abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164131090
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Welke landen en waarom?
Helemaal ongefundeerd verder maar omdat het zo weinig kans van slagen had lijkt het mij vooropgezet zodat uiteindelijk islam meer macht krijgt, wat omliggende islamitische landen beter zou uitkomen dan dat Turkije meer richting het westen gaat afgezien van onderlinge strijd tussen de verschillende stromingen.
  zondag 31 juli 2016 @ 15:03:18 #102
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164131308
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:41 schreef User8472 het volgende:

[..]

Nee, maar het zou me niet verbazen. Het lijkt mij eerder dat ze binnen enkele uren ziek zijn door de vergiftiging en daarna dood. Het is ook nooit eerder gebeurt terwijl er al talloos nucleair materiaal verloren/zoekgeraakt/gestolen is.

[..]

Ja, het zijn natuurlijk vaak zelfmoordterroristen maar als je eerder sterft dan dat je de bom in elkaar kan zetten wordt het anders. En diegene had dan misschien de benodigde kennis, zo raakt het kleine beetje zelfmoordterroristen met hoog IQ (als het al bestaat) toch snel op. Als men zo'n ding openmaakt zonder de nodige bescherming dan is men binnen een paar uur dood.
Nee. Uranium en plutonium zijn voornamelijk alpha stralers en dat komt niet eens door je huid heen. Kun je vrolijk vasthouden...maa niet inslikken want dan ben je goed fucked.

Constructie heeft denk ik ook vrij weinig failsafes. Hou in gedachten dat het militaire wapens zijn die zo simpel en betrouwbaar mogelijk moeten zijn. De grootste failsafe is de bewaking tijdens opslag en transport.

Als je zo'n ding in handen krijgt is de simpele vieze bom zo gemaakt door hem in een vrachtwagen vol explosieven te laden. Als je meer tijd hebt zou je kunnen proberen om hem echt af te laten gaan. Anders kun je de kern nog proberen te verpoederen of dergelijks voor nog effectievere vieze bom.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164132031
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 15:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee. Uranium en plutonium zijn voornamelijk alpha stralers en dat komt niet eens door je huid heen. Kun je vrolijk vasthouden...maa niet inslikken want dan ben je goed fucked.
Ik baseerde mij oa op wikipedia:

quote:
An example of a worst-case scenario is a terror organization possessing a source of very highly radioactive material, e.g. a strontium-90 thermal generator, with the ability to create an incident comparable to the Chernobyl accident. Although the detonation of a dirty bomb using such a source might seem terrifying, it would be hard to assemble the bomb and transport it without severe radiation damage and possible death of the perpetrators involved. Shielding the source effectively would make it almost impossible to transport and a lot less effective if detonated.
quote:
Als je zo'n ding in handen krijgt is de simpele vieze bom zo gemaakt door hem in een vrachtwagen vol explosieven te laden. Als je meer tijd hebt zou je kunnen proberen om hem echt af te laten gaan. Anders kun je de kern nog proberen te verpoederen of dergelijks voor nog effectievere vieze bom.
Toch vind ik het onnodige paniekzaaierij, alsof de VS gewoon zal toekijken terwijl hun nukes worden ingenomen. Dan is er meer voor te zeggen voor de berichten in de media dat IS een vuile bom wil maken en dat zelfs al zou kunnen met materiaal uit bv. Irak.
  zondag 31 juli 2016 @ 15:37:49 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164132296
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 15:28 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ik baseerde mij oa op wikipedia:

[..]

[..]

Toch vind ik het onnodige paniekzaaierij, alsof de VS gewoon zal toekijken terwijl hun nukes worden ingenomen. Dan is er meer voor te zeggen voor de berichten in de media dat IS een vuile bom wil maken en dat zelfs al zou kunnen met materiaal uit bv. Irak.
Ok. Nukes is voornamelijk uranium of plutonium. Waterstofbommen hebben daar nog tritium of deuterium bij. Dat is een van de safeguards die ik me bij een waterstofbom kan voorstellen. Dat je het tritium of deuterium (dat zijn gassen) laat ontsnappen als je een fout maakt bij ontmanteling. Dan hou je alleen maar een relatief kleine kernbom over..de ontsteking van de waterstof fusie reactie. Nog steeds erg, maar minder erg dan een megaton waterstofbom.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164133498
Turkije heeft geen Nukes nodig om Europa te veroveren want ze hebben al miljoenen soldaten in Europa. Daardoor kunnen er zullen er geen kernwapens worden ingezet.
En als Erdogan dan zo slim om in Parijs zijn hoofdkantoor te nemen is hij veilig. Want ik verwacht niet dan de VS Parijs gaat Nuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')