abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:44:53 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947843
quote:
Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.

De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.

Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.

Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.

Advies

De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.

In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.

Schutters

De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.

Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.

Getuige

Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.

De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.

Politie

De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.

De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.

Centrum

In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.

De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.

Meer informatie volgt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:

http://pastebin.com/kF84hMfy
Laffe huichelaar
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:45:03 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947846
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Totaal kul argument. Beetje een schoffering naar al die nabestaanden toe. Er moet gewoon een immigratiestop komen voor moslims naar Europa. (althans zeker uit de zogenaamde risicolanden en gebieden) Trump stelt zoiets vergelijkbaars voor in de VS en vele kunnen zich daarin vinden. Laten we eerst de boel hier op orde gaan stellen alvorens we er nog meer binnenlaten.
Mijn post is kul maar vluchteligen toelaten gelijk stellen aan mensen vertelken dat ze het verdienen om te sterven niet? :D

Graag zou ik ook horen waarom je het kul vindt, dit is natuurlijk geen manier van discussieren, ik maak een lange post, jij noemt het kul zonder er verder op in te gaan en steekt gewoon weer je eigen riedel af
Laffe huichelaar
pi_163947859
Waarom sowieso deze discussies over moslims? Er is nog geen link gevonden?
pi_163947860
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.

Mensen wier leven niet bedreigd wordt, hebben natuurlijk niks te zoeken in Europa als 'vluchteling', maar dat is weer een andere discussie voor een ander tooic
En je stelt ook met alle plezier je ouders en je kinderen (als je die zou hebben) bloot aan dat grotere risico om dood te gaan?
pi_163947909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee ik zie alleen een iraans-duitse jongen van 18 met een geestelijke afwijking (namelijk de bereidheid te doden).

Wat wel ironisch is is dat misschien expres riep dat ie een duitser is omdat ie altijd is gepest
..
pi_163947910
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:37 schreef noidey het volgende:

[..]

Dus heb je een bron of niet?
Probeer het te zoeken ik denk dat je op deze zoektocht nog veel informatie hier en daar opduikelt om je mening zo nu en dan bij te schaven bijvoorbeeld.
pi_163947918
Ik heb best wel een vreemd gevoel.

Ik ben 'blij' dat het een 'home grown' terrorist is, een zoon van mensen die waarschijnlijk redelijk goed geïntegreerd zijn.

Het zou pas echt ellende geven als blijkt dat hij in de laatste 3 jaar naar Duitsland gekomen is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_163947926
Iraniërs zijn sjiieten en bovendien vechten Iraanse militairen in Syrië tegen IS. Dat maakt het wat verwarrend dit..
pi_163947929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En je stelt ook met alle plezier je ouders en je kinderen (als je die zou hebben) bloot aan dat grotere risico om dood te gaan?
Het is onzin wat hij aan het verkondigen is. Afrika komen rustig 80 miljoen mensen per jaar bij die in grote armoede leven. Dan importeer je elk jaar 1 miljoen maar het is een speld in een hooiberg. Helpen, maar dan in hun eigen landen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:53:02 #10
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163947932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:49 schreef noidey het volgende:

[..]

De dader komt uit Iran.
En het is een moslim dus dan kan hij het alleen gedaan hebben omdat hij moslim is. Die gedachte :D
wooblabalurg
pi_163947935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:49 schreef noidey het volgende:

[..]

De dader komt uit Iran.
Ja dus? Er is niks gezegd dat die dit heeft gedaan omdat het een doorgedraaide moslim is.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:53:45 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947936
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja. Dat bijzonder kleine grotere risico tegenover een vele malen groter risico voor die vluchtelingen.

In deze ver geglobaliseerde wereld zou je je deuren niet moeten sluiten wanneer het jou utkomt. Daar is de wereld te klein voor. Wel deelnemen aan een coalitie die daar de hele wereld naar god bombardeert, maar dan de deur sluiten als die mensen op de stoep staan omdat hun huizen zijn opgeblazen. Je acties hebben consequenties.

Als je er nou niks mee te maken hebt in Syrië, had het nog een ander verhaal geweest, maar we doen gewoon mee. Huis opblazen=je huis openstellen imo
Laffe huichelaar
pi_163947938
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:46 schreef Yasmin23 het volgende:
hij was moslim, en in ogen van velen is alles wat een moslim aan negatiefs doet alleen vanwege en uit naam van het geloof.
pi_163947946
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Iraniërs zijn sjiieten en bovendien vechten Iraanse militairen in Syrië tegen IS. Dat maakt het wat verwarrend dit..
Niet alle Iraniërs. Zou heel goed zijn dat de ouders Soennieten zijn die gevlucht zijn, en dat de zoon in Duitsland onder invloed van extremisten gekomen is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_163947947
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

hij was moslim, en in ogen van velen is alles wat een moslim aan negatiefs doet alleen vanwege en uit naam van het geloof.
Weten we zeker dat het een moslim was? :P
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:55:04 #16
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163947949
Moslimterrorisme is een actueel onderwerp. Ook een onderwerp waarover je gerust zorgen mag uiten.
Alleen heeft het met deze betreurenswaardige kwestie niet veel van doen in de zin dat dit door de autoriteiten niet is bevestigd en aan de hand van alle beschikbare info niet in dit profiel past.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:55:27 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163947953
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De kans dat je een andere, onschuldige, vluchteling van de dood redt is vele, vele, vele malen groter dan dat de Westerse mens dood gaat omdat er ook een terrorist binnenkomt. Niemand verdient het om dood te gaan, als je het mij vraagt, zelfs zo'n vent die 9 mensen waaronder zichzelf doodschiet had ik liever levend gezien. Dus die stelling zou ik al nooit innemen. Maar ik durf best tegen mensen te zeggen dat zij een kans van 1 op geen idee hoeveel het zal zijn, 1 op 10000? lijkt me nog een hoge schstting, hebben omdat niet elke moslim een terrorist is en neem zelf ook met alle liefde en plezier dat risico als ik daarmee een ander van de dood kan redden.

Mensen wier leven niet bedreigd wordt, hebben natuurlijk niks te zoeken in Europa als 'vluchteling', maar dat is weer een andere discussie voor een ander tooic
eerder een kans van 1 op 50000000000 (50 miljard) per vluchteling per jaar. (in de veronderstelling dat een half miljoen immigranten op een bevolking van 10 miljoen, honderd moorden per jaar plegen)
are we infinite or am I alone
pi_163947956
Een Breivikje
pi_163947962
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weten we zeker dat het een moslim was? :P
nee dat weten we ook niet maar kans is wel heel groot.
pi_163947966
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Die aanslag in Australië een tijdje geleden was een soennitische Iranees.
-géén blogabet, bvd-
pi_163947972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef byah het volgende:
Een Breivikje
een Tristan vd Vlisje
pi_163947979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:54 schreef Resistor het volgende:

[..]

Niet alle Iraniërs. Zou heel goed zijn dat de ouders Soennieten zijn die gevlucht zijn, en dat de zoon in Duitsland onder invloed van extremisten gekomen is.
Hmm.. dan hou ik het toch maar op weer een doorgedraaide moslimgekkie die zich heeft laten inspireren door IS. Het is net als het Ebola-virus dit.. de epidemie duurt even maar er komt een moment dat het stopt
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:57:34 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163947981
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:55 schreef damian5700 het volgende:
Moslimterrorisme is een actueel onderwerp. Ook een onderwerp waarover je gerust zorgen mag uiten.
Alleen heeft het met deze betreurenswaardige kwestie niet veel van doen in de zin dat dit door de autoriteiten niet is bevestigd en aan de hand van alle beschikbare info niet in dit profiel past.
Je hebt gelijk.

Ik stel voor dat we over het toelaten van vluchtelingen in het licht van de recente terreurgolf in nice en de man met de bijl en wellicht deze vent een apart topic openen onder de noemer 'achtergronden'. Kunnen we het hier over het Duitse draam blijven hebben
Laffe huichelaar
pi_163947985
We weten heel weinig maar toch wordt er hier gezegd dat we een immigratiestop nodig hebben uit islamitische landen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:57:50 #25
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163947986
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja. Dat bijzonder kleine grotere risico tegenover een vele malen groter risico voor die vluchtelingen.

In deze ver geglobaliseerde wereld zou je je deuren niet moeten sluiten wanneer het jou utkomt. Daar is de wereld te klein voor. Wel deelnemen aan een coalitie die daar de hele wereld naar god bombardeert, maar dan de deur sluiten als die mensen op de stoep staan omdat hun huizen zijn opgeblazen. Je acties hebben consequenties.

Als je er nou niks mee te maken hebt in Syrië, had het nog een ander verhaal geweest, maar we doen gewoon mee. Huis opblazen=je huis openstellen imo
Stel jezelf eens de vraag hoeveel je echt geeft om elk mensenleven in de wereld. Als er in 1 dag 100.000 mensen verzuipen in Bangladesh kan je dan niet eten en slapen? Als er een miljoen mensen vermoord worden in Soedan is dan je hele jaar verziekt? Zo niet, waarom zou je je familie dan blootstellen aan dat grotere risico om dood te gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')