Is ook zo, ik aai vaak over haar rug of idd m'n hand onder d'r billen. Als ik dan weleens loslaat dan besef ik me later vaak pas hoe kort dat duurde en dat m'n hand alweer even op d'r rug rust..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:47 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik ook hoor! En mijne is 11 maandenGeen
ook, ik hou daarvan
En ik draag ook bijna altijd op m'n buik ondanks 11 kg. Ik moet dat rugzwaaien nog beter oefenen.
je kunt 'm knopen voor je de baby er in doet, dat is juist het voordeel van rekbaarquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:16 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Is ook zo, ik aai vaak over haar rug of idd m'n hand onder d'r billen. Als ik dan weleens loslaat dan besef ik me later vaak pas hoe kort dat duurde en dat m'n hand alweer even op d'r rug rust..
Vandaag de vipcarrier binnen gekregen! Knopen ging goed, nu nog met baby!
Mannen vinden het ook vaak niet fijn om hoger te drager echt onder de borsten. Die kiezen liever voor op de heupen en dat is 99van de 100 keer echt te laag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:33 schreef pinquit het volgende:
Vrouwen hebben borsten. Bij mijn lief zit er ook op z'n strakst een hoop ruimte tussen hem en baby
Je kunt ook verbreders kopenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:27 schreef kwakz0r het volgende:
J draagt M met zijn 14 kilo ook nog op zijn buik in de tula![]()
Hij is denk ik wel toe aan toddlerformaat intussen eigenlijkmaarvwe gebeuiken hemnzo sporadisch dat J dat onzin vindt.
Ik doe dat ook vaak. Ter ondersteuning? Nee. Gewoon, omdat het kan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:53 schreef Mariposas het volgende:
Valt het jullie op dat vaders met draagzak bijna altijd hun hand ter 'ondersteuning' tegen kind/draagzak houden?
/observatie van de dag
Dat. En ze mag een flink eind lager.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:08 schreef Moppert het volgende:
Ze zit niet in de juiste m houding volgens mij. De knietjes wijzen een beetje omlaag iov dat er echt een M is.
En t is dan niet erg dat t rugpand tot onder zijn oksels komt?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:22 schreef Moppert het volgende:
Ik zou idd ook voor verbreders gaan dan.
hangt er vanaf hoe laag onder de oksels. en hoe hij zit met armen er in.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En t is dan niet erg dat t rugpand tot onder zijn oksels komt?
En de M houding ook echt verbeteren, dat is belangrijker dan het lagere.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:05 schreef Nouk84 het volgende:
Dank voor de tips, ik ga d'r idd lager doen de volgende keer
Er uit is beter, mits de baby de beentjes al zo ver kan spreiden. Met wat voor doek knoop je?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:12 schreef angelatje het volgende:
Hoieven een vraagje...
Hoe zit het ook alweer met een pasgeborene in de doek? Ik dacht dat de beentjes dan in de doek moesten blijven, maar ik las net ergens dat het beter is om ze eruit te doen![]()
Bij mijn eerste gebruikte ik de manduca met verkleiner, maar nu dus een doek.
Ik heb een geweven doek van little frog, om mee te beginnen. En ik heb ook nog een hop tye liggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er uit is beter, mits de baby de beentjes al zo ver kan spreiden. Met wat voor doek knoop je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Net weer zelf een ruck geknoopt. Ik vind het zekeren van de doek lastig merk ik, en ik heb het idee dat Tas nog veel strakker tegen mij aan mag. Iemand die mij nog tips kan geven n.a.v. deze foto's?ik hou zelf vooral de bovenste baan gespannen en de rest losser, dat komt met zekeren en knopen vanzelf goed. Ik weet niet goed hoe het zekeren je is aangeleerd, want zoals ze hem mij heeft aangeleerd kwam ik er naderhand pas achter dat ik niet helemaal correct zekerde en dat lijk ik ook een beetje te zien maar kan het mis hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat sowieso helpt qua strakhouden is rechtop staan met aanspannen. Als je voorover staat en je spant aan een daarna kom je overeind is de doek een stuk losser. Maar daar heb ik dankzij mijn wiebelkont ook moeite meedat strak houden. veel oefenen
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom even trots een foto delen van een (tegenwoordig) zeldzaam draagmoment.
In een prachtige doek van Vesper, Haizea Surf
.
[ Bericht 15% gewijzigd door GotC op 14-08-2016 18:59:58 ]
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:40 schreef GotC het volgende:
Mooi zeg, jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom even trots een foto delen van een (tegenwoordig) zeldzaam draagmoment.
In een prachtige doek van Vesper, Haizea Surf
.
![]()
ik zag het mijn man vanmiddag doen dus gelijk gevraagd. Hij zegt dat hij dat doet omdat G trappelt en dat vindt hij irritant, dus legt hij zijn handen om G zijn kontje heen zodat hij zijn armen kwijt kanquote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:53 schreef Mariposas het volgende:
Valt het jullie op dat vaders met draagzak bijna altijd hun hand ter 'ondersteuning' tegen kind/draagzak houden?
/observatie van de dag
Ik legde Melle dan gewoon op een dekentje op de grond naast me, of op schoot.quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:01 schreef Quoi het volgende:
DaD wat een mooie foto's! Word er helemaal blij van
Even een vraagje van een complete noob mom-to-be:
Ik heb het plan om te gaan dragen en de HopTye ligt al klaar voor de kleineZie er erg naar uit om na een aantal weekjes op pad te gaan. Ik heb zelf geen auto tot mijn beschikking, wel een tram voor de deur, dus het zou praktisch ook veel handiger uitkomen dan met een grote wagen op pad.
Nu was ik pas met een aantal meiden aan het theedrinken ergens, met kids variërend van 2 weken - 3 maanden. Vier kinderwagens in zo'n zaakjeNu ik me daar binnenkort bij aan ga sluiten, lijkt me het dragen ideaal. Beebs voor, rugzakje met zooi achter op mijn rug. Alleen! Dan komt de vraag... Als je eventjes ergens zit, wil de beebs vast ook even een horizontaal tukje doen oid. Dan mis je wel die wieg van de wagen lijkt me.
Iemand ervaringen hiermee? Een soort inflatable babykussen/wipding dat je kunt meenemen ofzo? Ook wel handig voor jezelf als je heel even je handen vrij wilt hebben.
Echt? Ik ga even googlen, maar als je een linkje hebt graagquote:Op zondag 14 augustus 2016 13:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Je hebt luiertassen en bedjes in een. Toen ik daar achter kwam was G al te groot
Maar hij heeft bij mij eigenlijk altijd in de doek geslapen, dus ik heb de wagen nooit gemist.
Lekker in de doek/drager slapen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:01 schreef Quoi het volgende:
DaD wat een mooie foto's! Word er helemaal blij van
Even een vraagje van een complete noob mom-to-be:
Ik heb het plan om te gaan dragen en de HopTye ligt al klaar voor de kleineZie er erg naar uit om na een aantal weekjes op pad te gaan. Ik heb zelf geen auto tot mijn beschikking, wel een tram voor de deur, dus het zou praktisch ook veel handiger uitkomen dan met een grote wagen op pad.
Nu was ik pas met een aantal meiden aan het theedrinken ergens, met kids variërend van 2 weken - 3 maanden. Vier kinderwagens in zo'n zaakjeNu ik me daar binnenkort bij aan ga sluiten, lijkt me het dragen ideaal. Beebs voor, rugzakje met zooi achter op mijn rug. Alleen! Dan komt de vraag... Als je eventjes ergens zit, wil de beebs vast ook even een horizontaal tukje doen oid. Dan mis je wel die wieg van de wagen lijkt me.
Iemand ervaringen hiermee? Een soort inflatable babykussen/wipding dat je kunt meenemen ofzo? Ook wel handig voor jezelf als je heel even je handen vrij wilt hebben.
Terwijk er juist in Azie heel veel wordt gedragen (meibtai, onbu's)quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:05 schreef Miezziej het volgende:
Waarschuwing hormonale moeder hier![]()
Zwanger hebben mensen al veel "goede" adviezen, maar nu bevallen nog veel meer. Zo nu ook over de draagzak die wij hebben (marsupi). We hebben deze nu 1 keer "gepast" zeg maar. We hadden de beentjes "buiten boord", ze protesteerde niet en was zo ontspannen dat ze meteen in slaap viel
![]()
dus ik dacht, zit wel Okee. Ik was bang dat ze misschien nog net iets te klein zou zijn (nog geen 2 weken oud, maat 50 nog). Alleen ging mijn schoonmoeder zowat uit haar plaat en nu voel ik me een crappy moeder ofzo
ze zegt dat door de benen zo ze later lelijk gaat lopen ofzo. Ik vermoed een gevalletje bijgeloof (cultuurdingetje, ze is Vietnamees) maar toch reageerden mijn hormonen er niet zo leuk op
Dus wijze mensen van het dragen, was het okee dat we de benen al buiten boord deden? Moeten we nog even wachten met dragen tot ze wat groter is? Of is het gewoon allemaal al prima?
Als het lijf van het kindje het aankan is helemaal er buiten beter dan leunen op de rand.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:19 schreef SaskiaR het volgende:
Bij de Marsupi liet ik de beentjes in het begin een beetje leunen op de onderste rand zegmaar. Maar er helemaal buiten is ook prima!
Op Facebook staat dat ze eind augustus weer terug is van vakantie en weer bereikbaar is.quote:Op zondag 14 augustus 2016 16:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Wie weet waar ik een bandverbreder voor de tula kan bestellen? Ondanks het feit dat ik flink ben afgevallen krijg ik toch nog héle mooie vetrollen
Miss Catie made it kende ik maar die website doet het niet
quote:Op zondag 14 augustus 2016 19:19 schreef Sull het volgende:
[..]
Op Facebook staat dat ze eind augustus weer terug is van vakantie en weer bereikbaar is.
Ik heb ze laatst nog ergens gezien. Maar ben vergeten waar, sorry
Oooh, daar gaan mijn ouders volgend jaar heen. Ik wil oohooook! <3quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
. Thanks! Groofsken, we waren op de Azoren.
Zolang de Tula nog te groot is Ja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:06 schreef Amsel het volgende:
Is zo'n baby insert voor de Tula nu echt de moeite waard? Dan overweeg ik die voor m'n man.
En als iemand nog een goedkope Tula toddler in de aanbieding heeft..?
Maar je blijft toch het probleem houden dat je het niet strak kunt trekken zonder de beentjes vast te zetten?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:41 schreef Moppert het volgende:
Ja dat is dus een kwestie van het kantelen van de insert en wat andere trucjes (ergobaby heeft ook een insert die 99 van de 100 verkeerd gebruiken, de insert indoen is ook niet makkelijk![]()
Maar een tula is t/m maat 74 ongeveer niet te gebruiken zonder.
Wat stom! Ik eerst ook niet maar toen opeens wel. Even andere computer oid proberen? En even wachten want hij kwam niet meteen! Ik dacht eerst Oh zeker afgelopen, toen keek ik wat rond op de site en toen kwam hij opeens!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:08 schreef Amsel het volgende:
Ik krijg die popup met code niet bij babybij
Je krijgt de popup als je richting het kruisje gaat, dus doet alsof je de pagina verlaat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:48 schreef Amsel het volgende:
Maar zit die insert ook een beetje aangenaam voor het kind? En wordt dat niet hartstikke warm?
Thanks!quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:54 schreef Moppert het volgende:
[..]
Je krijgt de popup als je richting het kruisje gaat, dus doet alsof je de pagina verlaat.
Ik zou in Groningen naar Musjes gaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 14:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoooi vanuit Drenthe. Mijn vriend ziet nu op vakantie hoe handig dragen is (:D). Hij wil alleen geen doek.. We willen nu dus graag draagzakken proberen, evt 1 huren, en daarbij advies welke draagzak voor hem en voor mij het fijnst is. Ik heb nl een storchenwiege gehad maar die zat op de een of andere manier niet fijn bij mij. dus om een miskoop te voorkomen dit keer maar even goed laten adviseren
.
Iemand tips waar dat kan in de regio Assen? Ik ben niet bekend hier, google leverde me 2 adresjes op maar ik dacht even hier vragen of iemand nog advies heeft. Thanks!
(PS als zoiets hier niet neergezet mag worden ivm reclame ofzo, graag PM en liever geen DM, werkt niet mobiel hier).
Da's goed om te horen, wij hebben natuurlijk 0.0 ervaring, voor zo'n eerste keer zonder baby erin leek het me wel lastig met baby maar dat zal vast meevallen 😀quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:00 schreef lunapuella het volgende:
Van alle dragers die ik gehad heb (oké 3, maar toch) vond ik de Tula juist het makkelijkst om zelf om te doen. Het went echt snel.
Ken je de doekenbieb van Babybij? Daar kun je ook dragers huren en bij Ooiebeest ook geloof ik.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 14:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoooi vanuit Drenthe. Mijn vriend ziet nu op vakantie hoe handig dragen is (:D). Hij wil alleen geen doek.. We willen nu dus graag draagzakken proberen, evt 1 huren, en daarbij advies welke draagzak voor hem en voor mij het fijnst is. Ik heb nl een storchenwiege gehad maar die zat op de een of andere manier niet fijn bij mij. dus om een miskoop te voorkomen dit keer maar even goed laten adviseren
.
Iemand tips waar dat kan in de regio Assen? Ik ben niet bekend hier, google leverde me 2 adresjes op maar ik dacht even hier vragen of iemand nog advies heeft. Thanks!
(PS als zoiets hier niet neergezet mag worden ivm reclame ofzo, graag PM en liever geen DM, werkt niet mobiel hier).
Ja weleens op google tegen gekomen maar ik wil dit x graag iemand zien/spreken die even mee kan kijken naar wat bij ons past. Mss toch maar een consult boeken als we thuis zijn hmm.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ken je de doekenbieb van Babybij? Daar kun je ook dragers huren en bij Ooiebeest ook geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |