quote:
Op vrijdag 28 juli 2023 20:16 schreef FlippingCoin het volgende:Thanks @:Bosbeetle
Ik heb hem gekocht, ik heb al aardige ervaring met JavaScript en TypeScript. Ik ga er van het weekend eens mee spelen, misschien een goede kans om eens purescript uit te proberen, of misschien gewoon met javascript.
Zelf vind ik javascript wel een fijne taal, het heeft vele nadelen maar ook zeker voordelen, de array methods(map, filter, reduce etc) zijn erg fijn en ik heb nog geen programmeertaal gezien welke hier beter mee omgaat.
Bijna alles aan deze game is open source. Er zijn goede starters te krijgen voor TypeScript.
Zelf draai ik ook TypeScript met een OS Architectuur en state machines voor de creeps.
Ben begonnen op Shard 3 (dat is waar je 20CPU krijgt als je het spel hebt gekocht) maar ben nu bezig met intershard code om een Room te claimen op Shard 2. Want ik heb ooit een lifetime subscription gekocht xD
En zoek een room uit met 2 sources en exits naar andere rooms voor je outposts.
Wat wel aan te raden is om een private server op te zetten. Die kun je zo snel als je wilt zetten, en is erg handig voor debuggen.
Ik deploy mn bot daar naar toe en heb ook andere bots toegevoegd zodat ik tegen mezelf kan vechten en oefenen.
Hier is een simpele guide om een private server op te zetten:
https://www.reddit.com/r/(...)up/?onetap_auto=trueLet wel op dat je dan ubuntu 20.04 gebruikt, hoger werkt niet out of the box.
Als je verder nog vragen hebt beantwoord ik ze graag.
Oja en zet zo snel mogelijk een IDE als VSCode op om te proggen en de code te pushen naar de servers. Je wilt niet eeuwig in dat kleine venstertje proggen.
Maar het is simpel beginnen en je komt vanzelf zo ver dat je weer een refactor of zelfs een rewrite kan doen.
Op shard 3 is het vrij peaceful en echt goed voor beginners. Op shard2 zitten mensen met hele geavanceerde bots waar je zonder room support echt geen voet aan de grond krijgt.
En schrik niet als je room platgewalst wordt. Je codebase blijft bestaan en je code wordt alleen maar beter als je gevechten aan gaat.
En natuurlijk de API
https://docs.screeps.com/api/