Kabels en oordopjes hoeven niet uit je tas. Laptop en tablet wel. Laatst moest ik van een overijverige controleur ook e-reader en fototoestel uit mijn tas halen, maar dat heb ik niet vaker meegemaakt. Als je vloeistoffen mee hebt (max 100 ml per verpakking in een doorzichtig afsluitbaar zakje) dan moeten die ook uit je tas.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef Vluchteling het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je allemaal uit je tas moet halen wanneer je het op de lopende band legt bij security.
Je laptop moet in ieder geval uit de tas, maar moet je laptop adapter, usb kabel en oordopjes ook uit je tas?
Moet je kleren uit je tas halen?
Er rijdt ook een bus, en inderdaad SDU en GIG zijn wel een eindje van mekaar maar niet zover dat je dat stukje met een vliegtuig kan doen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Rio luchthavens ken ik niet, maar in Sao Paulo heb je van GRU naar CGH toch echt een taxi nodig. Wellicht dat er ook een bus rijdt, maar dat weet ik niet.
Dat hangt van de maatschappij af. Bij ryanair en easyjet moet je dokken, zeg maar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:43 schreef Vluchteling het volgende:
Stel ik check thuis in en krijg een boarding pass die ik zelf moet printen. Echter lukt het mij niet om het te printen. Kan ik dan via de computers op het luchthaven alsnog mijn boarding pass printen? Of kan dat dan niet meer?
Update:quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:22 schreef Vluchteling het volgende:
Ik reis morgen met United. Wilde net online inchecken, maar krijg deze melding:
"Your reservation requires special handling. Please check in at an airport kiosk."
Weet iemand wat dit kan zijn?
Mijn reisgenoten kunnen wel verder met inchecken, maar alleen als je een app download op je smartphone? Is dit altijd al zo geweest?
[ afbeelding ]
Ik was van plan om 3 uur van te voren aanwezig te zijn op schiphol, is het verstandig om nog eerder aanwezig te zijn nu ik niet online kan inchecken?
Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 05:48 schreef sneakydesert het volgende:
Ik vloog eind vorige maand met Transavia vanaf Schiphol. Inchecken gaat dan via zo'n paal. Mijn paspoort werd direct herkend, maar bij de id kaart van mijn medereiziger kwam telkens de melding dat het legitimatiebewijs niet herkend werd.
Uiteindelijk konden we de gegevens handmatig invoeren (nadat ik was ingecheckt). Iemand enig idee waarom die paal geen id kaart herkend?
Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:14 schreef edraket31 het volgende:
Iemand enig idee of er ook 's nachts vertraging is op de wegen richting Schiphol ivm verscherpte controles?
oké, tnx....dat is nog wel te overzienquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:15 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenen
Wat maakt dat uit? Wat je wil he. Zolang je koffer maar in je auto past.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.
Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.
Ah, oke.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.
Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbiedersquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.
Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr
Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.
Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:06 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbieders
En je eerste voornaam schijnt voldoende te zijn
Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.
Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.
Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
als je via de vliegmaatschappij zelf boekt vragen ze volgens mij altijd alle voornamen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.
Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat andersquote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).
Niet in de laatste plaats dat op het moment van boeken tot daadwerkelijk vliegen wel een flinke tijd tussen kan zitten en reisdocumenten (en dus nummers) vervangen kunnen worden om wat voor reden dan ook. Overigens, het is vooral om e.e.a. vooraf te kunnen controleren, als je je paspoortgegevens invult en met je ID card gaat boarden en in het land van aankomst is de ID card ook een geldig identificatiemiddel (Denk aan Europese landen, UK en Turkije) dan kan dat prima, nimmer wordt er echt goed gekeken naar het documentnummer als het aal eenvoudig te zien is.
Qua voornamen, ik ben gezegend met 1 voornaam, dat hebben mijn ouders goed begrepen, en in principe is de regel zo dat je de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat voldoende is. Al zijn er inderdaad luchtvaartmaatschappijen die weer alle namen willen weten....
Je krijgt na het (online) inchecken een boardingcard met je naam en geslacht er op. Dat wordt vergeleken met je paspoort met je foto. Zolang er nog maar 7 miljard mensen zijn is de kans op iemand met dezelfde naam en uiterlijk op een vlucht zijn erg klein.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat anders
Een echt ticket ofzo met paspoort erop maybe?
Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Die gaan juist sneller kapot door dat gesmijt en tenzij je flessen wijn of een CD speler in je koffer hebt valt er dus ook wat te zeggen voor een zachter model.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.
Ik heb hewt een aantal keer moeten doen, vaak bij reizen buiten de EU. De laatste keer was voor een boeking met Air China (op de website van Air China zelf)quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.
Harde koffers zijn vaak van zichzelf al best zwaar, je leurt je een ongeluk en het geeft niet mee. Ik heb twee keer een rondreis gemaakt en had een koffer van Kipling bij me, die kun je wat makkelijker in auto's proppen, ze zijn van zichzelf al licht en ze zijn stevig genoeg om het vliegtuig te overleven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |