abonnement Unibet Coolblue
pi_164041374






einde.gifBroes.jpgDAF-avatar[1].gif

noiconn.png







The Dymaxion car was designed by American inventor Buckminster Fuller during the Great Depression and featured prominently at Chicago's 1933-1934 World's Fair. Fuller built three experimental prototypes with naval architect Starling Burgess — using gifted money as well as a family inheritance — to explore not an automobile per se, but the 'ground-taxiing phase' of a vehicle that might one day be designed to fly, land and drive — an "Omni-Medium Transport". Fuller associated the word Dymaxion with much of his work, a portmanteau of the words dynamic, maximum, and tension, to summarize his goal to do more with less.

The Dymaxion's aerodynamic bodywork was designed for increased fuel efficiency and top speed, and its platform featured a lightweight hinged chassis, rear-mounted V8 engine, front-wheel drive (a rare RF layout), and three-wheels. With steering via its third wheel at the rear (capable of 90° steering lock), the vehicle could steer itself in a tight circle, often causing a sensation. Fuller noted severe limitations in its handling, especially at high speed or in high wind, due to its rear-wheel steering (highly unsuitable for anything but low speeds) and the limited understanding of the effects of lift and turbulence on automobile bodies in that era — allowing only trained staff to drive the car and saying it "was an invention that could not be made available to the general public without considerable improvements." Shortly after its launch, a prototype crashed after being hit by another car, killing the Dymaxion's driver. Subsequent investigations exonerated the prototype.

Despite courting publicity and the interest of auto manufacturers, Fuller used his inheritance to finish the second and third prototypes, selling all three, dissolving Dymaxion Corporation and reiterating that the Dymaxion was never intended as a commercial venture. One of the three original prototypes survives, and two semi-faithful replicas have recently been constructed. The Dymaxion was included in the 2009 book Fifty Cars That Changed The World and was the subject of the 2012 documentary The Last Dymaxion.

In 2008, the New York Times said Fuller "saw the Dymaxion, as he saw much of the world, as a kind of provisional prototype, a mere sketch, of the glorious, eventual future.








quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

dangel , geile chicka, neuckuh? O+ doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is. *O*

13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:

jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet :r
quote:
3s.gif Op zondag 11 september 2011 21:47 schreef Anne het volgende:
IK BEN LABIEL.
quote:
14.gif
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel ^O^
quote:
1.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:

sex en Lada in één zin _O-

*mompelt iets over anticonceptie

14.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:

de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva :9

1.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:

Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten :')
quote:
@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent :')
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn nagels zijn vandaag gelakt :')
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:

Je hebt nog gelijk ook ;( m'n rechter tiet is verrekt :')
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:

Nou en :'). Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:
5s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:

Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?

14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:

nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
quote:
3s.gif Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:

Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:
Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:10 schreef Dingest het volgende:
We zijn hier allemaal bejaarden - op Alfisti na dan :')
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 19:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, ik ben als sadistische klootzak geboren, dat is niet iets van de laatste jaren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:07 schreef Paladijn het volgende:

ik heb nog een leven buiten fok :')
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:46:08 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164041507
Vliechtuich zonder fleug0ls.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_164043259
De laatste keer dat ik een OP maakte, was in 2015 :@.
pi_164043405
Gave OP ^O^

Bedankt voor de felicitaties. Heuglijke dag vandaag inderdaad, 20 jaar truckfotograaf. *O*
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:27:57 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_164048132
Ouwe fotograaf :W *O*
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:28:50 #6
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_164048146
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:12 schreef Anne het volgende:
De laatste keer dat ik een OP maakte, was in 2015 :@.
wel Buckminster Fuller O+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 20:06:11 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164051395
Voor de bosbouwer onder ons, gister een Jensen JT600Z op demo gehad. Dik ding, een versgezaagde beuk met een stam van 35cm doorsnede vrat ie binnen 3 minuten op :D

Toen toch maar de trekker even van de 1000-eco aftakas gezet :D



Een voor de man die liever 22.5" velgen ziet. De vrachtwagen van Jensen met daarachter de versnipperaar. Omdat het een demo is was ie luxe uitgerust, zoals bijvoorbeeld een 80km/u tandemonderstel.


Op naar de volgende 20 jaar truckfotografie! Gefeliciteerd :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 20:36:11 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_164052213
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:28 schreef lipje het volgende:

[..]

wel Buckminster Fuller O+
Familie van de bekende koolstofchemicus? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164053453
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:12 schreef Anne het volgende:
De laatste keer dat ik een OP maakte, was in 2015 :@.
:o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een heel toffe OP _O_ Nogal obscure bak, maar wel briljant ^O^
pi_164053497
En gefeliciteerd Alex! *O* *O* Ik weet nooit helemaal zeker waarmee, maar als Anne het zegt zal het vast wel goed zijn :@
pi_164053678
Saab vandaag opgehaald bij de garage. Is nu definitief niet meer haalbaar ;( Geen idee hoe het kan, maar één van de nieuwe aandrijfashoezen is al gescheurd (moet de naaf en as weer helemaal voor uit, en de as uit de naaf geperst worden), één van de nieuwe wiellagers achter 'maakt heel veel lawaai' (ook een pers voor nodig), ruitensproeier ontbreekt nog, wat andere kleine dingetjes zoals een koplamp die zij met geen mogelijkheid afgesteld kunnen krijgen en de sporing is dus helemaal verkeerd (al merk je er bij het rijden niet zoveel van).

Zelfs als ik morgen het land doorvlieg voor onderdelen en de boel zelf repareer wat ik kan, kan hij hem pas na het weekend herkeuren en afstellen. Dan is er gewoon geen tijd meer om de auto af te bouwen/vakantieklaar te maken, en dan is er dus nog geen enkele fatsoenlijke rit mee gemaakt. Lijkt mij niet verstandig om er dan direct 5000 km mee te gaan rijden zonder te weten hoe het dingen het eigenlijk doet.
pi_164058251
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:20 schreef Dingest het volgende:
En gefeliciteerd Alex! *O* *O* Ik weet nooit helemaal zeker waarmee, maar als Anne het zegt zal het vast wel goed zijn :@
met mijn truckfotojubileum :Y verjaardag heb ik dit jaar overgeslagen, geen tijd voor die onzin.
pi_164058266
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:28 schreef Dingest het volgende:
Saab vandaag opgehaald bij de garage. Is nu definitief niet meer haalbaar ;( Geen idee hoe het kan, maar één van de nieuwe aandrijfashoezen is al gescheurd (moet de naaf en as weer helemaal voor uit, en de as uit de naaf geperst worden), één van de nieuwe wiellagers achter 'maakt heel veel lawaai' (ook een pers voor nodig), ruitensproeier ontbreekt nog, wat andere kleine dingetjes zoals een koplamp die zij met geen mogelijkheid afgesteld kunnen krijgen en de sporing is dus helemaal verkeerd (al merk je er bij het rijden niet zoveel van).

Zelfs als ik morgen het land doorvlieg voor onderdelen en de boel zelf repareer wat ik kan, kan hij hem pas na het weekend herkeuren en afstellen. Dan is er gewoon geen tijd meer om de auto af te bouwen/vakantieklaar te maken, en dan is er dus nog geen enkele fatsoenlijke rit mee gemaakt. Lijkt mij niet verstandig om er dan direct 5000 km mee te gaan rijden zonder te weten hoe het dingen het eigenlijk doet.
BX halen dus? ocht je daar onderdelen of hulp (op afstadn) voor nodig hebben, een vriend van me heeft een hobbygarage gespecialseerd in BX.
  donderdag 28 juli 2016 @ 07:43:29 #14
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_164059588
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Familie van de bekende koolstofchemicus? :?
bekend architect die de koepel uit 5 en 6 hoeken heeft gebouwd, beetje als een leren voetbal.
Wikipedia zegt dat er een scheikundige groep naar hem vernoemd is, omdat de moleculen in een bolvorm gegroepeerd zijn, de fullerenen.


en goedemorgen c_/ O+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_164063354
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

met mijn truckfotojubileum :Y verjaardag heb ik dit jaar overgeslagen, geen tijd voor die onzin.
Ah, oké ^O^ Dat stond wel in een eerdere post ja, maar ik wist niet zeker of dat het (alleen) was. Had geen idee dat je daar al zo lang mee bezig bent :o

Ik sla (mijn) verjaardagen ook al een paar jaar over. Ouder worden is (nu nog) niet zo'n prestatie :+
pi_164063406
quote:
5s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

BX halen dus? ocht je daar onderdelen of hulp (op afstadn) voor nodig hebben, een vriend van me heeft een hobbygarage gespecialseerd in BX.
Denk het niet. Hij komt maanden niet van die auto af, en nu heeft-ie zondag eerst nog een andere geïnteresseerde :') Kunnen we niet op (af)wachten als ik dinsdagavond de auto kant en klaar wil hebben staan.

Zal wel de übersaaie Stilo (vindt-ie zelf ook) van de reisgenoot worden -O-
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 20:10:26 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164072371
Ik snap nooit zo goed dat mensen hun verjaardag overslaan :@ Net alsof dat niet stoer is ofzo heb ik het gevoel soms.
In een jaar kan zoveel veranderen, ook op jonge leeftijd ;(

Maar goed, dat is mijn mening, wat een ander doet moet ie zelf weten :Y Met vrienden/familie in de buurt is het misschien ook wat makkelijker dan wanneer je het hele land door moet crossen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164073058
Er zitten her en der nog wel heel lieve mensen op Fok O+
pi_164073192
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat mensen hun verjaardag overslaan :@ Net alsof dat niet stoer is ofzo heb ik het gevoel soms.
In een jaar kan zoveel veranderen, ook op jonge leeftijd ;(

Maar goed, dat is mijn mening, wat een ander doet moet ie zelf weten :Y Met vrienden/familie in de buurt is het misschien ook wat makkelijker dan wanneer je het hele land door moet crossen.
Ik maal d'r gewoon niet zo om. Oud en Nieuw ook niet eigenlijk. Misschien omdat er juist bij mij nooit zoveel lijkt te veranderen :P

In onze vriendengroep zijn er 2 die het elk jaar trouw vieren, 2 die het nooit doen (waaronder ik) en de laatste is midden-augustus jarig en da's gewoon kut dus hij ziet wel wat-ie doet :+ Als iemand het viert kom ik over het algemeen wel natuurlijk, en dan moet ik wel het hele land door crossen.
pi_164073202
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
VAG diesel racing :P :')
Kan je hebben :7
pi_164078737
Mooi man toeristen markt, om half 8 al die terroristen verjagen en gewoon het terras bezetten :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_164078886
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
Voor de bosbouwer onder ons, gister een Jensen JT600Z op demo gehad. Dik ding, een versgezaagde beuk met een stam van 35cm doorsnede vrat ie binnen 3 minuten op :D
Kan ik die even lenen ?
Ik moet nog een serie coniferen van 30 jaar oud en 4m hoog weg hebben.

Is bij het huis van mijn moeder, de buurman gaat daar een schutting neerzetten.
Ik heb al tegen hem gezegd dat hij een beetje laat is, anders was dat spul op het paasvuur beland :(
Nu heb ik al 3x moeten rijden naar de stort met een behoorlijk volle tandemasser achter de auto. :{w
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 00:24:31 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_164079179
Gaat er iemand van hier toevallig naar de trekkertrek in Lochem volgende week?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:40:39 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164095730
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er iemand van hier toevallig naar de trekkertrek in Lochem volgende week?
Is dat in Zweden? Zo nee, dan ikke niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')