abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 november 2016 @ 16:59:13 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166737888
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2016 16:35 schreef De_Hertog het volgende:
Dat 'het bekende tango deuntje' helemaal niet instrumentaal is, maar uit een musical komt en dus van oorsprong ook zang heeft. Sterker nog, ik hoorde het liedje laatst voor het eerst met tekst en dacht dat het een parodie was op dat bekende deuntje, en dat werd gezongen 'It's called Hernando's, by the way'. Maar het blijkt Hernando's Hideaway te zijn.

Deze is trouwens ook héél vaak nagespeeld, gecoverd, geimiteerd en verkracht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167080550
De reikwijdte van een vuurtoren, dus de afstand waarop ie nog te zien is heeft niet zoveel met de lichtsterkte te maken maar veel meer met de hoogte van het licht. De bolling van de aarde beperkt de zicht afstand. hoe hoger de toeren hoe verder weg het licht te zien is. Uiteraard moet de lichtsterkte wel voldoende zijn maar de hoogte is belangrijker.
pi_167081880
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn Overgrootoma sprak geen Engels, maar Fries met de ingekwartierde Engelse soldaten uit noord Engeland, en gek genoeg begrepen ze elkaar redelijk. Heb haar zelf nooit gekend, maar dit is het verhaal in de familie.
Tsiis lijkt meer op cheese dan op kaas. :Y
pi_167084006
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:01 schreef qajariaq het volgende:
De reikwijdte van een vuurtoren, dus de afstand waarop ie nog te zien is heeft niet zoveel met de lichtsterkte te maken maar veel meer met de hoogte van het licht. De bolling van de aarde beperkt de zicht afstand. hoe hoger de toeren hoe verder weg het licht te zien is. Uiteraard moet de lichtsterkte wel voldoende zijn maar de hoogte is belangrijker.
Bron? Weersinvloeden?
pi_167088450
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Bron? Weersinvloeden?
Reikwijdte is een vast kenmerk van een vuurtoren. Juist vanwege de weersinvloeden vond ik dat altijd arbitrair.

Ik weet niet meer wat mij triggerde deze week maar opeens had ik de brainwave dat de bolling van de aarde een rol speelt. Een kleine controle op lamphoogte en reikwijdte was voldoende bevestiging. Bron is dus eigen brein in combinatie met Wikipedia voor de hoogtes en reikwijdtes.
pi_167106893
Dat kippen niet aan bomen groeien. Ik heb dat een tijdje gedacht toen ik als kind hoorde dat de buurvrouw een kip had geplukt.
pi_167112055
Het was me zeg maar de eerste 15 jaar niet opgevallen dat de winter minder zon uren heeft.........
  Moderator maandag 5 december 2016 @ 09:43:03 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167112140
Dat om te bepalen of het de langste/korste dag is je gewoon kunt kijken waar de zon onder gaat. (op een gegeven moment gaat hij niet verder en dan gaat hij weer terug) Vroeg me dat altijd af hoe men dat wist in tijden dat er nog geen klokken/kalenders etc. waren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_167127044
Dat ze in Nazi-Duitsland in e-mailadressen in plaats van een @ een 卐 gebruikten.
  maandag 5 december 2016 @ 21:36:55 #210
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_167130098
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:19 schreef Stompzinnig het volgende:
Dat ze in Nazi-Duitsland in e-mailadressen in plaats van een @ een 卐 gebruikten.
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 5 december 2016 @ 22:01:22 #211
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_167131063


Dat het AH logo een licht gekanteld huis is.
Altijd gezien als een gewoon 5-hoekige vorm..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_167165138
Dat hier niet alleen bol.com staat, maar ook nog bol. Dacht altijd dat het slechts een gezichtje was. Toch opvallend hoe je dat ruim 10 jaar kan missen..
pi_167165710
quote:
11s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:37 schreef C2000 het volgende:
[ afbeelding ] Dat hier niet alleen bol.com staat, maar ook nog bol. Dacht altijd dat het slechts een gezichtje was. Toch opvallend hoe je dat ruim 10 jaar kan missen..
Ik niet snap :P.
జ్ఞ‌ా
pi_167166061
quote:
5s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:13 schreef µ het volgende:

[..]

Ik niet snap :P.
In het blauwe bolletje staan de letters b, o en l
pi_167166303
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 22:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat kippen niet aan bomen groeien. Ik heb dat een tijdje gedacht toen ik als kind hoorde dat de buurvrouw een kip had geplukt.
_O-
pi_167172445
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 03:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Reikwijdte is een vast kenmerk van een vuurtoren. Juist vanwege de weersinvloeden vond ik dat altijd arbitrair.

Ik weet niet meer wat mij triggerde deze week maar opeens had ik de brainwave dat de bolling van de aarde een rol speelt. Een kleine controle op lamphoogte en reikwijdte was voldoende bevestiging. Bron is dus eigen brein in combinatie met Wikipedia voor de hoogtes en reikwijdtes.
Het gegeven zou ook een trigger geweest kunnen zijn voor Griekse en Arabische wetenschappers (ea uit de oudheid) Velen volkeren wisten namelijk al dat de aarde rond was. Ze zaten alleen een beetje naast het juiste getal qua omvang.
pi_167182709
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:47 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Tsiis lijkt meer op cheese dan op kaas. :Y
Dat was dus één van de woorden die zn weg in t Oud-Engels vond. het oud engelse en friese ut (out) en Swiin (swine) kwamen er ook in terecht. daarnaast fugel in 't fries en fugol (oud engels) (vogel)

er schijnen enkele duizenden woorden te bestaan met sterke overlap.

het aparte eraan is dat een hollander geen problemen heeft met cheese maar op hetzelfde woord tsiis vaak een gek gezicht trekt alsof Fries van een andere planeet komt.
pi_167206899
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In het blauwe bolletje staan de letters b, o en l
whoa
జ్ఞ‌ా
pi_167207127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In het blauwe bolletje staan de letters b, o en l
Doet me denken aan deze site die ik een tijd terug tegenkwam:
Fantastic logos with a hidden meaning.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 09:33:00 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167207172
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2016 09:28 schreef Aether het volgende:

[..]

Doet me denken aan deze site die ik een tijd terug tegenkwam:
Fantastic logos with a hidden meaning.
Leuke collectie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_167228422
Dat creatieve werken nooit origineel worden bedacht, maar altijd gebaseerd zijn op eerder bedachte werken. Veel verhalen bijvoorbeeld baseren namen en gebeurtenissen op Griekse, Romeinse en Noorse mythologie en/of Shakespeare.
pi_167251272
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:24 schreef Drieklank het volgende:
Dat creatieve werken nooit origineel worden bedacht, maar altijd gebaseerd zijn op eerder bedachte werken. Veel verhalen bijvoorbeeld baseren namen en gebeurtenissen op Griekse, Romeinse en Noorse mythologie en/of Shakespeare.
Tussen 'inspiratie krijgen van' en 'basseren op' zit een heel groot verschil. Het is vaker het eerste en een hele set met verschillende input dat zich uiteindelijk tot iets unieks ontwikkeld.

Van Goghs zonnebloemen en de mona lisa zijn redelijk uniek. Bovendien kan een artiest zich ook door de natuur of de wetenschap laten inspireren.

Dat is dus niet zo'n hard gegeven.
  zondag 11 december 2016 @ 08:27:04 #223
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_167251417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:24 schreef Drieklank het volgende:
Dat creatieve werken nooit origineel worden bedacht, maar altijd gebaseerd zijn op eerder bedachte werken. Veel verhalen bijvoorbeeld baseren namen en gebeurtenissen op Griekse, Romeinse en Noorse mythologie en/of Shakespeare.
Vandaag kom je er na jaren achter wat het begrip 'generaliseren' inhoudt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_167256852
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ afbeelding ]

Dat het AH logo een licht gekanteld huis is.
Altijd gezien als een gewoon 5-hoekige vorm..
Het moet een huis voorstellen maar er zit ook een element in van een prijslabel.
pi_167294395
De naam 'Radio 49' verwijst naar het forumnummer van ONZ.

Al vier jaar bezig hier maar eindelijk vallen alle puzzelstukjes van het universum op haar plek. _O-

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2016 01:40:00 ]
pi_167294461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:25 schreef Ryan3 het volgende:
Klederdracht van de Peruanen:

[ afbeelding ]

De inspiratie en wrs de pigmenten:

[ afbeelding ]
oh wauw :)
pi_167294469
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 01:38 schreef DevFreak het volgende:
De naam 'Radio 49' verwijst naar het forumnummer van ONZ.

Al vier jaar bezig hier maar eindelijk vallen alle puzzelstukjes van het universum op haar plek. _O-
*O*

Ik wilde je - in reactie op je post in het Radio 49-topic - eigenlijk naar dit topic sturen, maar dat had je zelf dus al ontdekt ;)
pi_167294483
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 01:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

*O*

Ik wilde je - in reactie op je post in het Radio 49-topic - eigenlijk naar dit topic sturen, maar dat had je zelf dus al ontdekt ;)
Het ergste is dat ik ooit zelf ook gedraaid heb op dat station. :P :')

Ja ik weet het, zeg maar niks ghehe.
pi_167666915
Niet ikzelf, maar mijn man: dat in het liedje Hilversum 3 van Herman van Veen het niet zo was dat de slagersjongen nog een "open apparaat" had.

quote:
Vroeger werd gezongen en gefloten in de straat
had de slagersjongen nog een opera paraat
de metselaar kon zingend op de steiger staan
de melkboer lengde fluitend zijn melk een beetje aan
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 28 december 2016 @ 11:09:56 #230
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_167667641
Dat een augurk een soort komkommer is.
Dat "The Santa Clause" met Tim Allen een woordgrap is met "clausule"
Helemaal super.
pi_167667710
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:42 schreef Biancavia het volgende:
Niet ikzelf, maar mijn man: dat in het liedje Hilversum 3 van Herman van Veen het niet zo was dat de slagersjongen nog een "open apparaat" had.

[..]

Zeg even hallo tegen Conflict van mij!

Groetjes,
vosss
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 28 december 2016 @ 11:13:48 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167667769
Dat Martha Stewart in de gevangenis zat voor 'insider trading'. Heb een hele tijd gedacht dat ze daar zat voor poging tot doodslag oid _O- geen idee waarom
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_167669200
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 07:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tussen 'inspiratie krijgen van' en 'basseren op' zit een heel groot verschil. Het is vaker het eerste en een hele set met verschillende input dat zich uiteindelijk tot iets unieks ontwikkeld.
Dit weten ook veel mensen niet: het is baseren, niet basseren haha
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_167671097
Dat er een betonblok in een wasmachine zit. :+ :o :'(
Protège moi de mes désirs.
pi_167768487
Vandaag in de supermarkt ontdekt dat het niet "Tony Chocolony", maar "Tony's Chocolonely".
pi_167769779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 00:07 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Vandaag in de supermarkt ontdekt dat het niet "Tony Chocolony", maar "Tony's Chocolonely".
Ja, herkenbaar moment. Ik had bijna het idee dag ze de naam gewijzigd hadden, maar nee, ik had het altijd verkeerd gelezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_167779024
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dat er een betonblok in een wasmachine zit. :+ :o :'(
Alleen bij oude en of goedkope wasmachines. De functie van het blok is om het trillen tijdens het centrifugeren te dempen. Tegenwoordig wordt dat meestal met schokdempers gedaan.
  zaterdag 31 december 2016 @ 12:02:15 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167779174
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Alleen bij oude en of goedkope wasmachines. De functie van het blok is om het trillen tijdens het centrifugeren te dempen. Tegenwoordig wordt dat meestal met schokdempers gedaan.
Ook wasmachines met schokdempers hebben meestal een flink gewicht aan de trommel hangen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 31 december 2016 @ 12:05:28 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167779252
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Alleen bij oude en of goedkope wasmachines. De functie van het blok is om het trillen tijdens het centrifugeren te dempen. Tegenwoordig wordt dat meestal met schokdempers gedaan.
Ik zie dat deze Miele nog gewoon een gewicht van 96 kilo heeft, dus daar zit vast een betonblok in
https://m.miele.nl/c/wasm(...)sh&TDos_XL_Tronic_MC
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167779427
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook wasmachines met schokdempers hebben meestal een flink gewicht aan de trommel hangen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie dat deze Miele nog gewoon een gewicht van 96 kilo heeft, dus daar zit vast een betonblok in
https://m.miele.nl/c/wasm(...)sh&TDos_XL_Tronic_MC
En die kunnen we niet als goedkoop wegzetten. Ik heb het dus mis.
pi_167780152
Ik haat wasmachines als het op tillen aankomt om dat blok beton. Bovenladers zijn het ergste.
pi_167784601
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 12:36 schreef Beathoven het volgende:
Ik haat wasmachines als het op tillen aankomt om dat blok beton. Bovenladers zijn het ergste.
Bovenladers moet je sowieso niet aan beginnen als je wat langer met je kleding wil doen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_167785798
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:45 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Bovenladers moet je sowieso niet aan beginnen als je wat langer met je kleding wil doen.
????

Ik heb mn tweede bovenlader en die weegt niet veel, net als de vorige kan ik het ding zo nodig in mn uppie verplaatsen. Ze gaan bij mij evengoed iets van twintig jaar mee. Dat kleding sneller slijt kan ik niet bevestigen en ik zie ook niet in waarom dat zou zijn.
pi_167793519
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:45 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Bovenladers moet je sowieso niet aan beginnen als je wat langer met je kleding wil doen.
Heb ook een bovenlader, waarom is dat slecht voor je kleding?
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 31 december 2016 @ 19:05:58 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167793586
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:45 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Bovenladers moet je sowieso niet aan beginnen als je wat langer met je kleding wil doen.
Oh ja? Nooit last mee gehad, en mijn vorige wasmachine was een bovenlader, die ging dertig jaar mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167801979
Toen ik nog een heel klein Murdy'tje was toen hoorde ik iets op de radio als, 'jelle zal wel zien'.
Bleek later,het waren the beatles met 'yelow submarine'.
pi_167803249
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 02:12 schreef Murdy het volgende:
Toen ik nog een heel klein Murdy'tje was toen hoorde ik iets op de radio als, 'jelle zal wel zien'.
Bleek later,het waren the beatles met 'yelow submarine'.
Ik weet niet hoe lang geleden je klein was Murdy maar er is ook een algemeen bekend liedje: "Waar we heengaan Jelle zal wel zien, Jelle zal wel zien, Jelle zal wel zien."

De Jelle in dit liedje is een MP in de jaren zestig, Jelle Zijlstra. Het liedje is van Wim Kan en het is op de melodie van Yellow Submarine. Tot jaren daarna werd dit o.a. in de bus met schoolreisjes gezongen.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 01-01-2017 07:53:54 ]
pi_167803292
In het Bee gees nummer ipv More than a woman jarenlang de tekst bald headed woman horen..
pi_167805521
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

????

Ik heb mn tweede bovenlader en die weegt niet veel, net als de vorige kan ik het ding zo nodig in mn uppie verplaatsen. Ze gaan bij mij evengoed iets van twintig jaar mee. Dat kleding sneller slijt kan ik niet bevestigen en ik zie ook niet in waarom dat zou zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Heb ook een bovenlader, waarom is dat slecht voor je kleding?
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh ja? Nooit last mee gehad, en mijn vorige wasmachine was een bovenlader, die ging dertig jaar mee
Ik heb een half jaar in een huis gewoond met een bovenlader en ik had het idee dat kleding daarin veel sneller sleet, later op internet gelezen dat meer mensen met bovenladers daar last van hadden. Als jullie daar geen last van hebben, dan valt het misschien toch mee.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_167805659
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:37 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik heb een half jaar in een huis gewoond met een bovenlader en ik had het idee dat kleding daarin veel sneller sleet, later op internet gelezen dat meer mensen met bovenladers daar last van hadden. Als jullie daar geen last van hebben, dan valt het misschien toch mee.
Vroeger had je die hele brede bovenladers met een aparte centrifuge erin. Volgens mij (niet zeker) had de trommel dan een verticale as met een schoepenrad. Ik kan me wel voorstellen dat die je kleding wat meer aan stress blootstelden.

Een bovenlader met horizontaal geplaatste trommel lijkt me voor de was geen verschil maken met een voorlader. Het apparaat zelf slijt minder omdat de trommel twee lagers heeft in plaats van één en de trommel afdichting aan de bovenkant is natuurlijk eenvoudiger dan met een deur aan de voorkant.

edit: zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Wasmachine

[ Bericht 1% gewijzigd door qajariaq op 01-01-2017 12:57:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')