Yep bij mij ookquote:
Die kan je bij ze opvragen, dat heb ik ook eerst gedaan voor ik in het voor mij eerste project bij hun investeerde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:34 schreef MT10 het volgende:
k zou wel eens een voorbeeld van een investeringsovereenkomst willen zien
Misschien was het niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde ook dat ik er blijkbaar naast zat na het bekijken van het klikken op de financiële rapportage bij een van de projecten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Volgens mij zat je er echt helemaal naast.
Met een hypotheek van 15 jaar krijgt de geldnemer ook een hypotheek van 15 jaar en is er voor hem/haar geen enkele verplichting om deze te moeten aflossen na 5 jaar als de investeerder zijn centjes terug wil en er geen nieuwe investeerders gevonden kunnen worden. Je bent dan gewoon verplicht om te blijven zitten met je investering. Daarnaast heb je als je na 5 jaar wil uitstappen ook nog te maken met “de rangorde bij voortijdig uit de lening stappen”. Deze wordt als volgt bepaald: per Schijf geldt dat de voorhanden beschikbare ruimte telkens wordt toegewezen aan de Geldgever die als eerste is ingestapt. Over gedoe gesproken.
Nee, er zijn dus echt wel meer verschillen. Lees alle kleine lettertjes maar eens goed.
Dat was ik ook al van plan om te proberen..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Die kan je bij ze opvragen, dat heb ik ook eerst gedaan voor ik in het voor mij eerste project bij hun investeerde.
Ja, de informatie op de site klopt gewoon ook niet met de kleine lettertjes. Daar heb ik ze overigens al op gewezen maar hebben ze nog niets mee gedaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef MT10 het volgende:
[..]
Misschien was het niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde ook dat ik er blijkbaar naast zat na het bekijken van het klikken op de financiële rapportage bij een van de projecten.
Dat is wel netjes ja! Maar wat is precies de reden waarom een ondernemer dit zal doen? Als je toch de volle mep moet betalen kan je toch beter altijd het geld pas later betalen? (Je weet immers maar nooit waar je het voor nodig kan hebben).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef Horsemen het volgende:
Gefeliciteerd mensen in project 9707, dat blijft altijd leuk. Vaak een hoop gezeur over GvE maar deze positieve versnelde aflossing kan op deze manier alleen maar bij GvE bij mijn weten. Ik zit hier niet in maar heb het ook al 3 maal meegemaakt.
Dus dat huis in Geleen gaat om een 15 jarige lening?quote:Die kan je bij ze opvragen, dat heb ik ook eerst gedaan voor ik in het voor mij eerste project bij hun investeerde.
Die van Geleen is gewoon 5 jaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:56 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dat is wel netjes ja! Maar wat is precies de reden waarom een ondernemer dit zal doen? Als je toch de volle mep moet betalen kan je toch beter altijd het geld pas later betalen? (Je weet immers maar nooit waar je het voor nodig kan hebben).
[..]
Dus dat huis in Geleen gaat om een 15 jarige lening?
Daar kunnen tal van redenen voor zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:56 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dat is wel netjes ja! Maar wat is precies de reden waarom een ondernemer dit zal doen? Als je toch de volle mep moet betalen kan je toch beter altijd het geld pas later betalen? (Je weet immers maar nooit waar je het voor nodig kan hebben).
[..]
Dus dat huis in Geleen gaat om een 15 jarige lening?
Graag gedaanquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:53 schreef MT10 het volgende:
[..]
Dat was ik ook al van plan om te proberen..Thx voor de tip in ieder geval!
Daar ziet het er opzich wel aardig uit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Ik ben tot op heden dus wel geïnteresseerd in de 5 jarige looptijd maar als mensen daar nog op willen schieten graag natuurlijk.
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:23 schreef MT10 het volgende:
[..]
Daar ziet het er opzich wel aardig uit.
Al zou ik oppassen met die fenixlofts aangezien dat dus nog gebouwd wordt. Dus concreet, de het duur natuurlijk nog even voor ze daadwerkelijk de begrootte huurinkomsten krijgen. (Het is mij ook niet duidelijk wat zij nu aan inkomsten hebben naast de huurinkomsten aangezien ze alleen over omzet praten bij het bedrijf van hun) Daarnaast heb je natuurlijk nog het bouwrisico, gaat er iets mis of de aannemer/projectontwikkelaar failliet is het nog maar de vraag hoe alles verder gaat en wat je hypotheek op een half afgewerkt appartement daadwerkelijk waard is
Dan zou ik dus eerder het huis in Geleen nemen. Je krijgt dezelfde rente alleen is daar het pand er al + zit er op dit moment al een huurder in dus daar starten de inkomsten voor de koper wel gewoon vanaf dag 1.
(Ik heb overigens de lenings/investeringsovereenkomst nog niet gezien, dit is dus puur gebaseerd op basis wat je kunt zien op de site van de projecten)
Eens, zeker als je liever aflossing wilt ipv meer rente op langere termijn is schuif 2 niet heel verkeerd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:27 schreef jsuijker het volgende:
Een vraag over samen in geld...
Is het daadwerkelijk zo nadelig om in schijf 2 te zitten?
Je hebt 2e hypotheek maar krijgt wel al aflossing (1e hypotheek slechts 55%)
Relatief hoog bedrag om geld over te maken naar eigen rekening (maandelijks)
Je hebt eerder de mogelijkheid tot herinvesteren als je ook al de aflossing krijgt
Als ik het goed heb is het vaak zo dat je rekening moet houden met ongeveer 70/75% vd waarde bij executieveiling...in combinatie met de aflossing is dit ook een verwaarloosbaar risico?
Eens/oneens?
oneens: ik ga voortaan in schijf 1 zitten. MIjn eerste project is een schijf 2 lening. Hier wordt van de 250 euro net aan 20 euro afgelost in 5 jaar tijd (omdat ze uitgaan van aflossing verspreid over 30 jaar). Voor die 20 euro zet ik liever het geld gewoon vast met 1e hypotheekrecht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:27 schreef jsuijker het volgende:
Een vraag over samen in geld...
Is het daadwerkelijk zo nadelig om in schijf 2 te zitten?
Je hebt 2e hypotheek maar krijgt wel al aflossing (1e hypotheek slechts 55%)
Relatief hoog bedrag om geld over te maken naar eigen rekening (maandelijks)
Je hebt eerder de mogelijkheid tot herinvesteren als je ook al de aflossing krijgt
Als ik het goed heb is het vaak zo dat je rekening moet houden met ongeveer 70/75% vd waarde bij executieveiling...in combinatie met de aflossing is dit ook een verwaarloosbaar risico?
Eens/oneens?
Niet zo zeer liever aflossing als wel dat je eerder je geld weer kan laten renderen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef ITrade het volgende:
[..]
Eens, zeker als je liever aflossing wilt ipv meer rente op langere termijn is schuif 2 niet heel verkeerd.
Wel denk ik dat je bij een executieveiling enigszins nat gaat. (Hangt ook wel een beetje aan wanneer dit zal plaatsvinden, iedere maand neemt je risico af).
Heb nu wat beter gekeken (had eerst wat gescreend). Ik zag eerst bij de open projecten alleen bij Rotterdam deze toevoeging in de tekst staan, maar wanneer je de documenten download zie je dat bij anderen inderdaad ook terug. Goed om rekening mee te houden en verandert de zaak enormquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef najra1990 het volgende:
[..]
oneens: ik ga voortaan in schijf 1 zitten. MIjn eerste project is een schijf 2 lening. Hier wordt van de 250 euro net aan 20 euro afgelost in 5 jaar tijd (omdat ze uitgaan van aflossing verspreid over 30 jaar). Voor die 20 euro zet ik liever het geld gewoon vast met 1e hypotheekrecht.
Ah dat bedoelen ze met die 30 jaar. Dus krijg je uiteindelijk grootste gedeelte ook pas na 5 jaar (dan nog eens na schuif 1)? Ja dat veranderd het wel, eerlijk gezegd vind ik de informatie allemaal net niet duidelijk genoeg bij SiG..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef najra1990 het volgende:
[..]
oneens: ik ga voortaan in schijf 1 zitten. MIjn eerste project is een schijf 2 lening. Hier wordt van de 250 euro net aan 20 euro afgelost in 5 jaar tijd (omdat ze uitgaan van aflossing verspreid over 30 jaar). Voor die 20 euro zet ik liever het geld gewoon vast met 1e hypotheekrecht.
Het enige wat mij opvalt is de korte doorlooptijd; die kan ik niet helemaal plaatsen. Maar voor de rest ziet er aardig uit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:00 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik hoop op succes voor de kozijnenboer, anders gaat iedereen hier samen het schip in
Ik sla even over.
Een voorfinanciering voor een nieuwe grote opdracht die ook snel weer uitbetaalt? Het geld in overwaarde zit in privé en is bovendien niet te gebruiken voor die financiering. Of zou dat geen reden kunnen zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het enige wat mij opvalt is de korte doorlooptijd; die kan ik niet helemaal plaatsen. Maar voor de rest ziet er aardig uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |