quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:27 schreef Redcoon het volgende:
Haha dit zijn dan toch de klusjes waarbij je denkt "waarom heb ik godsnaam niet gewoon een huis gehuurd!?".
Te vaak, en te duur.quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:58 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Wat, nog nooit zo'n moment gehad tijdens het klussen?
Nee juist wel. Ik had exact datzelfde gevoel 10 weken geleden toen we met de verbouwing startten.quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:58 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Wat, nog nooit zo'n moment gehad tijdens het klussen?
Mister White, ik ga niet tegelen, er komt een pvc-vloer op. Dus na het leggen van de hoofd vloerverwarming egaline erover heen en dan pvc lijmen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:40 schreef mister_white het volgende:
Tsja lastig. Zo is er in ieder geval niet te frezen, dus je zult wat moeten.
Gevoelsmatig houd je nou niet een al te sterke dekvloer over als je dit gaat aansmeren en vervolgens weer gaat frezen. Samen met de oude buis restanten wordt dat een aardige gatenkaas. Je loopt het risico dat delen los gaan zitten, zeker als je hier overheen nog weer gaat tegelen (weet ik niet zeker, heb je er niet bijgezet).
Met een brede platte beitel en een breekhamer eens proberen om alles er uit te krijgen tot het beton. Beetje scheef houden en weekendje rugpijn, maar dan kan je weer met een schone lei beginnen.
Brad, ging je ook nieuwe vloerverwarming leggen? Want als dat bij mij niet het geval was geweest had ik de vloer inderdaad dichtgesmeerd met zandcement. De gaten opvullen met egaline is inderdaad een kostbare klus.quote:Op maandag 1 augustus 2016 14:17 schreef Brad het volgende:
Bij mijn verbouwing exact hetzelfde gehad. Egaline was te duur voor de oppervlakte dus is er een nieuw cementdekvloertje opgelegd. Normaal moet dat 4cm zijn maar bij mij hebben ze het 1,5cm gemaakt bovenop de oude beschadigde cementdekvloer.
Dat is het ook, zeker nu! Ben blij dat ik een koper ben!quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:27 schreef Vdhorst het volgende:
[..]
Is niet eens in me opgekomen, hypotheek is veel lager dan welke huur dan ook.
Ja dat heb ik ook, ik bedoel meer onverwachte zaken bij verbouwingen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:27 schreef Vdhorst het volgende:
[..]
Is niet eens in me opgekomen, hypotheek is veel lager dan welke huur dan ook.
Dat ga je nooit meer redden zo, het moet kurkdroog zijn dus de tijd is tekort.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:51 schreef Vdhorst het volgende:
De aannemer laat nu net weten dat inderdaad de hele dekvloer eruit moet, ben ik lekker klaar mee. Maar goed, we vinden wel weer een oplossing.
Iemand tips om dit te doen? Welk gereedschap? Een 11 kg breekhamer? Of iets anders?
Of iemand een tip wie dit op korte termijn kan doen? Een bedrijf, of een persoon? Een pm is welkom. 18 augustus wordt de pvc-vloer gelegd.
Zie nu op de planning dat op 5 september de egaline aangebracht wordt en dat 6 september de pvc vloer gelegd wordt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:56 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat ga je nooit meer redden zo, het moet kurkdroog zijn dus de tijd is tekort.
Voor een dekvloer ong 1cm/week droogtijd
Dat. Vaak worden de slangen in een noppenfolie gelegd (geklikt) en dan moet je wel op een vlakke ondergrond (de betonlaag) beginnen. Dan hoef je ook niet te frezen. Mat, slangen erin en cementvloer gieten.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:39 schreef Xiphos het volgende:
Als je het zandcement weghakt hoef je ook niet meer te frezen natuurlijk, je kan dan direct een opbouwsysteem gebruiken, met evt zelfs een isolatielaagje eronder
Daar valt ook wel weer iets voor te zeggen. Bedoel je onderstaand systeem?quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat. Vaak worden de slangen in een noppenfolie gelegd (geklikt) en dan moet je wel op een vlakke ondergrond (de betonlaag) beginnen. Dan hoef je ook niet te frezen. Mat, slangen erin en cementvloer gieten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |