http://news.sky.com/story(...)-restaurant-10511772twitter:NatashaFatah twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:07:10#BREAKING Mayor confirms the explosion at restaurant was a bomb. #Germany https://t.co/PPkMglBAth reageer retweet
1 dode; 10 gewonden.quote:One person has been killed and 10 people injured in an explosion at a restaurant in the German city of Ansbach near Nuremberg.
Bavaria's interior ministry has said that the explosion was not an accident, and appears to have been intentional.
Meanwhile, the city's mayor has told the Nord Bayern newspaper that the blast was caused by an explosive device - contrary to earlier reports that there may have been a gas leak at the venue.
A large-scale operation involving police and rescue workers is under way at Eugene's Wine Bar, and a helicopter has been summoned to the scene.
Local reports suggest Germany's interior minister, Joachim Herrmann, is on his way to the scene, and a nearby music festival has been cancelled.
Germany has been on high alert following a series of incidents in recent days.
We hoorden er al eerder over, maar er werd eerst gedacht dat het om een gasexplosie ging. Gasexplosies zijn niet echt nieuwswaardig, zeker niet in het buitenland.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:26 schreef KrappeAuto het volgende:
Bijzonder hoe het rond 22:00 uur plaatsvond en we het nu pas horen.
Denk dat de Duitse overheid samen met de media hier bovenop zitten om aanslagen vanuit rechtsextremistische hoek te voorkomen.
quote:Op maandag 25 juli 2016 01:24 schreef Childofthe90s het volgende:
Laten we hopen dat de enige dode een zelfmoordterrorist is.
Want als je het later hoort zijn er geen reacties meer?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:26 schreef KrappeAuto het volgende:
Bijzonder hoe het rond 22:00 uur plaatsvond en we het nu pas horen.
Denk dat de Duitse overheid samen met de media hier bovenop zitten om aanslagen vanuit rechtsextremistische hoek te voorkomen.
Dat festival was al gecancled volgens Deutsche Welle: http://www.dw.com/en/loca(...)nuremberg/a-19424502quote:Op maandag 25 juli 2016 01:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Sueddeutsche.de meldt dat de bom buiten een restaurant tot ontploffing kwam en dat die bom lag voor de ingang naar een muziekfestival.
Ook melden zij 11 gewonden (en 1 dode).
Hun bedoelingen waren goed toch?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Duitsland heeft dit over zichzelf afgeroepen doordat ze een miljoen potentiële terroristen heeft binnengelaten.
Kan nog net zo goed een "rasechte" Duitser geweest zijn hoor.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Klinkt inderdaad als een amateurbom, weer een lone wolf?
Of een concurrent die jaloers was op de tent van de buurman.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Klinkt inderdaad als een amateurbom, weer een lone wolf?
En er vervolgens 600.000 zijn kwijtgeraakt (= doorgelaten naar omliggende landen).quote:Op maandag 25 juli 2016 01:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Duitsland heeft dit over zichzelf afgeroepen doordat ze een miljoen potentiële terroristen heeft binnengelaten.
twitter:Daily_Star twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:28:37#BREAKING #Ansbach attack: 'man with backpack tried to get into music festival' before blast https://t.co/am92PA5e4a https://t.co/dp4AzsVl4j reageer retweet
Sssssst.....quote:Op maandag 25 juli 2016 01:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
En er vervolgens 600.000 zijn kwijtgeraakt (= doorgelaten naar omliggende landen).
Denk dat we in deze tijd wel iets in de Nederlandse media te zien krijgen als er in Duitsland in een menigte een explosie is.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:26 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
We hoorden er al eerder over, maar er werd eerst gedacht dat het om een gasexplosie ging. Gasexplosies zijn niet echt nieuwswaardig, zeker niet in het buitenland.
Mwah, het dempt de intensie van de reacties wel denk ik als je het pas uren later hoort, in plaats van als je het zojuist gehoord hebt terwijl het aantal slachtoffers steeds meer omhoog bijgesteld wordt.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Want als je het later hoort zijn er geen reacties meer?
Ja, er werd wel gewaarschuwd, ook door mij, maar ze lezen mijn posts niet op FOK!quote:Op maandag 25 juli 2016 01:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die van de Amerikanen ook toen ze Irak binnenvielen. Beide historische fouten.
Ik vermoed dat zijn plannen een stuk groter waren dan hoe het nu is afgelopen.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:32 schreef Childofthe90s het volgende:
twitter:Daily_Star twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:28:37#BREAKING #Ansbach attack: 'man with backpack tried to get into music festival' before blast https://t.co/am92PA5e4a https://t.co/dp4AzsVl4j reageer retweet
Er staat toch 'we hoorden er al eerder over'?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:33 schreef KrappeAuto het volgende:
Denk dat we in deze tijd wel iets in de Nederlandse media te zien krijgen als er in Duitsland in een menigte een explosie is.
Er was laatst ook een grote gasexplosie in een woning in Parijs geloof ik, dat stond ook meteen hier in het nieuws.
Prutser idd. Ja, zal je niet zeggen als je erdoor gedood wordt, maar goed hoop dat het die prutser zelf is.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vermoed dat zijn plannen een stuk groter waren dan hoe het nu is afgelopen.
Oh, waar?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er staat toch 'we hoorden er al eerder over'?
Het is twee uur later, niet overdrijven. En het is allemaal vrij snel gecommuniceerd. In het belang van het onderzoek is het verstandig om niet meteen maar wat te roepen.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Denk dat we in deze tijd wel iets in de Nederlandse media te zien krijgen als er in Duitsland in een menigte een explosie is.
Er was laatst ook een grote gasexplosie in een woning in Parijs geloof ik, dat stond ook meteen hier in het nieuws.
[..]
Mwah, het dempt de intensie van de reacties wel denk ik als je het pas uren later hoort, in plaats van als je het zojuist gehoord hebt terwijl het aantal slachtoffers steeds meer omhoog bijgesteld wordt.
Ohh, dat kan inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Prutser idd. Ja, zal je niet zeggen als je erdoor gedood wordt, maar goed hoop dat het die prutser zelf is.
Je wou 'kut' tikken en je auto-correct maakte dat er van?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee dat weet ik. Geen idee waarom ik daar Turkije neertikte.
Dit was dik twee uur geleden:quote:
Lokale Duitse media waren er dus al over aan het berichten, nog voor dat duidelijk was wat de oorzaak was.twitter:L0gg0l twitterde op zondag 24-07-2016 om 23:21:20EXPLOSION HITS RESTAURANT IN GERMANY'S ANSBACH, AT LEAST 1 DEAD, SEVERAL INJURED -- LOCAL MEDIA reageer retweet
Gaat dus inderdaad om de zelfmoordterrorist.twitter:L0gg0l twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:38:53Ansbach attack apparently was suicide bombing. Suspect is the person deceased -- police reageer retweet
Dat zou kunnen, maar dan was het wss ook nog eens het verkeerde tabbladquote:Op maandag 25 juli 2016 01:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je wou 'kut' tikken en je auto-correct maakte dat er van?
Nope, die heb ik nog gezien in die tentoonstelling op de Oberzalsberg, lijkt er niet op, dit is een reflexie op het wegkijken en vooral het i woord niet gebruiken terwijl er nu wat is het bijna elke dag een incidentje is?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind het vooral op nazi-spotprenten over joden lijken.
Zolang hij de enige dode is, vind ik het een goede oplossing.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:39 schreef Childofthe90s het volgende:
Gaat dus inderdaad om de zelfmoordterrorist.twitter:L0gg0l twitterde op maandag 25-07-2016 om 01:38:53Ansbach attack apparently was suicide bombing. Suspect is the person deceased -- police reageer retweet
Gelukkig dan maar, dan hoop ik dat die 10 gewonden er niet al te erg aan toe zijn ook...quote:Op maandag 25 juli 2016 01:39 schreef Childofthe90s het volgende:
Fair enough, alsnog wel meer dan 1 uur en 20 minuten later thoughquote:Op maandag 25 juli 2016 01:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit was dik twee uur geleden:Lokale Duitse media waren er dus al over aan het berichten, nog voor dat duidelijk was wat de oorzaak was.twitter:L0gg0l twitterde op zondag 24-07-2016 om 23:21:20EXPLOSION HITS RESTAURANT IN GERMANY'S ANSBACH, AT LEAST 1 DEAD, SEVERAL INJURED -- LOCAL MEDIA reageer retweet
Kennelijk wel.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mooi, hopelijk alleen de dader dood dan.
Dat hele de Duitse media houden alles onder de pet verhaal is imho erg aangedikt.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Fair enough, alsnog wel meer dan 1 uur en 20 minuten later though
quote:Op maandag 25 juli 2016 01:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Fair enough, alsnog wel meer dan 1 uur en 20 minuten later though
Nou tevreden?twitter:NZ_Online twitterde op zondag 24-07-2016 om 22:53:42EIL: Schwere Explosion erschüttert #Ansbach https://t.co/BZNZrSlbcl reageer retweet
Niet zo zeer onder de pet houden, meer extreem voorzichtig en langzaam met gevoelige informatie. Nogmaals, ze hebben daar veel problemen met rechts extremisme, het is niet gek om te denken dat ze de boel kalm proberen te houden.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat hele de Duitse media houden alles onder de pet verhaal is imho erg aangedikt.
Ja, en Duitsland behoort tot onze trouwste bondgenoten.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:47 schreef Childofthe90s het volgende:
Als Obama nu maar niet zegt dat zijn 'thoughts and prayers are with the family of the deceased'.
Doorsnee IS-terrorist, of een herhaling van de oktoberfest aanslag (extreem-rechtse bommenlegger die zichzelf opblies)? Ik gok op het eerste...quote:Op maandag 25 juli 2016 01:44 schreef Zolderkamer het volgende:
De dader is de dode:
http://www.nordbayern.de/(...)sprengsatz-1.5369153
Kan beide kanten op gaan, we weten het nog niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Doorsnee IS-terrorist, of een herhaling van de oktoberfest aanslag (extreem-rechtse bommenlegger die zichzelf opblies)? Ik gok op het eerste...
Ik gok nooit.. ik hoor het wel..quote:Op maandag 25 juli 2016 01:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Doorsnee IS-terrorist, of een herhaling van de oktoberfest aanslag (extreem-rechtse bommenlegger die zichzelf opblies)? Ik gok op het eerste...
Gelukkig dan maar, wrs te vroeg afgegaan.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gewonden er niet slecht aan toe lees ik.
Gelukkig een faalterrorist lijkt het.
Dat is van lang geleden (voor mijn tijd althans).quote:Op maandag 25 juli 2016 01:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Heb ik een Oktoberfest aanslag gemist?
Is een foutje in de TT.. moet AnsBach zijnquote:Op maandag 25 juli 2016 01:36 schreef PowerLoungen het volgende:
Anspach ligt aardig dicht in de buurt van Wurzburg
Bedoelde hetzelfdequote:Op maandag 25 juli 2016 01:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is een foutje in de TT.. moet AnsBach zijn
Ja, die hebben idd wrs veel mensen gered.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die beveiligers die hem het terrein niet oplieten zullen wel blij zijn nu.
Net als bij het Stade de France.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die beveiligers die hem het terrein niet oplieten zullen wel blij zijn nu.
Terwijl dat echt gastvrij volk daar is hoor. En die dames lopen dan vaak nog in van die drndl-pakjes in zo'n Biergarten. Kek is dat.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:56 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit zou trouwens de derde moordpartij (of poging daartoe) zijn in Beieren deze week.
Waarom Beieren specifiek?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:56 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit zou trouwens de derde moordpartij (of poging daartoe) zijn in Beieren deze week.
Misschien dat je het eerder moet zoeken in copycat-gedrag.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom Beieren specifiek?
Rijke katholieke provincie, dat weet ik ervan.
En wat kritischer richting immigratie en een protesterende CSU tegenover CDU. Wellicht dat ze Merkel willen destabiliseren?
Is te snel voor een geplande bomaanslag?quote:Op maandag 25 juli 2016 02:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Misschien dat je het eerder moet zoeken in copycat-gedrag.
Hierboven wordt gezegd dat het gaat om een improvised device. De bom was blijkbaar ook niet erg krachtig.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is te snel voor een geplande bomaanslag?
1980, dertien doden.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
En waarom zou een extreemrechts figuur zichzelf opblazen op een festival?
Is het een links festival?
En waarom op het Oktoberfest?
Is het altijd (of ze moesten een handgranaat gebruiken)quote:Op maandag 25 juli 2016 02:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hierboven wordt gezegd dat het gaat om een improvised device.
Vermoedelijk wel je kunt ze niet bij de Gamma kopen, denk ik.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is het altijd (of ze moesten een handgranaat gebruiken)
Oké, maar het kan dan nog steeds ook om een vuurwerkbom gaan bij wijze van spreke.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is het altijd (of ze moesten een handgranaat gebruiken)
Vriendelijk bedoeld advies: Probeer eens een week (of langer) niet op Fok te posten.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik zie geen herhaling naar de aanloop van de Holocaust waar dan ook in. Nee, dat is een soort blinde paniek die nergens op gebaseerd is. Dan raad ik je aan toch nog wat stapeltjes boeken te lezen. Wat voor jou als hoog opgeleide sws niet zo'n opgave is.
Moet je een ban aanvragen hè.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vriendelijk bedoeld advies: Probeer eens een week (of langer) niet op Fok te posten.
Moet ik een ban aanvragen wanneer ik jou een vriendelijk advies probeer te geven?quote:
Je wilt me weg hebben toch?quote:Op maandag 25 juli 2016 02:13 schreef OllieA het volgende:
[..]
Moet ik een ban aanvragen wanneer ik jou een vriendelijk advies probeer te geven?
Ik wil je helemaal niet weghebben. Ik denk simpelweg dat dit gelul op Fok je niet gelukkiger maakt.quote:
Ja, snap niet waarom 2 mensen mij even er tussen uit pakken eerlijk gezegd, heb niets vreemds gezegd. Maar je hebt gelijk doe maar in DM oid, maar niet aan mij. Geen trek in.quote:
inderdaadquote:Op maandag 25 juli 2016 02:19 schreef Zolderkamer het volgende:
Does gewoon normaal en lief en laat de mods eens slapen
stelen van het leger eventueelquote:Op maandag 25 juli 2016 02:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vermoedelijk wel je kunt ze niet bij de Gamma kopen, denk ik.
Ja, maar die gebruiken ze niet in mensenmenigtes zoals tijdens een Muziek-festival, denk ik.quote:Op maandag 25 juli 2016 02:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
stelen van het leger eventueel
[ afbeelding ]
Moet altijd lachen wanneer men verontwaardigd doet over het "laffe" gebruik van spijkers, bouten, moeren etc om de bom dodelijker te maken. Militaire anti-personnel wapens gebruiken net hetzelfde principe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |