abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165300414
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 17:40 schreef Shivo het volgende:

[..]

Absoluut, maar ik vind dat logistiek gezien erg knap. Ik vraag me hoe die percentages zijn voor vluchtnetwerken die weinig 's nachts vliegen, zoals US domestic en Europa.
Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 20:35:15 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165301278
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:52 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.
Een zijn binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2016 20:49:05 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165301411
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een zoon binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.
Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).
pi_165301678
quote:
_O_

Die mensen ook echt alsof er niks aan de hand is.
  dinsdag 13 september 2016 @ 20:58:19 #280
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165302091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:40 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).
Voornamelijk 717's inter island flights en a330-200/767 naar het vaste land.(alhoewel Japan tot een eiland behoort)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 20:58:38 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165302099
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:48 schreef xcachet het volgende:

[..]

_O_

Die mensen ook echt alsof er niks aan de hand is.
Er landt een vliegtuig, zo bijzonder is dat toch niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 14 september 2016 @ 04:27:31 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165310638

Die nog actieve 737-200 is bijna net zo bijzonder als de buiklanding
So we just called him Fred
  woensdag 14 september 2016 @ 13:43:42 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_165316889
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 04:27 schreef FredvZ het volgende:

Die nog actieve 737-200 is bijna net zo bijzonder als de buiklanding
En dan hebben we het nog niet over die geweldige beeldkwaliteit 8)7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 14 september 2016 @ 15:10:21 #284
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165318313
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
pi_165319856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Die indeling bestaat niet. Al zal er vast een planning zijn, deze kan en zal regelmatig veranderen zodat je website van weinig nut is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_165322421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Mijn niet bekend in ieder geval. Voor vluchten van/naar Schiphol kun je uiteraard op de site van Schiphol kijken en ook hier maar die laatste is niet erg betrouwbaar.
Heel soms geeft Flightradar24 ook al aan welk toestel een vlucht gaat uitvoeren.
Maar dit alles is maar hooguit een dag of 2 dagen van te voren.

De maatschappijen zélf hebben uiteraard wel een planning maar daar kom je als leek natuurlijk niet bij.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:40:55 #287
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165327378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Lijndienst heeft over het algemeen altijd dezelfde soort/type vliegtuig. Natuurlijk kan dit altijd veranderen door weer, beschikbaarheid van de vloot, technische problemen etc etc..
Als ik bij ons kijk dan kan het zo maar gebeuren dat er 7 revisies van de vloot inzet verstuurd worden. Nu is onze vloot voor ICA vluchten altijd een 777 maar de cabine layout kan verschillen.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:45:15 #288
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165327496
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_165327791
Het nieuws vandaag:



- Volgende week maandag bestaat Luchthaven Schiphol 100 jaar; en vanaf vandaag mag het zich 'Koninklijk' noemen en de Schiphol Group Royal Schiphol Group.

- Heeft het Stadsarchief Amsterdam een animatiefilm uitgebracht over de ontwikkeling van Schiphol:


EDIT: hmm, duurt lang het typen van zo'n post; zie hierboven namelijk. :P

- Trekt KLM zich (tijdelijk?) terug op de route naar Caïro; de laatste vlucht naar de Egyptische stad vertrekt in de avond van 6 januari 2017 en keert de volgende ochtend terug op Schiphol.
Deze vluchten worden momenteel uitgevoerd door de Boeing 787-9.

- En komt zoals verwacht volgend jaar oktober de eerste Airbus A380 op de tweedehandsmarkt.
Singapore Airlines was de launch customer van de A380 en hun eerste/oudste 5 toestellen zijn geleased; het contract van het eerste toestel wordt niet verlengd. Grote kans is dat de overige 4 ook niet worden verlengd aangezien de maatschappij 5 nieuwe A380 toestellen heeft besteld.
  woensdag 14 september 2016 @ 22:08:06 #290
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_165328185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:55 schreef Iemand91 het volgende:
- Volgende week maandag bestaat Luchthaven Schiphol 100 jaar; en vanaf vandaag mag het zich 'Koninklijk' noemen en de Schiphol Group Royal Schiphol Group.
Krijgen we nu ook een Schiphol Asia voor de Chinesen/Taiwanezen? :P
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 09:01:17 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165334275
Is dat niet wat voor KLM, a380 ter vervanging van 744 :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165334322
De 744 krijgen ze meer niet dan wel vol, laat staan zo'n walvis.
pi_165334443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:05 schreef tripel7 het volgende:
De 744 krijgen ze meer niet dan wel vol, laat staan zo'n walvis.
Met een bezettingsgraad die tegen of soms boven de 90% ligt, heb je op zich gelijk (90 is geen 100), maar deze ligt wel flink boven het gemiddelde in de industrie. Een 747 zit dus, zeker in vergelijking, goed vol.
Een paar a380s zouden ze ook wel vol krijgen, probleem is dat een "paar" teveel overhead heeft qua training, onderhoud, personeel, etc. Een aantal is niet genoeg, je moet er meer hebben dan een paar.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_165361030
quote:
Een aantal is niet genoeg, je moet er meer hebben dan een paar.
Vaak wordt tien tot twaalf als minimum gezien inderdaad, voor een volledig nieuw type.
--
pi_165361401
Al zou KLM in dit geval mogelijk wel minder kunnen nemen omdat Air France er ook 6 heeft; ze zouden onderhoud, kennis e.d. kunnen delen op dat vlak.
Als je naar de stoelindeling kijkt van KLM longhaul toestellen zou een KLM A380 ook direct over de 650+ stoelen gaan wat direct een record zou worden voor meest aantal stoelen in een vliegtuig ooit.
Dat is bijna 60% meer dan in hun grootste toestellen nu (de full pax 747 en 777-300 met nieuwe indeling).

Dat zou betekenen dat een eventuele A380 bij KLM dus niet voor meer capaciteit zou moeten zorgen (dat ruïneert yields) maar om van 2 vluchten 1 te maken.
En naar mijn weten is de enige route waar ze het hele jaar 2x p/dag naar vliegen New York.
Dus waar zou KLM een handvol andere A380's kunnen inzetten in het laagseizoen, ik zou het niet weten.

Oh, en eventuele vluchten tussen KLM/Delta hubs kan KLM ook niet zomaar even een mega-toestel opzetten omdat binnen Skyteam onderling geregeld moet worden.

Een 747-8i met vrachtruim achterin heeft nog meer kans bij KLM (ook omdat ze al decennialang ervaring hebben met het type) en omdat ze (misschien?) als de pax-747's uitgefaseerd hebben nog een lachwekkende minivloot hebben van vracht-747's.

Zowel Airbus als Boeing zijn momenteel wel gewillig om hun beide VLA's aan KLM te slijten lijkt me zo. :P

Maar goed; we weten allemaal dat dat ook niet gaat gebeuren.
KLM wordt qua longhaul straks gewoon bijzonder eentonig met 777's, 787's en wat A350's en A330's. ;(
  vrijdag 16 september 2016 @ 11:42:40 #297
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_165361849
quote:
Iets zegt me dat hij niet meer zal slagen :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_165370700
De onderdelen voor de 500e 787 zijn in Everett aangekomen.
Dit toestel wordt tevens de eerste 787-9 voor Air France.
De stoelindeling wordt 30 business, 21 premium economy en 225 economy met een totaal van 276 stoelen.
(KLM heeft 787-9 eveneens 30 business, 48 premium economy en 216 economy; totaal van 294 stoelen
KLM heeft meer premium economy maar dat zijn veredelde economy-stoelen.
Bij AF word PE bijvoorbeeld 2-3-2 t.o.v. de 3-3-3 bij KLM.



F- Air France Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38769 / LN 500 by Woodys Aeroimages, on Flickr
  vrijdag 16 september 2016 @ 20:18:08 #299
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165371769
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:15 schreef Iemand91 het volgende:
Al zou KLM in dit geval mogelijk wel minder kunnen nemen omdat Air France er ook 6 heeft; ze zouden onderhoud, kennis e.d. kunnen delen op dat vlak.
Als je naar de stoelindeling kijkt van KLM longhaul toestellen zou een KLM A380 ook direct over de 650+ stoelen gaan wat direct een record zou worden voor meest aantal stoelen in een vliegtuig ooit.
Dat is bijna 60% meer dan in hun grootste toestellen nu (de full pax 747 en 777-300 met nieuwe indeling).

Dat zou betekenen dat een eventuele A380 bij KLM dus niet voor meer capaciteit zou moeten zorgen (dat ruïneert yields) maar om van 2 vluchten 1 te maken.
En naar mijn weten is de enige route waar ze het hele jaar 2x p/dag naar vliegen New York.
Dus waar zou KLM een handvol andere A380's kunnen inzetten in het laagseizoen, ik zou het niet weten.

Oh, en eventuele vluchten tussen KLM/Delta hubs kan KLM ook niet zomaar even een mega-toestel opzetten omdat binnen Skyteam onderling geregeld moet worden.

Een 747-8i met vrachtruim achterin heeft nog meer kans bij KLM (ook omdat ze al decennialang ervaring hebben met het type) en omdat ze (misschien?) als de pax-747's uitgefaseerd hebben nog een lachwekkende minivloot hebben van vracht-747's.

Zowel Airbus als Boeing zijn momenteel wel gewillig om hun beide VLA's aan KLM te slijten lijkt me zo. :P

Maar goed; we weten allemaal dat dat ook niet gaat gebeuren.
KLM wordt qua longhaul straks gewoon bijzonder eentonig met 777's, 787's en wat A350's en A330's. ;(
Curacao zou wellicht nog kunnen.
pi_165371964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 20:18 schreef Sunri5e het volgende:
Curacao zou wellicht nog kunnen.
Zomer's misschien, maar dan heb je ook nog het laagseizoen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')