quote:Als het aan de Belgische advocaat Pol Vandemeulebroucke ligt wordt de doodstraf opnieuw ingevoerd voor terroristen. Hij deed die opmerkelijke uitspraak in een interview in de Belgische krant De Standaard: „Wie de samenleving definitief kapot wil maken, verdient de doodstraf. Ik vind daar weinig barbaars aan.”
http://www.metronieuws.nl(...)-in-voor-terroristenquote:Daarom is het volgens de advocaat tijd voor een debat over wat er dan wel moet gebeuren: „Je kunt discussiëren of het moreel verantwoord is, maar wat is de andere optie? Moet je hen onder de grond stoppen en in een betonnen bunker, waarbij ze één keer per dag gelucht worden? Zonder bezoek, tot ze sterven op hun 75ste? Ik heb er moreel geen enkel probleem mee om de doodstraf in te voeren voor terroristen die als enige doel hebben de samenleving te ontwrichten.”
Of dit ja.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:51 schreef grimselman het volgende:
Nee, geen martelaren van maken. Lekker laten wegschimmelen.
Wat vind je er zelf van?
Echt he. Elke mongool toch tegenwoordig jurist, econoom, advocaat, wetenschapper, etc.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
Boeiend wat een of andere random advocaat vind?
quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:51 schreef xpompompomx het volgende:
Belachelijk natuurlijk. Want waarom jezelf af laten glijden naar het primitieve terroristenniveau?
quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
Het gaat natuurlijk om zijn argumenten en niet zozeer om zijn functie.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
Het belangrijkste bezwaar tegen de doodstraf vind ik het gevaar dat iemand die onschuldig is tot die straf wordt veroordeeld. Er zijn legio voorbeelden van onschuldige mensen die een straf uitzitten. In het geval van doodstraf is er geen mogelijkheid meer om enige genoegdoening te geven.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:51 schreef grimselman het volgende:
Nee, geen martelaren van maken. Lekker laten wegschimmelen.
Wat vind je er zelf van?
.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om zijn argumenten en niet zozeer om zijn functie.
Mee eens.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:18 schreef Confetti het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom het recht op leven zo absoluut is in Europa. Een absurd en naïeve idee in een wereld vol gekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |