Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.quote:Op zondag 11 september 2016 17:40 schreef Shivo het volgende:
[..]
Absoluut, maar ik vind dat logistiek gezien erg knap. Ik vraag me hoe die percentages zijn voor vluchtnetwerken die weinig 's nachts vliegen, zoals US domestic en Europa.
Een zijn binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:52 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.
Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een zoon binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.
quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:44 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)f0c8456cd]afbeelding[/url] ]
Voornamelijk 717's inter island flights en a330-200/767 naar het vaste land.(alhoewel Japan tot een eiland behoort)quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:40 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).
Er landt een vliegtuig, zo bijzonder is dat toch niet?quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:48 schreef xcachet het volgende:
[..]
Die mensen ook echt alsof er niks aan de hand is.
En dan hebben we het nog niet over die geweldige beeldkwaliteitquote:Op woensdag 14 september 2016 04:27 schreef FredvZ het volgende:
Die nog actieve 737-200 is bijna net zo bijzonder als de buiklanding
Die indeling bestaat niet. Al zal er vast een planning zijn, deze kan en zal regelmatig veranderen zodat je website van weinig nut is.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Mijn niet bekend in ieder geval. Voor vluchten van/naar Schiphol kun je uiteraard op de site van Schiphol kijken en ook hier maar die laatste is niet erg betrouwbaar.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Lijndienst heeft over het algemeen altijd dezelfde soort/type vliegtuig. Natuurlijk kan dit altijd veranderen door weer, beschikbaarheid van de vloot, technische problemen etc etc..quote:Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Krijgen we nu ook een Schiphol Asia voor de Chinesen/Taiwanezen?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:55 schreef Iemand91 het volgende:
- Volgende week maandag bestaat Luchthaven Schiphol 100 jaar; en vanaf vandaag mag het zich 'Koninklijk' noemen en de Schiphol Group Royal Schiphol Group.
Met een bezettingsgraad die tegen of soms boven de 90% ligt, heb je op zich gelijk (90 is geen 100), maar deze ligt wel flink boven het gemiddelde in de industrie. Een 747 zit dus, zeker in vergelijking, goed vol.quote:Op donderdag 15 september 2016 09:05 schreef tripel7 het volgende:
De 744 krijgen ze meer niet dan wel vol, laat staan zo'n walvis.
Vaak wordt tien tot twaalf als minimum gezien inderdaad, voor een volledig nieuw type.quote:Een aantal is niet genoeg, je moet er meer hebben dan een paar.
Iets zegt me dat hij niet meer zal slagenquote:Op vrijdag 16 september 2016 11:25 schreef xcachet het volgende:
http://nos.nl/artikel/2132527-video-vliegtuig-redt-piloot.html
Curacao zou wellicht nog kunnen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 11:15 schreef Iemand91 het volgende:
Al zou KLM in dit geval mogelijk wel minder kunnen nemen omdat Air France er ook 6 heeft; ze zouden onderhoud, kennis e.d. kunnen delen op dat vlak.
Als je naar de stoelindeling kijkt van KLM longhaul toestellen zou een KLM A380 ook direct over de 650+ stoelen gaan wat direct een record zou worden voor meest aantal stoelen in een vliegtuig ooit.
Dat is bijna 60% meer dan in hun grootste toestellen nu (de full pax 747 en 777-300 met nieuwe indeling).
Dat zou betekenen dat een eventuele A380 bij KLM dus niet voor meer capaciteit zou moeten zorgen (dat ruïneert yields) maar om van 2 vluchten 1 te maken.
En naar mijn weten is de enige route waar ze het hele jaar 2x p/dag naar vliegen New York.
Dus waar zou KLM een handvol andere A380's kunnen inzetten in het laagseizoen, ik zou het niet weten.
Oh, en eventuele vluchten tussen KLM/Delta hubs kan KLM ook niet zomaar even een mega-toestel opzetten omdat binnen Skyteam onderling geregeld moet worden.
Een 747-8i met vrachtruim achterin heeft nog meer kans bij KLM (ook omdat ze al decennialang ervaring hebben met het type) en omdat ze (misschien?) als de pax-747's uitgefaseerd hebben nog een lachwekkende minivloot hebben van vracht-747's.
Zowel Airbus als Boeing zijn momenteel wel gewillig om hun beide VLA's aan KLM te slijten lijkt me zo.![]()
Maar goed; we weten allemaal dat dat ook niet gaat gebeuren.
KLM wordt qua longhaul straks gewoon bijzonder eentonig met 777's, 787's en wat A350's en A330's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |