trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:06 |
![]() Na een weekend rust maakt de Formule 1 zich op voor de laatste back-to-back races tot aan de zomerstop. Komende zondag zal de Grote Prijs van Hongarije worden verreden, waarna het hogesnelheidscircus een week later Duitsland aan zal doen. Sinds de afgelopen race in Engeland is de strijd in het wereldkampioenschap ongekend spannend. De ooit zo indrukwekkende voorsprong van Nico Rosberg op Lewis Hamilton is geslonken tot slechts één miserabel puntje. De toch al niet al te beste vrienden zullen dus alle trucs uit de kast moeten halen om met een voorsprong op vakantie te gaan. Achter de twee Mercedes-kemphanen vechten Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel en Max Verstappen om plek drie. De race in Hongarije zal zoals gebruikelijk worden verreden op de 4.381 kilometer lange Hungaroring. Het circuit ligt dichtbij Mogyoród, een bescheiden plaats in de buurt van Boedapest. Ondanks het gegeven dat de korte en bochtige baan nooit erg populair is geweest onder racefans, is het zo langzamerhand wel één van de langst dienende circuits op de kalender aan het worden. Sinds de eerste uitvoering in 1986 heeft het Hongaarse circuit geen jaargang overgeslagen en komende zondag zal daarom de 31e editie worden verreden. De impopulariteit komt voor het grootste deel voort uit het feit dat brute inhaalacties een zeldzaamheid zijn op de trage baan. Veel krappe bochten en een relatief kort recht stuk nodigen uit tot een optocht. Flink wat edities lieten dan ook een saai raceverloop zien. Aan het begin van dit jaar is het circuit overigens in zijn geheel van nieuw asfalt voorzien en zijn een aantal uitloopstroken verbreed. De meest succesvolle rijders in Hongarije zijn Lewis Hamilton en Michael Schumacher. Beiden zegevierden hier vier keer. Daarentegen won Hamilton’s rivaal Rosberg hier nog niet. De Duitse klassementsleider stond zelfs nog nooit op het Hongaarse podium. Een man die dat wel deed is onze eigen raceheld Jos Verstappen. De Limburger bezorgde ons land in 1994 een primeur door voor de eerste maal in de historie van de Formule 1 als Nederlander het podium te beklimmen. De toenmalig Benetton-coureur finishte op een mooie zondag in augustus als derde achter Schumacher en Damon Hill. Jos’ zoon Max zal handenwrijvend uitkijken naar de vele bochten die de Hungaroring rijk is. Zijn RB12 lijkt op voorhand uitermate geschikt voor dit circuit. Er zal teamgenoot Daniel Ricciardo echter veel aan gelegen zijn Verstappen ditmaal voor te blijven. De Australiër werd de afgelopen races door zijn veel jongere teamgenoot nadrukkelijk richting het tweede plan verwezen en volgens teambaas Christian Horner zal dat hem alleen maar inspireren. Verstappen is de laatste weken echter in bloedvorm. Ook na Engeland werd de Nederlander weer volop geprezen door de internationale media. Max zal er dan ook alles aan doen om die lijn door te zetten en in navolging van zijn vader het Hongaarse podium te mogen beklimmen. Bij voorkeur als winnaar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *afbeelding gemaakt 15-7 | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:06 |
Daar gokte ik dan ook op. Als het al eens straf wordt ![]() | |
King_Merc | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:07 |
Hoezo Bottas ? , kan ie beter Hamilton meppen, Bottas zat achter Hamilton klem | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:07 |
allebei is ook goed | |
MakkieR | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:07 |
Twee Ferrari's achter je gelaten op een vierde plaats, Das toch best top van Max Verstappen ![]() | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:07 |
Het is de FIA hè dat had je er best bij mogen zeggen. ![]() | |
marcodej | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:08 |
Een P4 is nu al teleurstellen. ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:08 |
En zoals elk weekend wordt er weer hard geroepen dat dit toch echt eindelijk het weekend is waar de Mercedessen verslagen kunnen worden! | |
marcodej | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:08 |
Hij heeft gewoon gele vlaggen. | |
Fopje | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:08 |
Hij moet zichzelf meppen. Hij ging achteraan rijden. | |
MakkieR | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:09 |
Alleen dikke pech dat Hamilton naar Q3 ging, P10 WTF ![]() | |
Fopje | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:09 |
Jij snapt er niet zo veel van he? ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:09 |
Alleen maar als z'n teamgenoot er voor staat, dat is toch jammer. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:10 |
Kan nog steeds. Samen met Monaco en Singapore zijn dit wel de circuits waarze de meeste kans hebben. | |
VacaLoca | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:11 |
Eh ja. Ricciardo staat maar 1 tiende achter Hamilton. En verschil in race is altijd kleiner dan in kwali geweest. Daarbij wint Max al paar tienden op racepace. Maar goed hopelijk blijft de versnellingsbak heel | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:11 |
P4 is prima morgen rijd max Ric gewoon weer even op mininaal 10 seconden. | |
Tijn | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:11 |
Het teleurstellende is vooral dat-ie z'n laatste lap op een seconde miste. | |
MakkieR | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:11 |
Ze kunnen roepen wat ze willen, maar dit seizoen is er maar een team die alle GP's wint. Des te knapper dat Verstappen als enige een GP van Mercedes heeft afgepakt waar Ricciardo, Raikkonen en Vettel het lieten zitten in Spanje. | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:11 |
Tja dat wordt al drie jaar geroepen. Het is een beetje zielig, net doen alsof de Mercedes niet gewoon al drie jaar keihard domineert. | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:13 |
Het is voornamelijk de pers die erg zijn best doet om net te doen alsof het allemaal heel spannend is. | |
VacaLoca | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:14 |
Niet in Monaco, Hongarije en Signapore... | |
MakkieR | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:15 |
Zal wel nooit gebeuren, maar het zou veel leuker zijn voor de competitie dat iedereen dezelfde auto krijgt waarbij de coureur het verschil moet maken. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:16 |
Daarbij maken de engineers ook het verschil. Meer dan de coureur. Zie A1GP bijvoorbeeld. | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:16 |
Monaco? Dan heb je niet opgelet. En Mercedes verliest bijna nooit een race op snelheid. Eigenlijk alleen Sepang 2015. | |
Tijn | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:16 |
Het bouwen van een goede auto is ook een leuk onderdeel van de competitie. | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:17 |
Heel vaak geprobeerd, leidt alleen maar tot meer dominantie. Is geen bal aan en er is ook niemand die daar in wil investeren. Bovendien hebben coureurs verschillende sterktes en zwaktes. Iedereen in 'dezelfde' auto kan nooit gelijkwaardig zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:17 |
Het zou gewoon leuk zijn als men eens van stoeltje zou wisselen voor 1 wedstrijd. | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:17 |
Juniorklassen liggen de autos veel dichter bij elkaar maar helemaal gelijk gaat natuurlijk nooit. | |
Fopje | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:18 |
Bij de A1 GP was er niet zoveel dominatie. | |
MakkieR | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:18 |
Het is leuk tot de GP van Australie is geweest, dan kun je eigenlijk al de wereld kampioen aanwijzen. in dit geval Hamilton of Rosberg. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:19 |
Hulkenberg won daar elke race. ![]() Het jaar erop (of ervoor) die andere die (toeval?) hetzelfde team aan engineers had die zijn auto runde. | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:19 |
Jawel hoor, het team dat het meeste geld had dat jaar. Het hing simpelweg af van welk team de auto runde. Voor zover ik weet won altijd het land dat gerund werd door het beste GP2-team. | |
Nober | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:20 |
| |
motorbloempje | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:20 |
Nou, 4e, toch mooi. | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:21 |
Niks mis mee idd. Hopelijk geen problemen verder met de versnellings bak | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:21 |
Tja. Er is een reden dat het reglement al na drie jaar weer de prullenbak ingaat. | |
Nober | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:21 |
Derde was het hoogst haalbare en vijfde was slecht geweest. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:21 |
Daar ben ik wel huiverig voor ![]() | |
Verrekte_Koekwous | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:22 |
BBC laat zich weer kennen zeg ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:23 |
Nu ik het terug zie twijfel ik toch. Lijkt wel iets in te houden 2 bochten waarna geel weer weg was. | |
Jane | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:23 |
Ze kunnen ook gewoon voor elke GP loten wie in welke auto rijdt dat weekend. ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:25 |
doornbos heeft net over zonder stuurbekrachting rijden bij Minardi en dat hij en Albers elke race moesten tossen.. | |
VacaLoca | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:29 |
Ha Max reed nog even volgas door terwijl ie te laat over de streep was om te kijken wat mogelijk was. Was blijkbaar snel geweest in 1e sector en denkt dat P2 mogelijk was. | |
Jane | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:29 |
"Het komt wel goed", zegt Max. | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:30 |
annie godin kwam weer langs op ziggo | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:31 |
Was snellerdan Ricciardo als je kijkt naar snelste sectortijden. | |
Jane | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:32 |
Ik hoorde het ja, maar ik bedoelde alle coureurs over alle auto's. Gewoon de ene keer in de Mercedes, de volgende keer in de Sauber, enz. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:33 |
Heeft alleen te maken met de motoren. En die veranderen niet. Alleen dat de ontwikkeling is vrijgegeven omdat er een limiet op de prijs van de motoren zit. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:33 |
GP2 nu op Ziggo Sport Racing. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:38 |
Prutsers met teveel geld. | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:38 |
Motoren veranderen wel, tokens worden afgeschaft. Bijna het complete reglement dat in 2014 werd ingevoerd gaat ongeveer de prullenbak in. Een gedeelte daarvan is gedurende de eerste drie jaar al veranderd. De motor zelf verandert niet zoveel maar de regels er omheen wel. | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:41 |
Of Max nou wel of niet op tijd was geweest voor zijn tweede run. Hij had zijn tijd nooit meer kunnen verbeteren door de gele vlaggen. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:43 |
Kon Rosberg duidelijk ook, dus dat is niet waar. | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:45 |
Daar zeg je wat... ![]() Had Rosberg dan niet ook af moeten remmen voor dubbel geel? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:46 |
Eigenlijk wel, maar kennelijk krijgt hij er geen straf voor. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:47 |
Dat is wat ik zeg. Sowieso komt de rest al dichterbij en dat zal volgend jaar nog meer worden. Chassis regels voor volgend jaar zijn vooral in het voordeel van Red Bull waardoor dat misschien wel de nieuwe Mercedes wordt als de Renault motor gelijkwaardig wordt aan die van Mercedes. Krijg je hetzelfde als nu met een ander team voorop. | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:47 |
Okay, afwachten op wat de stewards eventueel gaan zeggen dan. Het kan niet zo zijn dat Rosberg de snelste ronde van 't hele weekend rijdt, onder dubbel geel. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:52 |
Dit. En als hij er geen straf voor krijgt heeft de FIA niets geleerd van de crash van Bianchi. Dubbel geel is duidelijk vaart minderen. Niet even liften en dan weer door. | |
Jane | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:53 |
Is het überhaupt under investigation? Of moet daar eerst een klacht voor worden ingediend? | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:58 |
Niet voor zover ik weet. Maar daarom ook 't woordje 'eventueel'. ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 23 juli 2016 @ 16:58 |
Maar dan heeft de rest in ieder geval kans om dichterbij te komen. Zelfs gedurende het jaar. Dat is nu niet het geval. En de hoop is nog steeds dat er volgend jaar eindelijk weer fatsoenlijke banden komen. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:03 |
Is nu ook. Maar volgend jaar meer inderdaad. Je zou bij wijze van spreken een hele nieuwe motor er in mogen leggen. Maar je zit nog steeds aan 5 motoren per seizoen dus de inzet van nieuwe motoren blijft beperkt. | |
VacaLoca | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:04 |
Plooij had Max naar de sync problemen moeten vragen | |
nils7 | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:19 |
Alsof ie een eerlijk antwoord krijgt | |
Smoofie | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:27 |
Hoe de fuck kunnen ze rosberg niet straffen. | |
tralalala | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:29 |
Ik moest ook al aan Bianchi denken, raar dat ze dit laten gaan. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:30 |
Omdat de stewards nu bezig zijn met de GP2. Daarna GP3, dus misschien daarna dat ze er naar kijken. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:33 |
Die hebben toch wel andere stewards mag ik aannemen. | |
tralalala | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:34 |
Doet radio 1 eigenlijk verslag van de race? Zit morgen op het water. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:36 |
![]() | |
Bluurgh | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:36 |
Korte stukjes tussendoor geloof ik, een stuk of vier keer. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:37 |
NJa dit dus, maar dat is echt waardeloos. | |
tralalala | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:38 |
Dan maar proberen om er totaal niets van mee te krijgen en thuis de race compleet terugkijken, wordt nog lastig denk ik. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:44 |
Niet volgens F1 reporter Jenny Gow.
| |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:45 |
waarschijnlijk niet, maar het is gewoon niet slim. Nu kan hij zich dit jaar dit soort foutjes veroorloven en heeft hij met 3 podia in 6 races voldoende krediet opgebouwd, maar dit mag eigenlijk niet gebeuren op dit niveau. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:46 |
Okay!! | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:23 |
Ook als Max op tijd over de meet was gegaan voor een tweede run, had hij flink op de rem moeten trappen in sector twee, voor dubbel geel. No way dat hij zijn beste tijd tot dusver dan had verbeterd. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:30 |
Rosberg kan het ook. ![]() | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:33 |
En dat vind ik behoorlijk discutabel. Ik heb niks gelezen over een 'under investigation' voor Rosberg, maar gedurfd is het dan wel. Ik bedoel: Je snelste ronde van 't weekend so far rijden tijdens dubbel geel? Heeft overigens niks te maken met Max hoor, een vierde plaats is verdomd netjes van hem. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:45 |
Zelfs een snelste (paarse) sectortijd. Dan heb je echt niet langzamer gereden. | |
trigt013 | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:45 |
Waar kan ik morgen de wedstrijd zien in HD? | |
Nattekat | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:48 |
Ziggo Sport, RTL Deutschland, Sky Sports F1. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:52 |
Geen under investigation.De FIA faalt weer eens. | |
trigt013 | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:53 |
volgens mij heeft Telfort geen enkele hiervan in het Basispakket. Ik zoek dus een stream. | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:53 |
Niks geleerd van Bianchi dus. Je hoort op de rem te trappen bij dubbel geel. | |
franklop | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:54 |
![]() | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:04 |
De hele wereld stond op zijn kop toen Bianchi veel te hard reed onder dubbel geel. Hij heeft 't zelfs met de dood moeten bekopen. En nu heeft Rosberg pole omdat ie een heel klein beetje liftte? En dan toch nog de snelste ronde rijden van het hele weekend so far? Tijdens dubbel geel? Tijdens dubbel geel zou je nooit, maar dan ook echt nooit je rondetijd moeten kunnen verbeteren.Je moet op de rem trappen omdat er een gevaarlijke situatie op de baan is. Denk aan een gecrashte auto en aan marshalls. Hoe kan Rosberg zijn tijd goedgekeurd worden als hij deze ronde heeft gemaakt tijdens dubbel geel? Bianchi draait zich om in zijn graf. | |
Rossdale | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:04 |
Zo, dat was me een partij mooie qualifying vandaag ![]() Alleen wat een weer zeg, damn ![]() Ohja, was dit de meest gestopte quali ooit? ![]() | |
Beach | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:05 |
Als Max op deze manier pole had gepakt waren de comments hier heel anders. "Slim van Max." "Max hield precies in waar het moest, netjes gedaan." "De FIA kan hier niets tegen doen want volgens het team ging hij van het gas." | |
Rossdale | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:06 |
Welke sector was dat? Er hing alleen geel in sector 2. Dus zolang hij daar maar lift lijkt me dat ok? | |
Twieki | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:07 |
Als je 't hier niet bevalt, zoek dan een forum die wél bij je past. Maar hou dit forum verschoond van je typkunsten. | |
Rossdale | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:08 |
Reed Rosberg trouwens niet voor Alonso op de baan toen hij er af vloog? Heb het niet goed gezien maar dacht het wel | |
kareltjoo | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:11 |
Lekker makkelijk van Mercedes om te zeggen dat Rosberg liftte, ook geen wonder bij een bocht ![]() | |
tjaptjoep | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:12 |
Bedankt Hans, jij bent de expert hier. Toch? ![]() | |
tjaptjoep | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:13 |
Beach kun jij alvast de uitslag voor morgen bepalen en de verschillende technische mankementen voorspellen die de coureurs gaan opbreken? Ik hoor graag van je, jij bent immers de specialist. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:20 |
Nee, hij reed langs het punt waar Alonso gespind was. | |
Rossdale | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:26 |
Ah ok, ja dat kon ik niet zien vanaf mijn plek ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:29 |
Blijkbaar verkeerd gehoord. Hamilton reed paars in sector 1. Rosberg heeft twee maal geel en 1 maal wit in sector 3. http://www.formula1.com/en/f1-live.html En een beetje liften is imho niet genoeg. Dat doe je bij geel. Niet bij dubbel geel. Ik ben persoonlijk van mening dat de lakse manier hoe de FIA met dubbel geel omgaat geleid heeft tot de dood van Bianchi. Die lifte ook maar een beetje bij dubbel geel, in plaats van langzamer te gaan rijden. En de FIA verwijdt Banchi te hard gereden te hebben. Dat werken ze dus zo zelf in de hand. Bij dubbel geel hoor je significant te vertragen. Niet een beetje liften en dan weer door. Dan kan je nooit voldoen aan de regel om te stoppen als dat nodig mocht zijn. Daarom mijn reactie dat de FIA wederom faalt en niets geleerd heeft van de crahs van Bianchi. | |
Meike26 | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:29 |
Grandprix radio aanzetten, de volle race op je internet radio, is circa 200mb aan data wat het je kost, maar goed, wat kost dat nou? ![]() Ik denk het plezier wat je er van ervaart het zeker goed maakt. ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:31 |
Of de f1 app downloaden. Heb je livetiming + audio verslag. | |
Djoetma | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:35 |
Tijdens de team principles persconferentie zei Taffin van Renault dat het verschil tussen wel of geen tokens voor hun niets uitmaakt als het gaat om de motor-ontwikkeling. Dat belooft dan voor Honda niet veel goeds, als dat gegeven niet zoveel uitmaakt. Het feit dat ze nu ook al zo weinig hebben uitgegeven ondersteunt dit. Volgend jaar dus nog steeds een underpowered Honda? | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:40 |
Honda wil volgens jaar met een volledig nieuw design komen. Blijkbaar is de plaatsing van de compressor en turbo in de motor toch niet zo'n goed idee geweest. Nu de tokens zijn afgeschaft kan dat. http://www.motorsport.com(...)-2017-engine-738518/ | |
Dutchguy | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:40 |
Nico Rosberg has been summoned to the stewards for a potential breach of yellow flag rules during qualifying for the Hungarian Grand Prix. http://www.motorsport.com(...)yellow-flags-801620/ | |
Maver24 | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:41 |
Dus toch wel | |
Dutchguy | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:46 |
BBC meldt het ook. http://www.bbc.com/sport/formula1/36876625 | |
Klummie | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:52 |
Wie zijn de stewards dit weekend? | |
Monolith | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:53 |
Wat zijn de weersverwachtingen voor morgen eigenlijk? Met een beetje regen kan dit nog wel een hele mooie race worden. | |
opgebaarde | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:53 |
Ik niet, jij ook een weekend vrij? | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:54 |
G.Ennser, B.Lekhal, A.Jones | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:59 |
Ik denk dat het hier te maken mee heeft; aka; de computer krijgt de sync niet correct en bak schakelt langzaam (of verkeerd). Dus het is of een sensor fault, wat gezien de performance die Max heeft laten zien vandaag de meest logische verklaring is of de bak heeft wel degelijk schade en RBR moet een nieuwe bak plaatsen... | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:01 |
Dat dus. | |
Klummie | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:02 |
Pleurt 'm naar achteren. ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:05 |
En dat ook. Behalve dan zo een uberlelijke halo willen introduceren die Jules leven naar alle waarschijnlijkheid niet gered had. Dubbel geel is gas los en moeten kunnen stoppen indien noodzakelijk. Als die ronde hem niet afgenomen wordt slaat het nergens op. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:06 |
Dat doet nog steeds niets af aan de fout. Want had geel NIET plaats gevonden had hij wellicht zijn 4e positie verloren. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:06 |
Dat zou misschien nog wel het beste zijn. Gewoon helemaal achteraan starten. Als je als FIA jezelf dan zo op de schouder klopt dat je veiligheid van de coureurs hoog in het vaandel hebt staan, dan hang aan dit soort vergrijpen ook maar flinke straffen. | |
Klummie | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:07 |
Thx | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:09 |
Sowieso, Max moest binnenkomen voor die sync issues en kwam achter Bottas weer naar buiten... dus timing, problemen met de bak, half natte baan, Bottas... het zat gewoon tegen in Q3 ![]() ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:09 |
Hij krijgt hooguit een 5sec penalty. Hetgeen nog steeds gunstig is voor RBR | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:10 |
http://www.fia.com/file/45551/download?token=UPwcb_4D | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:10 |
Kwali straffen gaan in plaatsen niet in tijd. | |
buzz1291 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:10 |
Dat dus! Verder niets aan toe te voegen. Ik stop maar met lezen van de fanboys goed nieuws berichten. | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:11 |
Rosberg knetter lam bij de stewards ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:11 |
Dat zijn allemaal zaken die hij zelf niet in de hand heeft. Is het hier nu echt zo moeilijk te accepteren dat Verstappen ook wel eens een fout maakt? Het was gewoon niet slim en de omstandigheden zorgde er dit keer voor dat hij er geen (groter) nadeel van ondervond | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:12 |
Hier zijn de bio's: http://www.fia.com/file/45344/download?token=clPdkFJw | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:12 |
Ik lig er iig niet wakker van en wat je zegt; Max maakt ook fouten, heb me iig wel vermaakt tijdens de kwali ![]() | |
Armani XL | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:27 |
Iemand Ted's Notebook al online gevonden? | |
Armani XL | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:28 |
nvm | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:28 |
=edit= Ow al gevonden zie ik ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:29 |
Geen actie mbt Rosberg lees ik her en der (onbevestigd) Ik lees ook dat de 107% nog ter discussie staat ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:31 |
Las ik ook. Ik zie ook dat m.b.t. de 107% regel regels 35.1 en 35.2 elkaar tegenspreken. Dus imho denk ik dat de 107% regel alleen geldt voor coureurs die niet doorgaan naar Q2 | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:36 |
FIA mag zich schamen indien er geen straf komt voor Rosberg. | |
KingRadler | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:38 |
Rosberg komt er weer makkelijk mee weg. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:38 |
Het is bevestigt. | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:38 |
Bron? | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:39 |
Daar gaat het niet om wie het is wie er mee weg komt. Het gaat erom dat de FIA zich altijd op de borst klopt hoe goed ze wel niet zorgen voor de veiligheid van de coureurs. Dat blijkt dus gewoon een grote farce te zijn. De snelste ronde van heel het weekend wordt gereden onder dubbel geel. Waarbij je volgens de regels klaar moet zijn om per direct je auto stil te kunnen zetten mocht dat nodig zijn. Even liften is daar echt niet genoeg. Sjongejonge. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:39 |
| |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:40 |
Het is wel Mercedes he en die mag je niet al te zwaar straffen | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:40 |
Dat is dus bullshit. Regels zijn regels. Ik heb ze er even niet bij, maar dubbel geel is niet je moet even liften. Dubbel geel is gevaar op of naast de baan en je moet kunnen stoppen. Rosberg kon niet stoppen. | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:41 |
Into turn 8 ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:42 |
Hamilton en Ricciardo gingen wel flink van hun gas. Rosberg niet en komt er mee weg. | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:44 |
overal wordt met twee maten gemeten | |
KingRadler | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:44 |
nu de 107% issue | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:45 |
Yup, naar de letter van de wet is hij 12e | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:45 |
Ik vind het schandalig. Zeker met Bianchi vers in het geheugen en de rechtszaak die tegen de FIA loopt daarover. Ze vinden het gewoon goed dat bij dubbel geel regels overtreden worden. Dat is allemaal prima en alles, maar als het dan mis gaat dan moet je niet gaan lopen janken en zeggen dat het zijn eigen schuld is. Hopelijk wint de familie van Bianchi die rechtszaak en krijgen ze een flinke som geld. Die het leed uiteraard niet kan verzachten, maar toch. Ze moeten zich de ogen uit hun kop schamen. ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:47 |
En hoe gaan ze dan bepalen wie in Q2 door kwam? En wie dan in Q3 de beste tijden reed? Als ze dit ook nog overhoop gooien zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt. ![]() | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:47 |
Klopt maar ja regels zijn re oh nee , FIA. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:48 |
Dan zouden ze dus moeten starten met de tijden gereden in Q1 en dan hebben ze dus 2 Q's voor jan lul gereden waarbij ze het dan ook nog eens prima vinden dat Mercedes met Rosberg even zichzelf, een andere coureur en een of meerdere stewards in gevaar bracht door de snelste tijd van het weekend onder dubbel geel te knallen. Man man man, wat een aanfluiting ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:48 |
| |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:49 |
Sjongejonge ![]() | |
Remco | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:50 |
Alsof ze dat ook gaan doen ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:50 |
Iedereen die nu benadeeld zou worden (als het doorgaat) heeft later gewoon binnen die 107% gezeten en in alle vrije trainingen ook. Ik verwacht een hele hoop bombarie als men dit doorzet. Volkomen terecht. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:51 |
Volgens mij worden de 107% jongens dus achteraan de grid gezet op volgorde van hun positie is FP3 De rest schuift gewoon omhoog. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:51 |
Die kerel is doorgaans wel goed geïnformeerd. Dus het zou me niet eens verbazen dat het waar blijkt. ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:51 |
Dit hadden ze voordat de q2 ging beginnen, moeten beslissen ![]() | |
franklop | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:51 |
Dat zou echt te belachelijk voor woorden zijn (en niet alleen omdat het RB rijders betreft). 4 rode vlaggen, opdrogende baan, slecht gevalletje van timing kan dat al veroorzaken, niet te vergeten een rode vlag. VES zette zelfs een snelste sectortijd neer, alsof hij en RIC te langzaam zouden zijn geweest zonder rode vlag ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:52 |
Als ze er nu nog iets mee doen, dan maakt de FIA zich compleet belachelijk | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:52 |
Geloof er niks van | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:52 |
Welke wet? De regels spreken elkaar tegen. Oftewel de grid wordt bepaald op basis van Q3, Q2 en Q1 ofwel ze hanteren de 107% regel en hadden de coureurs nooit door mogen laten gaan naar Q2. DE regels zijn duidelijk niet voorbereid op een situatie waarbij rijders buiten de 107% doorschuiven naar Q2. Nee, op basis van de tijd in Q1. FP3 wordt alleen genomen als er geen tijd gezet is in Q1. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:53 |
Dat zou helemaal belachelijk zijn, want in de 107% regelgeving wordt toch nergens gesporken over een volgorde op basis van Q3? | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:53 |
Als Verstappen en Ricciardo teruggezet worden dan kunnen ze Mercedes net zo goed meteen de wereldtitel geven. En dan is het net als bij de slager: Anders nog iets? | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:54 |
Q1. Had het aangepast. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:54 |
"Should there be more than one driver accepted in this manner they will be arranged on the grid in the order they were classified in P3." | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:54 |
Als dit gebeurde had ik als RB zijnde de auto's in de vrachtwagen geladen en was weggegaan, de FIA maakt zich compleet belachelijk. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:55 |
| |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:55 |
Als ze dit gaan doen, dan opnieuw een kwali morgenochtend te houden | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:56 |
Nee, als collectief besluiten niet te starten. | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:56 |
Ik zie Mateschitz dat nog best doen, wat een tyfus streek van de FIA als ze dat doen. Zet de hele grid op de FP3 results dan ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:57 |
Ik zie de grote baas er wel voor aan eerlijk gezegd. Ik zou het gewoon doen. Ophoeren met deze ongein ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:57 |
Is er al eens iemand terug gezet daarvoor ? Volgens mij is die regel er alleen maar om te voorkomen dat er teams voor spek en bonen mee gaan doen met wagens die 10sec langzamer zijn. | |
Klummie | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:57 |
Zo, dat zou een naaistreek zijn. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:57 |
Het is duidelijk dat de 107% regel niet voor deze situatie bedoeld is. Zou echt compleet van de pot zijn als ze hem hanteren. Inderdaad zeker nadat iedereen gewoon mocht rijden in Q2 en Q3 | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:58 |
Jawel is wel gebeurd hoor, maar niet in een vergelijkbaar geval als deze. Ik verwacht een hoop boosheid als ze dit doorzettne. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:59 |
Precies. Plus dan zetten ze er nu een stuk of 5 terug en de rest die buiten de 107% zat maar niet doormocht naar Q2 krijgt dan 5 plekken cadeau of hoe willen ze dat gaan doen dan? ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:59 |
Dit. Stel dan Q2 uit om eerst uit te zoeken of bepaalde coureurs nog mogen deelnemen aan de Q2 en daarna Q3. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:59 |
Natuurlijk gaan ze dat niet doen, dat recht hebben ze denk ik ook niet, want dan hadden ze Q1 ook volledig moeten laten aflopen, en dat hebben ze niet gedaan, dus dan zal die regel niet mogen gelden. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2016 20:59:49 ] | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:59 |
die lui zaten ook buiten de 107% regel | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:59 |
Dan was er in Q2 precies 1 coureur af gevallen, want er waren er dacht ik 11 die een tijd hadden die genoeg was. | |
Sjemmert | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:00 |
Ik denk dat het wel goed komt ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:00 |
Ja dat zeg ik. Hoe wil men dat doen? Dat ze het erover hebben slaat al nergens op ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:01 |
Dan zullen ze FP3 tijden aan houden en dan staan Verstappen 12e en Ricciardo 13 enzovoorts | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:01 |
Iedereen boven P12 zat boven de 107% volgens mij. | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:02 |
morgen een vrachtwagen voor de pituitgang zetten, zodat geen enkele auto de startgrid op kan ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:03 |
Dacht dat dat ging over diegene die geen tijd gezet hadden. Maar je hebt gelijk. | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:03 |
FP3 tijd van Ves en Ric waren echt wel goed? 2.M. Verstappen 1:20:263 3.D. Ricciardo 1:20:726 | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:03 |
Daarmee staan ze tocjh niet 12 en 13? | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:03 |
Ik snap er geen zak meer van ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:04 |
Tijd voor een biertje ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:04 |
Ze worden alle 5 (?) achteraan gezet op volgorde van de tijd die ze in FP3 hebben gezet | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:05 |
Jawel. 11 coureurs zaten buiten de 107%. Die worden in volgorde van P3 dus op de grid geplaatst. Dus vanaf P12 t/m P22. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:05 |
11 | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:06 |
Als ze dat zo door laten gaan door coureurs verder achteraan te zetten dan hebben er dus vijf coureurs onnodig setjes banden opgerookt | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:06 |
de coureurs die Q2 niet haalde vallen ook in 107% regel en zo dan op basis van hun tijd in FP3 hun startplek krijgen. Dus zou Ves 12 en Ric 13 etc. Als ze de regel gaan uitvoeren. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:06 |
| |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:08 |
Twitter explodeert zo te zien, met rage berichten op dit nieuws. Niet zo vreemd ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:09 |
Terechte klacht van Lewis. Heel terechte klacht. | |
Dutchguy | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:10 |
Absoluut terechte opmerkingen van Lewis. | |
tjaptjoep | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:12 |
107% Rule. Penalty confirmed ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:13 |
bron? | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:14 |
nog niet officieel dus... | |
tjaptjoep | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:16 |
Als ze die penalty aan de broek krijgen, dan kunnen we alvast de popcorn erbij gaan pakken ![]() | |
Klummie | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:16 |
| |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:17 |
Staat daar nou dat ALLE auto's op FP3 stand worden gezet? | |
Asschen_sukar | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:18 |
Gaat over alle auto's buiten de 107% | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:18 |
Nee, alle auto's die die 107% niet gehaald hebben | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:19 |
Het is toch niet te geloven dit. Heel de zooi omgooien met een regel die anno 2016 niet eens meer ter zake doet, en aan de andere kant iemand die de regels doelbewust overtreed en die met veiligheid te maken hebben gewoon vrijuit laten gaan. Wat een farce. ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:19 |
Ik overweeg om morgen niet te kijken als ze dit doorzetten. En ik ben serieus. | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:20 |
biertje? | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:20 |
Dat kun je ook anders interpreteren... ze zijn niet echt goed met teksten en regels daar. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:20 |
Voorlopig lees ik alleen dat alle auot's die in Q1 buiten de boot vielen op volgorde van FP3 mogen starten. En dat komt overeen met Q1 | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:20 |
nee dat kun je op geen manier anders interpreteren | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:21 |
Dan heb je voor niks bier en nootjes gekocht. De omstandigheden in Q1 waren te bizar om nu nog die 107% regel toe te passen. | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:21 |
Er staat gewoon wat er in 35.1 staat ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:21 |
| |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:22 |
Ja bedankt Hans. | |
Operc | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:22 |
Dus Max dan P12? | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:22 |
| |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:23 |
Nog niet. Voorlopig is het alleen duidelijk voor de coureurs die in Q1 uitvielen omdat die bij de stewards moeten vragen om te mogen starten. Dat is toegekend in volgorde van FP3. | |
franklop | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:23 |
Dus dat betreft dan enkel coureurs die bij de 6 uitvallers zaten? Degene die door waren houden hun Q positie? | |
Operc | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:24 |
Ahzo, oké. ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:24 |
er staat alleen "the cars". Maar goed, ben geen jurist... vind het wel leuk om de overheid te trollen met dit soort vragen, want die stellen ook dit soort vage teksten op. Anders had er those/these moeten staan. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:24 |
Q1 107% Time: 1:39.833 Note - Palmer, Massa, Magnussen, Ericsson, Wehrlein and Haryanto failed to meet the 107% requirement, so race at stewards' discretion. Die mogen starten. De overige 5 weet ik niet. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:26 |
Ricciardo, Verstappen, Hulkenberg Bottas en nog eentje gaan dus extra de sjaak zijn straks. | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:26 |
Die hele 107% regel tijdens zoveel rode vlaggen en regen is echt achterlijk ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:26 |
Dus alleen voor de coureurs die uitvielen in Q1 geldt de 107% regel. Edit: Feitelijk verandert er dus helemaal niets op de grid. ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:26 |
Nou snap ik er helemaal geen kut meer van. En die overige 5 dan? | |
opgebaarde | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:27 |
Domme vraag maar hoe kunnen de redbulls de 107 regel overschreden hebben en toch doorgaan naar Q2? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:27 |
Opgelost dus. Lekker. | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:27 |
"original"? Q3 of Q1? | |
Operc | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:28 |
Dat lijkt me dan Q3. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:28 |
Q2 en Q3. | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:28 |
Q3/Q2 dus | |
tja77 | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:28 |
Omdat er meer auto's buiten de 107% zaten dan dat er af moesten vallen voor Q2. | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:28 |
om dat de stewards het bier van Gerarlt op zat te drinken | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:29 |
Weet je wat belachelijk is? Je op de borst kloppen dat je veiligheid hoog in het vaandel hebt staan en roepen dat de laatste dooie die bij jouw spelletje viel het helemaal zelf schuld was, want hij had maar langzaam moet rijden en overal roepen dat je de rechtszaak met de nabestaanden met vertrouwen tegemoet ziet en vervolgens een halo willen introduceren die niets gaat brengen qua veiligheid en waar niemand op zit te wachten en dan vervolgens Rosberg niet op zijn allerminst een straf geven terwijl hij onder dubbel geel niet remt. Dát is belachelijk. En die 107% regel toepassen in deze omstandigheid ook overigens. Ik kan me ook niet heugen dat die eerder in een natte sessie is toegepast. | |
franklop | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:29 |
Dat is dan het enige wat ik niet snap. Vind het goed dat ze daar verder niks mee hebben gedaan, maar toch klopt het niet dat ze wel de afvallers benadelen, terwijl degenen die doorgingen en ook officieel niet zouden mogen racen er zonder problemen vanaf komen. Of het moet in de regels staan dat de 107% regel niet geldt voor coureurs die naar de volgende sessie door mogen. | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:30 |
http://www.fia.com/file/45576/download?token=1IjB7Ky7 | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:30 |
| |
tjaptjoep | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:31 |
Dus, alles blijft zoals het was? Alleen kan er nog een protest ingediend worden? | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:31 |
Sjongejonge ze maken er weer een potje van. ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:32 |
FIA + Regels = Geen goede combinatie | |
franklop | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:32 |
Dan zouden de andere coureurs daar ook niet moeten worden voor bestraft. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:32 |
Maargoed, eigenlijk is het Renault schuld, want die hebben gevraagd of Palmer mocht starten omdat hij niet binnen de 107% stond en toen zijn ze natuurlijk gaan kijken ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:32 |
Idd, was ook nergens voor nodig... ze hadden alleen Rosberg van uit de pits moeten laten starten ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:32 |
Manmanman wat een gekut ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:33 |
Precies. | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:33 |
moeten wij gewoon gaan doen ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:33 |
Ah ik snap, thanks!! | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:33 |
Overal waar meer dan 2 mensen werken is het een organisatorische chaos. ![]() | |
Nattekat | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:33 |
Godverdomme, Horizon app werkt niet buiten Nederland ![]() Wie heeft een VPN die ik mag lenen? ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:34 |
Maar die wat dus sowieso buiten de top16 staan, starten die nu op de plek die ze hadden of op de plek van FP3? ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:34 |
Als ik hem had mocht je hem lenen. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:34 |
Er is niemand benadeeld. Ook de afvallers niet. En nee, dat staat niet in de regels. Maar daar staat dus wel een tegenstrijdigheid in. De coureurs worden in volgorde van Q3, Q2 en Q1 op de grid geplaatst. En diegene die buiten de 107% vallen worden in volgorde van FP3 op de grid achteraan geplaatst. ER geen rekening mee houdend dat die wel eens door naar Q2 zouden kunnen gaan. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:34 |
Tunineradio kan je wel gebruiken, volgens mij doet BBC 5 verslag van de race live, maar dat weet ik niet 100% zeker. Tijdens de Q werkte dat niet in elk geval ![]() | |
Monolith | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:34 |
Mja regels hebben een bepaalde intentie. De intentie van deze regel is duidelijk niet om rijders te benadelen die een regenrondje hebben staan en vanwege vlaggen niet in staat zijn om een drogere ronde te rijden. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:35 |
Hola? | |
Operc | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:35 |
Dom gezegd gebeurt dat eigenlijk ook niet, omdat de laatste 6 in FP3 dezelfde volgorde hadden als in Q1. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:35 |
Maakt niet uit want Fp3 is dezelfde volgorde als in Q1. Er verandert dus feitelijk niets. ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:37 |
heb er geen meer, sorry ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:38 |
Ik heb net op vakantie kunnen genieten van de Tour op de Horizon app op de iPad (ik wist niet dat die app redelijk briljant is) door de Opera VPN app. Absolute aanrader en eerste zeven (iirc) dagen gratis | |
Nattekat | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:39 |
Dat is voor de browser. | |
Nattekat | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:39 |
Ah top, dat gaan we proberen. | |
Asschen_sukar | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:40 |
Er zijn best oke webstreams te vinden tegenwoordig. Of acestreams. | |
franklop | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:40 |
Maakt wel uit, als ze hen wel de 'straf' toekennen ![]() | |
ChatGirl | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:40 |
Niet helemaal bijgelezen, maar wat is nou dat gezever over die 107%-regel? | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:41 |
30 J. PALMER Renault Sport F1 Team 1:43.965 9 111.428 14:23:49 19 F. MASSA Williams Martini Racing 1:43.999 7 111.464 14:23:36 20 K. MAGNUSSEN Renault Sport F1 Team 1:44.543 9 112.047 14:23:55 9 M. ERICSSON Sauber F1 Team 1:46.984 5 114.664 14:24:17 94 P. WEHRLEIN Manor Racing MRT 1:47.343 9 115.048 14:24:49 88 R. HARYANTO Manor Racing MRT 1:50.189 9 118.099 14:24:21 Die jongens stonden in FP3 precies in slagvolgorde zo? | |
Operc | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:41 |
Ja. Alleen stonden er nog wat anderen tussen, maar dat doet er niet toe. ![]() | |
Operc | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:42 |
Je kunt het hier zelf bekijken als je wil: Verstappen mist P1 op 0,002 seconden in VT3 | |
Asschen_sukar | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:42 |
Als er dan toch niks veranderd, pas die regel dan ook niet toe. Scheelt een hoop gedoe en onduidelijkheid | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:43 |
Sowieso moeten er 3 daarvan uit de pits starten toch? ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:43 |
Renault had gevraagd of Palmer mocht starten omdat ie niet binnen de 107% stond (en uitviel in Q1). Dat moeten ze officieel ook vragen. Daarachter waren nog een deel die niet door mochten naar Q2 en dus ook buiten de 107% vielen. Ervoor waren echter Ricciardo, Verstappen, Hulkenberg, Bottas en nog eentje die bij het vallen van de vlag (de code rood en geen re-start meer) ook niet binnen de 107% bleken te staan, maar wel gestart zijn in Q2. En daar ging men vervolgens naar kijken. Het zou me overigens nog niet eens verbazen dat ze er zelf geen wijs uit kwamen en gezegd hebben dan laat maar staan hoe het was ![]() ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:44 |
Dat hebben ze wel gedaan voor de afvallers uit Q1, maar niet voor de rest. Weer dubbel dus. Verbaast me niets van de FIA. | |
ChatGirl | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:44 |
Wat een clusterfuck. En niemand die tussen Q1 en Q2 hieraan heeft gedacht? | |
Swetsenegger | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:44 |
Wat dingetje hierboven al zei dus ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:45 |
Serieus, ze zijn er zelf niet meer uitgekomen met hun eigen regeltjes en hebben het toen maar gewoon gelaten. | |
franklop | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:47 |
bizar weer ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:47 |
Ter info ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:48 |
Blijkbaar heeft ieder team die in Q1 buiten de 107% regel zat een verzoek gedaan bij de FIA om te mogen starten. De afvallers uit Q1 starten in volgorde van P3 en de rest op hun originele plaats. Uit de behandeling van het verzoek van Max Verstappen: http://www.fia.com/file/45579/download?token=xml8reAR | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:49 |
ik poste in dit topic erover. allen toen mochtte ze wel door naar Q2 | |
Nattekat | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:50 |
Hola werkt niet. Horizon iig niet met Hola. Wifi niet goed genoeg vrees ik ![]() | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:50 |
Dat moeten ze officieel toch? | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:51 |
Ow wacht, ook de teams die wel doorgingen naar Q2 hebben dat gedaan, zie datzelfde document ook van Bottas voorbijkomen nu. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:51 |
Ja. Dus telt de 107% regel, maar laten ze de tegenstrijdige regel 35.2 boven regel 35.1 gelden. | |
Jane | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:54 |
Dit hele gedoe was niet nodig geweest als ze gewoon direct na Q1 hadden laten weten dat de 107%-regel in dit geval niet zou gelden vanwege de omstandigheden. | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:54 |
http://www.bbc.co.uk/programmes/b07ljlgj Die zenden het live uit, alleen commentaar. If all else fails dan zegmaar. Daar is vast wel een stream van te vinden. Via Tuneinradio app of via de website zelf. | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:54 |
Ja, alleen die van Ricciardo zie ik nog niet. ![]() | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:56 |
Grandprixradio.nl heb je Olav. Anders gewoon acestream? | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:56 |
Nee, valt mij ook op. | |
Klummie | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:57 |
Waar? | |
ChatGirl | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:58 |
Werk het misschien als je op http://www.surfmusic.de/country/uk.html de BBC5 Live stream opent? | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:59 |
http://www.fia.com/events(...)iming-information-15 | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:59 |
![]() | |
Klummie | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:00 |
Dank u beiden. | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:01 |
Waarom ontbreekt RIC? Geen verzoek ingediend? | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:01 |
Goeie link! Die kende ik niet. Ik neem aan dat op deze site van elke GP de beslissingen etc staan? ![]() | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:01 |
Ja | |
Geralt | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:01 |
Zal je zien dat die dalijk wel nog straf krijgt omdat ie het niet aangevraagd heeft ![]() ![]() ![]() | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:02 |
Dan krijgen we een mooie soap... | |
sasquatsch | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:03 |
Ja. | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:04 |
RIC staat gewoon 3e op de grid. | |
SnowOokami | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:04 |
Lol *geeft Geralt een biertje* | |
trein2000 | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:04 |
Dicht |