Kleffe_Dop | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:12 |
![]() Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 33. Max Verstappen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 26. Daniil Kvyat 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto ![]() Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 ![]() Wijzigingen 2016 uitgelegd | |
Kleffe_Dop | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:13 |
En verder! | |
Sinister-D- | dinsdag 26 juli 2016 @ 21:51 |
Niet geheel onverwacht mocht het waar zijn:
| |
sasquatsch | dinsdag 26 juli 2016 @ 21:56 |
Button schijnt ook op de shortlist van Williams te staan. Massa praat met Renault, dus ben ik benieuwd waar Bottas heen gaat mocht dit allemaal doorgaan. | |
Geralt | dinsdag 26 juli 2016 @ 22:04 |
Van Kvyat was te verwachten natuurlijk. Die werd alleen maar na 1 jaar bij TR gepromoveerd naar RB vanwege het simpele feit dat Vettel naar Ferrari ging en ze eigenlijk helemaal geen geschikte kandidaat hadden.![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 26 juli 2016 @ 22:12 |
En eigenlijk hebben ze ook nog geen geschikte vervanger voor Kvyat, ook al heeft Gasly nu eindelijk wel 2 races op zijn naam staan. Constant was hij tot nu toe nog niet imo. Al moet ik wel bekennen dat ik zijn 2 overwinningen niet gezien heb , dus heb ik die mening gebaseerd op alle overige races die ik wel gezien heb ![]() | |
Nattekat | dinsdag 26 juli 2016 @ 22:15 |
In Oostenrijk was hij ook goed op weg ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 26 juli 2016 @ 22:36 |
In Baku gaf hij de overwinning simpel weg aan Giovanazzi terwijl hij aan de leiding lag. | |
4-elements | dinsdag 26 juli 2016 @ 22:44 |
Kvyat is gewogen en te licht bevonden. Laat tot nu toe bij Toro Rosso ook weinig zien. Ik denk dat hij zelfs moet vrezen voor zijn toekomst in de F1. Hoop trouwens niet dat Renault voor Massa kiest. Die rijdt al jaren ongeïnspireerd rond, geef iemand anders maar een kans. | |
twiFight | woensdag 27 juli 2016 @ 03:06 |
Het enige dat Kvyat m.i. verkeerd gedaan heeft is dit seizoen consequent tekort komen op Ricciardo. Hij werd te vroeg naar RBR gehaald en dat hij na het terug zetten naar STR geen potten breekt vind ik ook nog niet zo raar. Liever Kvyat in een ander team voor een tweede kans dan Massa voor zijn 42e kans. | |
Meike26 | woensdag 27 juli 2016 @ 06:49 |
Ja inderdaad, maar ze nemen dan bij Renault met Kvyat ook wel weer een risico door weer een coureur in dienst te hebben met een bepaalde dure staat van dienst.. Waar bijv Max en Carlos bij de start uit de problemen blijven, maakt Kvyat ze zelf wel. | |
voetbalmanager2 | woensdag 27 juli 2016 @ 07:17 |
Handen Jos Verstappen zitten weer los Jos Verstappen heeft zich opnieuw van zijn slechtste kant laten zien: de voormalig Formule 1-coureur en vader van de huidige F1-sensatie Max heeft zijn eigen vader in elkaar geslagen. Afgelopen zondag, na de Grand Prix van Hongarije, liep een ruzie tussen vader Frans en zoon Jos volledig uit de hand. In zijn woning in Montfort werd Frans dusdanig afgetuigd dat hij zich genoodzaakt zag bij de politie aangifte tegen zijn eigen zoon te doen. „De zaak is nog in onderzoek”, aldus een letterlijk en figuurlijk aangeslagen Frans. „Ik moet nog een uitgebreide verklaring gaan afleggen bij de politie, maar hier ligt wel de grens. Jos heeft gewoon losse handen. Dat is al vaker gebleken.” http://www.telegraaf.nl/b(...)tten_weer_los__.html | |
Spockjuh_ | woensdag 27 juli 2016 @ 07:38 |
Opa Frans nu op 538, woedend op de telegraaf ![]() | |
admiraal_anaal | woensdag 27 juli 2016 @ 07:40 |
Oehhhh Frans is een beetje erg boos op de Telegraaf als 538 opbelt om te vragen hoe het gaat ![]() | |
Spockjuh_ | woensdag 27 juli 2016 @ 07:41 |
Terwijl krant de Limburgerde bron is ![]() | |
franklop | woensdag 27 juli 2016 @ 08:14 |
Maar ja, weet nooit wat je zo moet geloven, want er zou echt aangifte zijn gedaan enzo. 1 ding is duidelijk; in die familie kan het er aardig verhit aan toe gaan, ook als je Opa zo hoort. | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 08:40 |
Ah, is het weer SHO tijd? Gelukkig morgen alweer de persco. | |
ESF1Gamer | woensdag 27 juli 2016 @ 08:52 |
Opa ontkent het nu | |
Pino112 | woensdag 27 juli 2016 @ 08:55 |
| |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 09:03 |
Tot zover het goede contact tussen de familie Verstappen en de Telegraaf. | |
Greys | woensdag 27 juli 2016 @ 09:04 |
Heb het gevoel dat die man dit nu ontkent om zijn kleinzoon te beschermen tegen verdere negatieve praat. Dit moet toch enorm kut zijn voor Max, ongeacht of het waar is, om in de krant te hebben dat je vader je opa in elkaar heeft geslagen ![]() Als er ook maar iets van waar is hoop ik dat die familie zich beseft wat ze Max hiermee aandoen. | |
ESF1Gamer | woensdag 27 juli 2016 @ 09:45 |
Ik zou de telegraaf aanklagen voor smaad, want dit gedoe komt de carriere van Max niet ten goede | |
ESF1Gamer | woensdag 27 juli 2016 @ 09:57 |
Crosspost van Meike26 | |
Meike26 | woensdag 27 juli 2016 @ 10:16 |
![]() Behoorlijk ge emotioneerde Frans Verstappen. Je hoort echt de woede in zijn stem dat de naam Verstappen te grabbel word gegooid en daarmee ook de carriere van Max kan beinvloeden. Dat alles hoor je in zijn boosheid. Dan worden er grapjes gemaakt over kampers etc etc.. maar dat doet niets af aan de laffe sensatie die de Telegraaf opzoekt. Ze hebben echt geen benul wat ze hiermee zouden kunnen aanrichten. Kutkrant. | |
aesop | woensdag 27 juli 2016 @ 10:27 |
Het is niet de eerste keer dat dt soort verhalen iver Jos in de telegraaf staan. Er wordt zelfs een politiewoordvoerder geciteerd. De Telegraaf was fout in de oorlog, maar dit zal toch niet helemaal verzonnen zijn? De woede van Opa zal oprecht zijn, als kamper kan hij die woede makkelijk projecteren op een externe partij, en er zal waarschijnlijk sprake zijn van een ordinaire kampersruzie waarbij anderen voor de zekerheid de politie hebben gebeld en Jos wat dingen heeft beschadigd niet opa, vandaar de aangifte. Althans, dat hoop ik. Dan zal Max er niet zoveel last van hebben. | |
Sjemmert | woensdag 27 juli 2016 @ 10:34 |
Wel weer een raar verhaal inderdaad :s | |
potjecreme | woensdag 27 juli 2016 @ 10:34 |
Max is al het een en ander gewend van zijn vader. Ik dat hij daar goed mee overweg kan gaan. | |
Max23 | woensdag 27 juli 2016 @ 10:42 |
http://nos.nl/artikel/212(...)-jos-verstappen.html
| |
Rossdale | woensdag 27 juli 2016 @ 10:42 |
James Allison is zojuist bij Ferrari de laan uitgestuurd. Uiteraard schuiven ze een zwitserse italiaan op zijn plekje ![]() http://www.fox8live.com/s(...)-at-scuderia-ferrari
| |
sasquatsch | woensdag 27 juli 2016 @ 11:04 |
Jammer. Hij had volgens mij wel Ferrari weer aan de top kunnen krijgen, zoals Todt in het verleden. Alleen heeft hij daar in tegenstelling tot Todt geen tijd voor gekregen. Zie hem wel weer bij een ander team terechtkomen. Misschien terug naar Renault. | |
King_Merc | woensdag 27 juli 2016 @ 11:10 |
Denk dat hij ook niet echt zin meer had, begin dit jaar (maart) z,n vrouw overleden aan een hersenvliesontsteking , en hij heeft nog 3 kinderen , denk dat we hem voorlopig niet meer terug zien , (of hij gaat werken voor een team dat in Engeland een thuisbasis heeft. | |
King_Merc | woensdag 27 juli 2016 @ 11:12 |
Ik denk Williams of Manor | |
V-for-Vendetta | woensdag 27 juli 2016 @ 11:23 |
Jos ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2016 @ 11:41 |
onbegrijpelijk besluit, want echt beter zal het bij Ferrari niet gaan zo ... Allison kan waarschijnlijk wel weer bij een goed team aan de bak komen, want zijn kwaliteiten staan buiten kijf | |
Rossdale | woensdag 27 juli 2016 @ 11:45 |
Naar McLaren wellicht? Dan kan hij weer samenwerken met Eric Boullier, zoals bij Lotus wat toch ondanks het gebrek aan knaken behoorlijk succesvol was. | |
KingRadler | woensdag 27 juli 2016 @ 12:14 |
hoop toch wel dat Max geen losse handjes heeft. | |
Greys | woensdag 27 juli 2016 @ 13:46 |
Eens qua kutkrant, maar je kunt ze hier toch onmogelijk de schuld van geven als (!) het waar is.. Als het waar is ligt de schuld volledig bij Jos en evt opa, niet bij de Telegraaf. | |
franklop | woensdag 27 juli 2016 @ 14:09 |
Nee precies, er is immers wel gewoon aangifte gedaan. Dat de Televaag er dan opduikt kan je ook gewoon verwachten. Je kunt niet alles meer binnenskamers houden als er continue naar je gekeken wordt. | |
Greys | woensdag 27 juli 2016 @ 14:21 |
En een krant die bepaald nieuws expres niet brengt omdat het misschien slecht is voor iemands imago is óók een kutkrant... | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 14:25 |
Hmwah, niet per se. Niet alles hoeft maar bericht te worden, als men daar consequent in zou zijn. | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 14:25 |
Maargoed, als het aan mij lag zouden alle SHO-achtige dingen gewoon verdwijnen, inclusief de televaag. | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 14:29 |
Dit is toch geen nieuws... | |
Meike26 | woensdag 27 juli 2016 @ 14:33 |
Ik ben het met jullie eens hoor.. als het inderdaad waar is, oké, maar de Telegraaf is sowieso toch een kutkrant..
| |
Greys | woensdag 27 juli 2016 @ 14:49 |
'mishandeling' in een bekende familie? Wat mij betreft zou idd ook al het SHO-achtige gedoe uit kranten blijven, maar zo lang Telegraaf dingen plaatst als 'Kim Kardashian heeft een nieuwe onderbroek' is het niet vreemd dat ze dit ook plaatsen. En ze zijn niet de enige krant die het brengen. Nogmaals, eens met dat het een kut krant is, maar ik snap wel dat ze dit plaatsen. Hoe kut ook voor Max. Schuld van die familie, niet van de krant. | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 14:51 |
Zoals hierboven al gezegd: wat mij betreft gaat al die showbizz-meuk rechtstreeks de vuilnisbak in. De nieuwswaarde ontgaat me echt totaal. | |
V-for-Vendetta | woensdag 27 juli 2016 @ 14:54 |
Hier gaan geheid vragen over komen op persco | |
Greys | woensdag 27 juli 2016 @ 15:01 |
Eens. Maar waar ligt de grens? Dat een nieuwe slip niet in de krant hoeft snap ik, dat Gordon weer eens boos is hoeft ik ook niet te weten, maar als er een bekend iemand of in een bekende familie iemand vermoord wordt dan weer wel. Dan lijkt me dat nieuws. Of de grens dan bij mishandeling ligt of bij een ordinaire ruzie vind ik een lastige, persoonlijk. | |
Greys | woensdag 27 juli 2016 @ 15:02 |
Dat denk ik dan weer niet eerlijk gezegd. Of dat hij dan gewoon zegt dat hij daar niet op ingaat omdat dat niet om hem persoonlijk gaat. | |
potjecreme | woensdag 27 juli 2016 @ 15:03 |
Niks mis met de Telegraaf. Grote man met alle publiciteit als het goed gaat. Dan niet miepen als de pers er is bij slecht nieuws. | |
V-for-Vendetta | woensdag 27 juli 2016 @ 15:04 |
Als zelfs NOS er bericht over schrijft ![]() | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 15:05 |
![]() | |
Meike26 | woensdag 27 juli 2016 @ 15:10 |
En Max is mans en wijs genoeg om heel koeltjes te zeggen "No comments about that". Punt. Volgende vraag. | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 15:15 |
Ik mag aannemen dat de organisatie sowieso dat soort privévragen niet accepteert. | |
V-for-Vendetta | woensdag 27 juli 2016 @ 15:21 |
Lekkere dictatuur dan! | |
Nattekat | woensdag 27 juli 2016 @ 15:22 |
*zoekt op* | |
Nattekat | woensdag 27 juli 2016 @ 15:26 |
*kan niks vinden* | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 15:32 |
Het gaat om het racen, punt. Wat luchtige vraagjes hier en daar over wat gesport en vrijetijdsbesteding daargelaten is het totaal niet van invloed op de rijders om in het fucking privéleven van henzelf of derden te gaan lopen kloten en dat extra te etaleren. Zouden meer mensen moeten doen, gewoon concentreren op waar het om draait bij bepaalde zaken, in dit geval de raceprestaties. | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 15:35 |
Die gaan graag op de knieën voor het wat minder goed gelukte publiek. | |
Meike26 | woensdag 27 juli 2016 @ 15:48 |
Gezien de knullige vragen van de NOS in voorgaande persco's, zou ik bij deze Max alvast willen waarschuwen... ![]() | |
Nattekat | woensdag 27 juli 2016 @ 15:49 |
De NOS zit erbij? ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 27 juli 2016 @ 15:52 |
yup, zie presco van gp Hongarije | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 15:56 |
Ik weet niet of het al langskwam, maar Haryanto rijdt mee in Duitsland. Voor de races daarna blijft het nog onzeker. | |
ESF1Gamer | woensdag 27 juli 2016 @ 15:58 |
lijkt me logisch om tot de zomerstop hem te laten rijden en na de zomerstop zien we dan wel wie de tweede manor bestuurd | |
potjecreme | woensdag 27 juli 2016 @ 16:58 |
Wat een minachting hier voor mensen die de Nos of de Telegraaf als bron gebruiken. Laat een ieder in zijn waarde. En tja helaas hebben wij in Nederland geen sportjournalisten die zich in f1/motorsport hebben verdiept. | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 17:00 |
Natuurlijk hebben mensen hier minachting voor een sensatievod als de telegraaf, wat verwacht je anders? | |
Nattekat | woensdag 27 juli 2016 @ 17:01 |
GPupdate ![]() Die zijn groter dan je denkt. | |
Szura | woensdag 27 juli 2016 @ 17:03 |
http://www.1limburg.nl/fr(...)-tegen-jos-privezaak | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 17:06 |
De Telegraaf is dan ook een verschrikkelijk naar blaadje dat voornamelijk schade aanricht. | |
Greys | woensdag 27 juli 2016 @ 17:07 |
Je ouwe vader zo hard omver duwen dat hij valt en 'bloed op de muur'. Echt Jos, schaam je dood. | |
potjecreme | woensdag 27 juli 2016 @ 17:08 |
Ow? vertel maar in dm welke schade het blad aanricht. | |
potjecreme | woensdag 27 juli 2016 @ 17:09 |
Ik denk dan dat pa Frans oogst wat hij zelf heeft gezaaid. | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 17:10 |
Had ik gewoon helemaal gemist, maar Kimi dus DotD ![]() http://www.motorsport.com(...)-for-hungary-802217/ Al was dat vast al gepost. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 17:11 |
Ik heb om de een of andere reden het idee dat je daar absoluut niet geïnteresseerd in bent, maar goed. De Telegraaf zet aan tot discriminatie en vreemdelingenhaat en bemoeit zich bovendien constant met de privélevens van mensen. Bovendien versimpelt die krant de werkelijkheid doorgaans zo extreem dat het bijna onwaarheden worden. | |
Rossdale | woensdag 27 juli 2016 @ 17:12 |
Ik had op Sainz gestemd, was wmb de beste coureur afgelopen weekend. Erg sterke quali en prima race van hem. Kimi heeft voornamelijk auto's ingehaald die in de basis toch al veel langzamer waren en heeft op zaterdag zijn quali verprutst... | |
Nattekat | woensdag 27 juli 2016 @ 17:15 |
Want coureurs timen zelf wanneer ze over de finish komen. | |
Armani XL | woensdag 27 juli 2016 @ 17:16 |
Ja. Kijk maar naar Max die n Q3 te langzaam reed en daardoor te laat was. | |
Rossdale | woensdag 27 juli 2016 @ 17:18 |
Wie rijdt er anders de in-lap? De engineer vanuit de pits? | |
sasquatsch | woensdag 27 juli 2016 @ 17:28 |
Te laat weg gestuurd door het team? | |
potjecreme | woensdag 27 juli 2016 @ 17:29 |
Jawel alleen is het hier niet de plek om de Telegraaf te bespreken. | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 17:30 |
Ah, ik dacht dat je erom vroeg. | |
potjecreme | woensdag 27 juli 2016 @ 17:30 |
Ja of je via dm wilde reageren. | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 17:30 |
Nee. | |
Jane | woensdag 27 juli 2016 @ 17:32 |
Soms zijn er wel niet-racegerelateerde vragen, maar die zijn dan wel wat luchtiger. ![]() | |
Nattekat | woensdag 27 juli 2016 @ 18:27 |
Hij kwam als eerst over de finish op een opdrogende baan. Eerder pech dan een fout. | |
motorbloempje | woensdag 27 juli 2016 @ 18:28 |
Er hadden er wel meer pech in de quali afgelopen weekend, daar doe je niet zoveel aan als coureur of als team met dat soort weersomstandigheden. | |
Sjemmert | woensdag 27 juli 2016 @ 19:04 |
Wanneer ze over de finish komen wel natuurlijk. Wanneer ze naar buiten worden gestuurd bepaald het team en daar lag het niet aan dit keer. | |
Kleffe_Dop | woensdag 27 juli 2016 @ 19:27 |
Hoe krijg je het voor elkaar.. het enige wat Jos nu nog moet doen is z'n mond houden, uit de spotlights blijven en geen rare dingen doen zoals in het verleden, want dat kan direct van invloed zijn op de carrière van zijn zoon. En dan kom je zo in het nieuws... ![]() | |
Swetsenegger | woensdag 27 juli 2016 @ 21:06 |
Alsof er in andere families nooit eens fitties zijn. Blijkbaar hebben alle mannelijke verstappens nogal wat temperament. Dat komt goed uit in de auto, wat minder er buiten. Ik heb ook wel eens woorden met mijn broer. Na ons 30ste niet meer fysiek, maar daarvoor ook wel. Blij dat ik niet wereldberoemd ben en dat soort familiegeneuzel vol in de spotlights staat. Opa had beter moeten weten en een nachtje moeten slapen over z'n aangifte, maar het zou me niets verbazen als een 3e omstander gebeld heeft met de politie. | |
opgebaarde | woensdag 27 juli 2016 @ 21:15 |
Maar hoe komt de krant aan de quotes van opa Verstappen? Jos is veel te ver gegaan en het lijkt er op dat pas twee dagen later als de boel openbaar is, de aangifte ingetrokken wordt. | |
Swetsenegger | woensdag 27 juli 2016 @ 21:21 |
Ik heb opa verstappen in diverse interviews gezien nav spanje. En hij lijkt me niet het helderste sterretje aan het firmament. En zeker niet iemand die weet hoe je met media moet omgaan. Kan me zomaar voorstellen dat hij met een kwaaie kop wat geroepen heeft. | |
Swetsenegger | woensdag 27 juli 2016 @ 21:23 |
Waarschijnlijk was opa #teamkimi ![]() Hij verscheuf woal twaai kere Jos! Dat moette gij 'm vertallen dat da nie meugt! | |
Sinister-D- | woensdag 27 juli 2016 @ 22:03 |
junke, noë bis dich vanàl oant vertillèh wat toch neet hielemoal goot is ![]() | |
Geralt | woensdag 27 juli 2016 @ 22:17 |
Ik moet de eerste Limburger met dat accent nog tegenkomen ![]() | |
Geralt | woensdag 27 juli 2016 @ 22:18 |
Ik denk overigens eerder dat opa vond dat Max het goed gedaan had en dat Jos vond van niet. Maargoed, niet fraai natuurlijk. Ookal lijkt hij niet zoals de televaag stelt in elkaar gebeukt te zijn. ![]() | |
Sjemmert | woensdag 27 juli 2016 @ 22:53 |
Ik denk inderdaad ook zoiets ![]() | |
buzz1291 | woensdag 27 juli 2016 @ 23:16 |
Dan nog hou je je klauwen thuis en ga hulp zoeken. Achterlijke gek! | |
Swetsenegger | donderdag 28 juli 2016 @ 12:42 |
![]() | |
motorbloempje | donderdag 28 juli 2016 @ 12:50 |
Dus, nog nieuws? | |
Swetsenegger | donderdag 28 juli 2016 @ 12:52 |
Ik dacht dat VES vandaag in de persco zou zitten, maar nee? | |
edraket31 | donderdag 28 juli 2016 @ 12:53 |
Ik kom niet veel verder dan dat Ross Brawn in het vliegtuig zit naar Frankfurt | |
motorbloempje | donderdag 28 juli 2016 @ 13:03 |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 13:04 |
Zondag droog in Hockenheim. Jammer. | |
ChatGirl | donderdag 28 juli 2016 @ 13:38 |
| |
sasquatsch | donderdag 28 juli 2016 @ 13:51 |
F1 tot en met 2020 op Monza. Allison weg bij Ferrari na ruzie met Marchionne. Haryanto racet in Duitsland. | |
ChatGirl | donderdag 28 juli 2016 @ 13:53 |
En Daniel Ricciardo rijdt zondag z'n 100e F1-race. | |
V-for-Vendetta | donderdag 28 juli 2016 @ 15:33 |
Perez vond rijstijl Verstappen debiel | |
nils7 | donderdag 28 juli 2016 @ 15:36 |
Je mag 1 keer van je lijn, maar niet in de rem zone... dat laatste is misschien dubieus vorige race. | |
sasquatsch | donderdag 28 juli 2016 @ 15:39 |
Fixed. | |
KingRadler | donderdag 28 juli 2016 @ 16:19 |
wat een kleuter is Sergio Perez zolang de FIA Stewards niet ingrijpen is het gewoon een race incident. Doe niet zo kinderachtig ga eens racen. Max is de enige die dit doet. | |
Radegast | donderdag 28 juli 2016 @ 16:34 |
Jammer, want Imola > Monza. | |
Rossdale | donderdag 28 juli 2016 @ 19:37 |
Halo wordt niet geïntroduceerd in 2017. Whoop! http://www.skysports.com/(...)against-halo-in-2017 Vettel is meteen aan het miepen... http://www.skysports.com/(...)uces-the-halo-device Zou Ferrari soms een slimmigheidje hebben voor de Halo wat ze tijdswinst op de baan oplevert ofzo? ![]() | |
Rossdale | donderdag 28 juli 2016 @ 19:38 |
Oh en de radioban wordt versoepeld, ook goed ![]() | |
Nattekat | donderdag 28 juli 2016 @ 19:39 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 19:39 |
Ik heb liever dat ze dat nu doen. Alhoewel ik iha niet zo voor regelwijzigingen halverwege het seizoen ben. | |
Peterselieman | donderdag 28 juli 2016 @ 19:42 |
betekent wel dat de radiocommunicatie op de baan voor de FOM volledig open is | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 20:05 |
En bij een natte baan zouden ze ook niet meer achter de SC starten. Wel eerst een aantal ronden achter de SC, maar daarna een staande start. http://www.motorsport.com(...)nding-starts-803112/ Edit: ook in dat artikel: Geen werkzaamheden meer aan de wagen tijdens rode vlag situatie, dus geen bandenwissel. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2016 20:07:04 ] | |
Swetsenegger | donderdag 28 juli 2016 @ 20:43 |
Na Kimi, Vettel, Hamilton, Massa en Perez heeft nu ook Button nog wat te zeggen over Verstappens verdedigen in Hongarije. Serieus wat een klucht ![]() | |
trein2000 | donderdag 28 juli 2016 @ 20:47 |
Dus? | |
Swetsenegger | donderdag 28 juli 2016 @ 20:49 |
"Leave me alone, I know what I'm doing" | |
ChatGirl | donderdag 28 juli 2016 @ 20:50 |
En ondertussen denkt Max ![]() | |
trein2000 | donderdag 28 juli 2016 @ 21:03 |
? | |
Sinister-D- | donderdag 28 juli 2016 @ 21:15 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 21:20 |
Leave me alone, I don't know. | |
trein2000 | donderdag 28 juli 2016 @ 21:23 |
Wat heeft dat voor gevolgen? | |
Swetsenegger | donderdag 28 juli 2016 @ 22:44 |
dat er veel radioverkeer zal zijn. Onder andere ook dingen als "je kan bij bocht 3 20 meter later remmen." Ergo, niet alleen het gevoel van de coureur bepaald hoe er geraced wordt, maar ook de data die het team ontvangt | |
sasquatsch | donderdag 28 juli 2016 @ 22:52 |
Alleen tijdens de formatieronde tot aan de start mag er geen hulp geboden worden door het team. Dus de coureur moet zonder hulp starten. | |
wimderon | vrijdag 29 juli 2016 @ 03:33 |
Dat de teams de privacy button niet meer mogen gebruiken. | |
wimderon | vrijdag 29 juli 2016 @ 03:36 |
Dat er niets meer gedaan mag worden tijdens een rode vlag is wel schraal. Natuurlijk haalt er iemand wel eens voordeel uit, maar als je 30 seconde voorsprong hebt en op afgeragde banden rijdt heb je nu een enorm nadeel. En wat als je op regenbanden rijdt en de baan droogt op terwijl de race stilligt? | |
Meike26 | vrijdag 29 juli 2016 @ 07:01 |
Die clausule zal er toch wel in staan ? En als je op regen banden reed, dan reed de rest dat ook of op 1/2 coureurs na op inters.. dan laten ze niet het hele veld herstarten op banden waar je niets aan hebt op een droge baan (die kans lijkt me al uiterst klein). | |
Jane | vrijdag 29 juli 2016 @ 09:08 |
Wat als je net schade had opgelopen en toch al de pit in wilde/moest? Mag dat dan wel (met als gevolg dat je na herstart achteraan ligt) of moet je dan verplicht eerst nog een rondje met die schade doorrijden? Ik bedoel, met een lekke band kan dat toch niet echt. | |
trein2000 | vrijdag 29 juli 2016 @ 09:47 |
Er zal wel een ontsnappingsmogelijkheid in komen, achteraan herstarten ofzo. | |
sasquatsch | vrijdag 29 juli 2016 @ 10:25 |
Valt wel mee. Dan is het effect hetzelfde als bij een SC. Wat imho beter is dan dat de competitie wordt vervalst doordat iedereen ineens op verse banden verder kan, terwijl zonder rode vlag je naar de pits had gemoeten om nieuwe banden te halen en de rest door kon op hun banden. En ik neem aan dat er bij schade er wel een clausule komt, door pas na de groene vlag in de pitbox aan de wagen te werken en dan achter de rest aan gaan, die bij de pitexit (of op de startopstelling) starten. Wat ook weer neerkomt op een pitstop tijdens een SC. Idem bij bandenwissels door veranderende weersomstandigheden. Diegene die niet wisselen starten meteen en de rest wisselt hun banden na de herstart van de race in de pitbox. | |
Peterselieman | vrijdag 29 juli 2016 @ 11:22 |
Zie Monaco 2011. Vettel reed op ruim 60 ronden oude softs aan de leiding, Alonso erachter op half zo oude banden en Button daar direct weer achter op nieuwe banden. Rode vlag komt. Iedereen gooit er vers rubber onder, race beslist. Was er geen code rood geweest of dat de banden niet vervangen mochten worden dan had de race misschien veel meer spanning op kunnen leveren. | |
wimderon | vrijdag 29 juli 2016 @ 17:17 |
Dat kun je niet zo simpel ondervangen als dit. Ja, met een VSC. Maar dat gaat niet in alle gevallen. Op deze manier kun je dubbel nadeel (of voordeel) hebben. Je voorsprong weg én op mindere banden staan. Als je net op nieuwe banden staat heb je nu maar één voordeel (achterstand is weg) in plaats van twee met de nieuwe regel (achterstand weg én betere banden). | |
TagForce | vrijdag 29 juli 2016 @ 17:55 |
Mja, regeltechnisch is het echter wel logisch. De race duurt maximaal 2 uur, en bij een rode vlag stopt de klok. Dat betekent dus ook automatisch dat er NIETS aan de auto gedaan mag worden. Ik vind het raar dat dit nog niet de regel was eerlijk gezegd. Nu is een rode vlag dus gelijk aan een safetycar, met als enige verschil dat er nu tijdens de safetycar een tijdje stilgestaan wordt in de pits. Wil je wisselen, dan mag dat maar zoals altijd tijdens de safetycar en niet tijdens de verplichte 'pauze'. | |
sasquatsch | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:27 |
Renault wil volgens autosport.com volgend jaar verder met Perez en Ocon. Ocon zou al na de zomerstop plaats kunnen nemen in de Manor om ervaring op te doen. | |
Geralt | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:29 |
Wie is er kandidaat voor dat stoeltje van Checo? | |
Geralt | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:30 |
En Stoffel niet naar Manor; dus alle peilen op volgend jaar. | |
Geralt | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:31 |
Ocon, Verstappen en Stoffel gaan de wereldtitels verdelen komend decennium ![]() | |
MakkieR | zaterdag 30 juli 2016 @ 08:01 |
Een vraag van een leek, gisteren in de tweede training reed Hamilton uit de pitsstraat het race circuit op. ongeveer in de laatste 10 minuten. Daar maakte volgens Hamilton, Ricciardo een gevaarlijke manoeuvre die dicht langs langs zijn auto schoot, omdat hij Wehrlein inhaalde. Maar heeft Ricciardo niet gewoon voorrang op het race circuit net als je voorrang hebt op een snelweg met een invoegstrook of gelden er op een race circuit andere regels. | |
xFriendx | zaterdag 30 juli 2016 @ 09:12 |
Ik zie er in de regels niet iets heel specifieks over staan, behalve de standaard regels over de inner lane, fast lane, unsafe release etc in het hoofdstuk over de pit lane. http://www.crash.net/f1/n(...)-do-it-says-fia.html Weet niet hoe betrouwbaar dit is maar daar staat nog: "The white line is intended to ensure that cars leaving the pits are not driven directly on to the racing line whilst travelling at a speed significantly slower than other cars already on the track' Lijkt mij dat de strekking vooral is dat de persoon die de pits verlaat moet opletten. Het is toch niet wenselijk dat de nummers 1 en 2 lekker met elkaar in gevecht zijn maar elke ronde ter hoogte van einde pitstraat dat los laten omdat het zomaar kan zijn dat de nummer 18 net de pit uit rijd. En dat rondje na rondje. Elk rondje rijden er tig mensen langs die uitgang, maar niet elk rondje rijd er iemand ook uit die uitgang, dus lijkt mij dat een Hamilton in dit geval moet anticiperen op snel (en duellerend) verkeer. Waar je nog over kan discussiëren is die eerder genoemde 'racing line' Als er een duel is en iemand haalt in, buiten die racing line, in hoeverre moet een Hamilton daar dan rekening mee houden. Maar goed, denk zoals zovelen hier zouden denken, beetje gezond verstand en vooral goed opletten bij de pitlane verlaten. | |
Geralt | zaterdag 30 juli 2016 @ 09:22 |
En om de coureurs die de pits uitrijden er op te attenderen dat er snellere jongens op het rechte stuk aankomen knippert er een blauwe lamp. Beelden niet gezien, maar als het goed is had Lewis dus moeten weten dat er snelle jongens aankwamen omdat die blauwe lamp knipperde. ![]() | |
Re | zaterdag 30 juli 2016 @ 09:28 |
simpelste zou zijn dat niemand de witte lijn uit de pits mag overschrijden | |
sasquatsch | zaterdag 30 juli 2016 @ 09:39 |
Alleen kun je als je uit de pitsstraat komt niet voorkomen dat iemand door een inhaalactie over de witte lijn gaat en in jouw baan terecht komt. Enige oplossing zou dus inderdaad zijn om als regel op te nemen dat niemand over de witte lijn mag. En dat beide kanten op. | |
Geralt | zaterdag 30 juli 2016 @ 09:40 |
Jij kent de FIA toch ook sasquatsch; zo een regel zou veel en veel te eenvoudig zijn! Dat krijgen ze daar echt niet bedacht! ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 30 juli 2016 @ 09:46 |
Volgens mij bestaat die regel al, als je de uitgang van de pitsstraat niet als onderdeel van de baan beschouwd. Dan wordt het buiten de baan inhalen en dat mag niet. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 30 juli 2016 @ 10:04 |
Volgens mij zie ik toch regelmatig coureurs met vier wielen over die lijn gaan. Maar ja, de F1 en track limits ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 30 juli 2016 @ 10:16 |
Ze zouden toch beter die hele F1 regelement commissie opdoeken en vervangen door alle zelfverklaarde Fok!Experts. Wat zou F1 er dan toch anders uitzien ![]() | |
Geralt | zaterdag 30 juli 2016 @ 10:21 |
Per direct de V6 de deur uit en verplicht minimaal met 10 cilinders rijden. ![]() | |
Rossdale | zaterdag 30 juli 2016 @ 10:42 |
Voeg Wehrlein aan dat rijtje toe en dan ben ik het er wel mee eens | |
sasquatsch | zaterdag 30 juli 2016 @ 11:01 |
Ik zeg ook als. Volgens mij is het namelijk niet zo en is het onderdeel van de baan. ![]() | |
twiFight | zaterdag 30 juli 2016 @ 22:46 |
Openbare weg moet je vergeten, een track is geen openbare weg en heeft andere regels. Het is ook geen invoegstrook. Ik heb net het fragment even terug gekeken. 1. Hamilton overdrijft schromelijk. Zo dicht reed RIC niet langs hem. HAM zelf leek het niet te verwachten en te schrikken en zal daarom zich misschien wat verongelijkt voelen. Hij maakt nog een twitch stuurbeweging, maar deze is duidelijk een stuk na dat RIC hem voorbij is. HAM hoefde dus niemand te ontwijken om een ongeluk te voorkomen. 2. Ook die strook hoort bij de racebaan en mag dus gebruikt worden door eenieder. Alleen degene die de pit uit gaat moet er binnen blijven. 3. Voorrang geven is geen optie. Op deze baan, zoals vast wel meerdere, is de baan daar erg smal. HAM kan ook nergens heen. Of hij moet het gras op rijden (wat dat doet zagen we in spanje) of hij zou moeten remmen, maar dan krijg je kop-staartbotsingen als iemand achter jou de pits uit komt. Al met al was er geen issue en zijn er ook geen bijzondere voorrangsregels (nodig). HAM blijft op zijn stukje, niks aan de hand. RIC mag inhalen, niks aan de hand. RIC weet ook dat de pitlane out daar zit. Mocht hij daar HAM aanrijden dan gok ik zo dat hij onderzocht zou worden voor causing an avoidable collission. | |
Wolve000 | zaterdag 30 juli 2016 @ 23:18 |
Hamilton moest inderdaad binnen de lijn blijven vanuit de pitstraat. En Ricciardo ging zelf pas over de lijn heen toen hij er al voorbij was. Kortom, nothing to see here, move along! | |
MakkieR | zondag 31 juli 2016 @ 02:34 |
Het zou mij niks verbazen, dat Hamilton dacht dat de redbull auto niet van Ricciardo was, maar van Verstappen. Mede omdat hij het niet had over Ricciardo had, maar over de Red Bulls, Hij had ook al zijn mening klaar over het verdedigen van Verstappen tegen Raikkonen in Hongarije, waar de beste man niet eens de race heeft terug gezien op de film. Daar krijg ik ook wel een beetje het gevoel dat Hamilton een hekel heeft aan Verstappen, al zal hij dat openlijk nooit toegeven. | |
#ANONIEM | zondag 31 juli 2016 @ 02:38 |
Elke coureur in F1 heeft hekel aan gozer die net komt kijken en lastig is om in te halen met snellere auto. | |
#ANONIEM | zondag 31 juli 2016 @ 02:43 |
De inhaalacties van Max zullen we weinig meer zien sinds zijn plek in RedBull helaas, Mercedes is te snel, het is nu vooral verdedigen tegen Ferrari. | |
jpjedi | zondag 31 juli 2016 @ 10:14 |
Dat gezeur over elkaar is erger dan ooit. Wordt een soort Diva groepje. Zoals als Max zegt: 'let's fight!' | |
opreis | zondag 31 juli 2016 @ 10:22 |
Kan altijd nog iets verder naar achtere staan door een gridpenalty of een vroegere pitstop t.o.v anderen | |
Geralt | zondag 31 juli 2016 @ 10:23 |
Het is gewoon de gevestigde orde die dondersgoed in de gaten heeft dat Max the real deal is. Ze weten dondersgoed dat als volgend jaar RB de zaken goed voor elkaar heeft dat ze allemaal kunnen fluiten naar de titel. Max zal alleen maar beter worden; ook dat weten ze allemaal. Dus daar zijn ze verbolgen over en dan krijg je dit soort ongein over hem allemaal. Gelukkig zal het Max aan zn ballen jeuken wat iedereen van hem vindt; die knaker heeft maar 1 missie en dat is meervoudig wereldkampioen worden. ![]() | |
Geralt | zondag 31 juli 2016 @ 10:24 |
Overigens hoop ik wel dat die scherpe randjes die Max nog heeft niet zullen afvlakken; dat zie je vaak toch als men meerdere jaren in de F1 rijdt. Max heeft nu nog altijd ogenschijnlijk een kart onder zn kont. Hopelijk blijft ie die rijstijl behouden ![]() | |
MakkieR | zondag 31 juli 2016 @ 11:02 |
Ik hoop vooral dat Max de hele Formule 1 wereld over de hoop haalt door te doen waar hij goed in is en dat is vechten voor je plaats. Wij willen geen theekransje zien, maar gladiatoren op de weg ![]() | |
buzz1291 | zondag 31 juli 2016 @ 11:16 |
Dat gaat dan alleen op wanneer er dus intrinsiek snellere autos zijn dan een RBR. Zo niet, dan zou het toch mooi zijn wanneer blijkt dat Max de beste stuurman is en dat soort moves op het randje niet nodig heeft. Want met Schumacher achtige vuile spelletjes win je buiten Nederland echt geen sympathie bij het raceminnend volk. Afgezien nog van het feit of sponsoren er zo blij mee zouden zijn wanneer er een nieuw contract getekend moet worden. | |
sasquatsch | zondag 31 juli 2016 @ 11:20 |
Ik heb bij Max nog geen Schumacher-achtige vuile spelletjes gezien. Zoals Whiting het al zei, het was hard maar fair en zo willen we het graag zien. | |
Geralt | zondag 31 juli 2016 @ 11:37 |
Die vuile spelletjes komen vroeg of laat toch wel waarschijnlijk. Nagenoeg elke WC was er niet vies van. Ook de huidige (m.u.v. Button) niet. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 31 juli 2016 @ 11:44 |
En Räikkönen niet, Alonso ook niet, Häkkinen ook niet. | |
Geralt | zondag 31 juli 2016 @ 11:44 |
Alonso niet? Pitstop-incidentje vergeten waar hij Lewis een flink oor aannaaide? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 31 juli 2016 @ 11:45 |
Ja. Wat was dat ook alweer? | |
Geralt | zondag 31 juli 2016 @ 11:46 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 31 juli 2016 @ 11:48 |
strakke actie was dat ![]() | |
fathank | zondag 31 juli 2016 @ 11:49 |
Jawohl frau Führer. Jij hebt recht op jouw mening maar dat betekent niet dat de rest van de wereld zich daar aan moet conformeren, hoe vervelend je dat ook vind. | |
motorbloempje | zondag 31 juli 2016 @ 11:51 |
Je post en roddelt maar hoe je wilt, ik zeg daar wat van, daar hoef je verder niets mee te doen hoor. | |
#ANONIEM | zondag 31 juli 2016 @ 11:51 |
Die was ik inderdaad echt vergeten. Thanks. | |
buzz1291 | zondag 31 juli 2016 @ 11:51 |
Damon Hill volgens mij ook niet, maar dat was de tijd dat ik nog iedere wedstrijd keek en er de tering in had wanneer die Duitser met zijn uitgestreken smoelwerk weer eens een vuil spel speelde. Ja hier absolute antipathie tegen Sjoemagger ![]() | |
Geralt | zondag 31 juli 2016 @ 11:52 |
Ik had het over de huidige wereldkampioenen he, ik ben alleen even vergeten welke vuile truukjes Kimi wel eens uitgehaald heeft. Die zullen er ongetwijfeld ook wel zijn. Denk ik ![]() | |
motorbloempje | zondag 31 juli 2016 @ 11:53 |
Het laatste ijsje uit de vriezer pakken. | |
Meike26 | zondag 31 juli 2016 @ 11:57 |
Kimi was in zijn Mclaren en voormalige Ferrari tijd wel goed in het deur dicht gooien.. Precies de deksel die hij in Hongarije op zijn neus kreeg.. ![]() | |
ZaZoe | zondag 31 juli 2016 @ 12:02 |
![]() | |
Geralt | zondag 31 juli 2016 @ 12:03 |
![]() | |
ChatGirl | zondag 31 juli 2016 @ 12:17 |
![]() | |
MakkieR | zondag 31 juli 2016 @ 15:56 |
Ik zou nu wel het gezicht van Rosberg willen zien, die in zijn ogen een zeer onterechte tijdstraf heeft gekregen ![]() | |
TagForce | maandag 1 augustus 2016 @ 10:39 |
Mja, de gevijnsde onschuld... Hij weet dondersgoed dat hij fout zat, en hij probeerde het nog goed te praten omdat hij ook dondersgoed weet dat Max onder een vergrootglas ligt sinds de vorige race. Hij riep dus maar "He moved under braking" omdat hem dat wel goed uit kwam. Het was gewoon een Rosberg actie, en niet eens de eerste keer dat hij dit deed dit seizoen. Rosberg kan niet racen, en moet het hebben van dit soort acties om voor te blijven. Het was gewoon een bewuste actie van hem, en dat pakte niet goed uit. | |
ESF1Gamer | maandag 1 augustus 2016 @ 12:10 |
Bernie schoonmoeder is bevrijd | |
twiFight | dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:35 |
Bedankt. Eerste nieuwtje in het nieuwtjestopic in lange tijd. Meer info: Bron: SkyF1. | |
Geralt | dinsdag 2 augustus 2016 @ 01:04 |
Een privepiloot van Bernie is opgepakt; die zou het brein zijn achter de ontvoering. | |
chufi | dinsdag 2 augustus 2016 @ 02:08 |
Aparecida betekent zoiets van de wederverschenen | |
Sinister-D- | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:06 |
En "Schunck" is de afkorting voor Schunckelstar, die de Raidillon in zijn UI heeft en regelmatig in de F1 topics langskomt...
| |
Geralt | woensdag 3 augustus 2016 @ 12:31 |
RIP ![]() | |
sasquatsch | woensdag 3 augustus 2016 @ 12:54 |
RIP! De man die zoveel pech had dat Mario Andretti eens zei dat als hij begrafenisondernemer zou worden, de mensen zouden stoppen met doodgaan. | |
Geralt | woensdag 3 augustus 2016 @ 13:00 |
![]() Nouja hij is wel 73 geworden, dat is niet heel oud, maar toch ook niet heel jong. Geen idee of zijn laatste jaren een beetje in redelijke gezondheid zijn geweest overigens. ![]() | |
Fir3fly | woensdag 3 augustus 2016 @ 13:44 |
Ach, Le Mans winnen is prestatie genoeg zou ik zeggen. Beter dan een willekeurige F1 race. | |
Rossdale | woensdag 3 augustus 2016 @ 13:47 |
Dit ja, menig F1 coureur droomt hier van. Dus om die overwinning in de zak te hebben is en blijft toch iets heel bijzonders | |
Fir3fly | woensdag 3 augustus 2016 @ 13:50 |
Helaas zal er wel altijd een soort mysterie om zweven aangezien hij niet in de Ford reed die had moeten winnen ![]() | |
Bluurgh | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:56 |
8 meter verschil ![]() | |
motorbloempje | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:58 |
De Hulk ![]() | |
nils7 | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:14 |
Ocon naar Manor. Ten koste van Haryanto. | |
KingRadler | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:30 |
toch wel zielig dat je gewoon een zak geld moet hebben als je wil racen dat is F1 als je geen talent hebt. | |
motorbloempje | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:31 |
Tsja, het was volgens mij een aardige gozer, maar met aardig kom je er niet. Zeker als je afhankelijk bent van een uitputtelijke bron geld ![]() Meer info: http://www.manorf1team.co(...)p-his-f1-dream-alive | |
motorbloempje | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:50 |
VOlgens F1 nieuws is Ocon al bevestigd in tegenstelling tot wat Manor zelf zei (dat het nog aangekondigd moest worden): http://www.crash.net/f1/n(...)rss&utm_campaign=rss | |
Beach | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:51 |
Geen talent? Races gewonnen in GP2 en deed het totaal niet slecht vergeleken met Wehrlein. Misschien geen toptalent maar absoluut niet van het kaliber Deletraz. | |
#ANONIEM | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:59 |
Het heeft even geduurd, maar het moest er natuurlijk van komen. Niet alleen dat Haryanto eruit ligt, maar vooral dat Ocon erin komt. | |
Jane | woensdag 10 augustus 2016 @ 11:02 |
Wel heel benieuwd hoe Ocon het gaat doen ten opzichte van Wehrlein en vice versa. | |
Wolve000 | woensdag 10 augustus 2016 @ 11:09 |
Dat maakt Manor wel zo ongeveer het Mercedes junior team met zowel Wehrlein als Ocon. Ben benieuwd hoe de twee het ten opzichte van elkaar zullen doen. Hoewel Ocon natuurlijk eerst even zal moeten wennen. | |
sasquatsch | woensdag 10 augustus 2016 @ 11:31 |
In de races duidelijk minder dan Wehrlein. In de kwalificaties was hij soms sneller omdat hij het circuit al kende door de GP2. | |
Rossdale | woensdag 10 augustus 2016 @ 14:10 |
Ocon en Wehrlein mogen onderling gaan uitmaken wie de opvolger bij Mercedes gaat worden dus. | |
sasquatsch | woensdag 10 augustus 2016 @ 14:32 |
Ocon volgend jaar waarschijnlijk bij Renault. Eventueel met Bottas die een aanbieding gehad zou hebben. | |
Geralt | woensdag 17 augustus 2016 @ 09:41 |
![]() | |
nils7 | woensdag 17 augustus 2016 @ 10:01 |
Dan zal Massa wel blijven bij Williams en Button hopelijk doorschuiven. | |
Meike26 | woensdag 17 augustus 2016 @ 10:29 |
Oh wat zou dat vet zijn als Button naast Massa komt te rijden ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 17 augustus 2016 @ 10:31 |
Want? Twee grijze muizen die over hun houdbaarheidsdatum zijn. Sterkste Williams line-up lijkt me Perez/Bottas evt Ocon. | |
Fer | woensdag 17 augustus 2016 @ 10:54 |
Op Perez na zie ik geen jongere rijders die echt beter zijn. Zeker Button doet het nog geweldig, naast Alonso. Waarschijnlijk blijft Kvyat zelfs omdat Gasly nog niet klaar is. | |
sasquatsch | woensdag 17 augustus 2016 @ 14:57 |
Of Perez naast Button bij Williams. En dan Wehrlein misschien naar Force India. | |
Nattekat | woensdag 17 augustus 2016 @ 14:59 |
Of Button gewoon naar het WEC ![]() | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 24 augustus 2016 @ 11:11 |
Met de invoering van de nieuwe regelgeving in de Formule 1 worden de auto's in 2017 zo'n drie tot zes seconden sneller per rondje, zo is de verwachting. Volgens Paul Hembrey, directeur bij bandenleverancier Pirelli, zal het voor de coureurs aanvoelen alsof ze op rails rijden. ,,De wagens worden enorm stabiel." http://www.ad.nl/formule-(...)17-f1-plus~a29bd500/ | |
Rossdale | woensdag 24 augustus 2016 @ 11:15 |
Laat Button en Massa aub lekker naar de WEC gaan en plaats maken voor de nieuwe generatie. | |
Fir3fly | woensdag 24 augustus 2016 @ 11:34 |
Dan moet er wel een WEC team zijn dat ze wil hebben. | |
franklop | woensdag 31 augustus 2016 @ 15:20 |
We blijven nog 3 jaar op Monza | |
franklop | donderdag 1 september 2016 @ 12:26 |
13.45 persco Williams en Massa.. hopelijk retirement.. | |
4-elements | donderdag 1 september 2016 @ 12:33 |
Dat mag ik hopen. Maar als ze een persco geven, lijkt dat vooral te duiden op een verlenging. | |
Rossdale | donderdag 1 september 2016 @ 13:36 |
Misschien met Massa en een opvolger? Button? ![]() Haas brengt na Monza hun rijderskeuze voor volgend jaar naar buiten. Hopelijk Gutierrez er uit en leclerc er in ![]() | |
franklop | donderdag 1 september 2016 @ 13:52 |
Massa stopt | |
Meike26 | donderdag 1 september 2016 @ 13:59 |
Grote kans dat Button straks bekend word gemaakt voor line-up van Williams.. Wat je ook van hem vind, beginnen en eindigen bij het zelfde team is maar weinig coureurs gelukt (de one-day-flies niet meegerekend). ![]() | |
4-elements | donderdag 1 september 2016 @ 14:07 |
![]() | |
WheeledWarrior | donderdag 1 september 2016 @ 14:07 |
Mooi moment voor Massa om te stoppen. Denk niet dat hij volgend jaar bij b.v. Renault of Force India nog veel had kunnen bereiken. Gevoel zegt me dat Button nu naar Williams gaat. En anders wordt het Perez. | |
motorbloempje | donderdag 1 september 2016 @ 14:09 |
Williams wil Button maar al te graag hebben ![]() | |
twiFight | donderdag 1 september 2016 @ 14:18 |
Ik ben wel een buttonfan te noemen, maar als hij blijft moet hij snel podiumkansen krijgen. Anders wordt zijn onvermijdelijke vertrek steeds glanslozer en glanslozer (dat is geen woord maar je snapt me wel). Nu ging Williams laatst een jaartje lekker, maar ondertussen zakken ze weer af en moeten ze nog oppassen dat ze niet met mclaren gaan concurreren. En volgend jaar STR met een fatsoenlijke renaultmotor wordt ook nog nasty. Ik gun Button de wereld, maar ik denk niet dat hij veel opschiet met een williams. | |
Rossdale | donderdag 1 september 2016 @ 14:22 |
Laat Williams aub voor een talent gaan en niet Button. Ze hadden met Massa ervaring en Bottas talent in huis. Inmiddels heeft Bottas zat ervaring om nu gepaard te worden met een nieuw talent. Ik vind Button een sympatieke vent maar ik ben een beetje klaar met die oude garde die lijkt te blijven hangen. Massa, Raikkonen, Button en Alonso zijn allemaal al 35 of ouder. Als Williams Massa inruilt voor Button halen ze iemand in huis die nog ouder is dan Massa al was. ![]() | |
Fir3fly | donderdag 1 september 2016 @ 14:48 |
Als Button naar Williams gaat eet ik m'n schoen op ![]() | |
franklop | donderdag 1 september 2016 @ 15:09 |
Toch maar even quoten | |
twiFight | donderdag 1 september 2016 @ 15:27 |
Tot zover eens. Wat heeft leeftijd er in godsnaam mee te maken ![]() Van dat rijtje gok ik dat alleen Alonso echt nog wat kan laten zien, maar laten we in godsnaam niet leeftijd als leidraad nemen. | |
Rossdale | donderdag 1 september 2016 @ 15:39 |
Leeftijd staat gelijk aan korte termijn denken en niet investeren in de toekomst. | |
wimderon | donderdag 1 september 2016 @ 16:31 |
Zou het niet erg vinden. Denk ook dat hij meer punten zou scoren dan Bottas. | |
Nattekat | donderdag 1 september 2016 @ 16:31 |
Mooi, één weg. Nu Button nog opzouten ![]() | |
motorbloempje | donderdag 1 september 2016 @ 16:37 |
Denk het ook. Op zich ook wel mooi denk ik. Hij zal echt niet nog jaren meegaan, maar gewoon Claire nog even d'r zin geven voor je met pensioen gaat.. ![]() ![]() | |
Fir3fly | donderdag 1 september 2016 @ 16:39 |
Waarom in hemelsnaam? Neemt ie een bak geld mee ofzo ![]() | |
motorbloempje | donderdag 1 september 2016 @ 16:45 |
Claire is al tijden aan het lobbyen, zelfs op Silverstone vroeg ze het publiek hem over te halen de stap te maken ![]() | |
Scrutinizer | donderdag 1 september 2016 @ 20:08 |
Button is gewoon very British, net als Claire. Ik denk dat dat mogelijk commercieel nog wel uit valt te buiten. | |
#ANONIEM | donderdag 1 september 2016 @ 22:08 |
Button heeft anders talent genoeg. | |
edraket31 | donderdag 1 september 2016 @ 22:56 |
TAG Heuer Special Edition: http://www.esquire.nl/sti(...)n-tag-heuer-horloge/ | |
WEST | donderdag 1 september 2016 @ 23:31 |
| |
twiFight | vrijdag 2 september 2016 @ 00:07 |
Wink wink nudge nudge? Foei moblo ![]() | |
Geralt | vrijdag 2 september 2016 @ 01:38 |
Moblo heeft ook al een vriendje hoor!! | |
Geralt | vrijdag 2 september 2016 @ 01:39 |
Dus ik weet niet wat zij met JB aan het sjansen is en alles. ![]() | |
Sjemmert | vrijdag 2 september 2016 @ 14:51 |
Ik vind dat oranje bandje echt helemaal niks. [ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 02-09-2016 15:52:03 ] | |
Sinister-D- | vrijdag 2 september 2016 @ 20:06 |
ik vind 'm vet ![]() | |
Tarado | zaterdag 3 september 2016 @ 12:52 |
| |
sasquatsch | zaterdag 3 september 2016 @ 13:23 |
Misschien ook de reden dat Whiting met teams aan het praten is? Bang dat zijn job op de tocht komt te staan? | |
sasquatsch | zaterdag 3 september 2016 @ 17:12 |
Vandoorne bevestigd bij McLaren. Button krijgt een rol om de auto en het team verder te ontwikkelen. http://m.gpupdate.net/en/f1-news/343986/ Als opvolger van Massa bij Williams gaan de namen van Perez, Nasr en Lance Stroll rond. Laatstgenoemde lijkt het F3 kampioenschap te gaan winnen. Bottas schijnt voor twee jaar te hebben bijgetekend. Mocht Perez weggaan bij FI, maakt Wehrlein een grote kans om te promoveren naar FI. | |
Nattekat | zaterdag 3 september 2016 @ 17:13 |
Heeft Stroll wel genoeg punten dan? | |
Nattekat | zaterdag 3 september 2016 @ 17:13 |
Perez is al bevestigd | |
sasquatsch | zaterdag 3 september 2016 @ 17:18 |
Als F3 kampioen wel. | |
sasquatsch | zaterdag 3 september 2016 @ 17:19 |
Volgens FI. Perez zegt zelf wat anders. | |
Nattekat | zaterdag 3 september 2016 @ 18:00 |
Ah, dacht dat dat niet genoeg was ![]() | |
Nattekat | zaterdag 3 september 2016 @ 18:01 |
Ik geloof FI in deze wel. | |
Sinister-D- | zondag 4 september 2016 @ 14:53 |
Gasly naar eigen zeggen in de STR van Kvyat in Singapore.
| |
Sinister-D- | zondag 4 september 2016 @ 15:52 |
En blijkbaar claimt Eddie Jordan dat Bernie zijn rentenieren gaat aankondigen voor de Singaporese GP. | |
Meike26 | zondag 4 september 2016 @ 15:56 |
Als dat zo is dan ben ik bang dat Kvyat er een keiharde domper van gaat krijgen..Die is dan wel rijp voor psychiater. Een dubbele degradatie in 1 jaar, terwijl je begin van het jaar nog op podium stond. Wow. | |
Fir3fly | zondag 4 september 2016 @ 15:58 |
Dan weten we in ieder geval dat dat niet waar is. | |
Sjemmert | zondag 4 september 2016 @ 22:51 |
Lol ![]() http://www.f1today.net/nl(...)oto-en-slidingalonso | |
VacaLoca | maandag 5 september 2016 @ 08:26 |
http://www.verstappen.nl/nl/article/9893/ Onverwacht toch nog een motor upgrade van Renault. 15pk erbij in signapore. | |
Meike26 | maandag 5 september 2016 @ 09:00 |
Die zag ik ook al voorbij komen ja ![]() | |
sasquatsch | maandag 5 september 2016 @ 09:14 |
Zou eerst in Japan zijn. Is blijkbaar naar voren gehaald. | |
Floriz87 | maandag 5 september 2016 @ 11:05 |
Mogelijk overname van F1 door Liberty Group, en de vraag is of Bernie dan aanblijft. http://www.crash.net/f1/n(...)o-liberty-looms.html | |
TagForce | maandag 5 september 2016 @ 12:56 |
De kans dat Bernie dan aanblijft is nihil. Wellicht voor een 'interim jaar', maar daarna gaat ie wel het veld ruimen. Aan de ene kant lijkt een overname me positief, want Liberty Media is amerikaans... Aan de andere kant ben ik wel bang voor wat er dan gaat komen, want Liberty Media is amerikaans... Ik denk dat Liberty Media als rechthebbenden voornamelijk wijzigingen voor 'de show' gaan doorvoeren, en dat de teams op een ander niveau geplaatst gaan worden qua regelgeving. Aan de andere kant, zullen die teams daar mee akkoord gaan? Zien we dan eindelijk het veelbesproken en gedreigde vertrek van Ferrari? Gaat Liberty Media er in voor de langere tijd, of is het een 5-jaren plan met als einddoel met winst verkopen (Liberty Media bezit meerdere Investment Groups)? Degraderen ze de F1 tot het Indycar van Europa en Azie? Allemaal vragen waar niemand het antwoord op heeft. Als rechthebbenden kunnen ze bij de FIA gewoon dingen eisen, en aangezien ze amerikaans zijn gaan ze waarschijnlijk wat anders om met dreigementen van teams dan CVC (en Bernie) nu doen. Wat zijn daar de gevolgen van? Mja. Spannonde tijden. | |
Asschen_sukar | maandag 5 september 2016 @ 13:16 |
Als het op de indycar gaat lijken is het wat mij betreft een promotie. Veel meer spanning in de races daar, ook als je de ovals niet mee rekent. | |
Peterselieman | maandag 5 september 2016 @ 13:20 |
staat wel tegenover dat het daar alleen bij de Indy500 vol zit | |
nils7 | maandag 5 september 2016 @ 14:09 |
In hoeverre is dat ook van Liberty Global? Daarentegen als ze het naar de beurs willen brengen moet het voor aandeelhouders wel interessant zijn dus zullen ze er wel voldoende winsten moeten blijven uithalen. Alleen zullen ze de teams een evenredige share moeten geven want anders verdwijnt het gewoon in de zakken van handelaren. | |
Smoofie | maandag 5 september 2016 @ 14:32 |
Ik hoop dat ze het meer bereikbaar maken voor de consument. Lagere entreekosten en minder pauper regels, zodat het weer meer echt racen wordt. | |
sasquatsch | maandag 5 september 2016 @ 14:36 |
Volgens mij zijn dat twee verschillende bedrijven van dezelfde eigenaar. | |
Asschen_sukar | maandag 5 september 2016 @ 14:47 |
De formule 1 is tenslotte ook altijd uitverkocht | |
King_Merc | maandag 5 september 2016 @ 15:20 |
Denk eerder dat de "scheiding" na 95/96 bedoeld werd, waar er geen winnaars waren , | |
TagForce | maandag 5 september 2016 @ 16:33 |
CART was tot 1995 gewoon gezond, een beetje zoals de F1 nu (hoewel er in de F1 meer gezeik over regels is)... En toen kwam Tony George met de IRL... Wat een ramp was dat voor CART, en voor Open Wheel racen in de VS. Sinds dat jaar is NASCAR populairder dan IndyCar. Moet je je voorstellen wat er gebeurt als F1 in 2-en zou splijten... Waar gaan we dan naar kijken? V8 Supercars naar Europa halen? Ik ben voor ![]() Hangt allemaal af van wat de FIA en de Teams zeggen over de wijzigingen die Liberty wil gaan doorvoeren. Armere teams zullen dan bij Liberty blijven, de Mercs, Ferrari's en Red Bulls van deze wereld blijven bij de FIA... En dan? CART/IRL split all over again, en we kijken de komende 20 jaar allemaal naar toerwagens. Laten we het niet hopen. | |
Nattekat | maandag 5 september 2016 @ 16:36 |
Want de F1 valt dan plotseling niet meer onder de FIA? ![]() Die Amerikanen moeten er gewoon met hun poten van af blijven. Het werkt, dus niks aan veranderen. | |
nils7 | maandag 5 september 2016 @ 16:50 |
Wat mauwen jullie nou... Gaat Brennie eindelijk weg is 't nog niet goed ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 5 september 2016 @ 17:05 |
Maurizio Arrivabene: Ferrari restructure already paying off Maurizio Arrivabene says Ferrari's new technical structure is starting to pay off and has created a "very positive" atmosphere in the team. De basis voor de 2017 Ferrari hype wordt al voorzichtig gelegd dames en heren. ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 september 2016 @ 17:10 |
De strijd voor plek 7 en 8 ![]() | |
Nattekat | maandag 5 september 2016 @ 17:16 |
Bernie heeft soms gekke ideeën, maar is een prima baas der F1. | |
motorbloempje | maandag 5 september 2016 @ 17:24 |
arme Vosssss ![]()
| |
fathank | maandag 5 september 2016 @ 17:27 |
Liberty Media gebruikt dit om wereldwijd unieke content aan te bieden. Ziggo is bijv. onderdeel van Liberty. Is een strategische overname om marktaandeel te vergaren. | |
Geralt | maandag 5 september 2016 @ 17:37 |
BRENNIE GAAT HELEMAAL NIET WEG!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 5 september 2016 @ 17:38 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 5 september 2016 @ 17:44 |
Misschien wat meer aandacht aan haar besteden dan aan het bier en de nootjes ![]() | |
Geralt | maandag 5 september 2016 @ 18:16 |
Net nog aandachtig mee gedouched dus geen problemen wat dat aangaat hoor ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 6 september 2016 @ 11:42 |
De voorlopige kalender voor 2017:De clash met de 24 uur van Le Mans is er nog steeds. http://www.motorsport.com(...)gain-in-2017-816191/ | |
Fir3fly | dinsdag 6 september 2016 @ 11:45 |
Er werd constant geroepen dat de clash slechts een ongelukje was. Niet dus, maar dat wisten we eigenlijk ook al. | |
Nattekat | dinsdag 6 september 2016 @ 11:46 |
Tot zo ver het excuus dat het echt niet anders kon. Gelukkig is Baku toch het kijken niet waard. | |
buzz1291 | dinsdag 6 september 2016 @ 11:54 |
Behave cker wanneer die Tag Heuer engine ineens drie- tiende per ronde sneller is dan de rest? ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 6 september 2016 @ 12:06 |
Nee, ik ben fan van de sport. | |
motorbloempje | dinsdag 6 september 2016 @ 12:16 |
Dan kun je 't nog steeds een saai kutcircuit vinden. Zelfs als ik Rosberg fan zou zijn geweest had ik ondanks blij te zijn met een overwinning afgelopen zondag Monza nog steeds niet echt interessant gevonden, zeker niet na een ronde of 5 als het allemaal wat gesetteld is. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 6 september 2016 @ 12:17 |
Ik mag overigens ergens hopen dat de Mercedesbois het naast een beetje winnen, wat natuurlijk tof is voor de bonussen en de prijzenkast, stiekem ook graag willen dat de Bulls en Ferrari's met wat extra power komen zodat er weer wat echt geraced kan worden in plaats van een beetje zorgen dat je een goede start hebt en dan wegrijden, wat op zich weer onafhankelijk is van de circuits en de al dan niet geschiktheid voor een spannende race. | |
opreis | dinsdag 6 september 2016 @ 13:21 |
ik hoop vooral dat volgend jaar die mercedes dominantie is ophoudt, zelfs de 4 jaren van vettel hadden nog 2 leuke jaren tussendoor en ook de andere 2 jaren waren niet zo erg als deze in mijn ogen | |
heywoodu | dinsdag 6 september 2016 @ 13:25 |
Goede conclusie op basis van één Grand Prix. | |
fathank | dinsdag 6 september 2016 @ 14:07 |
ze hebben 't al moeilijk genoeg met elkaar denk niet dat ze op nog meer concurrentie zitten te wachten ![]() | |
twiFight | dinsdag 6 september 2016 @ 14:14 |
Hamilton houdt nog wel van wat tegenstand hoor, zolang hij maar wel alsnog WK is. Als hij 2-4 wordt dan heeft hij de pest erin, maar racet hij nog wel voor elke plek. Rosberg lijkt alleen maar blijer (of is het opgeluchter?) naarmate hij minder tegenstand heeft en ik vraag me af of hij nog presteert als hij echt moet vechten in de top 6. Heeft hij dit en vorig jaar niet een aantal malen vastgezeten achter een paar anderen? | |
Nattekat | dinsdag 6 september 2016 @ 18:17 |
Goede conclusie op basis van 3 races die ik gezien heb ![]() Dat er in één van die races tig wagens de finish niet haalden heeft verder weinig te maken met die kutbaan. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 6 september 2016 @ 18:27 |
De 2017 banden. https://twitter.com/Gianludale27/status/773191380067819520 | |
THEFXR | woensdag 7 september 2016 @ 23:10 |
Liberty Media to purchase Formula 1 The mass media group will acquire Formula 1 for $4.4 billion. Liberty Media will hold an 18.7 percent stake in the racing organization immediately, and then the rest when the deal closes as early as Q1 2017 | |
Geralt | donderdag 8 september 2016 @ 05:48 |
http://ir.libertymedia.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=988264 | |
Rossdale | donderdag 8 september 2016 @ 06:45 |
Bernie blijft nog 3 jaar aan ![]() | |
Sjemmert | donderdag 8 september 2016 @ 06:53 |
Wees blij. Liever Bernie dan dat ze een of andere Amerikaan doorschuiven die nooit wat met F1 gehad heeft. Ik ben er eerlijk gezegd helemaal niet gerust op wat betreft deze overname. | |
Tarado | donderdag 8 september 2016 @ 07:31 |
als hij dat haalt | |
Rossdale | donderdag 8 september 2016 @ 08:20 |
Die opmerking hoor ik al 15 jaar... |