quote:Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.
De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.
Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.
Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.
Advies
De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.
In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.
Schutters
De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.
Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.
Getuige
Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.
De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.
Politie
De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.
De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.
Centrum
In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.
De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.
Meer informatie volgt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
Ik voel je. Al is het meer op de inhoud.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:50 schreef YazooW het volgende:
[..]
Net zo rulevant als die kutsmilie van jou.
@Bdady43quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Zou een "juich"tweet zijn van IS:
[ afbeelding ]
(ik kan geen arabisch - iemand die dit kan vertalen?)
google kan ook plaatjes vertalenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
Gast doe is normaal. Ze zaten gewoon tussen 2 culturen en konden nooit aan een stage plaats komen. Kunnen zij er wat aan doen echt?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:53 schreef Gutmensch het volgende:
De daders zijn in ieder geval crimineel.
Ik wil niet dat je mij voelt BansheeBoy.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik voel je. Al is het meer op de inhoud.²
Iemand hier die Duitse TV kijkt en kan bevestigen?quote:Two people taken into custody at Marienplatz they just say on German TV. Two backpacks with them. Bomb-Squad on the way.
Gewoon zoals de laatste 70 jaar. Terrorisme is er altijd geweest en zal er altijd blijen in een open en vrije samenleving.quote:
sowwwwwwwwww koekoekquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:53 schreef yvonne het volgende:
Die correspondent op BBCworldnews kan zo een zoon van Hitler zijn, dat kapsel
Voor jullie geen veiligheid, jullie hebben de deuren van de hel geopend blabla.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
een revurt zekerquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom kijk ik maar ARD, extended Tageschau.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:53 schreef yvonne het volgende:
Die correspondent op BBCworldnews kan zo een zoon van Hitler zijn, dat kapsel
Zijn er ook dit soort schietpartijen geweest met sympathieke daders?twitter:ADnl twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 20:54:24Een van de daders zou een jongeman met een zwarte capuchon zijn. Het viel op hoe koelbloedig hij te werk ging reageer retweet
Tussen welke culturen heb jij leren schrijven?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:54 schreef Harlon het volgende:
[..]
Gast doe is normaal. Ze zaten gewoon tussen 2 culturen en konden nooit aan een stage plaats komen. Kunnen zij er wat aan doen echt?
Ben benieuwd of het om dezelfde gasten gaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:54 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Volgens een Duitse verslaggever op de zender Ntv zijn er net 2 mannen door de politie gearresteerd met rugzakken mogelijk vol explosieven.
Filmpjes in de eerste uren zou ik totdat zij bevestigd zijn met een korreltje zout nemen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waar is dat filmpje van die ene gast trouwens, waaruit bleek dat er 'veel meer dan 3 doden' waren? Was dat gewoon trollen?
Dat verbaast me niks, die vinden het maar wat mooi als er mensen worden doodgeschoten. Of ze er dan ook direct iets mee te maken hebben is vervolgens weer een tweede.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, serieus, kijk snel ff, spitting image.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daarom kijk ik maar ARD, extended Tageschau.
capuchon_jongen?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef Childofthe90s het volgende:
Zijn er ook dit soort schietpartijen geweest met sympathieke daders?twitter:ADnl twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 20:54:24Een van de daders zou een jongeman met een zwarte capuchon zijn. Het viel op hoe koelbloedig hij te werk ging reageer retweet
Linkje?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, serieus, kijk snel ff, spitting image.
Ah. Jongeman met zwarte capuchon. De Soldiers of Odin dus. #mysterieopgelost.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef Childofthe90s het volgende:
Het is de schuld van de witte mannen met hun privilegesquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:54 schreef Harlon het volgende:
[..]
Gast doe is normaal. Ze zaten gewoon tussen 2 culturen en konden nooit aan een stage plaats komen. Kunnen zij er wat aan doen echt?
Ik vind het sowieso raar dat die er zo rustig staat.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:54 schreef Greys het volgende:
Maar als die kerel op dat dak een dader is, hoe kan die nog voortvluchtig zijn dan? Uitgangen/vluchtwegen afsluiten moet toch niet zo moeilijk zijn als iemand helemaal boven is?
Wat een breinzieke wrede duivels zijn het toch.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat verbaast me niks, die vinden het maar wat mooi als er mensen worden doodgeschoten. Of ze er dan ook direct iets mee te maken hebben is vervolgens weer een tweede.
capuchon_jongenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef Childofthe90s het volgende:
Koelbloedig betekent beheerst, niet onsympathiek...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef Childofthe90s het volgende:
bedanktquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:54 schreef Infection het volgende:
Even de OP geüpdate met een wat relevanter nieuwsbericht.
twitter:HalaJaber twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 20:03:40#Isis's prominent media membe #AsawartiMedia posts his take on West's cycle of reaction to terror attacks. https://t.co/1I127Qzjrs reageer retweet
Wat een hel moet het voor je zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Een aanslag of een shooting is al erg genoeg. Maar die onzekerheid steeds. Antwoorden die uitblijven.²
Waarvan?quote:
alleen maar buitenlanders afgeknald dusquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/MrFilmkritik/status/756553629264379905
Koelbloedig betekent zonder emotie en dit was een retorische vraag.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Koelbloedig betekent beheerst, niet sympathiek...
Niet zo zeer voor mij. Ik ga niet legend doen. Meer voor mogelijke nabestaanden, familieleden en andere metaalsoorten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een hel moet het voor je zijn.
Een Syriër tegen de Duitsers dusquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef whatdafuck het volgende:
Volgens ooggetuigen riep de schutter: ScheiS Auslander (kut buitenlanders)
TV, geen linkjequote:
Er zijn meerdere daders?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:54 schreef Greys het volgende:
Maar als die kerel op dat dak een dader is, hoe kan die nog voortvluchtig zijn dan? Uitgangen/vluchtwegen afsluiten moet toch niet zo moeilijk zijn als iemand helemaal boven is?
Ik zie geen talking heads op BBC News nu.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, serieus, kijk snel ff, spitting image.
Zou dat niet gewoon iemand zijn die niet staat te brullen dat ie er niks mee te maken heeft? Ik vind het idd onwaarschijnlijk dat een dader daar ook zo als schietschijf gaat staan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso raar dat die er zo rustig staat.
Maar als dit er één van is hadden ze die toch al lang gehad, bedoel ik?quote:
Lijkt wel een opa met kleinzoon op auslander jacht.quote:
Kunnen we fijn die val van Dumoulin tot in den treurnis bekijken. Nog meer dramaaaaaaaquote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:59 schreef superniger het volgende:
Gelukkig begint over een uurtje De Avondetappe.
Deze is misschien al eerder gepost: https://twitter.com/edwest/status/756548385629433857quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:58 schreef Fred0w het volgende:
''Een ooggetuige zegt op RTL Duitsland dat dader "Scheiss Auslander" ("schijtbuitenlanders") geroepen zou hebben. ''
Daarom roept ie misschien ook klote buitenlanders. Hij is boos om de situtie en maakt duidelijk dat hij het niet is. Aan de andere kant lijkt het wel dat hij een wapen in zn hand heeft en wordt er wel van het dak geschoten volgens mij.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou dat niet gewoon iemand zijn die niet staat te brullen dat ie er niks mee te maken heeft? Ik vind het idd onwaarschijnlijk dat een dader daar ook zo als schietschijf gaat staan.
Deze etappe was een slagveld voor de Nederlanders begreep ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:59 schreef superniger het volgende:
Gelukkig begint over een uurtje De Avondetappe.
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:01 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben zelf half buitenlander (mijn vader die ik nog nooit van mijn leven gezien heb) ik zou dus ook gewoon dood kunnen zijn als ik daar liep #heftige gedachte #purediscriminatie
Daar zat ik ook al te denken.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[u]Daarom roept ie misschien ook klote buitenlanders. Hij is boos om de situtie en maakt duidelijk dat hij het niet is.[/u] Aan de andere kant lijkt het wel dat hij een wapen in zn hand heeft en wordt er wel van het dak geschoten volgens mij.
verstuurd met mijn verdorven westerse iphonequote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef PXY225 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:HalaJaber twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 20:03:40#Isis's prominent media membe #AsawartiMedia posts his take on West's cycle of reaction to terror attacks. https://t.co/1I127Qzjrs reageer retweet
Democratie wordt wel steeds verder uitgehold, daar hoor je maar weinig mensen over. Met noodtoestanden die eindeloos doorgaan, steeds meer surveillance, etc. Dus het heeft zeker effect op de lange termijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef PXY225 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:HalaJaber twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 20:03:40#Isis's prominent media membe #AsawartiMedia posts his take on West's cycle of reaction to terror attacks. https://t.co/1I127Qzjrs reageer retweet
als ik hem weer zie maak ik een foto.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zie geen talking heads op BBC News nu.
Ik ben ook een buitenlander in Duitsland, heftig ditquote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:01 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben zelf half buitenlander (mijn vader die ik nog nooit van mijn leven gezien heb) ik zou dus ook gewoon dood kunnen zijn als ik daar liep #heftige gedachte #purediscriminatie
Ze kunnen lekker hun gang gaan... niemand doet watquote:
Maar als er een aanslag is en de overheid faalt dan krijgen ze ook de schuld. Ze doen het nooit goed.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Democratie wordt wel steeds verder uitgehold, daar hoor je maar weinig mensen over. Met noodtoestanden die eindeloos doorgaan, steeds meer surveillance, etc. Dus het heeft zeker effect op de lange termijn.
iPhone is voor een groot gedeelte Aziatisch, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:02 schreef Manke het volgende:
[..]
verstuurd met mijn verdorven westerse iphone
wat moet je doen als onbewapende burger?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:02 schreef Revanches het volgende:
[..]
Ze kunnen lekker hun gang gaan... niemand doet wat
Tsja, als ik twee gewapende mafketels tegenkwam ging ik ook wel aan de kantquote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:02 schreef Revanches het volgende:
[..]
men gaat uiteindelijk smeken om een 'new world order'.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Democratie wordt wel steeds verder uitgehold, daar hoor je maar weinig mensen over. Met noodtoestanden die eindeloos doorgaan, steeds meer surveillance, etc. Dus het heeft zeker effect op de lange termijn.
Jij zou ze bestormen?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:02 schreef Revanches het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:03 schreef Onnoman het volgende:
kan de FBI denk je ook videocontent zoeken op het internet zoals dat met google afbeeldingen kan?
face recognition toch.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:03 schreef Onnoman het volgende:
kan de FBI denk je ook videocontent zoeken op het internet zoals dat met google afbeeldingen kan?
11 doden is al van een hele tijd terug, nu hoor je meer 3 of 6 doden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:04 schreef skysherrif het volgende:
Paar bronnen op twitter hebben het over 11 doden, maar dat is nog niet officieel.
HORIZONTAAL filmen, hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
wat moet je doen als onbewapende burger?
enkel geassembleerd in Chinaquote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
iPhone is voor een groot gedeelte Aziatisch, maar dat terzijde.
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als er een aanslag is en de overheid faalt dan krijgen ze ook de schuld. Ze doen het nooit goed.
Dat klopt, dat is het probleem ook. Maar als dit jaren zo doorgaat gaan we zeker de effecten ervan meemaken, en het gaat ook verdere breuken opleveren in de EU denk ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als er een aanslag is en de overheid faalt dan krijgen ze ook de schuld. Ze doen het nooit goed.
6 doden is al officeel geloof ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
11 doden is al van een hele tijd terug, nu hoor je meer 3 of 6 doden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |