abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164069166
quote:
Lijkt me bijzonder sterk. Eerwraak wordt gepleegd omdat een vrouw in de familie bijvoorbeeld seks heeft gehad voor het huwelijk, een relatie is aangegaan met een door de familie ongewenste man en dat soort zaken. Als je dat zou wreken met verkrachting, dan beschadigt dat de eer alleen maar meer.
pi_164069210
quote:
15s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:19 schreef Pek het volgende:

[..]

Verkrachting valt niet onder zware mishandeling?
Is dit humor?
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:26:42 #253
28033 Pek
je moet wat
pi_164069237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is dit humor?
Het is een vraag.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_164069502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:23 schreef Jigzoz het volgende:
Lijkt me bijzonder sterk. Eerwraak wordt gepleegd omdat een vrouw in de familie bijvoorbeeld seks heeft gehad voor het huwelijk, een relatie is aangegaan met een door de familie ongewenste man en dat soort zaken. Als je dat zou wreken met verkrachting, dan beschadigt dat de eer alleen maar meer.
Het concept eerwraak is breder dan dat, het is in principe letterlijk wat het zegt; 'wraak voor als de eer is aangetast', dat hoeft niet perse uit de vrouw of om seks te gaan.
quote:
Mukhtaran Bibi case In Meerwala village in the Punjab in 2002, a tribal "jury" claimed that an 11-year-old boy from the Gujar tribe, Abdul Shakoor, had been walking unchaperoned with a 30-year-old woman from the Mastoi tribe, which "dishonoured" the Mastois. The tribal elders decided that to "return" honour to the group, the boy's 18-year-old sister, Mukhtaran Bibi, should be gang-raped. Her father, warned that all the female members of his family would be raped if he did not bring Mukhtar to them, dutifully brought his daughter to this unholy "jury". Four men, including one of the "jury", immediately dragged the girl to a hut and raped her while up to a hundred men laughed and cheered outside. She was then forced to walk naked through the village to her home. It took a week before the police even registered the crime – as a "complaint".
Maar goed, het was maar een onderdeeltje van een rant tegenover iemand die haar hoofd zo ver in haar kont heeft zitten dat ze een gevalletje 'selen gören' kan worden. Verder geloof ik niet dat het een wijd verspreidde praktijk is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164070141
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is dus het hele probleem. Heel veel mensen vinden het eng. Mensen moeten elkaar opzoeken. Beloof jezelf dat je eind deze week 3 Turken en Marokkanen hebt gevonden om je aan te melden voor een workshop kleiduiven schieten. Maak eens een glutenvrije pasta met seafood en wat basilicum en breng die naar Mehmet de krantenjongen. :{

Zijn allemaal voorbeelden zodat we elkaar als mensen gaan zien en benaderen.

:{²
We hebben het niet over onmenselijk Nederland hoop ik... :{w

Met modder gooien is 1 ding maar krijg beetje jeuk van suggesties dat we niet genoeg ons best doen of het grootste deel van de 1.5 miljard moslims er best verdraagzame denkbeelden op na houdt. Naar westerse maatstaven dan. Menselijk, als in moderne vrouwen, homo's, ongelovigen. Zelfs gematigde Nederlandse moslims doen dat zelden met overtuiging. Niet zeggen, ga eens met een moslim praten want niet iedereen hier komt net uit een ei.

Onder al die BBC artikelen op FB zijn de grootste schreeuwers tegen het westen, de moslims IN het westen. But frankly, je kan in weinig menselijker landen terecht komen dan Nederland of Duitsland. True, er is discriminatie, maar westerse moslims worden in de eerste plaats ineffectief door hun eigen dubbele maatstaven. Alles half. Hoe je het ook wendt of keert,de achtergrond van de geloofsstructuur is nooit ver weg. Begrijpelijk verder, maar het is al ingewikkeld om daarvan los te komen wanneer iemand 100% gemotiveerd is.

Als kansarme ouders die hier naar toe komen, zelf het werk niet doen en blijven hangen bij hun eigen zenders, scholen moskeeën talen whatever groeien jongeren gespleten op. disintegrated is een goed woord. Ook de gematigde jongens die geen aanslagen plegen en die je niet in de statistieken terug ziet. Daarbij zie je dat gematigdheid vaak meer kans dan keus is.

Het wordt als een verdienste gezien wanneer iemand leuk meedoet, maar een geïntegreerde moslim is nog zelden een goede moslim in de ogen van degenen voor wie hij het goed wil doen, no offence. Hoe zou dat geen gespleten persoonlijkheden opleveren.. Of iemand dan het ene uiterste kiest of het andere, de schaduwkant blijft. That's the pressure cooker..

Veel mensen leven zoals ze kunnen, niet zoals ze kiezen, totdat ze wel kunnen kiezen. Er is ook zoiets als mobilisatie van geparkeerde denkbeelden, check de massahysterie onder tot nu toe brave Turken. Maar niets aan het handje hoor als groepen zich opsluiten in hun eigen erfgoed terwijl ze in een andere wereld leven..

We kunnen eindeloos links, onderzoeken en statistieken posten zonder ergens mee bezig te zijn. Terrorisme is een symptoom, niet het probleem.

Maar goed, toegegeven, ook maar een mening

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 29-07-2016 01:57:16 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_164070545
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:23 schreef Manono het volgende:
We kunnen eindeloos links, onderzoeken en statistieken posten zonder ergens mee bezig te zijn. Terrorisme is een symptoom, niet het probleem.
Dit is het, terrorisme is de extreemste vorm die uit de polarisatie voortkomt, maar de 'mildere vormen' zijn de basis van de problematiek.
pi_164070805
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zucht, hou jezelf eens een spiegel voor echt. Je hebt geen idee hoe jezelf communiceert, je noemt me een leugenaar en verwacht dan dat ik vriendelijk blijf doen, kom op zeg.

Zoals jij me nu al tijden te pas en te onpas beschuldigt van de oorzaak zijn van terrorisme, verkrachting, vrouwenhaat en homohaat bedoel je?

Ik verwacht helemaal niet dat je vriendelijk doet, dat ben je namelijk al tijden niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164071889
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:03 schreef erodome het volgende:
Zoals jij me nu al tijden te pas en te onpas beschuldigt van de oorzaak zijn van terrorisme, verkrachting, vrouwenhaat en homohaat bedoel je?

Ik verwacht helemaal niet dat je vriendelijk doet, dat ben je namelijk al tijden niet.
Ja, daar beschuldig ik je echt van, over begrijpend lezen gesproken...spiegel!!!
pi_164072874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, daar beschuldig ik je echt van, over begrijpend lezen gesproken...spiegel!!!
quote:
Maar uiteindelijk zijn jouw soort mensen de oorzaak dat vrouwen hier ook onderdrukt worden, 60% van de vrouwen in blijf van mijn lijf van allochtone afkomst, homos en andersdenken weggepest, getreiterd en in elkaar geslagen worden, de echte leuke mensen niet eens de islam kunnen verlaten, kinderen geïndoctrineerd worden met religie etc etc.
Beetje een probleem met je geheugen? Dat je dit soort onzin te pas en te onpas schrijft?

Maar het is wel weer welletjes geweest zo. Tot de volgende keer dat je me weer gaat beschuldigen van niets om slachtoffers geven en een mede oorzaak te zijn van allerlei gruwelijkheden. Je vaste riedeltje dus.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:35:26 #260
28033 Pek
je moet wat
pi_164073094
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is dit humor?
Het is een vraag zonder antwoord, blijkbaar. :')
pi_164073100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Beetje een probleem met je geheugen? Dat je dit soort onzin te pas en te onpas schrijft?

Maar het is wel weer welletjes geweest zo. Tot de volgende keer dat je me weer gaat beschuldigen van niets om slachtoffers geven en een mede oorzaak te zijn van allerlei gruwelijkheden. Je vaste riedeltje dus.
Als je het op die manier leest sta ik er ook achter, jouw totale apathie in relatie tot de slachtoffers is mede de oorzaak.
pi_164073147
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:35 schreef Pek het volgende:

[..]

Het is een vraag zonder antwoord, blijkbaar. :')
Nou, ik dacht dat je het allemaal wel snapte, maar ik had het verkeerd. Laat maar.
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:39:19 #263
28033 Pek
je moet wat
pi_164073215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, ik dacht dat je het allemaal wel snapte, maar ik had het verkeerd. Laat maar.
Je "dacht", foutje :P
pi_164078767
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit is het, terrorisme is de extreemste vorm die uit de polarisatie voortkomt, maar de 'mildere vormen' zijn de basis van de problematiek.
Ik snap niet wat je zegt.
pi_164082812
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 23:57 schreef Manono het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je zegt.
Dat terrorisme slechts het gevolg is van culturen en groepen die botsen met de westerse samenleving. Maar het botsen/polarisatie zelf gebeurd vaker en ook op minder het zicht lopende zaken.
Update; Kwam toevallig dit filmpje tegen, dit is geen terrorisme, maar wel de voedingsbodem en we doen er niets tegen. http://www.dailymail.co.u(...)suicide-bombers.html

[ Bericht 13% gewijzigd door truthortruth op 29-07-2016 09:40:15 ]
pi_164087745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat terrorisme slechts het gevolg is van culturen en groepen die botsen met de westerse samenleving. Maar het botsen/polarisatie zelf gebeurd vaker en ook op minder het zicht lopende zaken.
Update; Kwam toevallig dit filmpje tegen, dit is geen terrorisme, maar wel de voedingsbodem en we doen er niets tegen. http://www.dailymail.co.u(...)suicide-bombers.html
Dan was ik zeker niet duidelijk, want ik denk niet dat terrorisme een direct gevolg is van botsende culturen. Mi is gebrek aan educatie de voedingsbodem, in alle culturen trouwens. En dat kansarme groepen die niet willen, dan kunnen deelnemen, thuis voor hun kinderen een andere standaard aanhouden dan de van de maatschappij waarin ze leven.

Ik ben niet tegen de Islam in Nederland, ik ben tegen mensen die hier zelf naar toe komen en niet bereid zijn zichzelf en kun kinderen in deze cultuur te onderwijzen. En dat Nederland dat op zijn beloop laat met een reactief beleid. Tegelijk verdienen moslims die zich maatschappelijk of politiek sterk maken support, al is het begin niet geweldig.

Daarom snap ik niet wat zoiets als een salafistenschool in Nederland moet, je kan hier nog geen broodjeszaak openen als vergunningen en bestemmingsplan niet overeenkomen. Dat het zogezegd geen jihaddoel heeft is een lachwekkend statement, voor een school die een fundamentalistische leer onderwijst die haaks staat op Nederlandse waarden. Van de 11 jongens die betrokken waren bij de aanslag op de Bataclan waren er 10 in contact gekomen met het salafisme, voordat ze naar Syrie gingen of wilden gaan.

Dat filmpje van mailonline :') zegt mij in deze context niets, behalve dat de agent respect verdient.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 29-07-2016 13:09:18 ]
pi_164088171
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:03 schreef Manono het volgende:
Dan was ik zeker niet duidelijk, want ik denk niet dat terrorisme een direct gevolg is van botsende culturen. Mi is gebrek aan educatie de voedingsbodem, in alle culturen trouwens. En dat kansarme groepen die niet willen, dan kunnen deelnemen, thuis voor hun kinderen een andere standaard aanhouden dan de van de maatschappij waarin ze leven.
Ik zie dat wel als een botsing, die andere standaard.
quote:
Ik ben niet tegen de Islam in Nederland, ik ben tegen mensen die hier zelf naar toe komen en niet bereid zijn zichzelf en kun kinderen in deze cultuur te onderwijzen. En dat Nederland dat op zijn beloop laat met een reactief beleid. Tegelijk verdienen moslims die zich maatschappelijk of politiek sterk maken support, al is het begin niet geweldig.
Dus weer dat verschil van cultuur. Ik ben het eens met je analyse, snap alleen je andere conclusie niet?
quote:
Daarom snap ik niet wat zoiets als een salafistenschool in Nederland moet, je kan hier nog geen broodjeszaak openen als vergunningen en bestemmingsplan niet overeenkomen. Dat het zogezegd geen jihaddoel heeft is een lachwekkend statement, voor een school die een fundamentalistische leer onderwijst die haaks staat op Nederlandse waarden. Van de 11 jongens die betrokken waren bij de aanslag op de Bataclan waren er 10 in contact gekomen met het salafisme, voordat ze naar Syrie gingen of wilden gaan.
Precies, maar niet alle sallafisten zijn terroristen, maar ze staan wel haaks op de westerse waarden. En mijn inziens is de extreme uiting daarvan terrorisme.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 13:41:52 #268
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_164088427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is ook een moslim, genie. Goed lezen. Het betreft hier een Iranees die Turken en Arabieren haat.
Ah, dus nu ben je als Iraniër standaard moslim. Sorry, wist ik niet, ik zal me gauw eens even gaan bekeren.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_164088464
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:41 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ah, dus nu ben je als Iraniër standaard moslim. Sorry, wist ik niet, ik zal me gauw eens even gaan bekeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')