http://news.sky.com/story(...)-restaurant-10511772twitter:NatashaFatah twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:07:10#BREAKING Mayor confirms the explosion at restaurant was a bomb. #Germany https://t.co/PPkMglBAth reageer retweet
1 dode; 10 gewonden.quote:One person has been killed and 10 people injured in an explosion at a restaurant in the German city of Ansbach near Nuremberg.
Bavaria's interior ministry has said that the explosion was not an accident, and appears to have been intentional.
Meanwhile, the city's mayor has told the Nord Bayern newspaper that the blast was caused by an explosive device - contrary to earlier reports that there may have been a gas leak at the venue.
A large-scale operation involving police and rescue workers is under way at Eugene's Wine Bar, and a helicopter has been summoned to the scene.
Local reports suggest Germany's interior minister, Joachim Herrmann, is on his way to the scene, and a nearby music festival has been cancelled.
Germany has been on high alert following a series of incidents in recent days.
We hoorden er al eerder over, maar er werd eerst gedacht dat het om een gasexplosie ging. Gasexplosies zijn niet echt nieuwswaardig, zeker niet in het buitenland.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:26 schreef KrappeAuto het volgende:
Bijzonder hoe het rond 22:00 uur plaatsvond en we het nu pas horen.
Denk dat de Duitse overheid samen met de media hier bovenop zitten om aanslagen vanuit rechtsextremistische hoek te voorkomen.
quote:Op maandag 25 juli 2016 01:24 schreef Childofthe90s het volgende:
Laten we hopen dat de enige dode een zelfmoordterrorist is.
Want als je het later hoort zijn er geen reacties meer?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:26 schreef KrappeAuto het volgende:
Bijzonder hoe het rond 22:00 uur plaatsvond en we het nu pas horen.
Denk dat de Duitse overheid samen met de media hier bovenop zitten om aanslagen vanuit rechtsextremistische hoek te voorkomen.
Dat festival was al gecancled volgens Deutsche Welle: http://www.dw.com/en/loca(...)nuremberg/a-19424502quote:Op maandag 25 juli 2016 01:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Sueddeutsche.de meldt dat de bom buiten een restaurant tot ontploffing kwam en dat die bom lag voor de ingang naar een muziekfestival.
Ook melden zij 11 gewonden (en 1 dode).
Hun bedoelingen waren goed toch?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Duitsland heeft dit over zichzelf afgeroepen doordat ze een miljoen potentiële terroristen heeft binnengelaten.
Kan nog net zo goed een "rasechte" Duitser geweest zijn hoor.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Klinkt inderdaad als een amateurbom, weer een lone wolf?
Of een concurrent die jaloers was op de tent van de buurman.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Klinkt inderdaad als een amateurbom, weer een lone wolf?
En er vervolgens 600.000 zijn kwijtgeraakt (= doorgelaten naar omliggende landen).quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Duitsland heeft dit over zichzelf afgeroepen doordat ze een miljoen potentiële terroristen heeft binnengelaten.
twitter:Daily_Star twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:28:37#BREAKING #Ansbach attack: 'man with backpack tried to get into music festival' before blast https://t.co/am92PA5e4a https://t.co/dp4AzsVl4j reageer retweet
Sssssst.....quote:Op maandag 25 juli 2016 01:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
En er vervolgens 600.000 zijn kwijtgeraakt (= doorgelaten naar omliggende landen).
Denk dat we in deze tijd wel iets in de Nederlandse media te zien krijgen als er in Duitsland in een menigte een explosie is.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:26 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
We hoorden er al eerder over, maar er werd eerst gedacht dat het om een gasexplosie ging. Gasexplosies zijn niet echt nieuwswaardig, zeker niet in het buitenland.
Mwah, het dempt de intensie van de reacties wel denk ik als je het pas uren later hoort, in plaats van als je het zojuist gehoord hebt terwijl het aantal slachtoffers steeds meer omhoog bijgesteld wordt.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Want als je het later hoort zijn er geen reacties meer?
Ja, er werd wel gewaarschuwd, ook door mij, maar ze lezen mijn posts niet op FOK!quote:Op maandag 25 juli 2016 01:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die van de Amerikanen ook toen ze Irak binnenvielen. Beide historische fouten.
Ik vermoed dat zijn plannen een stuk groter waren dan hoe het nu is afgelopen.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:32 schreef Childofthe90s het volgende:
twitter:Daily_Star twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:28:37#BREAKING #Ansbach attack: 'man with backpack tried to get into music festival' before blast https://t.co/am92PA5e4a https://t.co/dp4AzsVl4j reageer retweet
Er staat toch 'we hoorden er al eerder over'?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:33 schreef KrappeAuto het volgende:
Denk dat we in deze tijd wel iets in de Nederlandse media te zien krijgen als er in Duitsland in een menigte een explosie is.
Er was laatst ook een grote gasexplosie in een woning in Parijs geloof ik, dat stond ook meteen hier in het nieuws.
Prutser idd. Ja, zal je niet zeggen als je erdoor gedood wordt, maar goed hoop dat het die prutser zelf is.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vermoed dat zijn plannen een stuk groter waren dan hoe het nu is afgelopen.
Oh, waar?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er staat toch 'we hoorden er al eerder over'?
Het is twee uur later, niet overdrijven. En het is allemaal vrij snel gecommuniceerd. In het belang van het onderzoek is het verstandig om niet meteen maar wat te roepen.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Denk dat we in deze tijd wel iets in de Nederlandse media te zien krijgen als er in Duitsland in een menigte een explosie is.
Er was laatst ook een grote gasexplosie in een woning in Parijs geloof ik, dat stond ook meteen hier in het nieuws.
[..]
Mwah, het dempt de intensie van de reacties wel denk ik als je het pas uren later hoort, in plaats van als je het zojuist gehoord hebt terwijl het aantal slachtoffers steeds meer omhoog bijgesteld wordt.
Ohh, dat kan inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Prutser idd. Ja, zal je niet zeggen als je erdoor gedood wordt, maar goed hoop dat het die prutser zelf is.
Je wou 'kut' tikken en je auto-correct maakte dat er van?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee dat weet ik. Geen idee waarom ik daar Turkije neertikte.
Dit was dik twee uur geleden:quote:
Lokale Duitse media waren er dus al over aan het berichten, nog voor dat duidelijk was wat de oorzaak was.twitter:L0gg0l twitterde op zondag 24-07-2016 om 23:21:20EXPLOSION HITS RESTAURANT IN GERMANY'S ANSBACH, AT LEAST 1 DEAD, SEVERAL INJURED -- LOCAL MEDIA reageer retweet
Gaat dus inderdaad om de zelfmoordterrorist.twitter:L0gg0l twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:38:53Ansbach attack apparently was suicide bombing. Suspect is the person deceased -- police reageer retweet
Dat zou kunnen, maar dan was het wss ook nog eens het verkeerde tabbladquote:Op maandag 25 juli 2016 01:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je wou 'kut' tikken en je auto-correct maakte dat er van?
Nope, die heb ik nog gezien in die tentoonstelling op de Oberzalsberg, lijkt er niet op, dit is een reflexie op het wegkijken en vooral het i woord niet gebruiken terwijl er nu wat is het bijna elke dag een incidentje is?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind het vooral op nazi-spotprenten over joden lijken.
Zolang hij de enige dode is, vind ik het een goede oplossing.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:39 schreef Childofthe90s het volgende:
Gaat dus inderdaad om de zelfmoordterrorist.twitter:L0gg0l twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:38:53Ansbach attack apparently was suicide bombing. Suspect is the person deceased -- police reageer retweet
Gelukkig dan maar, dan hoop ik dat die 10 gewonden er niet al te erg aan toe zijn ook...quote:Op maandag 25 juli 2016 01:39 schreef Childofthe90s het volgende:
Fair enough, alsnog wel meer dan 1 uur en 20 minuten later thoughquote:Op maandag 25 juli 2016 01:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit was dik twee uur geleden:Lokale Duitse media waren er dus al over aan het berichten, nog voor dat duidelijk was wat de oorzaak was.twitter:L0gg0l twitterde op zondag 24-07-2016 om 23:21:20EXPLOSION HITS RESTAURANT IN GERMANY'S ANSBACH, AT LEAST 1 DEAD, SEVERAL INJURED -- LOCAL MEDIA reageer retweet
Kennelijk wel.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mooi, hopelijk alleen de dader dood dan.
Dat hele de Duitse media houden alles onder de pet verhaal is imho erg aangedikt.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Fair enough, alsnog wel meer dan 1 uur en 20 minuten later though
quote:Op maandag 25 juli 2016 01:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Fair enough, alsnog wel meer dan 1 uur en 20 minuten later though
Nou tevreden?twitter:NZ_Online twitterde op zondag 24-07-2016 om 22:53:42EIL: Schwere Explosion erschüttert #Ansbach https://t.co/BZNZrSlbcl reageer retweet
Niet zo zeer onder de pet houden, meer extreem voorzichtig en langzaam met gevoelige informatie. Nogmaals, ze hebben daar veel problemen met rechts extremisme, het is niet gek om te denken dat ze de boel kalm proberen te houden.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat hele de Duitse media houden alles onder de pet verhaal is imho erg aangedikt.
Ja, en Duitsland behoort tot onze trouwste bondgenoten.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:47 schreef Childofthe90s het volgende:
Als Obama nu maar niet zegt dat zijn 'thoughts and prayers are with the family of the deceased'.
Doorsnee IS-terrorist, of een herhaling van de oktoberfest aanslag (extreem-rechtse bommenlegger die zichzelf opblies)? Ik gok op het eerste...quote:Op maandag 25 juli 2016 01:44 schreef Zolderkamer het volgende:
De dader is de dode:
http://www.nordbayern.de/(...)sprengsatz-1.5369153
Kan beide kanten op gaan, we weten het nog niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Doorsnee IS-terrorist, of een herhaling van de oktoberfest aanslag (extreem-rechtse bommenlegger die zichzelf opblies)? Ik gok op het eerste...
Ik gok nooit.. ik hoor het wel..quote:Op maandag 25 juli 2016 01:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Doorsnee IS-terrorist, of een herhaling van de oktoberfest aanslag (extreem-rechtse bommenlegger die zichzelf opblies)? Ik gok op het eerste...
Gelukkig dan maar, wrs te vroeg afgegaan.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gewonden er niet slecht aan toe lees ik.
Gelukkig een faalterrorist lijkt het.
Dat is van lang geleden (voor mijn tijd althans).quote:Op maandag 25 juli 2016 01:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Heb ik een Oktoberfest aanslag gemist?
Is een foutje in de TT.. moet AnsBach zijnquote:Op maandag 25 juli 2016 01:36 schreef PowerLoungen het volgende:
Anspach ligt aardig dicht in de buurt van Wurzburg
Bedoelde hetzelfdequote:Op maandag 25 juli 2016 01:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is een foutje in de TT.. moet AnsBach zijn
Ja, die hebben idd wrs veel mensen gered.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die beveiligers die hem het terrein niet oplieten zullen wel blij zijn nu.
Net als bij het Stade de France.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die beveiligers die hem het terrein niet oplieten zullen wel blij zijn nu.
Terwijl dat echt gastvrij volk daar is hoor. En die dames lopen dan vaak nog in van die drndl-pakjes in zo'n Biergarten. Kek is dat.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:56 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit zou trouwens de derde moordpartij (of poging daartoe) zijn in Beieren deze week.
Waarom Beieren specifiek?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:56 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit zou trouwens de derde moordpartij (of poging daartoe) zijn in Beieren deze week.
Misschien dat je het eerder moet zoeken in copycat-gedrag.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom Beieren specifiek?
Rijke katholieke provincie, dat weet ik ervan.
En wat kritischer richting immigratie en een protesterende CSU tegenover CDU. Wellicht dat ze Merkel willen destabiliseren?
Is te snel voor een geplande bomaanslag?quote:Op maandag 25 juli 2016 02:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Misschien dat je het eerder moet zoeken in copycat-gedrag.
Hierboven wordt gezegd dat het gaat om een improvised device. De bom was blijkbaar ook niet erg krachtig.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is te snel voor een geplande bomaanslag?
1980, dertien doden.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
En waarom zou een extreemrechts figuur zichzelf opblazen op een festival?
Is het een links festival?
En waarom op het Oktoberfest?
Is het altijd (of ze moesten een handgranaat gebruiken)quote:Op maandag 25 juli 2016 02:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hierboven wordt gezegd dat het gaat om een improvised device.
Vermoedelijk wel je kunt ze niet bij de Gamma kopen, denk ik.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is het altijd (of ze moesten een handgranaat gebruiken)
Oké, maar het kan dan nog steeds ook om een vuurwerkbom gaan bij wijze van spreke.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is het altijd (of ze moesten een handgranaat gebruiken)
Vriendelijk bedoeld advies: Probeer eens een week (of langer) niet op Fok te posten.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik zie geen herhaling naar de aanloop van de Holocaust waar dan ook in. Nee, dat is een soort blinde paniek die nergens op gebaseerd is. Dan raad ik je aan toch nog wat stapeltjes boeken te lezen. Wat voor jou als hoog opgeleide sws niet zo'n opgave is.
Moet je een ban aanvragen hè.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vriendelijk bedoeld advies: Probeer eens een week (of langer) niet op Fok te posten.
Moet ik een ban aanvragen wanneer ik jou een vriendelijk advies probeer te geven?quote:
Je wilt me weg hebben toch?quote:Op maandag 25 juli 2016 02:13 schreef OllieA het volgende:
[..]
Moet ik een ban aanvragen wanneer ik jou een vriendelijk advies probeer te geven?
Ik wil je helemaal niet weghebben. Ik denk simpelweg dat dit gelul op Fok je niet gelukkiger maakt.quote:
Ja, snap niet waarom 2 mensen mij even er tussen uit pakken eerlijk gezegd, heb niets vreemds gezegd. Maar je hebt gelijk doe maar in DM oid, maar niet aan mij. Geen trek in.quote:
inderdaadquote:Op maandag 25 juli 2016 02:19 schreef Zolderkamer het volgende:
Does gewoon normaal en lief en laat de mods eens slapen
stelen van het leger eventueelquote:Op maandag 25 juli 2016 02:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vermoedelijk wel je kunt ze niet bij de Gamma kopen, denk ik.
Ja, maar die gebruiken ze niet in mensenmenigtes zoals tijdens een Muziek-festival, denk ik.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
stelen van het leger eventueel
[ afbeelding ]
Moet altijd lachen wanneer men verontwaardigd doet over het "laffe" gebruik van spijkers, bouten, moeren etc om de bom dodelijker te maken. Militaire anti-personnel wapens gebruiken net hetzelfde principe.
Om kort na 22:00u al gebeurd, dat is wel gek ergens.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:40 schreef Za het volgende:
Onzin.
Er zijn werkzaamheden vlak voor het restaurant, de straten nog steeds vol met mensen ondanks de zelfmoordterrorist en de persconferentie waarin het explosief bekend is gemaakt is reeds gehouden 3 uur later.
Oh dat zou ik niet wetenquote:Op maandag 25 juli 2016 02:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat je dat dan kan volgen.
Anders kap ik er mee.
De straten zijn dan ook voor de hele nacht geëvacueerd.. Ik denk dat het mensen zijn die daar wonen.. en volk wat er op af komtquote:Op maandag 25 juli 2016 02:40 schreef Za het volgende:
Onzin.
Er zijn werkzaamheden vlak voor het restaurant, de straten nog steeds vol met mensen ondanks de zelfmoordterrorist en de persconferentie waarin het explosief bekend is gemaakt is reeds gehouden 3 uur later.
Kort na 22:00 zover ik weet, in geval van explosieven wordt alles afgezet, lopen de festival gangers niet gewoon nog steeds door de straten te sloffen, komt er een urenlange explosieven opruimingsdienst aan te pas, en weet je hooguit morgen wat voor explosieven het betrof, het is nog nacht ook.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:42 schreef Ryan3 het volgende:
Om kort na 22:00u al gebeurd, dat is wel gek ergens.
Hebben ze toch een tijdje onder de pet gehouden dan?
Het zou gaan om een rugzakquote:Op maandag 25 juli 2016 02:44 schreef Za het volgende:
en weet je hooguit morgen wat voor explosieven het betrof,
Da's wel een interessante insteek: gewoon ontkennen in plaats van relativeren.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:40 schreef Za het volgende:
Onzin.
Ergens wel eigenaardig idd, foto's hierboven zijn idd al veel langer geleden genomen.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:44 schreef Za het volgende:
[..]
Kort na 22:00 zover ik weet, in geval van explosieven wordt alles afgezet, lopen de festival gangers niet gewoon nog steeds door de straten te sloffen, komt er een urenlange explosieven opruimingsdienst aan te pas, en weet je hooguit morgen wat voor explosieven het betrof, het is nog nacht ook.
viel me al op dat er enkel nietszeggende beelden te vinden zijn... geen beelden van gewonden of schade.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:40 schreef Zolderkamer het volgende:
Nietszeggend filmpje: http://www.youreporter.it(...)osione_in_ristorante
Mensen die daar wonen kunnen echt niet gaan rond kuieren in geval van zelfmoord terroristen, en het staat er vol met mensen, jongeren lopen tussen de mobiele eenheden rond te sloffen, en niemand die waakzaamheid roept.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:44 schreef Zolderkamer het volgende:
De straten zijn dan ook voor de hele nacht geëvacueerd.. Ik denk dat het mensen zijn die daar wonen.. en volk wat er op af komt
Ja, maar dat zijn ook foto's van uren geleden wrs.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:48 schreef Za het volgende:
[..]
Mensen die daar wonen kunnen echt niet gaan rond kuieren in geval van zelfmoord terroristen, en het staat er vol met mensen, jongeren lopen tussen de mobiele eenheden rond te sloffen, en niemand die waakzaamheid roept.
Kon wel eens heel erg meevallen met de gewonden.. beetje een stuntelaar geweest misschien..quote:Op maandag 25 juli 2016 02:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
viel me al op dat er enkel nietszeggende beelden te vinden zijn... geen beelden van gewonden of schade.
We zullen zien.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:46 schreef qwerty_x het volgende:
Da's wel een interessante insteek: gewoon ontkennen in plaats van relativeren.
Die mensen die jij daar ziet, staan op een plek waar ze neergezet zijn door de politie:quote:Op maandag 25 juli 2016 02:48 schreef Za het volgende:
[..]
Mensen die daar wonen kunnen echt niet gaan rond kuieren in geval van zelfmoord terroristen, en het staat er vol met mensen, jongeren lopen tussen de mobiele eenheden rond te sloffen, en niemand die waakzaamheid roept.
twitter:RT_com twitterde op maandag 25-07-2016 om 02:51:40#Ansbach explosion : - At least 12 people injured- 3 people suffering 'serious' injurieshttps://t.co/ZsZSAV6DJC https://t.co/2fK2kaKn75 reageer retweet
Ik kan me z'n reactie wel voorstellen, het gaat wel erg snel de laatste tijd.quote:
Mindestens zehn Personen erlitten teils schwere, aber nicht lebensgefährliche Verletzungen.quote:
Oud...quote:Op maandag 25 juli 2016 03:13 schreef Za het volgende:
Ob es sich um einen Anschlag handelte und wer den Sprengsatz zündete, ist noch nicht bekannt.
http://www.nordbayern.de/(...)sprengsatz-1.5369153
Dader is meermaals met de politie in aanraking geweest.. is een 27 jarige syrier idd en was twee jaar in duitslandquote:
Vertalimg?quote:Op maandag 25 juli 2016 03:50 schreef Za het volgende:
03:48 Uhr: Täter war in Behandlung
Der Täter sei wegen seiner Suizidversuche im Bezirksklinikum Ansbach behandelt worden.
http://web.de/magazine/po(...)ereignissen-31705272
De dader was vanwege zijn wens tot zelfdoding in een kliniek in het district Ansbach behandelt (verderop) de dader heeft in het verleden meerdere pogingen tot zelfmoord ondernomen.quote:
Ja dat kunnen we wel.quote:Op maandag 25 juli 2016 03:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Fertinger: "Wir können es nicht ausschließen, dass es ein radikaler Extremist ist
Mijn persoonlijke favoriet is nog wel: ''Dat is geen echte moslim!''quote:Op maandag 25 juli 2016 03:58 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Weer een moslim. Goh verrassend.
Laat de goedpraters maar weer komen; de dader had psychische klachten, was verward, heeft veel meegemaakt, is een lone wolf, het is de schuld van het westen.
Tot de volgende aanslag.
De info komt wel vrij snel, in dat opzicht begrijp ik je reactie.quote:Op maandag 25 juli 2016 03:58 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Weer een moslim. Goh verrassend.
Laat de goedpraters maar weer komen; de dader had psychische klachten, was verward, heeft veel meegemaakt, is een lone wolf, het is de schuld van het westen.
Tot de volgende aanslag.
Nou hij heeft zichzelf opgeblazen, ik ben er van overtuigd, en ik denk de mensen daar ook, dat ie het niet nog een keer zal doen.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:04 schreef Za het volgende:
[..]
De info komt wel vrij snel, in dat opzicht begrijp ik je reactie.
Ik heb er moeite mee om andere reden, indien ze daadwerkelijk geloofden in een aanslag van een zelfmoordterrorist, waarom komen ze na luttele uren met info naar buiten die voor eventuele betrokkenen zeer waardevol is, waarom kunnen al die mensen in de omgeving blijven rondhangen, geen explosieven opruimingsdienst, alles is binnen no time een bekeken zaak, merkwaardig.
Wie? Waar?quote:Op maandag 25 juli 2016 04:02 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Het is nu ineens hip dat de linkse idioten, zelfmoord terroristen psychiatrische patiënten gaan noemen.
Dat ze alles wat bekend is over deze man al binnen enkele uren de media ingooien. dat was toch je klacht?quote:Op maandag 25 juli 2016 04:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Nou hij heeft zichzelf opgeblazen, ik ben er van overtuigd, en ik denk de mensen daar ook, dat ie het niet nog een keer zal doen.
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd?quote:Op maandag 25 juli 2016 04:09 schreef Za het volgende:
[..]
Dat ze alles wat bekend is over deze man al binnen enkele uren de media ingooien. dat was toch je klacht?
Nadat gepost werd dat hij al jaren suicidaal was postte je dit:quote:Op maandag 25 juli 2016 04:10 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd?
Ja inderdaad, het is wachten op de goedpraters.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:12 schreef Za het volgende:
[..]
Nadat gepost werd dat hij al jaren suicidaal was postte je dit:
"Laat de goedpraters maar weer komen; de dader had psychische klachten, was verward, heeft veel meegemaakt, is een lone wolf, het is de schuld van het westen."
Vandaar mijn reply.
Waarom deze hele stroom aan info? Misschien heeft ie nog vrienden rondlopen met dezelfde depressieve gevoelens en rugzakken.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:10 schreef Zolderkamer het volgende:
Der Täter ist in der Vergangenheit polizeilich auffällig geworden. Er sei trotz dessen und des abgelehnten Asylantrags nicht nach Syrien abgeschoben worden, weil dies aufgrund der gegenwärtigen Situation dort nur bei sehr schwerschwiegenden Straftaten vertretbar sei.
Ik postte gewoon woordelijk uit de persco, niet mijn mening.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:14 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het is wachten op de goedpraters.
Jij begon er al mee, hij heeft al meerdere zelfmoordpogingen ondergaan, wellicht wilde ie alleen zichzelf doden. Hij heeft in een kliniek gezeten etc.
Ja dat is nog erger. Dat de politiek nog steeds diezelfde zwakke houding aanneemt.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:15 schreef Za het volgende:
[..]
Ik postte gewoon woordelijk uit de persco, niet mijn mening.
Geen idee.. de bron van dat bericht is van Focus.. das een beetje een popiejopie telegraafachtige..quote:Op maandag 25 juli 2016 04:14 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom deze hele stroom aan info? Misschien heeft ie nog vrienden rondlopen met dezelfde depressieve gevoelens en rugzakken.
Wat nou zwakke houding?quote:Op maandag 25 juli 2016 04:16 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja dat is nog erger. Dat de politiek nog steeds diezelfde zwakke houding aanneemt.
wat moet er bewezen worden?quote:Op maandag 25 juli 2016 04:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat nou zwakke houding?
Geen bewijs is geen bewijs.. afwachten dus..
Dat is wat er gezegd word..
quote:Op maandag 25 juli 2016 04:19 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ze mogen weleens beginnen met iedere vluchteling waarvan bekend is dat ze zwaar psychische klachten hebben of crimineel gedrag vertonen op te sluiten en daarna terug te sturen naar waar ze vandaan komen.
Ik heb daar helemaal niets mee te maken, en alle mensen die omkomen bij aanslagen ook niet. DAT is wat er aan de hand is.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
Als we nou wat bommen op jouw familie gooien.. en ik je daarna opsluit en terug naar je platgegooide huis schop..?
DAT is wat er dus gebeurt..
En die syrier had er wel iets mee te maken?quote:Op maandag 25 juli 2016 04:22 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal niets mee te maken, en alle mensen die omkomen bij aanslagen ook niet. DAT is wat er aan de hand is.
Hij heeft er in ieder geval wel mee te maken dat ie zich zelf opblaast tussen onschuldige mensen.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En die syrier had er wel iets mee te maken?
Maar dit is offtopic..
quote:Op maandag 25 juli 2016 04:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Hij heeft er in ieder geval wel mee te maken dat ie zich zelf opblaast tussen onschuldige mensen.
Schandalige generalisatie.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Europol heeft vermeldt dat er op dit moment meer dan 5000 actieve ISIS militanten Europa binnen zijn gekomen onder het mom van ''vluchteling''. En de criminaliteitscijfers liegen er ook niet om.quote:
Toch vind ik het een lactose intolerant argument. Want 5000 is geen 1 miljoen. Daarnaast zijn het vast schattingen.quote:Op maandag 25 juli 2016 05:22 schreef noidey het volgende:
[..]
Europol heeft vermeldt dat er op dit moment meer dan 5000 actieve ISIS militanten Europa binnen zijn gekomen onder het mom van ''vluchteling''. En de criminaliteitscijfers liegen er ook niet om.
Dus 5000 is nog wel te doen vind je? Je weet wel dat je er maar één nodig hebt om 84 doden te veroorzaken hè?quote:Op maandag 25 juli 2016 05:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch vind ik het een lactose intolerant argument. Want 5000 is geen 1 miljoen. Daarnaast zijn het vast schattingen.²
Man, je hebt aan een bomrobot zelfs genoeg. Ik val enkel over de opmerking dat Duitsland een miljoen potentiële terroristen heeft binnengehaald.quote:Op maandag 25 juli 2016 05:35 schreef noidey het volgende:
[..]
Dus 5000 is nog wel te doen vind je? Je weet wel dat je er maar één nodig hebt om 84 doden te veroorzaken hè?
Het waren toch allemaal hoogopgeleide chirurgen?quote:Op maandag 25 juli 2016 05:22 schreef noidey het volgende:
[..]
Europol heeft vermeldt dat er op dit moment meer dan 5000 actieve ISIS militanten Europa binnen zijn gekomen onder het mom van ''vluchteling''. En de criminaliteitscijfers liegen er ook niet om.
Iemand die helder is in zijn tedere hoofdje zie ik geen aanslag plegen. Ik ben er van overtuigd dat elke aanslagpleger in meer of mindere mate bipolair of autistisch is.quote:Op maandag 25 juli 2016 05:38 schreef noidey het volgende:
[..]
Moslimterreur? Nee joh, gewoon een verwarde man.
Hoe komen ze aan die cijfers?quote:Op maandag 25 juli 2016 05:22 schreef noidey het volgende:
[..]
quote:Duitse minister: aanslag vermoedelijk islamitische terreuractie
De zelfmoordenaar in de Zuid-Duitse plaats Ansbach had volgens de minister van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaat Beieren waarschijnlijk een islamitisch motief. Of de 27-jarige Syrische asielzoeker in opdracht handelde van terreurgroep IS is nog onduidelijk.
De man, die geen asielstatus kreeg in Duitsland, liet gisterenavond een bom ontploffen bij de ingang van een festival. Daarbij raakten twaalf mensen gewond, van wie er drie ernstig aan toe zijn.
De dader, die zelf om het leven kwam, mocht wel in Duitsland blijven omdat het te onveilig is in Syrië om terug te keren. Hij was een bekende van hulpverleners en vanwege twee eerdere zelfmoordpogingen al twee keer opgenomen in een psychiatrische inrichting. De verdachte wilde het bij het festival binnenkomen, maar werd de toegang geweigerd, omdat hij geen kaartje had. Op het festival waren zo'n 2500 mensen aanwezig. Hij droeg een rugzak met daarin explosieven. Volgens de politie was de rugzak ook gevuld met scherpe metalen objecten, die volgens Herrmann erop wijzen dat de dader erop uit was zoveel mogelijk mensen te verwonden.
'Misbruik asielopvang'
De minister, van de Beierse zusterpartij CSU van bondskanselier Merkels CDU, reageerde ontzet op het 'misbruik van de Duitse asielopvang'. Hij noemt het 'ongehoord' dat iemand zo minachtend het recht op asiel misbruikt, schrijft de Süddeutsche Zeitung. Volgens hem moet alles gedaan worden om te zorgen dat dergelijk gedrag niet verder om zich heen grijpt.
Door de recente incidenten in de Zuid-Duitse deelstaat Beieren laait de discussie over de opvang van asielzoekers in het land verder op en neemt de kritiek op Merkel's asielbeleid verder toe. Haar relatief late reactie op de schietpartij in de Beierse hoofdstad München werd haar ook niet in dank afgenomen.
De oorzaak lijkt mij persoonlijk eerder liggen bij het psychisch gestoorde gedeelte dan bij de islamquote:
Van wat ik begrijp wás deze procedure afgerond maar zet men zo'n afgewezene dan niet meteen op de trein. Of ligt dat ook gevoelig in duitsland want dan maken we er vloegtuig vanquote:Op maandag 25 juli 2016 07:21 schreef nixxx het volgende:
Ligt gevoelig in Duitsland, maar zou het niet beter zijn om alle asielzoekers in afgesloten opvanglocaties te houden tot procedures helemaal afgerond zijn en eventuele psychische problemen behandeld zijn?
Dit doen ze ook niet in Nederland. Eerst worden ze x-aantal maanden in de gevangenis gegooid en vervolgens worden ze weer bij de rest bij een azc geplaatst.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:19 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ze mogen weleens beginnen met iedere vluchteling waarvan bekend is dat ze zwaar psychische klachten hebben of crimineel gedrag vertonen op te sluiten en daarna terug te sturen naar waar ze vandaan komen.
Nee, dan worden de toch al kwetsbare asielzoekers het slachtoffer, en voor genezing van oorlogstrauma's lijkt met mij geen goede omgeving.quote:Op maandag 25 juli 2016 07:21 schreef nixxx het volgende:
Ligt gevoelig in Duitsland, maar zou het niet beter zijn om alle asielzoekers in afgesloten opvanglocaties te houden tot procedures helemaal afgerond zijn en eventuele psychische problemen behandeld zijn?
Dat was het idee van Wilders, maar dat vond iedereen onmenselijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 07:21 schreef nixxx het volgende:
Liever in centra waar dat trauma behandeld wordt voor ze integreren in de maatschappij. Dat kan namelijk niet als je pdychische problemen hebtquote:Op maandag 25 juli 2016 08:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, dan worden de toch al kwetsbare asielzoekers het slachtoffer, en voor genezing van oorlogstrauma's lijkt met mij geen goede omgeving.
Psychiatrie werkt m.i. beter als er geen taalbarrières zijn, dus daar ligt ook een probleem.
Je zegt nota bene dat het in München niet om een salafist ging, maar gebruikt het wel in je argument voor veranderingen wat betreft immigratie?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:28 schreef skysherrif het volgende:
1 dode maar? Niet veel iig.... gelukkig maar dan.
Als dit om moslims gaat (na munchen, ook al was dat geen islam extremisme) en die machete aanval van vluchteling denk ik dat er wel wat veranderingen gaan komen in Duitsland wat betreft immigratie.
Het geheel krijgt natuurlijk extra lading, omdat het een minister is die met dit statement komt.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De oorzaak lijkt mij persoonlijk eerder liggen bij het psychisch gestoorde gedeelte dan bij de islam
Hoe is het mogelijk dat iemand opgenomen os geweest, maar je dan niet ziet dat ie krankzinnig genoeg is dit te doen? Lijkt me een behoorlijke blunder van het systeem
Enik maar denken dat de dader in zulke gevallen schuldig is, maar die heeft dus 0% schuld?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Duitsland heeft dit trouwens volkomen aan zichzelf te danken en dit verdiend. Merkel is 100% schuldig aan dit bloedvergieten.
Verschillende niveaus van schuld.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Enik maar denken dat de dader in zulke gevallen schuldig is, maar die heeft dus 0% schuld?
Joh relax. In de jaren 80 was het extreem links. Elke periode heeft zijn monsters.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:18 schreef Hooters het volgende:
[ afbeelding ]
Hij had gelijk, en zal het na bijna dagelijks een aanslag nu ook van links krijgen.
Maar die nuance wordt niet gemaakt. Lijkt me dat als het om de schuldvraag gaat, de dader schuldig is en niet Merkel. Dat je Merkel er deels verantwoordelijk voor kan houden, is een ander verhaal, maar nu doet de eerdere poster of ze die aanslag zelf gepleegd heeft en dat is niet echt fairquote:
Vertel jij mij maar hoe ze hebben kunnen berekenen dat er zeker 5000 isis members in Eu zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toch niet ingelezen over statistiek? Beetje teleurstellend wel...
Hij legt de nadruk op het hoogste niveau, inderdaad. Je kan wel elke aanslag individueel gaan beoordelen maar daar bereik je al helemaal niets mee.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar die nuance wordt niet gemaakt. Lijkt me dat als het om de schuldvraag gaat, de dader schuldig is en niet Merkel. Dat je Merkel er deels verantwoordelijk voor kan houden, is een ander verhaal, maar nu doet de eerdere poster of ze die aanslag zelf gepleegd heeft en dat is niet echt fair
Het ís ook een beetje de eigen schuld van het westen. De aanslagen zijn niet voor niets hier in plaats van in een ander gebied van de wereld. En de mensen die zulke aanslagen plegen zullen veelal geen geestelijk stabiele figuren zijn, noch zal het altijd in 'opdracht van' zijn, omdat iedereen zich uit kan geven voor IS.quote:Op maandag 25 juli 2016 04:12 schreef Za het volgende:
[..]
Nadat gepost werd dat hij al jaren suicidaal was postte je dit:
"Laat de goedpraters maar weer komen; de dader had psychische klachten, was verward, heeft veel meegemaakt, is een lone wolf, het is de schuld van het westen."
Vandaar mijn reply.
Waarom moet ze zelf de aanslag hebben moeten plegen om niet verantwoordelijk gehouden te mogen worden? Juist Merkel met haar politieke invloeden draagt meer verantwoordelijkheden imo. Zij en haar krankzinnige oproep om zoveel mogelijk radicaal volk te kunnen importeren hebben hebben rechtstreeks geleid tot bijna alle aanslagen van afgelopen tijd in Duitsland.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar die nuance wordt niet gemaakt. Lijkt me dat als het om de schuldvraag gaat, de dader schuldig is en niet Merkel. Dat je Merkel er deels verantwoordelijk voor kan houden, is een ander verhaal, maar nu doet de eerdere poster of ze die aanslag zelf gepleegd heeft en dat is niet echt fair
Nou weet ik niet hoeveel leden terroristen zijn, lid van IS en andere haatgroepen, maar het lijkt mij dat het toch een druppel op de gloeiende 1,5 miljard grote plaat van moslims is.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:18 schreef Hooters het volgende:
[ afbeelding ]
Hij had gelijk, en zal het na bijna dagelijks een aanslag nu ook van links krijgen.
Ik zeg juist dat ze er deels verantwoordelijk voor is. Dat is wat anders als schuldig zijn aan het is niet dat ze daar zelf die bom heeft doen ontploffenquote:Op maandag 25 juli 2016 08:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Waarom moet ze zelf de aanslag hebben moeten plegen om niet verantwoordelijk gehouden te mogen worden? Juist Merkel met haar politieke invloeden draagt meer verantwoordelijkheden imo. Zij en haar krankzinnige oproep om zoveel mogelijk radicaal volk te kunnen importeren hebben hebben rechtstreeks geleid tot bijna alle aanslagen van afgelopen tijd in Duitsland.
Dat zullen ze zo berekend hebben. Een sample genomen en doorgetrokken naar het geheel. Dit is geen natte vinger werk.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vertel jij mij maar hoe ze hebben kunnen berekenen dat er zeker 5000 isis members in Eu zijn.
Dat lijkt me het probleem ja. Vluchteling met een strafblad? Wegwezen. Psychische problemen? Niet buiten voor dat 100% verantwoord is. Afgewezen? Wegwezen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:27 schreef J.B. het volgende:
Dus gisteren vermoordde een Syrische vluchteling met een strafblad iemand in Reutlingen en nu pleegt een illegaal in Duitsland verblijvende Syriër een aanslag in Ansbach? Waarom zijn die mensen hier? Illegalen dienen op het vliegtuig gezet te worden en vluchtelingen die een misdrijf plegen mogen wat mij betreft ook onmiddellijk inrukken.
Je mag iemand niet uitzetten naar een land waar het oorlog is.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:27 schreef J.B. het volgende:
Dus gisteren vermoordde een Syrische vluchteling met een strafblad iemand in Reutlingen en nu pleegt een illegaal in Duitsland verblijvende Syriër een aanslag in Ansbach? Waarom zijn die mensen hier? Illegalen dienen op het vliegtuig gezet te worden en vluchtelingen die een misdrijf plegen mogen wat mij betreft ook onmiddellijk inrukken.
Zo iemand had er gewoon niet meer moeten zijn of in ieder geval zodanif dat hij geen gevaar op kan leveren. Als je wéét dat ie psychisch niet in orde is....quote:Op maandag 25 juli 2016 08:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn asielaanvraag is dus blijkbaar afgewezen en hij is al eerder opgenomen geweest voor psychische problemen en zelfmoord pogingen. Tja, niet gek dat zo iemand geïnspireerd kan raken door IS.
En los daarvan. Hij heeft psychische problemen. Dat blijkt toch wel steeds de gemene deler.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Zijn asielaanvraag is dus blijkbaar afgewezen en hij is al eerder opgenomen geweest voor psychische problemen en zelfmoord pogingen. Tja, niet gek dat zo iemand geïnspireerd kan raken door IS.
Procedures. Zo snel gaat dat allemaal niet. Er zijn te veel aanvragen en mensen moeten veelal jaren wachten op een uitspraak. Dat iemand crimineel is gewest betekent natuurlijk niet dat die persoon het verdient om te sterven in zijn onveilige thuisland, dus moet er alsnog goed worden gekeken naar de risico's aldaar.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:27 schreef J.B. het volgende:
Het eerste gedeelte van de procedure is dan goed gegaan.. wat mij betreft vliegen we afgewezen syrische asielzoekers naar Damascus.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp wás deze procedure afgerond maar zet men zo'n afgewezene dan niet meteen op de trein. Of ligt dat ook gevoelig in duitsland want dan maken we er vloegtuig van
Ik denk dat het ook van toepassing kan zijn op mensen die wel een status verkrijgen en dat wellicht na reflectie en evaluatie van dit beleid het zomaar tot de conclusie kan leiden dat er wat teveel hooi op de vork is genomen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:27 schreef Dwersdriever het volgende:
In het heden, de nabije toekomst en de verre toekomst zullen dit soort zaken helaas voor blijven komen. Deze zaak lijkt me ook eerder te maken te hebben met psychiatrische problemen van de dader dan met klassiek terrorisme. Dit maakt echter de ernstig gewonden niet minder ernstig gewond. Ik vind de vraag of IS erbij betrokken is ook niet zo boeiend.
Probleem is dat met de asielstroom er een groot aantal mensen met serieuze trauma's, mensen met enorme verwachtingen over hun toekomstige levensstandaard en mensen die simpelweg geen recht hebben op status. Dit gaat bij de asielzoekers zelf en hun nakomelingen tot grote maatschappelijke problemen leiden op het gebied van criminaliteit, 'verwarde daden' en vatbaarheid voor radicalisering.
En dat is iets wat je de beleidsmakers met hun open deurpolitiek kwalijk mag nemen.
Dan sluiten ze ze maar op totdat het wel kan, als dit soort geintjes vaker gaan gebeuren verdwijnt het draagvlak voor het opvangen van vluchtelingen als sneeuw voor de zon. Ik ben voor de opvang van vluchtelingen maar dit kan gewoon niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je mag iemand niet uitzetten naar een land waar het oorlog is.
Die mensen zijn niets anders gewend dan geweld.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Onzin. Mensen wachten geen jaren op een uitspraak. De IND moet binnen enkele maanden een beslissing nemen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Procedures. Zo snel gaat dat allemaal niet. Er zijn te veel aanvragen en mensen moeten veelal jaren wachten op een uitspraak. Dat iemand crimineel is gewest betekent natuurlijk niet dat die persoon het verdient om te sterven in zijn onveilige thuisland, dus moet er alsnog goed worden gekeken naar de risico's aldaar.
Deze dader had een strafblad vanwege iets drugsgerelateerd. Dat is an sich niet zo'n grote risicofactor lijkt me.
Tja, EVRM.. Opsluiten mag ook niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan sluiten ze ze maar op totdat het wel kan, als dit soort geintjes vaker gaan gebeuren verdwijnt het draagvlak voor het opvangen van vluchtelingen als sneeuw voor de zon. Ik ben voor de opvang van vluchtelingen maar dit kan gewoon niet.
Dat, en bepaalde islamitische idealen. Maar als je een reden zoekt om jezelf op te blazen kan je die ook in andere idealen vinden. De oorzaak ligt dan niet bij islam.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En los daarvan. Hij heeft psychische problemen. Dat blijkt toch wel steeds de gemene deler.²
Waar ze recht op hebben. Dus een definitieve uitspraak kan wel degelijk jaren duren.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Onzin. Mensen wachten geen jaren op een uitspraak. De IND moet binnen enkele maanden een beslissing nemen.
De reden dat mensen soms jarenlang bezig zijn, is omdat ze in bezwaar, beroep en vervolgens hoger beroep gaan, en daarna ondanks alle afwijzingen alsnog een tweede procedure starten.
Waarschijnlijk omdat hij een gevaar is voor de openbare orde.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:36 schreef Hochwinter het volgende:
Waarom krijgt een vluchteling uit Syrië eigenlijk geen asiel?
En als hij geen asiel krijgt, waarom wordt hij dan niet uitgezet? Falende Duitse overheid.
Sure, maar ze wachten geen jaren op een uitspraak.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar ze recht op hebben. Dus een definitieve uitspraak kan wel degelijk jaren duren.
Wat is je punt?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die mensen zijn niets anders gewend dan geweld.
Wellicht vanwege zijn strafblad?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:36 schreef Hochwinter het volgende:
Waarom krijgt een vluchteling uit Syrië eigenlijk geen asiel?
En als hij geen asiel krijgt, waarom wordt hij dan niet uitgezet? Falende Duitse overheid.
Ik denk dat een deel van het probleem niet zozeer rechts is maar domrechts. Met een zeer rechtse partij in Nederland zou ik geen moeite hebben. Er zijn genoeg problemen waar de rechtse oplossing de goede is/kan zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:29 schreef HSG het volgende:
En links maar raar vinden dat de bevolking steeds rechtser wordt.
De vraag is welke toekomst we in Nederland (of Duitsland) kunnen bieden aan de huidige golf immigranten in een maatschappij met al grootschalige werkloosheid in een economie die nog hooguit broos herstel vertoond na een enorme economische crisis. Dit gaat de komende tien, twintig jaar tot enorme teleurstellingen leiden bij de asielzoekers en hun nakomelingen. Zoals dat bij veel nakomelingen van de immigranten uit de jaren tachtig en negentig nu al het geval is.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook van toepassing kan zijn op mensen die wel een status verkrijgen en dat wellicht na reflectie en evaluatie van dit beleid het zomaar tot de conclusie kan leiden dat er wat teveel hooi op de vork is genomen.
Ik bedoel dat je wel heel genereus kan zijn, maar dat je dan tegelijkertijd verplicht bent om de spoeling van de hulp die je aanbiedt niet te dun laat zijn.
Ik verwacht wel Kristallnacht achtige taferelen uiteindelijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
In mei breekt hier de revolutie uit. Het is nu juli, maar het is nu de vraag hoe lang mensen het nog blijven pikken.
Des te meer reden om hem dan niet vrij rond te laten lopen in je land toch? Dan kan je hem nog beter asiel geven en monitoren.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij een gevaar is voor de openbare orde.
Bijvoorbeeld omdat ze hebben kunnen bewijzen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden (artikel 1F), ik noem maar iets.
Zonder al te hydraterend te doen blijf ik hopen dat de massa rationeel en redelijk blijft.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
In mei breekt hier de revolutie uit. Het is nu juli, maar het is nu de vraag hoe lang mensen het nog blijven pikken.
Mensen die denken dat Nederlanders/Duitsers echt in opstand komen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
Ik weet het niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat, en bepaalde islamitische idealen. Maar als je een reden zoekt om jezelf op te blazen kan je die ook in andere idealen vinden. De oorzaak ligt dan niet bij islam.
Ik denk dat het voor hydratie te laat is, het gaat nu meer naar liquidatie om maar in water termen te pratenquote:Op maandag 25 juli 2016 08:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zonder al te hydraterend te doen blijf ik hopen dat de massa rationeel en redelijk blijft.²
Waar is het bewijs dat het geen natte vinger werk is? Ik geloof niet alle cijfers.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat zullen ze zo berekend hebben. Een sample genomen en doorgetrokken naar het geheel. Dit is geen natte vinger werk.
Ik vrees dat het al te laat is voor een oplossing. Het paard van Troje is al binnengehaald en de onderlinge verhoudingen tussen moslims en Nederlanders wordt steeds slechter, discriminatie komt vaker voor en segregatie is al jaren een probleem.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat een deel van het probleem niet zozeer rechts is maar domrechts. Met een zeer rechtse partij in Nederland zou ik geen moeite hebben. Er zijn genoeg problemen waar de rechtse oplossing de goede is/kan zijn.
Ik zal er niet op stemmen, want rechts op gebied van immigratie is heel vaak totaal niet liberaal, maar wil juist alles regelen. Niet mijn ding. Maar ik kan me het nut van een rechte partij goes voorstellen. Het enige wat we nu op rechts hebben is de PVV die er meer baat bik heeft de problemen in stand te houden dan ze op te lossen en daar ook naar handelt. Lekker roepen, niks oplossen. De 'oplossingen' die hij noemt onhaalbaar maar wel zo geformuleerd dat ze de achterban goed op de onderbuik inspelen. Die achterban moet eens met degelijke oplossingen verleid worden door een rechtse partij met goede, haalbare ideeën en oplossingen ipv het domme geblaat van Wilders en ingespeeld worden op het verstand.
Dan heeft links er denkelijk beduidend minder moeite mee en ik ook, als iemand van het midden
Zouden het de hoge temperaturen zijn? Het is algemeen bekend dat mensen daar een korter lontje van krijgen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:49 schreef LXIV het volgende:
Het is jarenlang rustig geweest in Duitsland en nu gaat het opeens los! Dat vind ik zeer opmerkelijk.
Jetzt geht es losquote:Op maandag 25 juli 2016 08:49 schreef LXIV het volgende:
Het is jarenlang rustig geweest in Duitsland en nu gaat het opeens los! Dat vind ik zeer opmerkelijk.
De vraag is niet of je wel of niet immigratie moet hebben. In een globaliserende wereld is dit onvermijdelijk. De vraag is welke immigranten je in je maatschappij wil hebben. Daarop zouden beleidsmakers zich moeten richten.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zal er niet op stemmen, want rechts op gebied van immigratie is heel vaak totaal niet liberaal, maar wil juist alles regelen. Niet mijn ding. Maar ik kan me het nut van een rechte partij goes voorstellen.
Een niet zo random woord: copycatquote:Op maandag 25 juli 2016 08:49 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk. Er is zelfs maar 20% dom en bang genoeg om op een kneuzenpartij als de PVV te stemmen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zonder al te hydraterend te doen blijf ik hopen dat de massa rationeel en redelijk blijft.²
Lijkt wel op de aanslag in Parijs, waar een zelfmoordenaar met een vest zich ook bij de ingang van het stadion moest opblazen waardoor er geen verdere doden vielen. Anders waren er wellicht wel tientallen doden geweest.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:44 schreef Oud_student het volgende:
De verdachte wilde het bij het festival binnenkomen, maar werd de toegang geweigerd, omdat hij geen kaartje had. Op het festival waren zo'n 2500 mensen aanwezig.
Bron: Telegraaf
Wat een geluk voor de bezoekers, wat een domheid van de aanslagpleger (misschien was een kaartje kopen haram?)
Nee, zoiets voorbereiden kost tijd. Dat is geen kwestie van je bomvestje van de kapstok pakken en naar een evenement lopen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een niet zo random woord: copycat²
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, zoiets voorbereiden kost tijd. Dat is geen kwestie van je bomvestje van de kapstok pakken en naar een evenement lopen.
Je moet Nederland natuurlijk niet verwarren met Duitsland.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
Als we rationeel en redelijk waren geweest, dan hadden we deze mensen helemaal niet massaal hier naar binnen gehaald, het is niet zo dat niemand dit zag aankomen. De Merkel's en Rutte's van deze wereld hebben bewust de afweging gemaakt en daarmee een extra risico bij hun eigen volk neergelegd, ze offeren letterlijk leden van hun eigen bevolking op. Prima, maar dan moeten ze achteraf niet gaan zeiken: hier hebben ze zelf voor gekozen en er zullen nog vele aanslagen en nog vele doden volgen.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het salafisme is echt een ziekte wat dat betreft. Het is de perfecte combinatie van factoren die aantrekken bij iemand die niets heeft om voor te leven en een manier zoekt om toch zijn mannelijkheid te bewijzen en daarvoor beloond te worden. Dan heb je in feite meer te winnen dan te verliezen door zo'n actie. Zelfvernietiging door vernietiging is ook een mooie combinatie, psychologisch gezien, bij iemand die vol (zelf)haat zit.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Bepaalde concepten zoals de jihad, het paradijs met de 72 maagden en het martelaarschap is in het verleden al eens te meer heel aanlokkend gebleken.
Het is vanzelfsprekend prematuur om naar een motief te gissen, maar ik kan het me wel enigszins beredeneren (eigenlijk niet voorstellen) dat wanneer je door welke omstandigheden dan ook ten einde raad bent toch wilt gaan voor die ultieme beloning.
In die bepaalde doctrine is dit in die zin wel een handreiking.
In dit geval wellicht de afwijzing van zijn asiel.quote:Wat typeert de dader van een zelfmoordaanslag? Hans Magnus Enzensberger laat zien, hoe machtsbegeerte, wraakzucht, machogedrag en zelfverachting gecombineerd met woede op de wereld een gevaarlijke mix vormen, die de radicale verliezer - meestal een jongeman – tot een wandelende tijdbom maakt. Alles kan hem tot ontploffing brengen, een sociale vernedering, een seksuele afwijzing of het verlies van een baan. Hij voelt zich altijd het slachtoffer en heeft net zo’n hekel aan zichzelf als aan de krachten die hem onderdrukken. Vaak leeft hij onopvallend in een rijtjeshuis en bereidt onopgemerkt door zijn omgeving zijn actie voor. Bepaalde stromingen in de islam oefenen grote aantrekkingskracht uit op de radicale verliezer en zijn destructieve wereldbeeld.
En waarom nu en nooit in eerdere vluchtelingenstromen?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het salafisme is echt een ziekte wat dat betreft. Het is de perfecte combinatie van factoren die aantrekken bij iemand die niets heeft om voor te leven en een manier zoekt om toch zijn mannelijkheid te bewijzen en daarvoor beloond te worden. Dan heb je in feite meer te winnen dan te verliezen door zo'n actie. Zelfvernietiging door vernietiging is ook een mooie combinatie, psychologisch gezien, bij iemand die vol (zelf)haat zit.
Dag is een goede vraag. Een belangrijke factor is dat IS de tijd heeft gehad om te groeien en machtiger te worden. Ik denk dat je door de media nu ook meer kans krijgt op copycat gedrag en tijdelijke faam, net zoals van die school shooters die voor een nieuw record gaan. Die had je ook een stuk minder een tiental jaar geleden.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En waarom nu en nooit in eerdere vluchtelingenstromen?
Welke stroming je aanhangt is natuurlijk wel een keuze, zo lang je niet geïndoctrineerd bent vanaf je geboorte.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:04 schreef Lunatiek het volgende:
Zoals ik. erder al schreef, een moslim die zelfmoord wil plegen kan dat alleen doen met een zelfmoordaanslag, anders komt hij niet in het paradijs. Ik ga er vanuit dat het zo werkt. Daarvoor hoeven ze niet eens geradicaliseerd te zijn.
Ze hebben dus binnen hun geloof weinig keuze -maar meer keuze dan de suïcidale christen die sowieso een zonde begaat bij zelfmoord.
Of men vindt de tijd nu rijp.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dag is een goede vraag. Een belangrijke factor is dat IS de tijd heeft gehad om te groeien en machtiger te worden. Ik denk dat je door de media nu ook meer kans krijgt op copycat gedrag en tijdelijke faam, net zoals van die school shooters die voor een nieuw record gaan. Die had je ook een stuk minder een tiental jaar geleden.
Tja, er is in dat gebied nou eenmaal een conflict waar het westen zich niet ongemoeid mee laat. Dan zal er wellicht vroeg of laat altijd een punt van escalatie komen, tenzij een partij duidelijk de overhand heeft. Dat maakt zelfmoordterrorisme zoveel lastiger dan een normale oorlog, omdat je er weinig controle over kunt uitoefenen.quote:
Waarmee de islam dus ook hierin een stuk achterlijker is dan het christendom.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:04 schreef Lunatiek het volgende:
Zoals ik. erder al schreef, een moslim die zelfmoord wil plegen kan dat alleen doen met een zelfmoordaanslag, anders komt hij niet in het paradijs. Ik ga er vanuit dat het zo werkt. Daarvoor hoeven ze niet eens geradicaliseerd te zijn.
Ze hebben dus binnen hun geloof weinig keuze -maar meer keuze dan de suïcidale christen die sowieso een zonde begaat bij zelfmoord.
En die advocaten die zichzelf op de borst slaan vanwege fatsoenlijk, maar wel voor kansloze asielzoekers tegen een dikke vergoeding weer een kansloze procedure aangaan. Ze vinden zichzelf zo goed en betrokken, maar uiteindelijk varen zij er zelf wel bij.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Onzin. Mensen wachten geen jaren op een uitspraak. De IND moet binnen enkele maanden een beslissing nemen.
De reden dat mensen soms jarenlang bezig zijn, is omdat ze in bezwaar, beroep en vervolgens hoger beroep gaan, en daarna ondanks alle afwijzingen alsnog een tweede procedure starten.
Achterlijkheid wordt bepaald door de interpretatie en uitvoer van de volgelingen.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarmee de islam dus ook hierin een stuk achterlijker is dan het christendom.
Elke relgie is achterlijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Van dat soort zaken doen worden advocaten niet bepaald rijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
En die advocaten die zichzelf op de borst slaan vanwege fatsoenlijk, maar wel voor kansloze asielzoekers tegen een dikke vergoeding weer een kansloze procedure aangaan. Ze vinden zichzelf zo goed en betrokken, maar uiteindelijk varen zij er zelf wel bij.
Je bent echt aan het laxeren. Het plegen van zelfmoord is juist een zonde binnen het salafisme.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het salafisme is echt een ziekte wat dat betreft. Het is de perfecte combinatie van factoren die aantrekken bij iemand die niets heeft om voor te leven en een manier zoekt om toch zijn mannelijkheid te bewijzen en daarvoor beloond te worden.
Ja, echt ontzettend triest.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
En die advocaten die zichzelf op de borst slaan vanwege fatsoenlijk, maar wel voor kansloze asielzoekers tegen een dikke vergoeding weer een kansloze procedure aangaan. Ze vinden zichzelf zo goed en betrokken, maar uiteindelijk varen zij er zelf wel bij.
Het klopt alleen niet. Door een groot deel van de moslims wordt zelfmoord ook als een zonde gezien.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ah ok... daarmee zijn islamieten dus een stuk achterlijker dan christenenquote:Op maandag 25 juli 2016 09:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Achterlijkheid wordt bepaald door de interpretatie en uitvoer van de volgelingen.²
En wat maakt dat uit. Die zelfmoordaanslagers denken dat ze martelaar worden door de islam, of er dan een gedeelte moslims is die dat niet denken, verandert er niets aan.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:22 schreef Xa1pt het volgende:
Het klopt alleen niet. Door een groot deel van de moslims wordt zelfmoord ook als een zonde gezien.
Het verandert er wat aan dat je het moet toeschrijven aan die gestoorde gasten en niet aan de Islam. Maar dat snap je zelf ook wel.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En wat maakt dat uit. Die zelfmoordaanslagers denken dat ze martelaar worden door de islam, of er dan een gedeelte moslims is die dat niet denken, verandert er niets aan.
Nee, selectieve ontkenner, de gemene deler is die zandbakideologie. Dat moorden op ongelovigen goedkeurt.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En los daarvan. Hij heeft psychische problemen. Dat blijkt toch wel steeds de gemene deler.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |