood_wit_blauw het volgende:
dan dring je aan dat het van jou kant niet werkten dat je gaarne eruit wilt komen.
Willen ze inderdaad van je af? Of willen ze dat je weer aan het werk gaat? Als ze van je af willen, dan kun je misschien nog een beetje onderhandelen - een maand extra als je belooft om zelf ontslag te nemen, of zo.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:42 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
[..]
Neem aan dat hun ook wel van een zieke werknemer afwillen
Dit. Desnoods voer je een maand niks of weinig uit maar waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja je ziet maar hoe je het doet, maar jezelf tegenzitten om een werkgever proberen "terug te pakken" is mijn opinie gewoon dom. Stuur hem een aangetekende ontslagbrief en ga wat leuks doen.
Precies dit. Ik snap het onderbuikgevoel wel - hoewel ik de situatie niet ken - maar je schiet er niks mee op en het kan alleen maar energie onttrekken aan nieuwe uitdagingen. Ze hebben dan ook nog eens munitie om je het leven in de toekomst zuur te maken; als zij zoals jij in elkaar zitten gaan ze dat ook zeker proberen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:00 schreef jitzzzze het volgende:
Deze TS kan wellicht beter zijn energie steken in z'n nieuwe baan dan om het proberen na te trappen van z'n huidige werkgever.
Wel even opletten dat je niet gepakt wordt, anders krijg je nog een aangifte wegens diefstal aan je kont ook.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
jat 3 pakken printpapier en een stapel nietjes
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Echt bizar dat je jezelf ziek meldt terwijl er niet heel veel aan de hand is, (anders had je ook niet kunnen solliciteren op andere banen) en dan ook nog eens extra geld willen ontvangen van je huidige werkgever terwijl je een nieuwe baan hebt gevonden. Zeg gewoon je huidige baan op en begin zo snel mogelijk bij je nieuwe werkgever.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:36 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
want iedereen kan hier wel de moraalridder uithangen , met opmerkingen als (ontslag nemen als een vent) maar denk dat iedereen in dezelfde situatie gaat zoeken naar een mogelijkheid om er nog iets aan over te houden.
Dit is min of meer de enige kans van TS, inderdaad - laat het lijken alsof je de werkgever een voorstel doet waar ie beter van wordt. Met wat geluk trapt hij erin.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:50 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Hoelang werk je er al?
Alles wat je wilt krijgen wat de werkgever voelt is via lange procedures.
Mocht je er al een jaar of 10 ofzo werken, dan kan je het volgende proberen:
Wat je kan proberen is dit aan te kaarten op je werk en in onderling overleg eruit te komen. NIET aangeven dat je al een nieuwe baan hebt. Gewoon iets van, ik blijf 6 maanden onder contract, waarvan ik er nog 2 blijf werken, daarna 4 maanden betaald verlof. Daarna zijn jullie van me af.
Na 2 maanden ga je lekker vrolijk bij je nieuwe werkgever beginnen (houd rekening met arbeidskorting, goede plek verrekenen) en je hebt 4 maanden 2 inkomens.
Maar uiteindelijk het UWV en/of de belastingdienst wel. Bijvoorbeeld wanneer jij loon krijgt vanuit je nieuwe werk. En probeer dat dan maar eens te rijmen met je ziekteverlof (wat waarschijnlijk wel bekend zal zijn bij het UWV/belastingdienst.)quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:37 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
[..]
Klopt, maar werkgever weet niet dat ik een nieuwe baan gevonden heb.
En heb je dat wat je gedocumenteerd hebt ook met WG besproken om hem de kans te geven samen met jou tot een oplossing te komen of heb je zitten kniezen in een hoekje, tot je je bedacht dat ziekmelden wel een leuke optie zou zijn?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:46 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
[..]
Ja dat kan ik , ik heb alles gedocumenteerd , ik weet dat de werkgever niks bijhoud.
Ja meermaals besproken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En heb je dat wat je gedocumenteerd hebt ook met WG besproken om hem de kans te geven samen met jou tot een oplossing te komen of heb je zitten kniezen in een hoekje, tot je je bedacht dat ziekmelden wel een leuke optie zou zijn?
Weet je zeker dat alleen je WG de omstandigheid gecreëerd heeft ? Dat lijkt me stug. Mijn ervaring (als WG) is dat arbeidsconflicten NOOIT optreden met werknemers die hun werk goed doen en collegiaal omgaan met de overige werknemers. Conclusie: jouw WG is niet tevreden over jouw prestaties. Nu kun je wel heel slachtofferig de WG overal de schuld van geven maar probeer eens echt eerlijk richting jezelf te zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:30 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
, maar vind dat de werkgever hier ook wel een beetje pijn van mag hebben, gezien deze de hele omstandigheid gecreëerd heeft
n=1quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:13 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Weet je zeker dat alleen je WG de omstandigheid gecreëerd heeft ? Dat lijkt me stug. Mijn ervaring (als WG) is dat arbeidsconflicten NOOIT optreden met werknemers die hun werk goed doen en collegiaal omgaan met de overige werknemers. Conclusie: jouw WG is niet tevreden over jouw prestaties. Nu kun je wel heel slachtofferig de WG overal de schuld van geven maar probeer eens echt eerlijk richting jezelf te zijn.
En als je daar in slaagt dan zul je beseffen dat je heel droeftoeterig bezig bent. Ik wens je veel sterkte, je zult het nodig hebben.
En daar heb jij of WG verslagen van gemaakt die door beiden geparafeerd zijn?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:24 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
[..]
Ja meermaals besproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |