abonnement Unibet Coolblue
pi_164963553
Hoooi vanuit Drenthe. Mijn vriend ziet nu op vakantie hoe handig dragen is (:D O+). Hij wil alleen geen doek.. We willen nu dus graag draagzakken proberen, evt 1 huren, en daarbij advies welke draagzak voor hem en voor mij het fijnst is. Ik heb nl een storchenwiege gehad maar die zat op de een of andere manier niet fijn bij mij. dus om een miskoop te voorkomen dit keer maar even goed laten adviseren ;).

Iemand tips waar dat kan in de regio Assen? Ik ben niet bekend hier, google leverde me 2 adresjes op maar ik dacht even hier vragen of iemand nog advies heeft :). Thanks!
(PS als zoiets hier niet neergezet mag worden ivm reclame ofzo, graag PM en liever geen DM, werkt niet mobiel hier).
pi_164970498
Onze tula is al binnen! Mijn lief wilde hem gelijk al om doen enzo haha! Lijkt me wel ingewikkeld om in je eentje om te doen maar dat zal wel een kwestie van ervaring zijn! Hebben er nu al zin in om lekker te gaan wandelen met de baby in de tula 😀
pi_164970575
Van alle dragers die ik gehad heb (oké 3, maar toch) vond ik de Tula juist het makkelijkst om zelf om te doen. Het went echt snel. :)
pi_164970780
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoooi vanuit Drenthe. Mijn vriend ziet nu op vakantie hoe handig dragen is (:D O+). Hij wil alleen geen doek.. We willen nu dus graag draagzakken proberen, evt 1 huren, en daarbij advies welke draagzak voor hem en voor mij het fijnst is. Ik heb nl een storchenwiege gehad maar die zat op de een of andere manier niet fijn bij mij. dus om een miskoop te voorkomen dit keer maar even goed laten adviseren ;).

Iemand tips waar dat kan in de regio Assen? Ik ben niet bekend hier, google leverde me 2 adresjes op maar ik dacht even hier vragen of iemand nog advies heeft :). Thanks!
(PS als zoiets hier niet neergezet mag worden ivm reclame ofzo, graag PM en liever geen DM, werkt niet mobiel hier).
Ik zou in Groningen naar Musjes gaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164971986
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:00 schreef lunapuella het volgende:
Van alle dragers die ik gehad heb (oké 3, maar toch) vond ik de Tula juist het makkelijkst om zelf om te doen. Het went echt snel. :)
Da's goed om te horen, wij hebben natuurlijk 0.0 ervaring, voor zo'n eerste keer zonder baby erin leek het me wel lastig met baby maar dat zal vast meevallen 😀
pi_164987171
Ik moest met peuter en baby naar de apotheek. Het idee was om baby in de wagen te hebben en peuter in de Tula, maar madam moest per se zelf lopen. Natuurlijk wilde ze halverwege toch gedragen worden, alleen de Tula lag nog thuis. Had wel een doek onderin de wagen liggen, maar ik kan niet rugknopen, dus toen had ik opeens 10 kilo kind in een FWCC :o
pi_164988918
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoooi vanuit Drenthe. Mijn vriend ziet nu op vakantie hoe handig dragen is (:D O+). Hij wil alleen geen doek.. We willen nu dus graag draagzakken proberen, evt 1 huren, en daarbij advies welke draagzak voor hem en voor mij het fijnst is. Ik heb nl een storchenwiege gehad maar die zat op de een of andere manier niet fijn bij mij. dus om een miskoop te voorkomen dit keer maar even goed laten adviseren ;).

Iemand tips waar dat kan in de regio Assen? Ik ben niet bekend hier, google leverde me 2 adresjes op maar ik dacht even hier vragen of iemand nog advies heeft :). Thanks!
(PS als zoiets hier niet neergezet mag worden ivm reclame ofzo, graag PM en liever geen DM, werkt niet mobiel hier).
Ken je de doekenbieb van Babybij? Daar kun je ook dragers huren en bij Ooiebeest ook geloof ik.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:54:08 #158
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164990684
Ik heb eindelijk een tula kunnen kiezen (heel veel printjes vond ik te druk :@ ). Denk dat het de equilateral gaat worden, jammer genoeg hebben ze em bij babybij niet (ivm de korting) dus denk dat we binnenkort een keer bij dragenenzo langs gaan, kunnen we ons meteen laten adviseren voor een (rekbare) draagdoek met onze verschillende lengtes en posturen.
pi_164994253
bedankt voor de tips :).

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ken je de doekenbieb van Babybij? Daar kun je ook dragers huren en bij Ooiebeest ook geloof ik.
Ja weleens op google tegen gekomen maar ik wil dit x graag iemand zien/spreken die even mee kan kijken naar wat bij ons past. Mss toch maar een consult boeken als we thuis zijn hmm.
pi_165009091
Ik heb weer een mini in de doek O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165010398
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:54 schreef sproetjes het volgende:
Ik heb eindelijk een tula kunnen kiezen (heel veel printjes vond ik te druk :@ ). Denk dat het de equilateral gaat worden, jammer genoeg hebben ze em bij babybij niet (ivm de korting) dus denk dat we binnenkort een keer bij dragenenzo langs gaan, kunnen we ons meteen laten adviseren voor een (rekbare) draagdoek met onze verschillende lengtes en posturen.
ik heb ook goede ervaringen met von va voom
pi_165010458
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoooi vanuit Drenthe. Mijn vriend ziet nu op vakantie hoe handig dragen is (:D O+). Hij wil alleen geen doek.. We willen nu dus graag draagzakken proberen, evt 1 huren, en daarbij advies welke draagzak voor hem en voor mij het fijnst is. Ik heb nl een storchenwiege gehad maar die zat op de een of andere manier niet fijn bij mij. dus om een miskoop te voorkomen dit keer maar even goed laten adviseren ;).

Iemand tips waar dat kan in de regio Assen? Ik ben niet bekend hier, google leverde me 2 adresjes op maar ik dacht even hier vragen of iemand nog advies heeft :). Thanks!
(PS als zoiets hier niet neergezet mag worden ivm reclame ofzo, graag PM en liever geen DM, werkt niet mobiel hier).
Mevrouw mus zit in Groningen misschien heb je daar nog wat aan. Aan de zwanenstraat ofzo geloof ik
pi_165012168
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:42 schreef hetzusjevan het volgende:
bedankt voor de tips :).

[..]

Ja weleens op google tegen gekomen maar ik wil dit x graag iemand zien/spreken die even mee kan kijken naar wat bij ons past. Mss toch maar een consult boeken als we thuis zijn hmm.
https://m.facebook.com/laifshop.nl In Assen?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165074096
Ik was even nar een bykay draagdoek aan het kijken, maar ik snap de maten niet! Er is zowel aanduiding s/m/l als 5/6/7 etc.. Is m dan gelijk aan 6?

Ik geloof dat de rekbare dus in s/m/l is en de geweven in 5/6/7? Klopt dat?

Wat zouden jullie aanraden voor mij 1m80, normaal ongeveer 63 kg, en vriend 1m92, ongeveer 85 kg?
Iemand enig idee? En zou ik dan rekbaar moeten doen of geweven? Geen ervaring met dragen nog! Heb ook een tula draagzak maar met doek lijkt me toch wel fijn voor in het begin
  zondag 4 september 2016 @ 09:40:12 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_165074329
Wat maten van bykay weet ik het niet. Maar ik zou gaan voor een 6. Oftewel rond de 4.6m


Maar rekbaar of geweven is heel persoonlijk waar in het begin je voorkeur ligt.

Rekbaar is denk ik tot een maand of 3 prettig te gebruiken. Is maar 1 knoop manier voor en mag niet op de rug.

Geweven kan je mee dragen tot je er klaar mee bent, ook op de rug en met meerdere knopen.

Rekbaar zou ik tweedehands doen. Dan vind je gloedjenieuwe wel voor een euro of 20. Er zijn er heeel erf veel in omloop. Zeker van bykay. :Y aka draagdoek.nl
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_165074885
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 09:08 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik was even nar een bykay draagdoek aan het kijken, maar ik snap de maten niet! Er is zowel aanduiding s/m/l als 5/6/7 etc.. Is m dan gelijk aan 6?

Ik geloof dat de rekbare dus in s/m/l is en de geweven in 5/6/7? Klopt dat?

Wat zouden jullie aanraden voor mij 1m80, normaal ongeveer 63 kg, en vriend 1m92, ongeveer 85 kg?
Iemand enig idee? En zou ik dan rekbaar moeten doen of geweven? Geen ervaring met dragen nog! Heb ook een tula draagzak maar met doek lijkt me toch wel fijn voor in het begin
Ik zou M doen. En eerst rekbaar, geweven kan later wel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_165074908
Top! Dank voor jullie tips! Ik was al op mp aan het kijken 😉
pi_165075264
Als ik jou was zou ik ook lid van de Draagdoekenmarkt op FB worden, veel meer aanbod dan op MP. :)

Hier enkel met geweven doek gedragen en nooit rekbaar (lente/zomerbaby vorige keer), beviel prima. In het geval van geweven lijkt me een maat 6 voor jullie voldoende! In plaats van naar alleen ByKay zou je ook kunnen kijken naar Yaro, Nona, Girasol, die vond ik zelf erg fijn, ook met zwaardere kindjes. De laatste was mijn eerste doek en nu met 10 kilo dreumes nog steeds heel erg fijn (wel peuterweving trouwens).

Ik gebruik nu alleen nog de Tula trouwens, wel zo makkelijk met kind dat er steeds in en weer uit wil om te lopen. :D Eergisteren op een bruiloft heeft ze wel nog op mijn buik in de doek geslapen en was ze echt weer even mijn kleine baby. O+ O+ O+
pi_165075300
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 10:46 schreef Selvaria het volgende:
Als ik jou was zou ik ook lid van de Draagdoekenmarkt op FB worden, veel meer aanbod dan op MP. :)

Hier enkel met geweven doek gedragen en nooit rekbaar (lente/zomerbaby vorige keer), beviel prima. In het geval van geweven lijkt me een maat 6 voor jullie voldoende! In plaats van naar alleen ByKay zou je ook kunnen kijken naar Yaro, Nona, Girasol, die vond ik zelf erg fijn, ook met zwaardere kindjes. De laatste was mijn eerste doek en nu met 10 kilo dreumes nog steeds heel erg fijn (wel peuterweving trouwens).

Ik gebruik nu alleen nog de Tula trouwens, wel zo makkelijk met kind dat er steeds in en weer uit wil om te lopen. :D Eergisteren op een bruiloft heeft ze wel nog op mijn buik in de doek geslapen en was ze echt weer even mijn kleine baby. O+ O+ O+
Ik had ook naar andere gekeken, maar zag veel bykay op marktplaats en minder van de andere merken (wat me aansprak dan)! Goede tip van FB, ik ga daar nog even kijken!
pi_165076818
Misschien kun je een consult boeken of eens bij Draagkracht Utrecht kijken? Weet niet waar je woont, maar dan kun je 'ns voelen en proberen en kijken en passen en alles! :)

Mijn eerste doek was een Hoppediz en die was heerlijk O+ (en een rekbare binana, maar dat werd heel snel te zwaar)
pi_165078663
Consult of even langsgaan bij iets als Draagkracht is wel een goeie tip (in geval van langsgaan bij Draagkracht, pas op, zó veel leuke dingen daar :P)! Wij hebben tijdens de zwangerschap een consult gedaan en ik vond het heel fijn om van alles uit te kunnen proberen en te voelen. Vooraf leek rekbaar me een heel goed idee (want vooraf al te knopen enzo), maar toen ik het eenmaal probeerde, was ik eigenlijk direct om voor geweven..

[ Bericht 22% gewijzigd door onomatopee op 04-09-2016 13:55:29 ]
pi_165079295
Rebel ( O+ ) is gewoon een katoentje, ik mik hem zo in de wasmachine en als we een droger hadden ging ie daar ook in. ^O^ Ik draai de was op 30 graden, als hij niet echt vies is op kort programma. Qua wasmiddel gebruik ik alles waar geen optische bleekmiddelen / witmakers inzitten voor de zekerheid.

Oh, je vraag is ineens weg. :+ Ik laat m'n antwoord toch nog maar staan, mocht je er iets aan hebben.
pi_165080407
Mijn man had ineens het waslabel gevonden :+ :D Maar, toch bedankt voor je antwoord, aan die optische witmakers had ik niet gedacht! Hij is nu aan het draaien ^O^
  zondag 4 september 2016 @ 15:15:22 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165081300
Ik zou rekbaar dus echt nooit meer tweedehands aanschaffen, de rek gaat er na verloop van tijd uit. En nieuw kosten ze ook niet de hoofdprijs :).
KuikenGuppy
  zondag 4 september 2016 @ 17:45:24 #175
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165084870
Wij hadden de afgelopen 3 weken een emeibaby geleend.
Beviel best goed, maar toch eerst nog ff een kokadi lenen om de juiste keuze te maken.
Emeibaby was nog best lastig afstellen voor m'n man. Hij had daar allemaa niet zo'n zin in.
Kokadi ziet eruit als een tula dus zal hij wel relaxter vinden.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')