http://news.sky.com/story(...)-restaurant-10511772twitter:NatashaFatah twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:07:10#BREAKING Mayor confirms the explosion at restaurant was a bomb. #Germany https://t.co/PPkMglBAth reageer retweet
1 moslimdode; 10 gewonden.quote:One person has been killed and 10 people injured in an explosion at a restaurant in the German city of Ansbach near Nuremberg.
Bavaria's interior ministry has said that the explosion was not an accident, and appears to have been intentional.
Meanwhile, the city's mayor has told the Nord Bayern newspaper that the blast was caused by an explosive device - contrary to earlier reports that there may have been a gas leak at the venue.
A large-scale operation involving police and rescue workers is under way at Eugene's Wine Bar, and a helicopter has been summoned to the scene.
Local reports suggest Germany's interior minister, Joachim Herrmann, is on his way to the scene, and a nearby music festival has been cancelled.
Germany has been on high alert following a series of incidents in recent days.
Ik mis het 'geschokt'.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
Duitsland, Frankrijk (4x), Brussel (2016 en 4 dode joden bij een museum in 2014), Londen 2005 en Madrid 2004: allemaal hebben ze kennis met de religie van de Vrede en de Verdraagzaamheid kunnen maken. Rutte en Pechtold hebben net gemeld dat "we met meer zijn" en dat "ze onze vrijheid willen aanvallen".
Oeps, dat staat inderdaad op pagina 2 van het draaiboek dat onze politici klaar hebben liggen als er weer een aanslag is gepleegd.quote:
Risico van oorlog voeren...quote:Op maandag 25 juli 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
Duitsland, Frankrijk (4x), Brussel (2016 en 4 dode joden bij een museum in 2014), Londen 2005 en Madrid 2004: allemaal hebben ze kennis met de religie van de Vrede en de Verdraagzaamheid kunnen maken. Rutte en Pechtold hebben net gemeld dat "we met meer zijn" en dat "ze onze vrijheid willen aanvallen".
Een heilige oorlog zelfs.quote:
Die argumenten zijn heel makkelijk te weerleggen door de aanslag in Bangladesh 3 weken geleden: bombardeert Bangladesh soms ook IS?quote:
Lijkt me niet dat je dat een kabinet aan kunt rekenen eigenlijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oeps, dat staat inderdaad op pagina 2 van het draaiboek dat onze politici klaar hebben liggen als er weer een aanslag is gepleegd.
Meldde de AIVD 2 weken geleden niet dat ze niet verwacht hadden dat er terroristen met de vluchtelingenstroom mee zouden komen? Wat een bende maakt Rutte II er van. Om maar over het kabinet Merkel niet te spreken.
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je dat een kabinet aan kunt rekenen eigenlijk.
Als er iemand morgen een inbraak of moord pleegt, hou je dan ook Ard van der Steur verantwoordelijk?quote:Op maandag 25 juli 2016 21:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Rutte II:
- Voert in 2011 doodleuk bezuinigen op de AIVD door. Heeft deze nu schoorvoetend teruggedraaid.
- Rutte is eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de AIVD.
Het is meer de schuld van de religie, dat ben ik met je eens. Het is niet te stoppen, zo'n ideologie.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als er iemand morgen een inbraak of moord pleegt, hou je dan ook Ard van der Steur verantwoordelijk?
Ard is verantwoordelijk dat de inbraakcijfers laag zijn/worden. We betalen belasting en dan mag je van Rutte II verwachten dat ze het land correct managen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als er iemand morgen een inbraak of moord pleegt, hou je dan ook Ard van der Steur verantwoordelijk?
Is het nou een religie of ideologie?quote:Op maandag 25 juli 2016 21:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is meer de schuld van de religie, dat ben ik met je eens. Het is niet te stoppen, zo'n ideologie.
Bijvoorbeeld. Niet voor een inbraak an sich. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je die stelregel wel hanteert als het op het vluchtelingenbeleid aankomt.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ard is verantwoordelijk dat de inbraakcijfers laag zijn/worden.
Niet voor een individuele inbraak maar wel over de inbraakcijfers als geheel. Rutte II is verantwoordelijk voor een veilige en stabiele samenleving. Mochten er meedere aanslagen uit de Arabisch-islamitische hoek volgen dan is dat Rutte II zeker wel aan te rekenen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Niet voor een inbraak an sich. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je die stelregel wel hanteert als het op het vluchtelingenbeleid aankomt.
En guess what, de samenleving wordt ook steeds veiliger.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niet voor een individuele inbraak maar wel over de inbraakcijfers als geheel. Rutte II is verantwoordelijk voor een veilige en stabiele samenleving.
De inbraakcijfers zijn alsnog hoger dan vergeleken met 2005. Uw stelling klopt derhalve niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En guess what, de samenleving wordt ook steeds veiliger.
Wie haalt hier 100.000'en Moslims/vluchtelingen binnen? Jazeker, premier Rutte en consorten. Ze nemen moedwillig het risico dat daardoor hier in Nederland aanslagen worden gepleegd of mensen worden doodgestoken omdat ze Westers zijn of bijvoorbeeld te korte rokjes dragen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En Rutte een aanslag aanrekenen wordt pas geloofwaardig als we dat ook met auto-ongelukken, medische missers, inbraken, vroegtijdige schoolverlaters, verkrachters, belastingontduikers en fraudeurs doen.
Als CEO van het land is Rutte daar inderdaad verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En Rutte een aanslag aanrekenen wordt pas geloofwaardig als we dat ook met auto-ongelukken, medische missers, inbraken, vroegtijdige schoolverlaters, verkrachters, belastingontduikers en fraudeurs doen.
Het is doelbewust risico nemen wat Rutte II doet. Willens en wetens.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:17 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wie haalt hier 100.000'en Moslims/vluchtelingen binnen? Jazeker, premier Rutte en consorten. Ze nemen moedwillig het risico dat daardoor hier in Nederland aanslagen worden gepleegd of mensen worden doodgestoken omdat ze Westers zijn of bijvoorbeeld te korte rokjes dragen.
Zo'n heerlijke dooddoener. Mensen moeten zich veilig voelen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)en-minder-verdachtenquote:Op maandag 25 juli 2016 21:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De inbraakcijfers zijn alsnog hoger dan vergeleken met 2005. Uw stelling klopt derhalve niet.
Bron: https://www.wegwijs.nl/ar(...)-dekt-de-verzekeraar
Ze nemen ook moedwillig het risico dat er inbraken en moorden worden gepleegd door niet iedereen preventief op te sluiten.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:17 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wie haalt hier 100.000'en Moslims/vluchtelingen binnen? Jazeker, premier Rutte en consorten. Ze nemen moedwillig het risico dat daardoor hier in Nederland aanslagen worden gepleegd of mensen worden doodgestoken omdat ze Westers zijn of bijvoorbeeld te korte rokjes dragen.
Er zijn wel meer graadmeters om de mate van veiligheid en criminaliteit te meten natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo'n heerlijke dooddoener. Mensen moeten zich veilig voelen.
Trouwens laatst ook een bericht dat mensen gewoon geen aangifte meer doen. Zo kan ik de cijfers ook wel mooi oppoetsen ja.
Dat is geen goede vergelijking omdat dat om mensen gaat die hier al zijn dan wel hier altijd al gewoond hebben. Vluchtelingen / moslims haal je hierheen en daardoor creëer je alleen maar extra problemen die heel simpel voorkomen kunnen worden: Een immigratiestop voor moslims en Islamitische vluchtelingen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze nemen ook moedwillig het risico dat er inbraken en moorden worden gepleegd door niet iedereen preventief op te sluiten.
Wat jij doet is kunstmatig een tijdsperiode pakken en daar conclusies uit trekken. Wellicht vormde 2007 een piek en is het derhalve niet gek dat daarna een daling volgt.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)en-minder-verdachten
Het gaat om een afweging. Je kunt in het kader van de veiligheid iedereen wel preventief vastzetten maar dat weegt niet echt op tegen de winst wat mij betreft. Hetzelfde geld voor vluchtelingen, je kunt je land wel hermetisch dichtgooien maar dan is het nog maar de vraag of het er veiliger op wordt en of er geen aanslagen meer worden gepleegd.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:22 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat is geen goede vergelijking omdat dat om mensen gaat die hier al zijn dan wel hier altijd al gewoond hebben.
Ik vind alleen naar het aantal inbraken kijken vrij selectief; veiligheid omvat wel meer dan alleen het aantal inbraken natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat jij doet is kunstmatig een tijdsperiode pakken en daar conclusies uit trekken. Wellicht vormde 2007 een piek en is het derhalve niet gek dat daarna een daling volgt.
Ik laat je net een bron zien dat de inbraakcijfers in 2013 alsnog ruim 12,5% hoger lagen dan vergeleken met 2005 (zie de grafiek: Woninginbraken per jaar).
Je kan wel een snelheidslimiet van 50 km/u in woonwijken opleggen maar de vraag is of je daarmee het aantal verkeersdoden omlaag brengt. Ergo, laten we geen snelheidslimieten in woonwijken meer opleggen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat om een afweging. Je kunt in het kader van de veiligheid iedereen wel preventief vastzetten maar dat weegt niet echt op tegen de winst wat mij betreft. Hetzelfde geld voor vluchtelingen, je kunt je land wel hermetisch dichtgooien maar dan is het nog maar de vraag of het er veiliger op wordt en of er geen aanslagen meer worden gepleegd.
Dat is 1 van de meerdere misdrijven onder de noemer criminaliteit inderdaad. Maar deze cijfers (alsnog ruim 12,5% meer woninginbraken in 2013 t.o.v. 2005) laten in elk geval zien dat jouw stelling niet deugt.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind alleen naar het aantal inbraken kijken vrij selectief; veiligheid omvat wel meer dan alleen het aantal inbraken natuurlijk.
Wat mij betreft wel voor islamitische vluchtelingen en moslims in z'n algemeenheid. Een Katholieke Mexicaan of een Gereformeerde Australiër zijn wat mij betreft nog steeds welkom, ook vluchtelingen met een Christelijke of andere gezindheid. Mits in proportie tot de verwelkomende bevolking. Dus niet miljoenen mensen binnenhalen op een bevolking van 17 miljoen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat om een afweging. Je kunt in het kader van de veiligheid iedereen wel preventief vastzetten maar dat weegt niet echt op tegen de winst wat mij betreft. Hetzelfde geld voor vluchtelingen, je kunt je land wel hermetisch dichtgooien maar dan is het nog maar de vraag of het er veiliger op wordt en of er geen aanslagen meer worden gepleegd.
Wiens idee was dat? Zoveel van die gasten hierheen halen en los laten lopen.. alsof je een zooi piranhas loslaat in je goudvisjesvijver.. en dan geschokt reageren als er slachtoffers vallen.. bizar.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:17 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Hoeveel nog, denken jullie? Voor deze man gelijk krijgt?twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 25-07-2016 om 21:10:38Wil geen ruiter vd Apocalyps zijn maar nog 50 van dit soort IS-aanslagen &EU/VS zoals we 't kennen is voorbij. #RightWingPopulistsTakingOver reageer retweet
A. Ik denk niet dat er op korte termijn 50 van dit soort aanslagen komen.quote:Op maandag 25 juli 2016 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoeveel nog, denken jullie? Voor deze man gelijk krijgt?twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 25-07-2016 om 21:10:38Wil geen ruiter vd Apocalyps zijn maar nog 50 van dit soort IS-aanslagen &EU/VS zoals we 't kennen is voorbij. #RightWingPopulistsTakingOver reageer retweet
Als er nog 50 van dit soort aanslagen komen, dan komt er georganiseerde contra terreur. Anti islam groepjes die aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentra gaan plegen. Een vicieuze cirkel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:49 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
A. Ik denk niet dat er op korte termijn 50 van dit soort aanslagen komen.
B. Al zou het gebeuren, wat is er dan voorbij aan de EU/VS zoals we het kennen? Het enige wat zal gebeuren is dat de staat nog autoritairder zal worden met allerlei vrijheidsbeperkende en privacy-ondermijnende maatregelen.
Dat is echter een tendens die toch al gaande is, of nu nog 50 aanslagen komen of niet.
Ik denk een stuk minder, met misschien nog een klapper á la Parijs ertussen. Hoe men in Frankrijk omging met Nice zegt al genoeg. Er is zeer veel woede aanwezig, waar het eerst vooral verdriet was. Maar dat extreemrechts gaat groeien daar lijken me geen aanslagen meer voor nodig, dat is gewoon al een feit, in elk West-Europees land.quote:Op maandag 25 juli 2016 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
En die gaan veel harder aangepakt worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als er nog 50 van dit soort aanslagen komen, dan komt er georganiseerde contra terreur. Anti islam groepjes die aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentra gaan plegen. Een vicieuze cirkel.
Nog veel harder dan de terroristen ons nu aanpakken? Oke TheJanitor.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:07 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En die gaan veel harder aangepakt worden.
Nee, je hebt het verkeerd begrepen, maar het is ook allemaal te moeilijk voor je.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nog veel harder dan de terroristen ons nu aanpakken? Oke TheJanitor.
De vuistregel is, hoe kleiner het risico, hoe groter de paniek erover, de media spelen hier een grote rol in, vooral als het spectaculair is, wordt de hype extreem groot.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:21 schreef Oud_student het volgende:
Het argument van de politiestaat, die we zouden krijgen om de terreur echt goed aan te kunnen pakken is onjuist. De politiestaat hebben we nu al, kijk maar eens hoeveel camera's er zijn, hoeveel er afgeluisterd wordt, geheime diensten, internetverkeer gemonitored etc etc.
Dit wordt gedaan om de gewone burger in de gaten te houden en voor bedrijfs en contra-spionage. Terroristen maken veel slimmer gebruik van de media.
Men weigert gewoon echte maatregelen te nemen, tot het te laat is.
Men weigert de eerste stap te nemen: erkennen dat de islam een gevaar is.
Er wordt ons zand in de ogen gestrooid, door te suggereren dat alleen met een politiestaat de terreur te vermijden is (de politiestaat is er al, maar helpt niet tegen de terreur). En een politiestaat willen jullie toch niet? Dus moet je maar leren leven met aanslagen en de vluchtelingen zijn zo zielug (insert dood jongetje op het strand) die zijn welkom (insert Apeldoorns welkomstkoor mutsen)
Ik denk dat dat maar marginale groepjes idioten zullen zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als er nog 50 van dit soort aanslagen komen, dan komt er georganiseerde contra terreur. Anti islam groepjes die aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentra gaan plegen. Een vicieuze cirkel.
Ik denk in het begin wel. Maar zodra de moslimterreur doorzet en onze samenleving nog meer ontwricht, dat ook mensen met gewoon intellect de wapens opnemen en dit schijtvolk zal doen stoppen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:14 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik denk dat dat maar marginale groepjes idioten zullen zijn.
Ik heb mijn strakke groene broek aan dus ik gooi er een voorspelling tegenaan:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:14 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik denk dat dat maar marginale groepjes idioten zullen zijn.
LePen krijgt jij alleenheerschappij. Ik hoop dat die algemene reactie anders is dan 'ik begrijp het wel. En ik denk dat mensen die zoiets doen juist de zwaarst mogelijke straf krijgen om een voorbeeld te stellen. Zeker geen gratie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik heb mijn strakke groene broek aan dus ik gooi er een voorspelling tegenaan:
Binnen een halfjaar een Fransman die op straat of in een moskee moslims gaat vermoorden.
Algemene reactie...ik keur het niet goed...maar ik begrijp het wel.
Als LePen aan de macht komt krijgt diegene strafkorting of gratie.
twitter:fvdemocratie twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 15:59:53Zelfmoord-terrorist Ansbach werd Duitsland niet uitgezet na interventie van Parlementslid Harald Weinberg (Linke). https://t.co/JR72Rn83cr reageer retweet
Welkom, welkom in mijn land!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:48 schreef frietenstamp het volgende:
Pijnlijk.twitter:fvdemocratie twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 15:59:53Zelfmoord-terrorist Ansbach werd Duitsland niet uitgezet na interventie van Parlementslid Harald Weinberg (Linke). https://t.co/JR72Rn83cr reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |