Wij hopen binnenkort ons nieuwbouwhuis te kunnen betrekken en daar moet natuurlijk een vloer in. Vanwege de (hoofd)vloerverwarming en de geluidsdemping gaat de voorkeur uit naar PVC. Al heb ik inmiddels begrepen dat het verschil in stookkosten tussen laminaat en PVC eigenlijk in praktijk maar zéér gering is.
Nu twijfelen we erg tussen Click-PVC of verlijmd PVC. Verlijmd PVC heeft voordelen, maar daarbij moet je altijd egaliseren. Bij Click-PVC (met ondervloer) zou je dit misschien kunnen besparen, waardoor het aanzienlijk goedkoper is. Maar kun je Click-PVC zonder egaliseren leggen? We hebben het nu bij 5 PVC-zaken nagevraagd, maar kregen 5 verschillende antwoorden.
Zaak 1 zegt dat Click-PVC gewoon zonder egaliseren kan (beweerde dat dit zelfs bij verlijmd PVC niet nodig was

)
Zaak 2 zegt dat Click-PVC i.c.m. een ondervloer gewoon zonder egaliseren kan
Zaak 3 zegt dat je alleen bij een 'zelf-egaliserende' Click-PVC vloer i.c.m. met een ondervloer niet hoeft te egaliseren.
Zaak 4 zegt dat je altijd moet egaliseren (ongeacht Click-PVC of verlijmd PVC)
Zaak 5 zegt dat je bij Click-PVC i.c.m. met ondervloer tot 2mm ongelijkheid niet hoeft te egaliseren, maar bij meer dan 2mm ongelijkheid wel
Nu kwam zaak nummer 1 niet heel erg proffesioneel over en zaak nummer 4 wilde ons het gevoel geven dat alleen het duurste PVC geschikt was. Die adviezen neem ik dan ook maar met een korrel zout. Ook op internet vindt ik wisselende antwoorden. Maar wie heeft er ervaring met Click-PVC en het wel of niet egaliseren?
tl;dr: Click-PVC, egaliseren of niet?