Je kon er op wachten. De AKP-adepten voelen zich aangesproken door een paar rake uitspraken van een relcolumniste en gaan nu huilie huilie lopen doen. De segregatie bevorderende 'Stichting Turks-Islamitische Culturele Federatie' representeert in feite de lange arm vanuit Ankara aangezien ze nauw verbonden zijn aan Diyanet en zo probeert het Erdogan regime ook in Nederland de vrije media de mond te snoeren.quote:De Stichting Turks-Islamitische Culturele Federatie en 22 Turkse Nederlanders hebben aangifte gedaan tegen columnist Ebru Umar. Volgens hen heeft Umar de afgelopen tijd uitlatingen gedaan die ze als "uitermate beledigend" ervaren.
De columnist van onder meer Metro heeft volgens de aangevers de Turkse Nederlanders geregeld vergeleken met NSB'ers. Daarnaast zou ze de Turkse gemeenschap kleineren en vernederen door te spreken over een mislukt Nederlanderschap en door hen geitenneukers en lui te noemen.
De advocaat van de groep Turkse Nederlanders heeft het Openbaar Ministerie gevraagd om Ebru Umar te vervolgen voor groepsbelediging.Umar reageert op Twitter op de aanklacht tegen haar. "Turken die beledigd zijn dat ik ze geen Nederlander noem. Je kunt me wegdragen", schrijft ze.twitter:umarebru twitterde op vrijdag 29-07-2016 om 00:58:12Dit zal column zijn waar Nederturkjes het OM mee opzadelt - succes! @metro @NOS Lieve familie, vrienden en collega’s https://t.co/enmq0NhUQ8 reageer retweet
Ook zegt ze dat het zwaaien met Turkse vlaggen op de Erasmusbrug en het steun betuigen aan president Erdogan een duidelijk voorbeeld is van een mislukt Nederlanderschap.
bron
Mensen jennen en dan wachten tot ze negatieve aandacht krijgt end at weer gebruiken voor extra publiciteit.quote:
Zo komt het wel over idd...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mensen jennen en dan wachten tot ze negatieve aandacht krijgt end at weer gebruiken voor extra publiciteit.
Dat is jouw mening.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Even los van de boodschap: wat een kut column. Schrijfstijl is gewoon zeer matig.
Van mij hoeft ze nou niet echt een podium te krijgen hiervoor, leest niet prettig.
Dat is meestal op een forum, maar bedankt dat je me er nog op wijst.quote:
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is meestal op een forum, maar bedankt dat je me er nog op wijst.
Ayaan Hersi Cola geloof ik.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:01 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ga dat mens steeds meer waarderen, die Ebru. We moeten er, als Nederlanders, alles aan doen om haar te beschermen.
Het is nog net geen heldin, zoals Ayan Hishi Ali, of hoe dat mens heet, maar ze verdiend wel dezelfde bescherming.
Mag niet!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat een soap zeg. Eerst dat gedoe met die arrestatie daar, de inbraak in Amsterdam en nu dit weer.
Je zou er onderhand bijna een boek of film over kunnen maken.
[ afbeelding ]
Maar dan aangepast in "Ebru Umar in Turkie-turkie-land"
Sinds wanneer is beledigen een misdaad geworden?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Volgens hen heeft Umar de afgelopen tijd uitlatingen gedaan die ze als "uitermate beledigend" ervaren.
Daar heb je een punt...wanneer is iets beledigen en wanneer racisme?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Sinds wanneer is beledigen een misdaad geworden?
Niet belangrijk of ter sprake wanneer men naar de rechter stapt omdat men zich beledigd voelt, zoals nu tegen Ebru.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar heb je een punt...wanneer is iets beledigen en wanneer racisme?
voor de rechter wel.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Niet belangrijk of ter sprake wanneer men naar de rechter stapt omdat men zich beledigd voelt, zoals nu tegen Ebru.
Wat voor straf krijg je daarvoor als het om racisme zou gaan?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |