quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:50 schreef Cygne het volgende:
Liever twee knippers dan geen knipper.
Ik heb met pgd wel iets extra kans op een tweeling. Nouja, ik hoop dat mijnes het nog doet volgende week.
Ik heb gelukkig geen ervaringen zoals de jouwe, maar ik verkoos 2 hartjes ook altijd boven 1... en zeker als je er een traject voor ingaat..quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:09 schreef Cygne het volgende:
Nouja, om eerlijk te zijn zou ik na 4 miskramen een gat in de lucht springen bij een tweeling. Want dat zou twéé kinderen betekenen zonder chromosoomafwijking. Rijkdom lijkt me dat.
Maar dat heeft misschien ook te maken met mijn achtergrond.
Dit is toch helemaal nergens op gebaseerd? Ik zou eerst maar eens afwachten of er een knipper is voordat je je hier zorgen om gaat maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:40 schreef Sam1993 het volgende:
Ow bah. Ik hoop op een gezonde knipper en niet toevallig 2! Geen idee hoe ik dat dan ga regelen allemaal haha. Maargoed zo heel vaak komt het niet voor een eeneiige tweeling bij icsi.
Jouw tweeling.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:57 schreef Kyara het volgende:
Ik zou niet teveel op de zaken vooruit lopen. En ga anders even op mijn fb foto's kijken
Hier was het overigens met 9-10 weken heel duidelijk zichtbaar.
Is dat niet ook de verjaardag van de S?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:53 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ga voor 6 knippers vrijdag! Dan ben ik toch een beetje in de buurt van mijn 'wel 10 kinderen' wens waar ik nu al te oud voor ben
Jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:30 schreef Sull het volgende:
[..]
Is dat niet ook de verjaardag van de S?
Ik duim voor je in elk geval!!^O^
En straks ook voor Sam natuurlijk!
Als je 6 knippers hebt dan geef je er toch minstens wel eentje aan mij hequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:53 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ga voor 6 knippers vrijdag! Dan ben ik toch een beetje in de buurt van mijn 'wel 10 kinderen' wens waar ik nu al te oud voor ben
Wat een commentaar weer op wat iemand op een ander medium doet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:37 schreef MaJo het volgende:
Ik vind sowieso dat je erg hard van stapel loopt Sam met meteen een Facebook aankondiging en het kopen van spullen. In de eerste weken kan er zoveel misgaan nog en ben bang dat je dan instort. Ik ga duimen voor een knipper!
Het maakt mij niets uit of ze het op Facebook zet maar het is nog zo pril en er kan nog van alles misgaan. Het is niet voor niets dat de meesten het pas na een week of 10 aan anderen vertellen. Het zou gewoon heel naar zijn als het toch misgaat en iedereen weet het dan gelijk, lijkt mij hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat een commentaar weer op wat iemand op een ander medium doet.
Laat haar lekker zelf bepalen of ze het al aan de grote klok wil hangen of niet.
Hier op fok is de pies nog niet opgedroogd van de stick, mannen weten het soms nog niet eens, en het wordt al gedeeld in verschillende topics. Zo anoniem is fok ook weer niet. Genoeg mensen die de verhalen en namen herkennen.
Oh en ik heb ook in de eerste week dat ik het wist een rompertje etc gekocht. Joeh het mocht eindelijk voor mezelf!
Dit is jouw mening, het andere mijn mening. Er is geen gelijk hebben hierin, dat is het mooie aan meningenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:03 schreef laziness het volgende:
Dat is niet iets wat aan ons is om te bepalen of commentaar op te leveren wat mij betreft.
Laat iedereen er lekker mee omgaan zoals zij willen.
Niet alles wat je denkt hoef je de wereld in te slingeren. Hier of op social media.
Ik duim met je mee hoor! Zouden als bij ons beidde alles goed gaat oo vlak na elkaar uitgerekend zijn. en Op de verjaardag van S dat brengt vast geluk!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:53 schreef Hilzillah het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:16 schreef Tweedledee het volgende:
Dames
Ik wil het hier ook graag even melden, omdat ik zoveel steun aan jullie heb gehad tijdens het PCOS ziekenhuistraject. Ik had vanmorgen twee streepjes! [ afbeelding ] Nog heel pril enzo dus nog en ik verlies ook nog een beetje bloed dus ik ben mega onzeker erover, maar volgens het ziekenhuis hebben meer vrouwen daar last van en hoef ik me geen zorgen te maken. Dus dat probeer ik dan ook niet te doen
Ik hoop dat jullie wens ook snel in vervulling mag gaan
Gefeliciteerd 🎉🎉quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:16 schreef Tweedledee het volgende:
Dames
Ik wil het hier ook graag even melden, omdat ik zoveel steun aan jullie heb gehad tijdens het PCOS ziekenhuistraject. Ik had vanmorgen twee streepjes! [ afbeelding ] Nog heel pril enzo dus nog en ik verlies ook nog een beetje bloed dus ik ben mega onzeker erover, maar volgens het ziekenhuis hebben meer vrouwen daar last van en hoef ik me geen zorgen te maken. Dus dat probeer ik dan ook niet te doen
Heel tof, tweedle!quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:16 schreef Tweedledee het volgende:
Dames
Ik ook, inderdaad.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:50 schreef Arja het volgende:
Gefeliciteerd tweedle!
Bloedverlies had ik in het prille begin ook. Werd er heel onzeker van, maar komt inderdaad vaker voor.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:30 schreef kahlie het volgende:
Gefeliciteerd Tweedle en Sam natuurlijk ook (volgens mij was ik die vergeten)
Hier is het best wel prut met mijn gezondheid, dus ik kruip weer onder mijn steentje.
😘😘quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:30 schreef kahlie het volgende:
Gefeliciteerd Tweedle en Sam natuurlijk ook (volgens mij was ik die vergeten)
Hier is het best wel prut met mijn gezondheid, dus ik kruip weer onder mijn steentje.
En jouw pillen hebben mijn kind gemaaktquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:36 schreef Cygne het volgende:
Klopt Tico, er werd wel bijgezegd dat dat geen optie was in geval van teveel follikels, dus dreigende overstimulatie. Voor de zekerheid kreeg ik dus ook utrogestan mee.
Plottwist!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:33 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
En jouw pillen hebben mijn kind gemaakt![]()
SPOILER: achtergrondOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begin augustus zijn wij na een lange pauze weer begonnen aan onze derde en laatste poging. Vanaf het begin leek het allemaal beter te gaan dan de voorgaande keren. Er groeiden meer eiblaasjes, ik voelde me lichamelijk beter en leek minder last te hebben van de hormonen. Toen afgelopen maandag met de punctie bleek dat er zelfs 8 geoogst waren, kon ik het haast niet geloven. Bijna het dubbele van de vorige twee pogingen!
Er is daarna veel gesproken over het eventueel terugplaatsen van twee embryo's omdat het de laatste poging betreft. Door mijn ziekte ben ik vatbaarder voor infecties, sneller moe en een eventuele tweelingzwangerschap zet daar natuurlijk stress op. Mijn man en ik hadden daar beide twijfels over, want gezien de voorgaande keren was het maar de vraag of er überhaupt zoveel overbleven. Twijfels die blijkbaar niet helemaal ongegrond waren, want net kreeg ik telefoon van het ziekenhuis dat van de 8, er 5 konden worden bevrucht, en er slechts 3 daadwerkelijk bevrucht waren. 3. Alweer.
Morgen rond het middaguur worden we gebeld over de uitslag, en of er dan nog een terugplaatsing zal plaats vinden. Ik weet dat er nog van alles mogelijk is, en dat uiteindelijk 1 ook genoeg kan zijn. Maar het is zo'n domper, zo'n flashback naar de vorige pogingen. Ik weet niet of ik nog wel tegen zo'n teleurstelling kan.![]()
Straks staan we na ruim 4 jaar alsnog met lege handen.Morgen ben ik vast weer mezelf.
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:00 schreef MaJo het volgende:
Vandaag
zijn we precies 2 jaar bezig, toch wel confronterend
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:00 schreef MaJo het volgende:
Exode helemaal jouw bericht gemist, spannend wel die afspraak! Ik ga voor jullie duimen dat er snel weer een poging kan plaatsvinden!
Vandaag
zijn we precies 2 jaar bezig, toch wel confronterend
Achteraf gezien had ik best graag wat meer verschil tussen de kinderen willen hebben. Als ik zie hoe die van 8 nu omgaat met die van 3 is dat echt heel fijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:08 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel! We laten ons ook leiden door de kennis van het ziekenhuis en de arts hoor. Als zij zeggen dat het verstandig doen we het, dan maar 3 maanden wachten. Ik hoop gewoon dat we snel weer door kunnen. Je gaat toch steeds zitten rekenen, vooral het verschil met B....(die is zondag precies 2,5 jaar)
Fuckquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:58 schreef Nanuke het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichtjes, meeleven en het duimen. Dat doet me echt goed. Het heeft helaas niet mogen baten, ik kreeg rond half 1 telefoon dat er geen terugplaatsing zal zijn.
Dit was het dan.
Dit meen je nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:58 schreef Nanuke het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichtjes, meeleven en het duimen. Dat doet me echt goed. Het heeft helaas niet mogen baten, ik kreeg rond half 1 telefoon dat er geen terugplaatsing zal zijn.
Dit was het dan.
Neeeeeequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:58 schreef Nanuke het volgende:
Dit was het dan.
Wie wel? Aan de telefoon met groningen viel ik steeds stil. Er valt geloof ik ook gewoon niets te zeggen. Het is allemaal nog erg wazig, alsof het niet echt is. Ik denk dat het echte besef nog moet komen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nanuke, ik weet niet wat ik moet zeggen.
Nou dit. Er valt zo ontzettend veel af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Eigenlijk zouden ze met PGD meer pogingen moeten vergoeden, zo oneerlijk als er per ronde maar 0 of 1 embryo overblijft. Heel veel sterkte.
Ik vind de kosten van extra pogingen ook goed te verantwoorden richting de maatschappij: door de selectie voorkom je immers dat iemand met (een grote kans op) een ernstige aandoening geboren wordt, waardoor eventuele (zorg)kosten niet gemaakt worden. Maar goed, daar heeft Nanuke nu niks aan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:21 schreef Cygne het volgende:
Nou dit. Er valt zo ontzettend veel af.
Even voor mijn beeldvorming, hoeveel kost zoiets per poging?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vind de kosten van extra pogingen ook goed te verantwoorden richting de maatschappij: door de selectie voorkom je immers dat iemand met (een grote kans op) een ernstige aandoening geboren wordt, waardoor eventuele (zorg)kosten niet gemaakt worden. Maar goed, daar heeft Nanuke nu niks aan.
Ongeveer 8000 euro per poging volgens dit overzicht:quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:00 schreef MaJo het volgende:
Even voor mijn beeldvorming, hoeveel kost zoiets per poging?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |