Aantoonbaar onzinquote:Op maandag 25 juli 2016 22:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Nee, kom op, dat is niet waar. Mass-shootings waarbij geflipte eenlingen zomaar willekeurige mensen beginnen neer te schieten is iets dat in de jaren 90 vorige eeuw ergens begon ongeveer.
Dat noemen ze nou " de aandacht afleiden van". Want als je de aandacht ergens anders op legt vergeet men de werkelijke oorzaak en creëer je een nieuw probleem om het andere weg te duwen.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn god. Europa staat in brand en men wil een debat over computer spelletjes
Waar wordt de aandacht van afgeleid dan? Met mijn Jack Nicholson methode zoals eerder beschreven leg ik toch perfect uit waar de oplossing ligt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:19 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Dat noemen ze nou " de aandacht afleiden van". Want als je de aandacht ergens anders op legt vergeet men de werkelijke oorzaak en creëer je een nieuw probleem om het andere weg te duwen.
Nee hoor. Die verschuiving kwam in de jaren '60. Toen gingen de meeste mass shootings ineens vanuit familiekring naar de innocent bystanders.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Nee, kom op, dat is niet waar. Mass-shootings waarbij geflipte eenlingen zomaar willekeurige mensen beginnen neer te schieten is iets dat in de jaren 90 vorige eeuw ergens begon ongeveer.
Haha, het 'ze krijgen geen stageplaatsen' argument.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die autoriteit komt niet uit de lucht vallen, mensen worden gevoelig voor dat soort praatjes door diverse factoren. Het is veel te simplistisch om te doen alsof er één oorzaak is.
Eh, nee. Het was dan wel een Iranier, maar dan wel een racistische neonazi, een fan van Hitler die uitgekiend Turken etc. vermoordde.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Beter dat ze eens een debat gaan voeren over dat de islam de voedingsbodem voor al dat terroristische geweld is.
En een allochtoon niet te vergeten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Het was dan wel een Iranier, maar dan wel een racistische neonazi, een fan van Hitler die uitgekiend Turken etc. vermoordde.
http://www.faz.net/aktuel(...)remist-14359855.html
En hij werd gepest door leden van het volk die doelwit waren.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:02 schreef bascross het volgende:
[..]
En een allochtoon niet te vergeten.
En hij pleegde de massamoord exact 5 jaar na de daad van Breivik.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:02 schreef bascross het volgende:
[..]
En een allochtoon niet te vergeten.
Dat werd laatst toch ontkracht? De moordpartij zou vrij willekeurig zijn,quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Igen het volgende:
[..]
die uitgekiend Turken etc. vermoordde.
Dat ook.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En hij werd gepest door leden van het volk die doelwit waren.
Maar het blijft een allochtoon uit het Midden-Oosten. Hoe graag jij en sommige media er ook een Breivikje van willen maken.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
En hij pleegde de massamoord exact 5 jaar na de daad van Breivik.
Geboren en opgegroeid in Duitsland.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:26 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat ook.
[..]
Maar het blijft een allochtoon uit het Midden-Oosten. Hoe graag jij en sommige media er ook een Breivikje van willen maken.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nder-een-allochtoon-quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Geboren en opgegroeid in Duitsland.
We zullen het maar niet over de herkomst van schaken hebben en wat daarbij eigenlijk gebeurt.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, ik ben benieuwd wat voor games Charles Whitman bv. in 1966 speelde... Of wordt iets als "Mens erger je niet" ook onder de geweldadige spellen gerekend?
Klopt, maar ook liedjes waar geweld word ''verheerlijkt'' zoals dat ene nummer van Queen die bijna altijd op 1 van de top 2000 staat; ''Mama just killed a man, put a gun against his head, pulled my trigger now he's dead''quote:Op maandag 25 juli 2016 16:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gewelddadige films en boeken ook maar in de ban doen dan.
Mijn god zeg, dit is toch wel de meest krampachtige poging om een aanslag weg te zetten als rechtsextremistisch die ik ooit heb gezien. Ik weet niet of ik hier nou om moet lachen of huilen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Het was dan wel een Iranier, maar dan wel een racistische neonazi, een fan van Hitler die uitgekiend Turken etc. vermoordde.
Oh. Op basis van dat feit is het volgens jou niet nodig dat er eens goed, scherp en objectief naar de islam, en het potentiële gevaar daarvan, word gekeken?quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Pak de islam aan dan in plaats van videospelletjes. Wat een malloten daar in die Duitse politiek zeg...quote:Op maandag 25 juli 2016 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
*Zucht* krijgen we dit weer.
[..]
Hoe beweegt iemand zich als in een computergame?
Was ie aan het bunnyhoppen of dolphindiven?
Ik zou het niet zozeer krampachtig noemen. Wel wat prematuur en nogal gebaseerd op 'indirect bewijs'. Als zou blijken dat de dader er daadwerkelijk extreemrechtse ideeën op nahield en 'untermenschen' vermoordde, dan lijkt het met gewoon te kwalificeren als terrorisme uit extreemrechtse hoek.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mijn god zeg, dit is toch wel de meest krampachtige poging om een aanslag weg te zetten als rechtsextremistisch die ik ooit heb gezien. Ik weet niet of ik hier nou om moet lachen of huilen.
Voor de geloofwaardigheid is het misschien wel handig om volgende keer een lookalike van Breivik te nemen, blond haar en blauwe ogen is een pre als rechts-extremistische terrorist.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou het niet zozeer krampachtig noemen. Wel wat prematuur en nogal gebaseerd op 'indirect bewijs'. Als zou blijken dat de dader er daadwerkelijk extreemrechtse ideeën op nahield en 'untermenschen' vermoordde, dan lijkt het met gewoon te kwalificeren als terrorisme uit extreemrechtse hoek.
Ik wist niet dat rechtsextremistisch terrorisme was voorbehouden aan mensen met blond haar en blauwe ogen. Bijzondere definitie.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:19 schreef bascross het volgende:
[..]
Voor de geloofwaardigheid is het misschien wel handig om volgende keer een lookalike van Breivik te nemen, blond haar en blauwe ogen is een pre als rechts-extremistische terrorist.
Dat het een pre is betekent niet dat andere mensen zijn uitgesloten, maar een allochtoon uit het Midden-Oosten als opvolger van Breivik is niet ideaal. Maarja Iran en ariërs hé, dus hij past toch weer mooi in het plaatje.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wist niet dat rechtsextremistisch terrorisme was voorbehouden aan mensen met blond haar en blauwe ogen. Bijzondere definitie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |