abonnement Unibet Coolblue
pi_164053585
A clearing Thunderstorm by Bjoern Schmitt, on Flickr

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2016 00:25:00 ]
  donderdag 28 juli 2016 @ 00:14:32 #2
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164057835
Zelfs het oude ketting papier/telex papier wordt nog extreem veel gebruikt in de luchtvaart!
pi_164063093
Om hier nog op terug te komen:
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:00 schreef DeeBee het volgende:
Waarom zou je slechts 7 A350's willen? Neem dan lekker alleen 787's zodat je minder variatie in je vloot hebt.
Toestellen zijn voor de leek lastig te onderscheiden; er zijn talloze factoren van belang bij de keuze voor een toesteltype bij een luchtvaartmaatschappij.

Simpel gezegd; bij KLM zal de A350-900 zich qua passagierscapaciteit zich boven de 787-9 bevinden en ruwweg gelijk met de 787-10 waar KLM ook (tot nu toe) maar 6 van krijgt. Wel weer minder cargo-ruimte dan de 787-10.
Het vliegbereik van de A350-900 ligt juist hoger dan beide versies van de 787.
Dus beide types hebben hun eigen voordelen en nadelen.

Punt blijft dat KLM zélf het onderhoud aan de motoren mag doen bij de A350 en dat de A350 door A330 crew gevlogen mag worden (net als de 787 door 777 crew gevlogen mag worden).
Nou is de A330 niet bepaald vergelijkbaar met de A350 qua inzet/capaciteit maar het scheelt wel in de kosten voor de crew.
quote:
zodat je minder variatie in je vloot hebt.
Moet je kijken naar de maatschappij uit de OP; die hebben van alles wat; A330, A340, A350 (straks), A380, 747-400, 747-8i en straks 777-9.

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2016 12:08:05 ]
pi_164064203
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had even niet gedacht aan crew certificering, dat is inderdaad handig en een prima reden om toch wat mix te houden. De absolute aantallen orders zijn ook gewoon wat lager bij KL natuurlijk, al krijgen ze er al met al aardig wat nieuwe widebodies bij. Het verschil in pax is ook wel aardig ja tussen de verschillende (sub-)types, al zou ik zeggen dat de A350 overal net wat beter scoort (behalve cargo inderdaad).

Ik juich het overigens alleen maar toe hoor, A350's zijn super (en ziet er in KL livery mooi uit denk ik!), al begin ik de laatste tijd de 787 ook wel meer te waarderen, die heeft toch ook z'n charme.
Jack does it in real time...
pi_164065350
China Southern haalt A380 eerder van Schiphol-route
quote:
SCHIPHOL - China Southern Airlines reduceert vanaf eind volgende maand de capaciteit op de route Beijing-Amsterdam. De Airbus A380 die dagelijks de lijndienst CZ346/CZ345 uitvoert wordt per 29 augustus vervangen door de kleinere A330-300, zo laat de SkyTeam-maatschappij weten. Reden voor deze downgrade is een afname van het aantal Chinezen dat naar Europa reist.

Na de recente terroristische aanslagen op verschillende locaties in Europa hebben veel Chinezen hun reisplannen gewijzigd. Europa wordt door veel reizigers gemeden. De afname van het aantal Chinese toeristen was volgens de airline al voorspeld door de NBTC.

Een andere reden waardoor Chinezen Europa mijden is een strengere visumprocedure. Het is voor Chinezen tegelijkertijd juist eenvoudiger geworden om visa voor de Verenigde Staten en Australië aan te vragen.

De A380 van China Southern verdwijnt dit zomerseizoen hiermee twee maanden eerder dan gepland van Schiphol. De planning was dat de Chinese KLM-partner de viermotorige superjumbo nog tot 30 oktober op de lijndienst van en naar Beijing zou inzetten.

De A380 biedt bij China Southern plaats aan 506 passagiers; aan boord van de A330-300 kunnen 275 tot 284 passagiers plaatsnemen. In tegenstelling tot de A380 biedt China Southern aan boord van de A330 een Premium Economy-klasse, met bredere stoelen en extra beenruimte.

China Southern Airlines introduceerde de A380 vorig zomerseizoen op de route Beijing-Amsterdam. In het winterseizoen 2015-2016 werden de vluchten overgenomen door de A330-300. Sinds 20 juni werd speciaal voor het vakantiehoogseizoen opnieuw de A380 ingezet.
Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
pi_164067771


De kogel is door de kerk: Nederland tekent voor Airbus A330-tankvliegtuig
quote:
DEN HAAG - Op de vliegbasis Eindhoven worden vanaf 2020 twee A330-tankvliegtuigen gestationeerd. De toestellen worden gekocht door Nederland en Luxemburg en gaan deel uitmaken van een internationale pool. De order voor de A330’s werd donderdag ondertekend, zo maakte het ministerie van Defensie bekend.

De twee A330’s vervangen twee KDC-10 tankvliegtuigen. Een andere belangrijke taak voor de toestellen is strategisch transport. Met de A330’s kunnen ook medische evacuaties worden uitgevoerd.

Nederland en Luxemburg werken samen binnen het MRTT-project (Multi Role Tanker Transport). De vloot wordt eigendom van de NAVO, maar Nederland en Luxemburg krijgen exclusieve gebruiksrechten. Volgens Defensie hebben ook Noorwegen, Duitsland, België en Polen de intentie om aan te sluiten bij het project. Dat betekent dat het aantal op Eindhoven gevestigde A330’s kan oplopen tot acht.

De A330 MRTT's worden in Nederland geregistreerd. Ook is Nederland verantwoordelijk voor het toezicht op de luchtwaardigheid, aldus Defensie.

Nederland en Luxemburg onderzoeken of er voor opleiding, training en onderhoud kan worden samengewerkt met Groot-Brittannië en Franrijk. De Britten vliegen al met de militaire A330, Frankrijk ontvangt het eerste toestel in 2018.
Meer info op Defensie.nl.
pi_164068143
Ik mis de geschiedenisposts van Iemand91 een beetje. Daarom dacht ik laat ik zelf eens eentje maken. Eigenlijk kwam het om dat ik van de week bij het opruimen een oude Kijk uit de jaren 70 tegen kwam. Daarin stond de B-25 Empire State Building Crash beschreven.

Op 28 juli 1945, bijna aan het einde van de oorlog vond er een ongeluk plaats met een B-25 Mitchell in hartje New York. Om 09.40 in de ochtend boorde de B-25 van Capt. William F. Smith (meermaals onderscheiden voor het vliegen van B-17 boven Europa) zich in de 79e verdieping van het Empire State Building, toen het hoogste gebouw ter wereld. Veertien mensen kwamen om het leven. Ondanks dat het zaterdag was waren er namelijk nog zo'n 1500 mensen in het gebouw aan het werk.

De oorzaak? Mist, dichte mist. ‘Op dit moment kan ik de top van het Empire State Building niet eens zien’, zo zei de luchtverkeersleider van LaGuardia, die desondanks toestemming gaf aan Smith om door te vliegen naar Newark. Toen Smith om een gegeven moment water onder zich zag en ging ervan uit dat het de Hudson was. Daarom daalde hij, hij was immers boven New York en zou bijna bij Newark zijn. Toen hij uit de wolken kwam bleek hij ineens boven de wolkenkrabbers van Manhatten zat. Wat hij dacht dat de Hudson was bleek de East River te zijn. Terwijl de piloot probeerde weer op te stijgen doemde er ineens de Empire State op en ondanks verwoede pogingen om uit te wijken boorde het toestel zich in de 79e verdieping.

In totaal kwamen er op 28 juli 1945 veertien mensen bij de ramp om: de drie bemanningsleden van de B25, en elf mensen die werkten in het Empire State Building. Ondanks het ongeluk was het Empire State Building de daaropvolgende maandag gewoon weer open.

Dit ongeluk was mede de aanleiding om bakens op de daken van de hoogste gebouwen van Manhatten te plaatsen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_164070110
Fokker 70: 16 (uit het vorige topic)

Het waren er 14 eind juni maar vooruit. Misschien dacht de steller dat de WXC en de KZT er nog waren ;)
--
pi_164070429
quote:
Simpel gezegd; bij KLM zal de A350-900 zich qua passagierscapaciteit zich boven de 787-9 bevinden en ruwweg gelijk met de 787-10 waar KLM ook (tot nu toe) maar 6 van krijgt. Wel weer minder cargo-ruimte dan de 787-10.
Het vliegbereik van de A350-900 ligt juist hoger dan beide versies van de 787.
Dus beide types hebben hun eigen voordelen en nadelen.

Punt blijft dat KLM zélf het onderhoud aan de motoren mag doen bij de A350 en dat de A350 door A330 crew gevlogen mag worden (net als de 787 door 777 crew gevlogen mag worden).
Nou is de A330 niet bepaald vergelijkbaar met de A350 qua inzet/capaciteit maar het scheelt wel in de kosten voor de crew.
Toch wordt twaalf vaak genoemd als minimum aantal toestellen van een serie om economisch optimaal te kunnen draaien. Maar goed, misschien past de A350 wel zoveel beter bij sommige KLM routes dat het toch uit kan. Daarnaast kan het zijn dat het onderhoud op de A350-motoren beter verkoopt als KL er zelf ook mee vliegt.
--
pi_164071145
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:40 schreef inkjet het volgende:
Toch wordt twaalf vaak genoemd als minimum aantal toestellen van een serie om economisch optimaal te kunnen draaien.
Dat is als je een volledig ander toestel zou vliegen.
Dus bijvoorbeeld als KLM een 6-7-tal A380's o.i.d. zou gaan vliegen.
Dan heb je andere motoren en onderhoud van toestel-specifieke zaken, andere cockpitcrew, problemen bij eventuele plotselinge inzet of wegvallen van toestel etc. etc.

Daarnaast had de AF/KLM-groep een order van 25 geplaatst met 25 opties.
Niet geheel onwaarschijnlijk dat uiteindelijk een flink aantal opties omgezet gaan worden naar orders en dat het niet bij
7 KLM A350's blijft. Onlangs is dat gebeurd met de swap van 2 A380's voor 3 A350's wat de totale order naar 28 brengt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2016 19:26:40 ]
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 20:15:41 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164072521
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat is als je een volledig ander toestel zou vliegen.
Dus bijvoorbeeld als KLM een 6-7-tal A380's o.i.d. zou gaan vliegen.
Dan heb je andere motoren en onderhoud van toestel-specifieke zaken, andere cockpitcrew, problemen bij eventuele plotselinge inzet of wegvallen van toestel etc. etc.

Daarnaast had de AF/KLM-groep een order van 25 geplaatst met 25 opties.
Niet geheel onwaarschijnlijk dat uiteindelijk een flink aantal opties omgezet gaan worden naar orders en dat het niet bij
7 KLM A350's blijft. Onlangs is dat gebeurd met de swap van 2 A380's voor 3 A350's wat de totale order naar 28 brengt.
Er is hier toch ook wel es gezegd dat de 787 maar een tijdelijk iets was een dat ze vervolgens naar A330neo's willen? Dan is het hebben van een A350 vloot geen punt als crew gedeeld kan worden.

Wat is eigenlijk het verschil tussen A330neo en A350? Ik vind ze vrij gelijkwaardig lijken :@

Krijgen de KLM A350's GE motoren dan, net als de Boeings? Die motoren zijn in de basis gelijkwaardig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164073080
quote:
Dat is als je een volledig ander toestel zou vliegen.
Dus bijvoorbeeld als KLM een 6-7-tal A380's o.i.d. zou gaan vliegen.
Dan heb je andere motoren en onderhoud van toestel-specifieke zaken, andere cockpitcrew, problemen bij eventuele plotselinge inzet of wegvallen van toestel etc. etc.

Daarnaast had de AF/KLM-groep een order van 25 geplaatst met 25 opties.
Niet geheel onwaarschijnlijk dat uiteindelijk een flink aantal opties omgezet gaan worden naar orders en dat het niet bij
7 KLM A350's blijft. Onlangs is dat gebeurd met de swap van 2 A380's voor 3 A350's wat de totale order naar 28 brengt.
De motoren blijven wel verschillend toch? Verder heeft het toestel meer zitplaatsen dan een A333 dus je kunt niet even een andere Airbus inzetten als er een A350 een probleem heeft, dan heb je een 777 nodig. Of een lange 787.
Nou ja, KL zal ongetwijfeld een business case hebben uitgewerkt. Ik ben wel benieuwd voor welke routes dit het optimale toestel is.
--
pi_164073366
quote:
Er is hier toch ook wel es gezegd dat de 787 maar een tijdelijk iets was een dat ze vervolgens naar A330neo's willen? Dan is het hebben van een A350 vloot geen punt als crew gedeeld kan worden.

Wat is eigenlijk het verschil tussen A330neo en A350? Ik vind ze vrij gelijkwaardig lijken :@

Krijgen de KLM A350's GE motoren dan, net als de Boeings? Die motoren zijn in de basis gelijkwaardig?
Ik dacht dat de A330's tijdelijk waren, oorspronkelijk, om het gat tussen de MD11 en de 787 op te vullen.
De 330neo is goedkoper dan een 350 maar gebruikt meer brandstof. Verder is de 350 voorlopig 'uitverkocht', dus de 330 kan zorgen voor meer nieuwe toestellen per jaar voor de maatschappijen die van bijvoorbeeld oude 777's of 747 afwillen. Overigens blijven daarom ook de 'oude' A330 en Triples verkopen. Ze zijn nu beschikbaar en kosten minder dan hun opvolgers.
--
pi_164073404
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:22 schreef Karstman het volgende:
Ik mis de geschiedenisposts van Iemand91 een beetje.
Ik soms ook wel een beetje (om ze te maken en informatie over te lezen).
Maar dan herinner ik me weer hoeveel tijd daar soms in ging zitten...
En om nou alles elk jaar te gaan herhalen. :+
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Er is hier toch ook wel es gezegd dat de 787 maar een tijdelijk iets was een dat ze vervolgens naar A330neo's willen? Dan is het hebben van een A350 vloot geen punt als crew gedeeld kan worden.
Daar is mij niets van bekend.
De A330's blijven voorlopig wel bij KLM. Ze krijgen i.i.g. de nieuwe business class; maar eerst zullen de overgebleven 777-300ER's aangepast worden. Dus dat duurt nog wel even.
quote:
Wat is eigenlijk het verschil tussen A330neo en A350? Ik vind ze vrij gelijkwaardig lijken :@
Alle twinjets lijken op elkaar. }:| ;(

Anyway; hoewel de A350 ooit begon al een verbeterde A330 (nieuwe vleugels, motoren, horizontal stabilizer en nieuwe materialen werden deze plannen - na kritiek van luchtvaartmaatschappijen en lease-bedrijven - uitgebreid met een nieuwe romp; daarom ook de naam A350XWB; extra wide body; een romp die breder is dan de A330.
quote:
Krijgen de KLM A350's GE motoren dan, net als de Boeings? Die motoren zijn in de basis gelijkwaardig?
Nee; ze krijgen Rolls-Royce Trent XWB motoren; momenteel de enige keus bij de A350.
Maar KLM wil dergelijk onderhoud zélf doen en AF-KLM (AFI KLM E&M) heeft die goedkeuring daarvoor ook gekregen.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:34 schreef inkjet het volgende:
De motoren blijven wel verschillend toch? Verder heeft het toestel meer zitplaatsen dan een A333 dus je kunt niet even een andere Airbus inzetten als er een A350 een probleem heeft, dan heb je een 777 nodig. Of een lange 787.
Nou ja, KL zal ongetwijfeld een business case hebben uitgewerkt.
Ik bedoelde ook meer het gehele plaatje.
quote:
Ik ben wel benieuwd voor welke routes dit het optimale toestel is.
En zoals ik al zei; min of meer de capaciteit van een 787-10 maar met groter vliegbereik.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:43 schreef inkjet het volgende:
Ik dacht dat de A330's tijdelijk waren, oorspronkelijk, om het gat tussen de MD11 en de 787 op te vullen.
De 330neo is goedkoper dan een 350 maar gebruikt meer brandstof.
De A330(neo) en A350 zijn niet bepaald 1 op 1 te vergelijken.
Al is het alleen maar om capaciteitsverschil en vliegbereik.
quote:
Verder is de 350 voorlopig 'uitverkocht', dus de 330 kan zorgen voor meer nieuwe toestellen per jaar voor de maatschappijen die van bijvoorbeeld oude 777's of 747 afwillen. Overigens blijven daarom ook de 'oude' A330 en Triples verkopen. Ze zijn nu beschikbaar en kosten minder dan hun opvolgers.
Hoewel de A330 een goede kandidaat is voor de non-ER 777's en de 777-200ER is het niet bepaald een directe vervanger van de 747-400.
Dat laatste over 'oude A330's en 777's' heb je zeker gelijk.
Daarom zou het mij niet verbazen dat er nog wel meer -300ER's bij KLM komen; dat gebeurde ook bij de laatste 747-400's van KLM.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2016 21:09:26 ]
pi_164086384
Delta vandaag en morgen weer met een 747 AMS-DTW
Trotse Twentenaar
  vrijdag 29 juli 2016 @ 13:01:41 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164087698
Einde productie Boeing 747 in zicht?

Volgens mij mikken ze er bij Boeing op dat de allerlaatste 747 in 2019 (50 jaar na de eerste) uit de fabriek rolt.
So we just called him Fred
pi_164102055
Eerste A350-1000 rolt uit fabriek – Foto’s
quote:
Airbus heeft vandaag de eerste foto gepubliceerd van de nieuwe A350-1000.
Het toestel is gespoten en uit de fabriek gereden. Het is het eerste testtoestel.

A350-1000
Van neus tot staart meet het vliegtuig 74 meter. Het is de langste Airbus die nu in productie is. In een drie-klassen opstelling passen er 366 stoelen in, de A350 kan dan 7.900 nautical miles vliegen. In een all economy opstelling gaan er tot 440 passagiers in. Half 2017 moet het in gebruik worden genomen. Qatar Airways is de launch customer, net als van de A350-900. De verwachting is dat in september de eerste testvlucht wordt gemaakt.

Het is het tweede toestel in de A350 XWB serie. De A350-900 wordt al geleverd. De kleinste broer, A350-800, zal nooit gebouwd worden. Maatschappijen hebben er onvoldoende interesse in. Mogelijk komt er wel een grotere XWB die de concurrentie aan moet gaan met de 777-9. Airbus denkt nog na of het de A350-2000 daadwerkelijk zal gaan maken.
Airbus twitterde op vrijdag 29-07-2016 om 13:11:07 A picture is worth a thousand words: say hello to the first #A350-1000 test aircraft! #avgeek reageer retweet



And in other Airbus news; de eerste kandidaat voor het Airbus A330 Converted Freighter P2F programma.

G-CIOH werd op 15 november 1995 als 9M-MKI aan Malaysia Airlines geleverd die er 294 passagiers mee vervoerde. In september 2012 haalde de maatschappij het toestel uit de vloot.

Nu wordt dit toestel de eerste Airbus A330 die omgebouwd zal worden naar vrachttoestel.





Op de middelste foto zie je eerste engine start na de opslag op de luchthaven van Dresden. Hier zal het toestel ook worden omgebouwd tot vrachttoestel.
Als je goed kijkt zie rode lijnen op de romp staan waar de vrachtdeur moet komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2016 23:42:36 ]
pi_164105004
quote:
And in other Airbus news; de eerste kandidaat voor het Airbus A330 Converted Freighter P2F programma.
De vrachtmarkt is niet echt een vetpot. Kennelijk is er toch een business case voor een A330CF. Is het een kwestie van prijs? Is het aantrekkelijk voor DHL en anderen om de MD11 te vervangen door dit toestel?
--
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 09:59:08 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164105171
Ik zag gisteren ergens een bordje hangen "Airbus certified Service Centre" bij een helikopter bedrijf. Nooit geweten dat AB die ook maakte.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164105520
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag gisteren ergens een bordje hangen "Airbus certified Service Centre" bij een helikopter bedrijf. Nooit geweten dat AB die ook maakte.
Google maar eens op Eurocopter.
--
pi_164111412
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:45 schreef inkjet het volgende:
De vrachtmarkt is niet echt een vetpot. Kennelijk is er toch een business case voor een A330CF. Is het een kwestie van prijs? Is het aantrekkelijk voor DHL en anderen om de MD11 te vervangen door dit toestel?
DHL is niet te vergelijken met reguliere vrachtmaatschappijen.
DHL doet vracht van deur tot deur, reguliere vrachtmaatschappijen zijn slechts een deel van die keten.
pi_164111696
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:45 schreef inkjet het volgende:

[..]

De vrachtmarkt is niet echt een vetpot. Kennelijk is er toch een business case voor een A330CF. Is het een kwestie van prijs? Is het aantrekkelijk voor DHL en anderen om de MD11 te vervangen door dit toestel?
DHL vliegt niet met de MD11 ;).
Wel zou de A330 de A300 of/en de 757 kunnen vervangen. Als het je interesseert kijk eens tegen 23:00 op flightradar bij Leipzig, het zou je verbazen hoeveel DHL toestellen er nog rondvliegen elke avond.
Trotse Twentenaar
  zaterdag 30 juli 2016 @ 16:34:35 #23
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_164111906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:20 schreef Iemand91 het volgende:
And in other Airbus news; de eerste kandidaat voor het Airbus A330 Converted Freighter P2F programma.

G-CIOH werd op 15 november 1995 als 9M-MKI aan Malaysia Airlines geleverd die er 294 passagiers mee vervoerde. In september 2012 haalde de maatschappij het toestel uit de vloot.

Nu wordt dit toestel de eerste Airbus A330 die omgebouwd zal worden naar vrachttoestel.
Ik lees dit op meer plekken, maar waarom is dit nieuws? Dit was vorig jaar toch allemaal al bekend? Of heeft het hele P2F-programma op z'n gat gelegen afgelopen jaar?
pi_164112011
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 16:34 schreef OEM het volgende:

Ik lees dit op meer plekken, maar waarom is dit nieuws? Dit was vorig jaar toch allemaal al bekend? Of heeft het hele P2F-programma op z'n gat gelegen afgelopen jaar?
Klopt, maar nu zit er dus eindelijk schot in de zaak als in dat er aan het eerste toestel gewerkt wordt.
En DHL heeft deze maand het contract ervoor getekend:
Airbus twitterde op woensdag 13-07-2016 om 11:56:53 #DHL signs first #A330-300 passenger-to-freighter contract with EFW and ST Aerospace at #FIA16. https://t.co/Fw5OpPrp40 reageer retweet
In other news; nog een mooie video van Iron Maiden over hun "Ed Force One":


[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2016 21:24:32 ]
  zaterdag 30 juli 2016 @ 18:09:03 #25
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_164114157
Ik wacht met smart op de eerste Boeing 777 Converted Freighter. Op dit moment komen er een aantal 777-200ER vrij. Echter las ik dat het hele dek moet worden versterkt een nog een aantal moeilijkheden.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')